Blíží se konec ojetin?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od tonny »

Jak tak čtu o ekologii a automobilech - snižování obsahů motoru, nutnost speciálních aditiv v olejích a palivech, musím si položit otázku, zdali vůbec takový automobil bude ještě prodejný. A je to vůbec ekologické vyrábět takovéto spotřební zboží?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od BigBang »

ekologický to neni vyrábět pořád nový auta, ale ekonomika se přeci musí točit a růst...

Dřív byly auta počítaný dejme tomu na čtvrt milionu kilometrů, dnes jsou počítaný na stejnou výdrž, ale výpočty se stále čím dál tím víc optimalizují, a tak ta stará auta vydržela namísto 250 tis km 400 tis, kdežto dnešní opravdu jen 250. Jedním z nejekologičtějších aut se jeví Land Rover Series 1, 2 a 3, kterých stále jezdí přes 70% vyrobených :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od Pitris »

Blíží se konec ojetin? Tyhle vydělávají :wink: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/je ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od Jerry3 »

Neblíží, již nastal.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od BigBang »

Pitris píše:Blíží se konec ojetin? Tyhle vydělávají :wink: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/je ... -internetu
to zase někdo objevil ameriku... tyhle zmíněný auta se měly kupovat před lety, ne teď, když už stojí hodně :roll:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od tonny »

BigBang píše:Dřív byly auta počítaný dejme tomu na čtvrt milionu kilometrů, dnes jsou počítaný na stejnou výdrž, ale výpočty se stále čím dál tím víc optimalizují, a tak ta stará auta vydržela namísto 250 tis km 400 tis, kdežto dnešní opravdu jen 250.
S těmi najezděnými kilometry, pořád se to tady točí kolem max 300.000km, jakoby nikdo víc nenajel. Kamarád má VW Transportér T4 1.9 TDI najeto 1.250.000km a stále lítá, zeťák Passat 750.000km, kamarád Octávia II také 750.000km obojí 1,9TDI 81kW, motor pořád ok se spotřebou oleje i PHM. Na těchto motorech nepoznáte stočených 200.000km i daleko více, jen podle interiéru, pokud jezdily kratší trasy. Ale oleje se mění do 15.000km (B3, bez filtrů pevných částic). Móda s prodlouženými intervaly se hodně podepisuje na opotřebení motoru, také filtry pevných částic s oleji C3. Prostě dříve odešla kastle než motor s agregáty.
U benzínů, tam většinou při koupi není plánován velký nájezd km, tak ve svém okolí co vím je najeto jen do 400.000km ale určitě by vydržely více km.
Zato dnešní snižování obsahu motoru při zvyšování výkonu, prodloužení servisních prohlídek s výměnou oleje low saps. Prostě je dnes jiný trend a pro nás starších je ten rychle měnící se "vývoj" těžce vstřebatelný.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od Jerry3 »

Otázka "výdrže" je silně relativní, stejně jako třeba rychlost. :mrgreen: Pro někoho auto "drží", dokud je nastartovatelné a schopné pohybu vlastní silou. Pro jiného je i některý zánovní vůz nepoužitelný. :twisted:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od NOVON »

Jo blizi se konec ojetin vyrobenych po roce 2000,resp. od emisni normy EURO 3.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od tonny »

Nevím kam to dát, od všeho trochu, prostě politka versus automobilky (starý ale dobrý článek) https://auto.idnes.cz/rozhovor-ivan-hod ... tomoto_vok .
Politici vždy vyhrají. Ať rozhodnou jakkoliv, odpovědnost je na voličích. Bohužel.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od Jerry3 »

Má naprostou, až hrůznou pravdu. Bohužel to takhle funguje nejen v této oblasti. Aneb politická korektnost sice vítězí, ale věc samotná jde do haj.lu.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od tonny »

Že by vítězil zdravý rozum? Držím palce Pruittovi. :wink: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tru ... -internetu
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od Pitris »

Že by se z "ekodoby" začalo blýskat na lepší (vlastně normální) časy :?: Kéž by, a za mě :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od Brembo »

Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Peters56
Příspěvky: 12
Registrován: úte bře 13, 2018 10:56
Bydliště: Meziboří

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od Peters56 »

Já když vidím ty dnešní moderní auta, tak mám takovou obavu, že se v provozuschopném stavu nedožijou veteránského věku. :roll:
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max CZ/SK
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Blíží se konec ojetin?

Příspěvek od BigBang »

Já se obávám, že se nedožijou v rozumnym stavu ani třetí technický...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět