BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od spellcross »

Pitris píše:A nemám Ti to i vyměnit. Víš co, najdi si to sám. A jestli je pro Tebe Total až podezřele levnej, tak nepátrej po SG, a běž do servisu pro litr oleje SM za Palackýho. To bude echt olej....
https://www.api.org/products-and-servic ... b_gasoline

https://www.rymax-lubricants.com/news/a ... -it-works/

https://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php

já jsem už právě hledal, ale nic co by mi dávalo pořádně smysl...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Jde o to, jaký smysl v tom hledáš. Jestli ti jde o to, které oleje byly z hlediska mazání motoru nejlepší, tak ty v API SH. A chceš vědět, proč?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

spellcross píše:já jsem už právě hledal....
Tak nad čím vlastně špekuluješ? Vždyť to tam je. Pod výkonnostní úroveň API, která je do motoru předepsaná by se jít nemělo - a já ten Elf 5w50 zmínil jenom okrajově. Ono ale i v olejích API SL a SN se dají najít dobré A3 oleje s 5w40, 10w40, 5w50 i 10w50.... Jaké už tu na první straně bylo. Důležité je ale měnit je včas.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od spellcross »

Jerry3 píše:Jde o to, jaký smysl v tom hledáš. Jestli ti jde o to, které oleje byly z hlediska mazání motoru nejlepší, tak ty v API SH. A chceš vědět, proč?
reaguju i na pitrise.

Ano chtěl bych vědět proč :)

Už vím jak se liší A3 vs A5 a A1, vs C3 a ostatní. Tam je to dobře popsnáno, tlouštka filmu a obsah SAPSu.
Ale u těch výkonnostních tříd rozdíly neznám a nenašel jsem čím se co liší.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Proč? Inu proto, že až do SH hrály prim výhradně potřeby mazání motoru, zatímco dále pak už čím dál tím víc jen emise, hlavně pak emise CO2. Ale i tohle tu již částečně zaznělo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

Od API SL víc a víc eko a míň a míň ZDDP přísad. Bohužel hlavně právě ty mají "na svědomí" výdrž oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od spellcross »

jestli tomu dobře rozumím tak nejlepší je SH a můžu to dát i motoru, který chce novější?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Ne.
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od spellcross »

Jerry3 píše:Ne.
tak do SL ? :)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Hele, naprosto zbytečně se tu snažíš vyřešit kvadraturu kruhu. Kvalifikované odpovědi na své otázky jsi zde již dostal.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

Jestli je ten motor z přelomu tisíciletí tak bych asi předpokládal předpis API SJ (a výš). Těch SJ moc už není, takže SL (nebo SN).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
spellcross
Příspěvky: 57
Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od spellcross »

Pitris píše:Jestli je ten motor z přelomu tisíciletí tak bych asi předpokládal předpis API SJ (a výš). Těch SJ moc už není, takže SL (nebo SN).
Motor chce API SH, je vymyšlenej od roku 1996, v roce 1998 tomu přidaly vanosy.

Jerry3 píše:Hele, naprosto zbytečně se tu snažíš vyřešit kvadraturu kruhu. Kvalifikované odpovědi na své otázky jsi zde již dostal.
Dostal jsem dvě ruzné.

tys psal, že od API SH je to na emise a né na kvalitu mazání.

Pitris psal od API SL.

Tak se ptám.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

API SH a SJ na tom z hlediska mazání byly zhruba stejně (dobře), a SI nebylo zavedeno. Ale bohužel ty SH a SJ se už nedělají a ono asi stejně nezbude než zvolit API SL (výš se dá), a vybrat si něco od 5w40 do 10w50. Ty oleje to v pohodě zvládnou za předpokladu výměny do 10-ti tkm nebo po roce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Jerry3 »

Mně šlo spíše o to, že v API SH jsi měl ještě jistotu, že nenarazíš na nic se sníženou HTHS viskozitou. V API SJ, resp. počínaje SJ, taková jistota už nebyla. Normy API totiž HTHS nezohledňují.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)

Příspěvek od Pitris »

To možná ano. Ale v Evropě je všechno od xw/40 s normální HTHS, a o "třicítkách" v tomto vlákně slovo (snad) nepadlo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět