Bishop's

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Bishop's

Příspěvek od Colommbo »

Možná by nebylo od věci učinit v tomto případě dotaz přímo u Bishopů http://www.bishopsoriginal.cz/?page_id=3, zdá se to být slušný podnik, tož by mohli uvést věci na pravou míru... :? Při používání 906GDC svíčky, izolátory i startování v pořádku... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ještěr

Re: Bishop's

Příspěvek od Ještěr »

Psal jsem si o tom s p. Čechem, který pro ně i Bishops zkoušel. Myslím, že (teď nechci zastoupení firmy nijak znevažovat) probírat to s ním je rovnocenné jako se zastoupením u nás. On je praktik a má v tom veliký přehled. Říkal, že se s ničím podobným nikdy nesetkal. Ale můžu samozřejmě do Bishopu napsat. Ale tuším, že mi odepíšou to samé, co p. Čech...já holt musím mít od každého "h.vna šťopku" :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Bishop's

Příspěvek od Pitris »

Za mě: vykašli se na něco "extra" přidaného do motorového oleje. Vždycky je to "něco za něco" :o
Jednu vlastnost oleje to možná vylepší, ale na úkor druhé. A kvalitní motorák má vše, co má mít....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ještěr

Re: Bishop's

Příspěvek od Ještěr »

Byla to holt daň za snížení spotřeby oleje. Vyzkoušel jsem to dvakrát a vím, že už to tímto přípravkem znovu nesrazím níž, tudíž jsem se vydal cestou toho kvalitního oleje. Ale nikde jsem nenašel zmínku, že by to někomu přivodilo stejnou patálii. To zhoršený startování mě pak víc vytáčelo, než nějaká spotřeba oleje :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Bishop's

Příspěvek od Pitris »

Na snížení spotřeby může pomoci buď zvednout to "letní" číslo oleje - když jsou již větší vůle, nebo, když je někde ztvrdlé (nikoliv mechanicky poškozené) těsnění, tak použít přímo na to "spešl" olej :arrow:
Valvoline MaxLife....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ještěr

Re: Bishop's

Příspěvek od Ještěr »

O tom oleji už jsem taky uvažoval. U mne to ale víc, než ztvrdlá gufírka budou ty kruhy. Po nalití petroleje do válců ve třech válcích rychle zmizel. Ty tři válce odpovídali těm, ze kterých jsem vyšrouboval svíčky se zaolejovaným závitem. Podotýkám závitem, středové elektrody byly na všech čtyřech defacto čisté, pouze lehce zbarvené do hněda. Bez nápeků a usazenin. Olej to spaluje tedy dobře :)
Jinak motor i převodovka zvenčí suché jako troud, gufera na klice těsní, vana a kartery taktéž. Motor si ani při startu po delším stání nezakouří. Jen jednou jsem ho viděl si odfouknout a to bylo chvíli předtím, než jsem zjistil tu enormní spotřebu oleje. Bylo to v koloně na D1, když jsem v ní v obrovským vedru poskakoval ven z Práglu. Když se to konečně rozjelo, tak jsem to sešlápnul a podíval se do zrcátka, jestli je za mnou kamarád v druhém autě. Viděl jsem, jak se mi vyvalil oblak šedomodrého dýmu z vejfuku a pak už zase nic. Nepřehlédl jsem se, neboť mi to pak i dotyčný kamarád potvrdil, resp. se mě na to sám zeptal. Pak jsem to zkoušel různě simulovat, jezdit s kopce, brzdit motorem, pak tomu naložit...a už nikdy nic. Holt to tenkrát na tom rozpáleným asfaltu ten origo olej už neumazal. To jsem tomu ještě tenkrát nevěnoval pozornost a krátce na to se mi udělalo v Chorvatsku při pohledu na suchou měrku šoufl. Když jsem vyrážel, tak jsem měl kolem poloviny mezi ryskami. A bůhví, jak se k tomu autu choval první majitel...asi nic moc, když je v servisce jednou rozestup i 40tis.km mezi návštěvama servisu, jak už jsem tu taky někde psal :(
Ale je fakt, že za pomoci Bišopa a Q8 jsem během 20ti tis. km (čítajících tři výměny oleje) zkrotil jeho spotřebu z cca 0,75 na 0,25l/1000km.
Koliesko

Re: Bishop's

Příspěvek od Koliesko »

Ještěr píše:Při dvou po sobě jdoucích výměnách oleje jsem odkaloval tentýž zážehový motor přísadou 501 a poté jsem přidal do nového oleje přísadu 560. Stala se mi v obou dvou případech zajímavá věc. Po nalití přísady 560 a ujetí cca 30km mi druhý den auto začalo špatně startovat. Vytáhl jsem svíčky a shledal zvláštní šupinatý povlak na izolátoru středové elektrody, jenž způsoboval svod el. napětí. Po vyčištění to chvíli startovalo dobře a musel jsem opět čistit. Když, dle mého soudu, přestala být přísada po několika tis. km tolik dravá ve spojitosti s naředěním dolévaným olejem, tento problém ustal. Že tento povlak je následek spáleného Bišopa, který se dostal spolu s olejem do válce jsem vypozoroval, resp ověřil při další výměně oleje. Odkalil jsem, nalil nový olej a jezdil cca 500km. Starty na brnknutí. Pak jsem nalil lahvičku 560 a druhý den opět prachbídně startoval. Tímto se tedy chci zeptat - stalo se už někomu to samé?
Neviem ci tomu dobre rozumiem, spytam sa: do oleja s prisadou 560 si pred vymenou tohto oleja znova nalial prisadu na odkalenie 501?
Autoxxxrady

Re: Bishop's

Příspěvek od Autoxxxrady »

Odkalovat se musí :wink:
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned lis 17, 2013 17:58, celkem upraveno 1 x.
Ještěr

Re: Bishop's

Příspěvek od Ještěr »

můj itinerář byl následující:
odkalit 501čkou, do nového 560tku, při výměně odkalit TEC2000, pak do noveho 560tku. Po obou použití 560tky to začalo blbě startovat, tudíž nezáleží na tom čím jsem odkaloval. Ale pokaždé jsem před tím odkaloval, to jo.
Autoxxxrady

Re: Bishop's

Příspěvek od Autoxxxrady »

Kolik to odkalování stálo? Neni lepší koupit levnou 5W-40 někde v akci a dvakrát ji vyměnit např. po 3000 km? Myslim, že to bude lepší odkalení .)
Ještěr

Re: Bishop's

Příspěvek od Ještěr »

Právě, že hodně. Jedna kůra 501+560 skoro 1400,-. Tec2000+ 560 skoro litr. To, že se dá tento neduh více či méně rozhánět různými oleji jsem se dozvěděl až tady od vás. Mám připravený Mobil1 5W50. Když píšeš o té 5W40, jakou bys doporučil a jaký interval výměny?
Ještěr

Re: Bishop's

Příspěvek od Ještěr »

Píšeš 3tis. km. Přehlédl jsem, pardón :oops:
A myslíš, opravdu levný olej? Aby se to nezhoršovalo...resp ať je klidně levný, ale aby fungoval. Používám Q8 5W40 a celkem ok, i cena je v poho...
Koliesko

Re: Bishop's

Příspěvek od Koliesko »

Autoxxxrady píše:Kolik to odkalování stálo? Neni lepší koupit levnou 5W-40 někde v akci a dvakrát ji vyměnit např. po 3000 km? Myslim, že to bude lepší odkalení .)
NENI!! sorry za tie vykricniky ale ja som vo svojom aute vyskusal "milion" roznych olejov + rozne odkalovace, a vysledok.... pred par dnami som dal dole olejovu vanu a nestacil som sa divit. Vsetko cierne od karbonu, tvrdy pripeceny karbon na dne olejovej vane, na stenach bloku, cele olejove cerpadlo od pripeceneho karbonu, dokonca aj na kluke karbon!! a to som jazdil na MOBIL 1 NEW LIFE 0w-40, predtym na MOBIL1 5W-50 atd...u mna velke sklamanie. Neskor dolozim fotografie.
Autoxxxrady

Re: Bishop's

Příspěvek od Autoxxxrady »

Stačí obyčejná levná 5W-40. Mají normy MB 229.3 i VW 502.00
Nebo klidně ještě levnější 10W-40 ty mají nižší normy, tak nebudou tak ¨čistit¨.
Motorový oleje všechny potřebný aditiva na čištění v sobě obsahují. Nemusí se nic přidávat.
Kup si např. ten Mogul z Mountfieldu za 85kč/litr nebo třeba Total Quartz 5W-40 ten se dá taky sehnat dost levně
http://www.autodily-cardo.cz/motorove-o ... -5w-40-5l/
http://www.mountfield.cz/olej-mogul-sae ... M1048.html
Kup na dvě výměny a např. po 3000km to vyměň. A pro snížení zanášení motoru musíš používat i aditiva do paliva. Buď kupovat rovnou aditivovaný nebo si je aditivovat sám.
Když to dvakrát vyměníš po 3000km, tak uvidíš.
Autoxxxrady

Re: Bishop's

Příspěvek od Autoxxxrady »

Koliesko, ale jak si postupoval při výměně těch olejů? Jak si je tam dlouho nechával? Když tam dáš super olej a chceš to čistit a necháš ho tam 15 000km, tak to ti moc nepomůže.
Odpovědět