V případě zadních brzd bych to zas tak úplně puntičkářsky nehrotil...Bramborak3 píše:Hmm vidět, že tady mě asi fakt poradíte. To je super. Tož az budu za rok řešit zadni brzdy, tak se ozvu co za kotouc a desky at se kotouče brzo nevybrzdí...Ale at to i jakš takš brzdí..
BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Právě že ta úprava spočívala pouze v obnově původních vlastností, které byly naprosto skvělé. A ano, kotouče i vzadu.bjukemen píše:Jarda:v com spocivala uprava brzd v tvojom fiate? tam boli kotuce aj na zadnej naprave, vsak..
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Na stejném voze musel dat cele predni brzdice z R5, ktery byl zniceny a rezaty na vagone,odstavenym na vlecce do Kovosrotu Hostivar. Pasovaly bez uprav. Pak uz brzdy ok. Originaly furt pribrzdovaly,a nepravidelne.
Kdyz se k tomu seridil zadek a rucka, brzdilo auto uzasne. Silně i davkovatelne
Kdyz se k tomu seridil zadek a rucka, brzdilo auto uzasne. Silně i davkovatelne
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Navíc tam byl přímo skvěle vyvážený poměr brzdného účinku mezi nápravami. Ano, byl tam na zadku i zátěžový regulátor, na autě z r.v. 1973!
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
No na zadní brzdy jde cca 30% brzd učinku ? Takže proto nehrotit ?Předek 70..? Ono mě už v těch kotoučích vylízají takovy černý fleky...Kotouče po smrti...Colommbo píše:V případě zadních brzd bych to zas tak úplně puntičkářsky nehrotil...Bramborak3 píše:Hmm vidět, že tady mě asi fakt poradíte. To je super. Tož az budu za rok řešit zadni brzdy, tak se ozvu co za kotouc a desky at se kotouče brzo nevybrzdí...Ale at to i jakš takš brzdí..
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Jsou-li zadní brzdy už za ty dlouhé roky (hlavně pak kotouče) opotřebované či spíše zašlé, výměnu si určitě zaslouží. A myslím to tak, že ne že by nebyly důležité, větší pozornost je však třeba věnovat předním.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Pokud člověk rozhodí předozadní poměr, tak to auto sice díky systému EBD nebude nebezpečné, ale brzdnou dráhu to prodlouží. V druhém extrému někteří kutilové, kteří si na přední nápravu namontovali big-kit a zadní neřešili, byli nemile překvapení tím, že brzdná dráha se nejen nezkrátila, ale někdy i prodloužila. EBC zase v hlubinách svých stránek uvádí přípustné kombinace destiček na přední a zadní nápravě atd.Colommbo píše:V případě zadních brzd bych to zas tak úplně puntičkářsky nehrotil...Bramborak3 píše:Hmm vidět, že tady mě asi fakt poradíte. To je super. Tož az budu za rok řešit zadni brzdy, tak se ozvu co za kotouc a desky at se kotouče brzo nevybrzdí...Ale at to i jakš takš brzdí..
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Mám rád, když auto při prudkém brzdění "nezaklekává", ale "přidřepává".
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
To chápu. Přiblížit se tomu pocitu mi pomohly tlumiče Koni FSD - velmi slušně zaklekávání potlačily. Je úžasné, když člověk cítí co auto dělá.
Já se řídím tím, že výrobce auta snad ví co dělá a já se hlavně pokouším to svým vylepšením nezhoršit
Já se řídím tím, že výrobce auta snad ví co dělá a já se hlavně pokouším to svým vylepšením nezhoršit
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Rozumím vám oběma a vlastně i souhlasím. Akorát že na to koukám očima "normálního" řidiče a ne závodníka a že při normálním ježdění zadní destičky obvykle vydrží dva až třikrát déle než přední.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
pri absencii abs to asi ma zmyselJerry3 píše: Ano, byl tam na zadku i zátěžový regulátor, na autě z r.v. 1973!
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Colombo: Mi to dlouhodobě vychází tak, že destičky vpředu i vzadu končí současně a co dvě sady destiček, to jedny kotouče.
Zajímavá zkušenost byla, že zatímco ve velmi slušném neautorizáku podle nich kotouče ještě byly dobrý a v klidu nasadili novou (třetí) sadu destiček.
O dva měsíce později v autorizáku je málem kleplo z toho, když viděli nové destičky a k tomu kotouče hodně blízko předepsaného limitu. Proběhlo to stylem " tak s tímhle vás nechám odjet jen přes mou mrtvolu" a jak je s nimi vždy rozumná řeč, tak tentokrát žádná diskuse z jejich strany přípustná nebyla. Vzhledem k tomu, že jde o brzdy, tak jsem jejich neobvykle nekompromisní postoj celkem ocenil.
Zajímavá zkušenost byla, že zatímco ve velmi slušném neautorizáku podle nich kotouče ještě byly dobrý a v klidu nasadili novou (třetí) sadu destiček.
O dva měsíce později v autorizáku je málem kleplo z toho, když viděli nové destičky a k tomu kotouče hodně blízko předepsaného limitu. Proběhlo to stylem " tak s tímhle vás nechám odjet jen přes mou mrtvolu" a jak je s nimi vždy rozumná řeč, tak tentokrát žádná diskuse z jejich strany přípustná nebyla. Vzhledem k tomu, že jde o brzdy, tak jsem jejich neobvykle nekompromisní postoj celkem ocenil.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já s tím souhlasím, nicméně na mém současném voze se zadek opotřebovává rychleji než předek.Colommbo píše:...při normálním ježdění zadní destičky obvykle vydrží dva až třikrát déle než přední.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Zřejmě je to tak správně (ve smyslu vše nastaveno, osazeno a fungující optimálně.) Osobní zkušenost s kotoučovými brzdami i vzadu mám prakticky jen se dvěma Omegami, kde to fungovalo, jak jsem napsal. Přední nové kotouče asi po trojích destičkách (kotouče poprvé se stavem tacho cca 224tis.km, zadní destičky jsem měnil při stavu 163tis.km.) Nicméně jak už jsem zmínil (a modří o mně vědí), jezdím celkem svižně avšak "na pohodu" a brzdím minimálně, upřednostňuju plynulost.Shi píše:Mi to dlouhodobě vychází tak, že destičky vpředu i vzadu končí současně a co dvě sady destiček, to jedny kotouče...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tak na jaře budu měnit nakonec komplet brzdy zadek i předek. Pak to vyřešíme. Kotouče dám Ate. Takže pak jen jaké k tomu destičky, aby nesežraly brzo kotouč ale trochu to brzdilo. Když sjedu trošku dřív destičky nevadí...