BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, samozřejmě. Jen jsem chtěl zdůvodnit, proč právě API SH, a to zcela nezávisle na hodnotách SAE. Např. v USA byly tehdy nerozšířenějšími oleje API SH 10W-30, což (tedy hlavně to SAE) dodnes jakousi setrvačností přetrvává i v Evropě ve vztahu k motorům v zahradní technice.
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od spellcross »

Pitris píše:To možná ano. Ale v Evropě je všechno od xw/40 s normální HTHS, a o "třicítkách" v tomto vlákně slovo (snad) nepadlo....
já o tricítkách ani neuvažuju. :D Existují pověsti, které říkají, že "správná" 0w(5w)-30 dokáže ten motor pochovat během pár prvních kilometrů. (jestli to tak opravdu je, ať si každý vyzkouší sám) :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

Ani ne tak "třicítka" (a klidně i v kombinaci s 0w), jako oleje se sníženou HTHS viskozitou. Na TY totiž MUSÍ být motor konstruován. Pokud není, a výrobce počítá s normálním olejem (ano, i v 0w30 nebo 5w30 jsou oleje s normální HTHS), tak při použití té "ekovody" reálně hrozí fatální poškození motoru. A docela brzo! Nezkoušel bych.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od spellcross »

Pitris píše:Ani ne tak "třicítka" (a klidně i v kombinaci s 0w), jako oleje se sníženou HTHS viskozitou. Na TY totiž MUSÍ být motor konstruován. Pokud není, a výrobce počítá s normálním olejem (ano, i v 0w30 nebo 5w30 jsou oleje s normální HTHS), tak při použití té "ekovody" reálně hrozí fatální poškození motoru. A docela brzo! Nezkoušel bych.
nevím jestli je to kvůli HTHS, ale pokud má to auto 250 tisíc na tachometru tak v reálu to má 500tkm, takže bude volnější olejový čerpadlo, volný všechno gumový těsnění, taky to má to nějaké olejové napínáky rozvodů, vanosy, které se řídí (snad) tlakem oleje, a další věci, který "vodořídký olej" nemají rády.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud jde o HTHS, tam je důležité spíše honování (zda může pracovat s oleji se sníženou HTHS, nebo ne) a jeho stav.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

spellcross píše:...pověsti, které říkají, že "správná" 0w(5w)-30 dokáže ten motor pochovat během pár prvních kilometrů
Na těch pověstech nepochybně něco bude, nicméně určitě to nejde napsat tak, jak jsi to napsal, neboť ten motor nepohřbí viskozita xy-30, ale právě snížená HTHS viskozita, což jsou výhradně oleje 5W-30 a 5W-20.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

Jerry - výhradně ne. S normální HTHS viskozitou jsou i 0w30, 5w30 i 10w30. Ale málo jich....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, napsal jsem to nejednoznačně. :oops: Tedy abych to napravil: spleteš se jen u olejů 5W-30, poněvadž jen ty mohou mít jak normální, tak sníženou HTHS viskozitu. U všech ostatních nemusíš nic zkoumat, neboť HTHS viskozita je vlastně dána SAE viskozitou. Uf... 8)

Tedy např. olej 0W-30 má vždy normální HTHS viskozitu a předmětný motor nejspíše nepoškodí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

Ani teď si myslím že to není přesné. Jak v 5w30, tak i 0w30 nebo 10w30 jsou jak A3, tak A1/A5.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Tak už to raději vzdávám... :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

A proč :?:
Vždyť je třeba olej 0w30 s HTHS 3,08 mPa.s....
PS: A1/A5 jsem uvažoval tady jako označení snížené HTHS a počítal do nich i C1/C2.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:A1/A5 jsem uvažoval tady jako označení snížené HTHS a počítal do nich i C1/C2.
Ano, toto je klíčové a naprosto jednoznačné! :wink: Jenže tazatel uvažuje pouze v intencích API a SAE, což naopak rozhodně není jednoznačné.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:Ano, napsal jsem to nejednoznačně. :oops: Tedy abych to napravil: spleteš se jen u olejů 5W-30, poněvadž jen ty mohou mít jak normální, tak sníženou HTHS viskozitu. U všech ostatních nemusíš nic zkoumat, neboť HTHS viskozita je vlastně dána SAE viskozitou....
Možná si sedím na vedení :) ale vždyť přece jsou i oleje 0w30 A1/A5. Proto nějak nechápu tohle....
Jerry3 píše:Tedy např. olej 0W-30 má vždy normální HTHS viskozitu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Ty si na vedení nesedíš, to já to napsal blbě. :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

:wink: A stejně jsme off topic....:)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět