BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Koncernak

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Koncernak »

Ja bych dal asi Ate desticky. Ja mam Kotouce i desticky komplet TRW a spokojenost.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

Existuje zlaté pravidlo "kotouče i destičky téhož výrobce/značky" a osobně bych se jej držel taky. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Koncernak

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Koncernak »

Podepisuji. A hlavne nechat je sednout, tak aspon 200 km nepretezovat, ale to jiste vis ;-)
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od yosemitak »

Colommbo píše:Existuje zlaté pravidlo "kotouče i destičky téhož výrobce/značky" a osobně bych se jej držel taky. :)
Druha moznost je proste vedet, ktery kotouce a desky kombinovat jdou, a ktery ne... :)

https://www.at-rs.de/beitrag/items/brem ... chtig.html
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

Rozumím. :) Třetí možností pak bude to, že se tu lidi rozepíší o svých vlastních zkušenostech a doporučeních, které však nemusí úplně každému vyhovovat, kolega Bramborák z toho bude mít v hlavě hokej (bo každý auto může brzdit jinak) a nakonec se bude muset rozhodnout sám. Pak mu fakt může pomoci tebou odkázaná tabulka. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od jarson1 »

hlasujem za ATE. Dosky aj kotuce. Ate robí brzdy v rade"serie" podobne ako kayaba tlmice . Podobna filozofia...Co sa vlastností a naladenia týka ciel je byt co najbližšie OEM. Získaš teda vlastnosti zhodné s originálom. Ani lepšie ale ani horšie.
Mam to teraz vpredu na honde a myslím že velmi OK.
Vzadu este stale original ( 240tkm - co podporuje Colommbovu teoriu).
Pri toyote servisná múdra kniha píše , že kotuce ATE a dosky Textar , ale Textar v tabulke tu zverejnenej celkom chýba, takže nevieme ako maju iní na toto názor/skusenost. Ja len tu najlepšiu. Mimochodom "original dostičky na carinu boli tiež Textar. Na druhej Carine mam teraz Jurid aj kotuce aj dosky. Relativne nove , len asi 16tkm...brzdí to celkom dobre , dajme tomu za 2+, ale príšerne to píska.
Takže ak sa podobne ako ja stretnete u Juridu so sloganom, že ich doštičky nemaju antivibračnu vrstvu, lebo su tak výborné, že ju nepotrebuju, vedzte ako to bolo myslené. Zrejme model pre nepočujúcich :mrgreen: Mohli by sme namietnuť, že su tam 28ročné strmene a príčina môže byť v nich, ale nie je to tak. Predošlé TRW brzdili minimálne tak isto dobre a nepískali. Zmena nastala zo dna na den po výmene.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od yosemitak »

Colommbo píše:Rozumím. :) Třetí možností pak bude to, že se tu lidi rozepíší o svých vlastních zkušenostech a doporučeních, které však nemusí úplně každému vyhovovat, kolega Bramborák z toho bude mít v hlavě hokej (bo každý auto může brzdit jinak) a nakonec se bude muset rozhodnout sám. Pak mu fakt může pomoci tebou odkázaná tabulka. :)
Jo vsak jo, ta tabulka je hlavne dobra v okamziku, kdy clovek chce dat lepsi desticky (v mem pripade to byly Ferodo DS2500 dopredu) a chce k nim kotouce, se kteryma dosahne optimalniho vykonu. Brzdit to bude dobre skoro vzdycky, ale se spatnym kotoucem se to muze sjizdet zbytecne rychle (jakoze prave DS2500 desticky kamosovi sezraly asi 4 mm kotouce po par tisicich km – a ano, ukazalo se, ze mel kombinaci s cervenym puntikem :D ), delat to zbytecne velky hluk atd.

Jinak samozrejme stejnym vyrobcem desek i kotoucu se urcite nic nezkazi, ale kdyz clovek chce dat vykonnejsi desticky, tak ty zdroje na to udelat to spravne tady jsou. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Já koupil na předek kotouče Textar, a chci k nim dát zelené EBC.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od rousini »

Možná to tu někde je, asi většina z vás zručných mechaniků to tak dělá, ale mě to zaujalo a objasňuje to možné příčiny podivného chování brzd záhy po výměně komponent...

Pokud to shledáte přínosným, může to pitris šoupnout sem.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Jo, dal jsem to i tam :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

No podle té tabulky bych k Ate serie kotouč mohl dát Ate ceramic desky...Je to zelené. Ale vím hovno, jestli to bude líp brzdit bo ne...Nebo ty feroda perfomance. Ale vzhledem k mému brždění...
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

Měnil jsem na Touranu,předek kotouče ABE a desky HELLA/PAGID, zadek ABE+ABE.No a brzdi to,nic nepíská.Je potřeba keramikou podmaznout všechny dosedací plochy desky vs.brzdic,ať to má antivibracni upravu nebo ne.
O té doby co to takhle dělám mi nepíská nikdy nic!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Misojogi »

Je potřeba keramikou podmaznout všechny dosedací plochy
mozes byt prosim presnejsi aku keramiku mas na mysli? chces povedat medenu vazelinu na brzdy? alebo nieco ine?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od yosemitak »

Mam takovou trochu blbou otazku (do servisniho manualu jsem zatim nekoukal), ale... je obecne potreba na VAG (konkretne tedy Octavia II 1.6) autech delat nejake serizeni zadnich brzd? Vcera jsem na to koukal a ridicova zadni strana je vyrazne sjetejsi na spolujezdcova. Ze by nekdo jezdil s pritazenou ruckou je temer vyloucene, okamzite pipa i kdyz je prizvedla jenom na jedno cvaknuti kdy brzdi opravdu minimalne.

A druha, budu vzadu menit desticky, kotouci zbyva jeste .8 mm, mam je vymenit taky? Predek budu delat komplet a ten od oka rovnomerne (zadek od oka je na viditelne desticce u ridice skoro nic, a u spolujezdce zhruba trojnasobek).
Naposledy upravil(a) yosemitak dne pon říj 19, 2020 9:33, celkem upraveno 1 x.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Kolik má nový kotouč? U tloušky se obecně uvádí že může jít na o 2 mm míň.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět