Blato v motore

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Blato v motore

Příspěvek od ka-spel »

bjukemen píše:..teraz mi jeden cavo mechanik poradil nech pred vymenou oleja mrzknem do oleja liter petroleja, vsetko sa vycisti a bude to krasne :mrgreen:
V podstatě všechny ty čističe by měly být na bázi petroleje.
byloObrázek
je Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Blato v motore

Příspěvek od bjukemen »

to pepe: tak to rozhodne nehodlam nechat len tak, taky zasraty motor ja nechem, vsetky boli doteraz ciste tak bude aj tento..radsej do toho investujem ako nechat hydrostely zalepene...trpezlivost mam to je hlavne ;)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Blato v motore

Příspěvek od kornel »

Na foto (poslal mi začiatkom týždňa kamarát z Oplu) je Opel benzínový turbomotor, z ktorého vytiekla (presnejšie vygrcala) miesto oleja doslova ropa :shock: Motor ma nábeh cca 100tkm, jazdené v zmiešaných podmienkach (mesto:okresky cca 50:50, do toho občas aj dialnica a dlhšie trasy). Olej dáva meniť cca 20-25tkm. Chlapík prišiel do servisu s tým, že postupne (z jemu neznámych príčin) začal mať motor zvýšenú hlučnosť, hrubší chod, niečo v ňom akoby búcha a viac klepoce + pod vekom sa začali postupne objavovať badateľné tmavšie úsady tzv. blato, pozorované aj na merke oleja.

Postupne sa "dopátralo" (majiteľ priznal), že tesne po poslednej výmene do oleja nalial nejaké aditívum ktoré malo vylepšiť ochranu motora, znížiť trenie, zvýšiť mazacie schopnosti.. no neprezradil aké konkrétne, dosť pravdepodobný vinník. (agregát už nie je v záruke samozrejme).

Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Blato v motore

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to byly ti nejinteligentnější molekuly. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Blato v motore

Příspěvek od Pitris »

Kdyby místo toho aditiva radši olej měnil po 15-ti tkm, tak udělal daleko líp. Pro sebe i pro motor. Protože tohle....
kornel píše:Olej dáva meniť cca 20-25tkm....
je příčina :( :cry: :evil: Bez ohledu na to, jak dlouhé intervaly výměn oleje Opel předepisuje :roll:
A jen tak na okraj - ano, to aditivum do oleje tomu taky "pomohlo" :x Když je někdo blbe-y, proč mu to neprodat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Blato v motore

Příspěvek od abc »

Výměny po 25-30 tkm jsou asi největší blbost. Jedna z nejlevnějších věcí do auta je právě ta výměna oleje, která ve většině případu nemusí přesahovat hranicí 1000,-Kč.
U mě konkrétně svépomocí za 600-700 a v dílně za 900,-Kč takže cenově cca 20-30litru paliva například.
Oproti pořizovací ceně auta úplně zanedbatelná a směšná částka. 8)
Jak jsem tento příspěvek psal "předběhl" mě Pitris. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Blato v motore

Příspěvek od skodovkar »

Chybami se člověk učí, někteří poté pochopí a jiní ne :idea:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Blato v motore

Příspěvek od Misojogi »

do oleja nalial nejaké aditívum ktoré malo vylepšiť ochranu motora, znížiť trenie,
spytaj sa ake konkretne, nech viem comu sa vyhybat
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Blato v motore

Příspěvek od Pitris »

Do motorového oleje nepatří navíc NIC :!: :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Blato v motore

Příspěvek od kornel »

Misojogi píše: spytaj sa ake konkretne, nech viem comu sa vyhybat
..Túto informáciu sa nepodarilo zistiť ani kamarátovi (prijímací technik v Opel) od dotyčného zákazníka. Dosť dlho trvalo, kým z neho vôbec vyšla info, že nejaké dodatočné opičie kvapky do oleja nalial.. čo konkrétne nepovedal. Koniec koncov je to len možný vinník, prípadne prispievateľ.
Odpovědět