BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

Bramborak3 píše:Hmm vidět, že tady mě asi fakt poradíte. To je super. Tož az budu za rok řešit zadni brzdy, tak se ozvu co za kotouc a desky at se kotouče brzo nevybrzdí...Ale at to i jakš takš brzdí..
V případě zadních brzd bych to zas tak úplně puntičkářsky nehrotil... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

bjukemen píše:Jarda:v com spocivala uprava brzd v tvojom fiate? tam boli kotuce aj na zadnej naprave, vsak..
Právě že ta úprava spočívala pouze v obnově původních vlastností, které byly naprosto skvělé. :D A ano, kotouče i vzadu.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pedro »

Na stejném voze musel dat cele predni brzdice z R5, ktery byl zniceny a rezaty na vagone,odstavenym na vlecce do Kovosrotu Hostivar. Pasovaly bez uprav. Pak uz brzdy ok. Originaly furt pribrzdovaly,a nepravidelne.
Kdyz se k tomu seridil zadek a rucka, brzdilo auto uzasne. Silně i davkovatelne
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Navíc tam byl přímo skvěle vyvážený poměr brzdného účinku mezi nápravami. Ano, byl tam na zadku i zátěžový regulátor, na autě z r.v. 1973! :D
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

Colommbo píše:
Bramborak3 píše:Hmm vidět, že tady mě asi fakt poradíte. To je super. Tož az budu za rok řešit zadni brzdy, tak se ozvu co za kotouc a desky at se kotouče brzo nevybrzdí...Ale at to i jakš takš brzdí..
V případě zadních brzd bych to zas tak úplně puntičkářsky nehrotil... :)
No na zadní brzdy jde cca 30% brzd učinku ? Takže proto nehrotit ?Předek 70..? Ono mě už v těch kotoučích vylízají takovy černý fleky...Kotouče po smrti...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

Jsou-li zadní brzdy už za ty dlouhé roky (hlavně pak kotouče) opotřebované či spíše zašlé, výměnu si určitě zaslouží. A myslím to tak, že ne že by nebyly důležité, větší pozornost je však třeba věnovat předním. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

Colommbo píše:
Bramborak3 píše:Hmm vidět, že tady mě asi fakt poradíte. To je super. Tož az budu za rok řešit zadni brzdy, tak se ozvu co za kotouc a desky at se kotouče brzo nevybrzdí...Ale at to i jakš takš brzdí..
V případě zadních brzd bych to zas tak úplně puntičkářsky nehrotil... :)
Pokud člověk rozhodí předozadní poměr, tak to auto sice díky systému EBD nebude nebezpečné, ale brzdnou dráhu to prodlouží. V druhém extrému někteří kutilové, kteří si na přední nápravu namontovali big-kit a zadní neřešili, byli nemile překvapení tím, že brzdná dráha se nejen nezkrátila, ale někdy i prodloužila. EBC zase v hlubinách svých stránek uvádí přípustné kombinace destiček na přední a zadní nápravě atd.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Mám rád, když auto při prudkém brzdění "nezaklekává", ale "přidřepává". :D
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

To chápu. Přiblížit se tomu pocitu mi pomohly tlumiče Koni FSD - velmi slušně zaklekávání potlačily. Je úžasné, když člověk cítí co auto dělá.

Já se řídím tím, že výrobce auta snad ví co dělá a já se hlavně pokouším to svým vylepšením nezhoršit :-D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

Rozumím vám oběma a vlastně i souhlasím. Akorát že na to koukám očima "normálního" řidiče a ne závodníka a že při normálním ježdění zadní destičky obvykle vydrží dva až třikrát déle než přední.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od pepoh »

Jerry3 píše: Ano, byl tam na zadku i zátěžový regulátor, na autě z r.v. 1973! :D
pri absencii abs to asi ma zmysel
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Shi »

Colombo: Mi to dlouhodobě vychází tak, že destičky vpředu i vzadu končí současně a co dvě sady destiček, to jedny kotouče.
Zajímavá zkušenost byla, že zatímco ve velmi slušném neautorizáku podle nich kotouče ještě byly dobrý a v klidu nasadili novou (třetí) sadu destiček.
O dva měsíce později v autorizáku je málem kleplo z toho, když viděli nové destičky a k tomu kotouče hodně blízko předepsaného limitu. Proběhlo to stylem " tak s tímhle vás nechám odjet jen přes mou mrtvolu" a jak je s nimi vždy rozumná řeč, tak tentokrát žádná diskuse z jejich strany přípustná nebyla. Vzhledem k tomu, že jde o brzdy, tak jsem jejich neobvykle nekompromisní postoj celkem ocenil.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Colommbo píše:...při normálním ježdění zadní destičky obvykle vydrží dva až třikrát déle než přední.
Já s tím souhlasím, nicméně na mém současném voze se zadek opotřebovává rychleji než předek. :?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

Shi píše:Mi to dlouhodobě vychází tak, že destičky vpředu i vzadu končí současně a co dvě sady destiček, to jedny kotouče...
Zřejmě je to tak správně (ve smyslu vše nastaveno, osazeno a fungující optimálně.) Osobní zkušenost s kotoučovými brzdami i vzadu mám prakticky jen se dvěma Omegami, kde to fungovalo, jak jsem napsal. Přední nové kotouče asi po trojích destičkách (kotouče poprvé se stavem tacho cca 224tis.km, zadní destičky jsem měnil při stavu 163tis.km.) Nicméně jak už jsem zmínil (a modří o mně vědí), jezdím celkem svižně avšak "na pohodu" a brzdím minimálně, upřednostňuju plynulost. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Bramborak3 »

Tak na jaře budu měnit nakonec komplet brzdy zadek i předek. Pak to vyřešíme. Kotouče dám Ate. Takže pak jen jaké k tomu destičky, aby nesežraly brzo kotouč ale trochu to brzdilo. Když sjedu trošku dřív destičky nevadí...
Odpovědět