Brzdová kapalina

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pedro »

Z poměrně jednoduché operace uděláte problém na 2 hodiny.
Prostě to nechte vytéct,žádný odsávání,pokud je trochu usazenin jen na dně nádobky tak to vůbec nevadí,není to pro vnitřnosti jed,pak pozavírat,dolejt,odvzdušnit několikrát,vyzkoušet s posilovačem,doplnit min-max,podle stavu desek,nevím li tak plný a KONEC.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Durex »

JJ celkem sranda to tu číst :lol: Ale alespoň,že Itall něco dělá :lol: Jinak základ je opravdu odsátí nádobky,popřípadě vyčištění pomocí uchošťouchů,nalití nové kapaliny,průhledná hadička na odvzdušňováku,našlapat,pak sešlápnout pedál (páčku) a povolit odvzdušňovák. Tešně před koncem chodu pedálu (páčky) utáhnout odvzdušňovák. sleduju jaká kapalina teče (barva a kolik jde nebo nejde bublin) Tímto stylem jednak vyměním kapalinu a zároveň to krásně odvzdušním. Malinko jinej systém je při výměně kapaliny v systému s elektrickým posilovačem,ale to do toho nebudu motat :D Toto je můj postup,když už teda každej si napsal ten svůj :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

emge píše:Je to síce nepríjemné, ale načo tam potrebuješ vidieť pri odsávaní? Zasunieš do nádržky striekačku, hadičku... tak, aby sa dotýkala jej dna a odsaješ čo sa dá.

Na väčšej ploche hladiny v širokej nádržke sa stará kvapalina s novou premieša viacej, ako v tenkých rúrkach a hadičkách. Preto v tom rozdiel je :!:

Pri Felicii je uvedené množstvo vymenenej kvapaliny 0,2 - 0,3 l pre každé zadné koleso a 0,1 - 0,2 l pre každé predné koleso.
Síce Peugeot nepoznám, ale pochybujem, že priemer rúrok, hadičiek... brzdovej sústavy by bol tak iný, že by 0,5 l brzdovej kvapaliny postačovalo na jej kompletnú výmenu.
1) Modifikovaná relevantní rada, kterou už teď nepotřebuji, by zněla asi: Zasuneš do nádržky hadičku, aby se dotýkala dna a odsaješ co se dá. Pak ji zasuneš na dno ve druhé polovině nádržky (pro druhý okruh) a opět odsaješ co se dá :idea: .

2) Já zas vím, že u Favorita (možná se ani neliší od Felicie) je celkové množství kapaliny v systému 0,6 L. P107 je mnohem kratší auto, ale má ABS. Po vypuštění kapaliny z jednoho okruhu zcela a zavzdušnění, už jsem v druhém okruhu v nádržce štamprli kapaliny nechal. Což mě netrápí, páč až to budu dělat příště... :lol: 0,5 L mi vyšlo tak, že v nádržce je kapalina mezi ryskami, blíže té horní a je tak stále i po ujetí několika set km. Jistě jsem mohl vycmrndat i 0,75 L, např. To není problém. Ale zas, proč...

3) Vyzkoušeno otcem při krizovém brzdění. Srnky jsou celé a auto také. Porychtovali jsme to dobře a ještě je i prostor pro zlepšování... :lol:
šulda

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od šulda »

Kolik to stojí v autorizovaným servisu?
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Víš, kdo to má dělat, tak o tom něco ví. A konkrétně u brzd se předpokládá, že do nich "poleze" jen někdo, kdo o tom něco ví; a ten kdo o tom něco ví, tak ví co má jak a s čím dělat.
Neříkám, že nemáš odvahu nebo že seš technický antitalent a je dobře, že se práce na autě nebojíš, ale jsou určité věci do kterých by se ten, kdo o tom moc neví, bezhlavě pouštět neměl a naopak by měl být rád za informace od někoho, kdo ví. A ne obracet většinu toho co zde ten kdo ví napíše....
Tož, bezhlavě se do věcí nepouštím, ale o dělené nádržce jsem se včas nedomákl. Vychází to sice samozřejmě z principu dvouokruhové brzdové soustavy, nicméně nepatřím mezi ty, které to samozřejmě napadlo, aniž by o tom byli poučeni (a těch bude zajisté spousta :P ). Mě to napadlo až pak...Což při mé chabé paměti má svůj význam, neb jest známo, že na co přijdeš sám, to si lépe pamatuješ :wink: . Koneckonců nebyla to až taková komplikace.
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Ty v tom rozdíl nevidíš, ale to je jen tvé nepochopení problematiky. Když totiž naprostou většinu staré kapaliny z nádobky odsaješ (zásadně se nic nevypouští, neboť hrozí zavzdušnění) a naliješ novou, pracuješ už pak jen s čistou náplní, díky čemuž dokážeš dostatečně přesně určit, v jakém momentě ti z odvzdušňováku teče jen ta nová kapalina. Atd. atd. Ale je to zbytečné, je to zbytečné, je to zbytečné... :x
Ano, stále jsem nepochopil, jaký je rozdíl v situaci v nádržce, mezi odsátím naprosté většiny kapaliny z nádržky a vypuštěním naprosté většiny kapaliny z nádržky. Opravdu musím připustit, že je to marný, je to marný, je to marný :| :D .
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Durex »

rozdíl je v tom,že proč ten humus z celé nádobky si tahat přes celý systém? Ono stačí,jaká humus hmota se dělá sama o sobě na gumičkách u pístků ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:... Toto je můj postup,když už teda každej si napsal ten svůj :lol:
Ten muj se na 100% kryje s tvym! :D
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:rozdíl je v tom,že proč ten humus z celé nádobky si tahat přes celý systém? Ono stačí,jaká humus hmota se dělá sama o sobě na gumičkách u pístků ...
To je zase jiná věc, než míšení kapaliny staré a nové :idea: . Do nádržky, bohužel, nevidím, byl bych schopen pouze "nějak" kapalinu vysát, možná s částí nečistot, pokud tam jsou. Jestli je něco na dně, stejně bych to neviděl a bylo by to pak v nové kapalině :idea: . Nezdá se mi to jako podstatné. Pokud jsem nějaké nečistoty v kapalině viděl, pak jen při vypouštění ze zadních válečků na první druhé šlápnutí.
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

Oj, zapomněl jsem napsat nick, tak neplést s Návštěvníkem, což jest snadno, neb jsme prakticky stejně chytří :lol: .
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Ano, stále jsem nepochopil, jaký je rozdíl v situaci v nádržce, mezi odsátím naprosté většiny kapaliny z nádržky a vypuštěním naprosté většiny kapaliny z nádržky. ...
Viz predchozi odpoved Durexe.

Ja k tomu za sebe dodam tri veci:
1/ Jak poznas, ze jsi "vypustil naprostou vetsinu kapaliny z nadrzky", zvlaste pak kdyz do ni nevidis a k tomu je jeste navic delena :?:
2/ Pokud nechces michat novou kapalinu se starou (coz je chyba, jak jsme si ji osvetlili), vzdy hrozi zavzdusneni systemu :!:
3/ Vyprazdnovat nadobku pres system je ve vsech ohledech kontraproduktivni. :idea:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Durex »

Já netvrdím,že to je z mísení kapalin. Jen že se tam tvoří a proč do toho ještě tahat nečistoty z nádobky a že tam jsou. Nevím jak v autech,ale na motorkách se v nádobce tvoří šlem,který si rád hoví u dna v záhybech a když se neodstraní,tak nová kapalina ho hezky rozvíří a pak se to krásně nasává do pístku a tím pádem dál do hadic. Toto je hlavně markantní u hydraulicky ovládané spojky,kde kapalina černá o mnoho rychleji než u brzd.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

To Durex: opet souhlas - dtto u aut. :wink:
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Ja k tomu za sebe dodam tri veci:
1/ Jak poznas, ze jsi "vypustil naprostou vetsinu kapaliny z nadrzky", zvlaste pak kdyz do ni nevidis a k tomu je jeste navic delena :?:
2/ Pokud nechces michat novou kapalinu se starou (coz je chyba, jak jsme si ji osvetlili), vzdy hrozi zavzdusneni systemu :!:
3/ Vyprazdnovat nadobku pres system je ve vsech ohledech kontraproduktivni. :idea:
ad1) To poznám špatně. Příště budu kapalinu vysávat, tak uvidím, zda to poznám lépe. Vizuálně těžko, stejně jako u vypouštění. Dám-li hadičku (snad) na dno, mohu předpokládat, že kapalina je (snad) vysáta.
P.S.: Ona je nádržka dělená? :?: :lol:
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:[ad1) To poznám špatně. Příště budu kapalinu vysávat, tak uvidím, zda to poznám lépe. Vizuálně těžko, stejně jako u vypouštění...
Jak u blbejch na dvorku! Co je na tom, kyho dasa, k nepochopeni :?:
Odpovědět