Brzdová kapalina

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

My nejsme vepři :idea: . My si jen tak povídáme, copak tu lítají židle? A tříbíme názory, myslím, že kapalinu si vyměňuje leckdo a dělá to lecjak, snad ta diskuse v tomto případě zbytečná není. Např. o nádržce brzdové kapaliny, že jsou to vlastně nádržky dvě, to není na každém rohu psáno... A přitom je to dost podstatná věc :? .
No, a o hajzlíkách jsem já nezačal, pane učiteli, to on :cry: :cry: :D .

A co, ragazzi, druhdy doporučované "našlapání" pedálem při odvzdušnění je co platné? Nebo jak u čeho? Nebo ne?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pitris »

A já taky nenapsal vepři ale ve při, žáku Ždimero :twisted:
A to našlapání před povolením odvzdušňováku je lepší. A mi to taky děláme....
Itall píše:Např. o nádržce brzdové kapaliny, že jsou to vlastně nádržky dvě, to není na každém rohu psáno... A přitom je to dost podstatná věc :?
Na každém rohu ne - ono stačí (a třeba při tom odsátí kapaliny) se do té nádržky podívat :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

Pitris: Jestli máš nádržku, do které se dá shora podívat, tak já ne. I odsávat by se muselo po paměti. Viděl jsem obrázky na netu, jak se odsává stará kapalina, a tam, čirou náhodou, byla nádržka, ke které byl krásný přístup shora. Zkrátka takový pěkný příklad z běžné praxe :twisted: .
Že je pro každý okruh nádržka dělená, by se mělo meldovat červeně v každém pojednání o tomto.
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Že je pro každý okruh nádržka dělená...
Když ono tomu tak je už dobrých 30 let. Proč tedy zdůrazňovat něco, co je evidentní, všeobecně a již dlouho známé?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Pitris: Jestli máš nádržku, do které se dá shora podívat, tak já ne. I odsávat by se muselo po paměti....
Máš si koupit normální auto :mrgreen: A já (i mladej) máme krásně přístupnou i nádržku od spojky....
Itall píše:Viděl jsem obrázky na netu, jak se odsává stará kapalina, a tam, čirou náhodou, byla nádržka, ke které byl krásný přístup shora....
No vidíš - taky normální auto :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:... Že je pro každý okruh nádržka dělená...
Když ono tomu tak je už dobrých 30 let. Proč tedy zdůrazňovat něco, co je evidentní, všeobecně a již dlouho známé?
Jsou věci mnohem déle známé, dokonce od nepaměti, řekl bych, a připomínají se. A stále to mnoho lidí neví.
Neříkám, že o dělené nádržce se má psát v novinách, ale ve statích o výměně brzdovky, např., by to mělo být vždy. Nebo v příručkách či učebních textech. Nebo jentak v diskusi, kde někdo už to dělal a někdo to zas bude dělat prvně, tak by uvítal podstatné informace. Těch informací zas není tolik, Návštěvník by možná měl víc, než desatero a někdo zas jen pár bodů. Lidí, kteří nevysávají nádobku, ale kapalinu vypustí spodem, je více. Podle mě to není zásadní chyba, kór u nepřístupné nádržky, a taková informace o dělené nádržce je u toho hodně podstatná. Všeobecně známé věci se někdy musíš dovědět prvně :idea: .
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Lidí, kteří nevysávají nádobku, ale kapalinu vypustí spodem, je více. ...
A ti všichni se dopouštějí chyby. Proč? Inu proto, že v nádobce vytváření směsku staré a nové kapaliny (tedy pokud si nechtějí systém zavzdušnit, což je chybou ještě větší). A to rozhodně není dobře.
Itall

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:... Lidí, kteří nevysávají nádobku, ale kapalinu vypustí spodem, je více. ...
A ti všichni se dopouštějí chyby. Proč? Inu proto, že v nádobce vytváření směsku staré a nové kapaliny (tedy pokud si nechtějí systém zavzdušnit, což je chybou ještě větší). A to rozhodně není dobře.
Když do nádržky budu vidět, vypustím tolik kapaliny, kolik ty vysaješ. Není v tom rozdíl. :idea: :idea:
A když bude nádobka nepřístupná (jakože u mě je), stejně ji asi nevysaji pořádně, nemám na to ani cajk. Opět - nevidím v tom rozdíl.
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od emge »

Vidím, že taká výmena brzdovej kvapaliny celkom masaker :D
Itall píše:A když bude nádobka nepřístupná (jakože u mě je), stejně ji asi nevysaji pořádně, nemám na to ani cajk.
Je to síce nepríjemné, ale načo tam potrebuješ vidieť pri odsávaní? Zasunieš do nádržky striekačku, hadičku... tak, aby sa dotýkala jej dna a odsaješ čo sa dá. Hlavne aby si videl hladinu pri vymieňaní a stále dopĺňal novú kvapalinu, lebo ak Ti to chytne vzduch, tak môžeš začať odznovu.

Ja si odsatú kvapalinu hneď nalejem do prázdnej ciachovanej fľaše (obyčajná priesvitná PET fľaša, na ktorej si permanentným popisovačom vyznačím risky) a zasuniem do nej hadičku. Ten oblúk hadičky som nekontroloval :?: , ale ak je jeden koniec hadičky na odvzdušňováku a druhý pod hladinou kvapaliny, tak som s tým problém nemal. Pri vypúšťaní som po poklese brzdového pedála hneď dotiahol odvzdušňovací ventil, aby nedošlo k spätnému prúdeniu kvapaliny.
Návštěvník píše:A ti všichni se dopouštějí chyby. Proč? Inu proto, že v nádobce vytváření směsku staré a nové kapaliny...
:wink:
Na väčšej ploche hladiny v širokej nádržke sa stará kvapalina s novou premieša viacej, ako v tenkých rúrkach a hadičkách. Preto v tom rozdiel je :!:
Itall píše:Když do nádržky budu vidět, vypustím tolik kapaliny, kolik ty vysaješ. Není v tom rozdíl...
Ešte sa riadim dielenskými príručkami, ktoré mám ku Škodovkám, a v ktorých sa predpisuje poradie výmeny kvapaliny nasledovne - pravé zadné, ľavé zadné, pravé predné a nakoniec ľavé predné koleso.
Pri Felicii je uvedené množstvo vymenenej kvapaliny 0,2 - 0,3 l pre každé zadné koleso a 0,1 - 0,2 l pre každé predné koleso. Pre Octaviu je uvádzané množstvo 0,2 l pre každé koleso. V nádržke sa nachádza cca 0,2 l kvapaliny. Z toho mi Vychádza množstvo brzdovej kvapaliny pre výmenu 1 liter.
Itall píše:Pořídil jsem 0,5L Cleanfox DOT4...
Síce Peugeot nepoznám, ale pochybujem, že priemer rúrok, hadičiek... brzdovej sústavy by bol tak iný, že by 0,5 l brzdovej kvapaliny postačovalo na jej kompletnú výmenu.
Naposledy upravil(a) emge dne úte lis 11, 2014 18:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Neříkám, že o dělené nádržce se má psát v novinách, ale ve statích o výměně brzdovky, např., by to mělo být vždy. Nebo v příručkách či učebních textech. Nebo jentak v diskusi, kde někdo už to dělal a někdo to zas bude dělat prvně, tak by uvítal podstatné informace....
Víš, kdo to má dělat, tak o tom něco ví. A konkrétně u brzd se předpokládá, že do nich "poleze" jen někdo, kdo o tom něco ví; a ten kdo o tom něco ví, tak ví co má jak a s čím dělat.
Neříkám, že nemáš odvahu nebo že seš technický antitalent a je dobře, že se práce na autě nebojíš, ale jsou určité věci do kterých by se ten, kdo o tom moc neví, bezhlavě pouštět neměl a naopak by měl být rád za informace od někoho, kdo ví. A ne obracet většinu toho co zde ten kdo ví napíše....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Když do nádržky budu vidět, vypustím tolik kapaliny, kolik ty vysaješ. Není v tom rozdíl. :idea: :idea:
A když bude nádobka nepřístupná (jakože u mě je), stejně ji asi nevysaji pořádně, nemám na to ani cajk. Opět - nevidím v tom rozdíl.
Ty v tom rozdíl nevidíš, ale to je jen tvé nepochopení problematiky. Když totiž naprostou většinu staré kapaliny z nádobky odsaješ (zásadně se nic nevypouští, neboť hrozí zavzdušnění) a naliješ novou, pracuješ už pak jen s čistou náplní, díky čemuž dokážeš dostatečně přesně určit, v jakém momentě ti z odvzdušňováku teče jen ta nová kapalina. Atd. atd. Ale je to zbytečné, je to zbytečné, je to zbytečné... :x
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Brembo »

Pitris píše:
Itall píše:Neříkám, že o dělené nádržce se má psát v novinách, ale ve statích o výměně brzdovky, např., by to mělo být vždy. Nebo v příručkách či učebních textech. Nebo jentak v diskusi, kde někdo už to dělal a někdo to zas bude dělat prvně, tak by uvítal podstatné informace....
Víš, kdo to má dělat, tak o tom něco ví. A konkrétně u brzd se předpokládá, že do nich "poleze" jen někdo, kdo o tom něco ví; a ten kdo o tom něco ví, tak ví co má jak a s čím dělat.
Neříkám, že nemáš odvahu nebo že seš technický antitalent a je dobře, že se práce na autě nebojíš, ale jsou určité věci do kterých by se ten, kdo o tom moc neví, bezhlavě pouštět neměl a naopak by měl být rád za informace od někoho, kdo ví. A ne obracet většinu toho co zde ten kdo ví napíše....
1. A hlavne po odsatí a naliatí novej neprestajne sledovat hladinu. Ked sa to zavzdušní,tak sa musí začat odznova a u všetkých kolies.
2. U brzd s ABS a podobnými systémami zavzdušnenie može znamenat nemalý pruser,ktorý zvačša končí návštevou servisu.
3. utiahnutie odvzdušnovacích ventilov na správny moment je velmy doležité.
4.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

emge píše:... Síce Peugeot nepoznám, ale pochybujem, že priemer rúrok, hadičiek... brzdovej sústavy by bol tak iný, že by 0,5 l brzdovej kvapaliny postačovalo na jej kompletnú výmenu.
Když nepoužiješ průhlednou hadičku, stěží poznáš, kdy už ti teče čerstvá brzdovka. Přeloženo - na případ Italla: měl jen 0,5 l nové kapaliny, tak s ní musel vystačit, a to bez ohledu na to, že s největší pravděpodobností (i s přihlédnutím k tomu, že se mu podařilo systém zavzdušnit, což si vždy vyžádá více kapaliny) nenahradil celý objem náplně. Hlavně že je spokojen... :o :shock:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Colommbo »

Osobně se mi osvědčil tento postup: Z nádržky odsaju kapalinu tak, aby na dně zůstala ještě viditelná (ano, vidím do nádržky a přístup k ní je 1A, což je výhoda) hladinka a doliju do vrchu novou. Nádobku nechám otevřenou a pak klasicky od PZ kola - nasadím hadičku, povolím odvzdušňovací šroub a pomocník cca dvaceti šlápnutími vyšlape kapalinu do nádobky, přitom hlídám hladinu v nádržce a dolévám. Potom už klasický postup jako při odvzdušňování (žádný vzduch ale nebývá, jen dvakrát pro sichr.) Pokračuju LZ, PP a LP stejným postupem, jen se sníženým počtem prvotních vyšlapání staré kapaliny (cca 18-15-12). Udávaný objem kapaliny v systému je půl litru, nové při tom spotřebuju tak třičtvrtělitr.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:... Udávaný objem kapaliny v systému je půl litru, nové při tom spotřebuju tak třičtvrtělitr.
Ano, to odpovídá. Přitom je třeba mít na paměti, že skutečný objem kapaliny při výměně se do značné míry odvíjí od opotřebovanosti brzd, přesněji kotoučů, bubnů, desek a paken.
Odpovědět