Thor píše:Máte někdo prosím nějaký tip na jiný ne long life olej pro BMW 525d s motorem N47D20D?
Ty kódy neznám, ale jestli tam máš DPF, hledej olej s normou BMW-LL-04, jestli ne raději BMW-LL-01. A měnit po 10-ti tkm.
A když si uvěřil těm z Mnichova a měnil po 30-ti tkm, vyměn olej 2x po 5-ti tkm....
"Nápravu" neprovede ani Thorovo kladivo v Asgardu.
Ale vážně, max. interval 15 000 km / nebo rok, samozřejmě včetně olejového filtru.
Možná v případě velmi vysokého ročního proběhu, bych uvažoval o ponechání LL intervalu.
Všeobecně raději častější výměnu oleje i jako "proplach".
V žádném případě nepoužívat výplachový olej V2!
Ujetých 100 000km nemusí být pro stav motoru až tak dramatickým.
První výměna byla asi v 25.000 km a pak každých cca 25.000 km/2 roky. Zatím vše funguje bez problémů, ztrátu oleje žádnou nemám a to mi dali při poslední výměně oleje olej spíše do poloviny měrky a nehlo se to. Já jezdím spíše pomaleji, je to automat a řadí hrozně brzo, takže spíš to jezdí v nižších otáčkách. Občas když je motor zahřátý, tak dám sportovní režim a trochu to protáhnu, ale spíš jezdím hodně klidně. V návodu je uveden BMW Longlife -04 a myslím, že se tam vždycky dával nějaký Castrol. Pokud tedy nemá cenu přecházet na nějaký ne LL olej, asi bych tam rád dal ten samý olej co tam byl, jestli už je na to auto zvyklé. Nevíte co tam mohlo být nebo případně doporučili by jste mi prosím něco vhodného? Děkuji
Thor píše:...asi bych tam rád dal ten samý olej co tam byl, jestli už je na to auto zvyklé...
Žádný fenomén "zvyklosti" neexistuje. Existují pouze oleje nevhodné, vhodné a ještě vhodnější. Ovšem bez praktického ověření je krajně obtížné říct, který olej je pro daný motor nejvhodnější.
Tak jsem našel Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL, Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 C3 a na stránkách Catrol je doporučený Castrol EDGE 5W-30 M. Moc nechápu v čem je mezi nimi rozdíl (LL/C3 a M).
Pokud chceš kvalitní olej za dobrou cenu, tak zapomeň na Castrol.
Jinak ta první výměna po 25 tisících km se na motoru nejspíš podepsala, ty ostatní už nejspíš ne.
Vyber třeba Yacco VX1000 FAP.
Edit: Jardo
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85 Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Já jsem vždycky používal Total Quartz 9000 5W40 s výměnou po roce nebo 15.000 km a byl jsem s ním ve všech autech spokojenej, ale ten se tam asi nehodí. Castrol teda špatný jo? Kvůli poměru cena/kvalita nebo je to fakt šmejd?
Tak se od toho odpíchni. A to, že v normě nebo na oleji je LL ještě neznamená že je opravdu LongLife....
Castrolu bych se taky raději vyhnul, a když hodně mrazivých startů hledej 0w, jinak 5w. A pokud olej nemizí tak jestli 30 nebo 40 je v podstatě jedno. Hledej třeba tady: https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... ePEALw_wcB
Jinak to Yacco by byla taky velmi dobrá volba. A dá se hledat i u Ravenolu....
A občas to protáhni, otáčky okolo 15-ti set mu nesvědčí.
A co Total Quartz Ineo MC3 5W-30? Cenově je dobrý, norma odpovídá, ještě je v popisku, že to bylo vyvinuté pro motory BMW a Mercedes. Já jsem vždycky dával 5W-40, nebylo by to lepší?