Blíží se konec ojetin?
Moderátor: Colommbo
Blíží se konec ojetin?
Jak tak čtu o ekologii a automobilech - snižování obsahů motoru, nutnost speciálních aditiv v olejích a palivech, musím si položit otázku, zdali vůbec takový automobil bude ještě prodejný. A je to vůbec ekologické vyrábět takovéto spotřební zboží?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blíží se konec ojetin?
ekologický to neni vyrábět pořád nový auta, ale ekonomika se přeci musí točit a růst...
Dřív byly auta počítaný dejme tomu na čtvrt milionu kilometrů, dnes jsou počítaný na stejnou výdrž, ale výpočty se stále čím dál tím víc optimalizují, a tak ta stará auta vydržela namísto 250 tis km 400 tis, kdežto dnešní opravdu jen 250. Jedním z nejekologičtějších aut se jeví Land Rover Series 1, 2 a 3, kterých stále jezdí přes 70% vyrobených
Dřív byly auta počítaný dejme tomu na čtvrt milionu kilometrů, dnes jsou počítaný na stejnou výdrž, ale výpočty se stále čím dál tím víc optimalizují, a tak ta stará auta vydržela namísto 250 tis km 400 tis, kdežto dnešní opravdu jen 250. Jedním z nejekologičtějších aut se jeví Land Rover Series 1, 2 a 3, kterých stále jezdí přes 70% vyrobených
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Blíží se konec ojetin?
Blíží se konec ojetin? Tyhle vydělávají http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/je ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Blíží se konec ojetin?
Neblíží, již nastal.
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blíží se konec ojetin?
to zase někdo objevil ameriku... tyhle zmíněný auta se měly kupovat před lety, ne teď, když už stojí hodněPitris píše:Blíží se konec ojetin? Tyhle vydělávají http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/je ... -internetu
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Blíží se konec ojetin?
S těmi najezděnými kilometry, pořád se to tady točí kolem max 300.000km, jakoby nikdo víc nenajel. Kamarád má VW Transportér T4 1.9 TDI najeto 1.250.000km a stále lítá, zeťák Passat 750.000km, kamarád Octávia II také 750.000km obojí 1,9TDI 81kW, motor pořád ok se spotřebou oleje i PHM. Na těchto motorech nepoznáte stočených 200.000km i daleko více, jen podle interiéru, pokud jezdily kratší trasy. Ale oleje se mění do 15.000km (B3, bez filtrů pevných částic). Móda s prodlouženými intervaly se hodně podepisuje na opotřebení motoru, také filtry pevných částic s oleji C3. Prostě dříve odešla kastle než motor s agregáty.BigBang píše:Dřív byly auta počítaný dejme tomu na čtvrt milionu kilometrů, dnes jsou počítaný na stejnou výdrž, ale výpočty se stále čím dál tím víc optimalizují, a tak ta stará auta vydržela namísto 250 tis km 400 tis, kdežto dnešní opravdu jen 250.
U benzínů, tam většinou při koupi není plánován velký nájezd km, tak ve svém okolí co vím je najeto jen do 400.000km ale určitě by vydržely více km.
Zato dnešní snižování obsahu motoru při zvyšování výkonu, prodloužení servisních prohlídek s výměnou oleje low saps. Prostě je dnes jiný trend a pro nás starších je ten rychle měnící se "vývoj" těžce vstřebatelný.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Blíží se konec ojetin?
Otázka "výdrže" je silně relativní, stejně jako třeba rychlost. Pro někoho auto "drží", dokud je nastartovatelné a schopné pohybu vlastní silou. Pro jiného je i některý zánovní vůz nepoužitelný.
Re: Blíží se konec ojetin?
Jo blizi se konec ojetin vyrobenych po roce 2000,resp. od emisni normy EURO 3.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Blíží se konec ojetin?
Nevím kam to dát, od všeho trochu, prostě politka versus automobilky (starý ale dobrý článek) https://auto.idnes.cz/rozhovor-ivan-hod ... tomoto_vok .
Politici vždy vyhrají. Ať rozhodnou jakkoliv, odpovědnost je na voličích. Bohužel.
Politici vždy vyhrají. Ať rozhodnou jakkoliv, odpovědnost je na voličích. Bohužel.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Blíží se konec ojetin?
Má naprostou, až hrůznou pravdu. Bohužel to takhle funguje nejen v této oblasti. Aneb politická korektnost sice vítězí, ale věc samotná jde do haj.lu.
Re: Blíží se konec ojetin?
Že by vítězil zdravý rozum? Držím palce Pruittovi. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tru ... -internetu
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Blíží se konec ojetin?
Že by se z "ekodoby" začalo blýskat na lepší (vlastně normální) časy Kéž by, a za mě
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Blíží se konec ojetin?
konečne zmena https://blog.autobazar.eu/pozor-zmena-z ... WyoJWiH1L=
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Blíží se konec ojetin?
Já když vidím ty dnešní moderní auta, tak mám takovou obavu, že se v provozuschopném stavu nedožijou veteránského věku.
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max CZ/SK
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blíží se konec ojetin?
Já se obávám, že se nedožijou v rozumnym stavu ani třetí technický...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40