BMW E46 330d (135 kW) olej
Moderátor: Colommbo
BMW E46 330d (135 kW) olej
Dobrý den,
potřeboval bych poradit s výběrem oleje pro můj vůz. Jedná se o bmw e46 330d, motor M57 135 kW, r.v. 00 (bez DPF). Dle manuálu by měl do motoru patřit olej se specifikací BMW LL01, ACEA A3/B3/B4. Nejlépe 5W-30. Problém ovšem je, že všechny moderní 5W-30 mají specifikaci ACEA C3 (lehkoběžný pro vozy s DPF) a BMW LL04, což zřejmě pro můj motor není optimální. Vím, že norma BMW LL04 nahrazuje normu LL01, ovšem různě čtu, že starší BMW motory mají raději ty "těžší 30ky" (hustota při 100°C alespoň 12.0 a HTHS aspoň 3.0), jinak hrozí hlavně v létě trhání mazacího filmu. Nejezdím pilu, většinou po dálnici na tempomat, kdy motor točí 2500 otáček.
Každopádně oleje splňující specifikaci BMW LL01 jsou snad jen 0W-40 a 5W-40. Při použití 0W-40 se bojím, že by auto olej žralo a 5W-40 nevím, zda je optimální. V současné době je tam po předchozím majiteli 5W-30 a rád bych u této viskozity zůstal, ovšem který olej použít, aby byl dostatečně hustý při zahřátí a nehrozilo přidírání motoru? Bojím se, že s olejem normy ACEA C3 a BMW LL04 hrozí nedostatečné mazání... Ovšem možná se pletu... Co lejete do své 330d?
Díky za rady a tipy.
potřeboval bych poradit s výběrem oleje pro můj vůz. Jedná se o bmw e46 330d, motor M57 135 kW, r.v. 00 (bez DPF). Dle manuálu by měl do motoru patřit olej se specifikací BMW LL01, ACEA A3/B3/B4. Nejlépe 5W-30. Problém ovšem je, že všechny moderní 5W-30 mají specifikaci ACEA C3 (lehkoběžný pro vozy s DPF) a BMW LL04, což zřejmě pro můj motor není optimální. Vím, že norma BMW LL04 nahrazuje normu LL01, ovšem různě čtu, že starší BMW motory mají raději ty "těžší 30ky" (hustota při 100°C alespoň 12.0 a HTHS aspoň 3.0), jinak hrozí hlavně v létě trhání mazacího filmu. Nejezdím pilu, většinou po dálnici na tempomat, kdy motor točí 2500 otáček.
Každopádně oleje splňující specifikaci BMW LL01 jsou snad jen 0W-40 a 5W-40. Při použití 0W-40 se bojím, že by auto olej žralo a 5W-40 nevím, zda je optimální. V současné době je tam po předchozím majiteli 5W-30 a rád bych u této viskozity zůstal, ovšem který olej použít, aby byl dostatečně hustý při zahřátí a nehrozilo přidírání motoru? Bojím se, že s olejem normy ACEA C3 a BMW LL04 hrozí nedostatečné mazání... Ovšem možná se pletu... Co lejete do své 330d?
Díky za rady a tipy.
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Zdar.
Dodrzis li normu predepsanou vyrobce,je pouziti oleje 5w-40 ok.
Je predpoklad,ze r.v. 00
ma jiz motor neco najeto. Jezdis i dalky,tak na lehce jety agregat 40tka bude jistejsi.
Jestli zimni cislo 0 nebo 5,to zalezi na castosti studenych startu a jizd.
Vliv na 'zrani' oleje to nema.
V nasi klima podminkach je v pohode 5ka i na zimu.
Toto je jeste dobry motor,tak zadnou viskosnizenku.
Dodrzis li normu predepsanou vyrobce,je pouziti oleje 5w-40 ok.
Je predpoklad,ze r.v. 00
ma jiz motor neco najeto. Jezdis i dalky,tak na lehce jety agregat 40tka bude jistejsi.
Jestli zimni cislo 0 nebo 5,to zalezi na castosti studenych startu a jizd.
Vliv na 'zrani' oleje to nema.
V nasi klima podminkach je v pohode 5ka i na zimu.
Toto je jeste dobry motor,tak zadnou viskosnizenku.
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Jasně no... 5W-40 by teda šla, ale zajimalo by mě, jestli je vhodné lít do toho mého staršího motoru oleje se spec. BMW LL04, když je předepsáno LL 01. Píše se, že 04 nahrazuje 01, ovšem aby to neuškodilo... Otázka je, na kolik se ten olej v autě rozehřeje, přeci jen má chladič oleje a přes 100 to zřejmě moc nepoleze...
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Z hlavy samozrejme nevim,zda 04 plne NAHRAZUJE 01.
Pokud tomu tak je,musi novejsi norma pokryt starsi+je tam neco navic k lepsimu.
40citky bych se vzhledem k castecne jetemu motoru,nebal.
Muzes ale pouzit i nesnizenku v 30tce.
Zdejsi vodickari ji doporucujou i do jeste poctivych motoru,ac jetych,za ucelem nemeritelnych uspor,teoretici se ridi tabulkami a strazci oilfilmu,radeji voli jistotu=rezervu.
Ty mas 'jeste' motor,nikoliv kolovratek s ekokravinama.
Pokud tomu tak je,musi novejsi norma pokryt starsi+je tam neco navic k lepsimu.
40citky bych se vzhledem k castecne jetemu motoru,nebal.
Muzes ale pouzit i nesnizenku v 30tce.
Zdejsi vodickari ji doporucujou i do jeste poctivych motoru,ac jetych,za ucelem nemeritelnych uspor,teoretici se ridi tabulkami a strazci oilfilmu,radeji voli jistotu=rezervu.
Ty mas 'jeste' motor,nikoliv kolovratek s ekokravinama.
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Přesně tak, ještě motor bez všech eko kurvítek (teda krom EGR, ale to není takový problém ). Právě proto tam nechci lít nějakou srajdu jako lehkoběžné oleje pro moderní motory s DPF apod, neboť raději budu mít o litr větší spotřebu než přidřený motor...
Můžeš mi vysvětlit "nesnizenku v 30tce" ? Případně přímo link na daný olej? Všude se doporučuje, aby měl daný olej hodnotu HTHS alespoň 3,5, ovšem žádnou takovou 5W-30 nenacházím, ovšem možná se jen špatně dívám. :-/ Bohužel nikde nemůžu najít technické listy k origo BMW olejům (vím, je to castrol, ale stejně), případně technické listy HTHS hodnotu ani neuvádí... No každopádně asi teď přejdu na 5W-40, ať mám klidné spaní.
Můžeš mi vysvětlit "nesnizenku v 30tce" ? Případně přímo link na daný olej? Všude se doporučuje, aby měl daný olej hodnotu HTHS alespoň 3,5, ovšem žádnou takovou 5W-30 nenacházím, ovšem možná se jen špatně dívám. :-/ Bohužel nikde nemůžu najít technické listy k origo BMW olejům (vím, je to castrol, ale stejně), případně technické listy HTHS hodnotu ani neuvádí... No každopádně asi teď přejdu na 5W-40, ať mám klidné spaní.
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Ak sa rozhodujes medzi 5W30 a 5W40 odporucam ti tento Shell je jeden z najredsich v SAE 5W40 kuk technicky list
BMW LL-01, ACEA A3-B3/B4
BMW LL-01, ACEA A3-B3/B4
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Ten vypadá dobře, splňuje parametry. Resp. i ostatní 5W-40 od renomovaných výrobců mají přijatelné vlastnosti. Existuje na českém trhu nějaká 5W-30ka s HTHS > 3.5 ?
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
jerome: len taka technicka poznamka, ze na olej Shell Helix Ultra som videl asi 5 roznych technickych listov a v kazdom boli ine cisla. Pozri sa na posledny technicky list z (tusim) oktobra 2013. Ten co si tu dal je z roku 2008.
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Počkej až se vzbudí admin,ten to má v merku,já bych musel hledat,je jich asi jak šafránu.
Moje rady jsou orientační,mechanické,praktické. Ale přesný přehled konkrétních olejů má Pitris.
Proto když tam vpálíš normovanou 5-40,nic nepokadíš.
Moje rady jsou orientační,mechanické,praktické. Ale přesný přehled konkrétních olejů má Pitris.
Proto když tam vpálíš normovanou 5-40,nic nepokadíš.
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Ano na nete je kopec starych technickych listov ten z 2008 je s API SM teraz je uz Ultra 5W40 v API SN ale zasadny rozdiel tam asi nebude. Tu je z 2011 uz s API SN Tech.data porovnaj to ale da sa mi taky istyKoliesko píše:jerome: len taka technicka poznamka, ze na olej Shell Helix Ultra som videl asi 5 roznych technickych listov a v kazdom boli ine cisla. Pozri sa na posledny technicky list z (tusim) oktobra 2013. Ten co si tu dal je z roku 2008.
to confidence: Tych 5W30 moc neni co ja poznam tak tento Synpower s ACEA A3-B3/B4 aj s BMW LL01
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Ano, těch 5w30 ACEA A3/B3 moc není. Pokud chceš 5w30, ten Valvoline od jerome-ho je a dá se ještě třeba Shell Helix HX7 Diesel AV, 77 Motor Oil GM, Q8 Formula G Longlife, Addinol Super power MV 0537 nebo Millers oils buď Trident nebo XF Longlife. http://www.millersoils.cz/22--motorove-oleje.html - ti "mileři" XF jsou sice ACEA C3, ale už C3-10, kde to už nevadí, protože jsou jinak aditivované a to že jsou pro DPF už neškodí motoru....
Ale jak tu "zaznělo", taky bych šel do SAE 5w40. To BMW-LL 01 tam najdeš a jsou to "gut" oleje.
(Fuchs, Mobil, OMV, Shell, Total). A když budeš měnit po 10-ti tkm, bude motor (a i Ty) spokojený....
Ale jak tu "zaznělo", taky bych šel do SAE 5w40. To BMW-LL 01 tam najdeš a jsou to "gut" oleje.
(Fuchs, Mobil, OMV, Shell, Total). A když budeš měnit po 10-ti tkm, bude motor (a i Ty) spokojený....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Příspěvek byl smazán.
Pokud chcete rozumně diskutovat o autech a motorech koncernu VW, neztrácejte tady čas, a navštivte příslušné diskusní fórum dané značky.
SKODAHOME.cz, VWCLUB CZECH REPUBLIC, VWCLUB SLOVAKIA, ŠKODA-FORUM, Seat-Club Czech Rep., SEAT Club Slovakia, Audi Club International Slovensko, audiklub.cz
Pokud chcete rozumně diskutovat o autech a motorech koncernu VW, neztrácejte tady čas, a navštivte příslušné diskusní fórum dané značky.
SKODAHOME.cz, VWCLUB CZECH REPUBLIC, VWCLUB SLOVAKIA, ŠKODA-FORUM, Seat-Club Czech Rep., SEAT Club Slovakia, Audi Club International Slovensko, audiklub.cz
Naposledy upravil(a) e1H dne pon bře 27, 2017 1:38, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Chlapi, díky moc za rady, moc jste mi pomohli
Takže výběr konečně mohu zúžit na ten Mobil 1 0W-40, potom nějakou kvalitní 5W-40, se kterou bych neměl šlápnout vedle a nakonec teda jednu z těžších 5w-30, která má alespoň HTHS 3.5 a víc.
Teď bych se chtěl zeptat ještě na pár věcí. 1) Pokud použiji Mobil 0W-40, jak rychle ten olej degraduje? Někde jsem viděl graf, že čím větší rozptyl těch dvou indexů, tím je olej méně stabilní a už třeba po 3000 km spadne z xW-40 kvalitou na xW-30. Zatímco ty oleje s nízkým rozptylem hodnot (5W-30) degradují mnohem pomaleji a tedy za dobu životnosti si mnohem lépe udržují mazací vlastnosti.. (?)
2) Další dotaz k použítí Mobilu, hlavně pro e1H - jaké s ním máš zkušenosti? auto mi žere ten edge 5w-30 asi půl litru na 10 000 km, takže to je fajn. Jak říkám, motor si zatím přede, ale prostě mě trochu děsí, že má LL04 a je přeci jen dělán jako lehkoběžný pro moderní motory. Jinak zde v odkaze je vysvětleno LL98,01 a 04 ( http://www.oilspecifications.org/bmw.php ). Nevím, zda tomu ten New Life 0W-40 neublíží, ovšem asi by neměl, když splňuje LL01 a v USA ho používají v hojném množství, neboť tam snad kvůli sirnatosti benzinu nelze používat ll04. Někteří psali, že po přechodu na mobil 0w-40 se jim motor zdá hlučnější...
No ale asi nebudu laborovat a nejspíše půjdu do 5W-40. CHjo, výběr olejů je vždy má noční můra, nebot to nechci nějak pos..kazit. Ještě jednou díky
Takže výběr konečně mohu zúžit na ten Mobil 1 0W-40, potom nějakou kvalitní 5W-40, se kterou bych neměl šlápnout vedle a nakonec teda jednu z těžších 5w-30, která má alespoň HTHS 3.5 a víc.
Teď bych se chtěl zeptat ještě na pár věcí. 1) Pokud použiji Mobil 0W-40, jak rychle ten olej degraduje? Někde jsem viděl graf, že čím větší rozptyl těch dvou indexů, tím je olej méně stabilní a už třeba po 3000 km spadne z xW-40 kvalitou na xW-30. Zatímco ty oleje s nízkým rozptylem hodnot (5W-30) degradují mnohem pomaleji a tedy za dobu životnosti si mnohem lépe udržují mazací vlastnosti.. (?)
2) Další dotaz k použítí Mobilu, hlavně pro e1H - jaké s ním máš zkušenosti? auto mi žere ten edge 5w-30 asi půl litru na 10 000 km, takže to je fajn. Jak říkám, motor si zatím přede, ale prostě mě trochu děsí, že má LL04 a je přeci jen dělán jako lehkoběžný pro moderní motory. Jinak zde v odkaze je vysvětleno LL98,01 a 04 ( http://www.oilspecifications.org/bmw.php ). Nevím, zda tomu ten New Life 0W-40 neublíží, ovšem asi by neměl, když splňuje LL01 a v USA ho používají v hojném množství, neboť tam snad kvůli sirnatosti benzinu nelze používat ll04. Někteří psali, že po přechodu na mobil 0w-40 se jim motor zdá hlučnější...
No ale asi nebudu laborovat a nejspíše půjdu do 5W-40. CHjo, výběr olejů je vždy má noční můra, nebot to nechci nějak pos..kazit. Ještě jednou díky
- Colommbo
- Příspěvky: 9844
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Ano, o vztahu rozpětí zimního a letního čísla k degradaci oleje se takto některé prameny zmiňují, ovšem na opotřebování oleje mají více než označení oleje samotného vliv jiné okolnosti - obecně režim, v němž je motor provozován, zejm. počet studených startů a podíl krátkých (studených) jízd. Tedy na otázku, jak rychle degraduje olej Mobil 1 0W40, nelze jednoznačně a kvalifikovaně odpovědět...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BMW E46 330d (135 kW) olej
Co se týče jízdního režimu, jezdím 2x týdně dálnici Brno — Břeclav a 1-2x týdně nějakou kratší jízdu po Brně (do 10 km). Složení jízd cca 50% dálnice, 30 % město a 20% okresky. Nijak to nehrotím, většinou na tempomat na 140 km/h (motor točí cca 2500 ot.). Ale samozřejmě někdy potřebuji prudce zrychlit, předjet atd, takže určitá rezerva je třeba.