Benzínový motor
Moderátor: Colommbo
Re: Benzínový motor
A když už mám benzínový motor,tak proč dávat olej přizpůsobený pro ropáky s filtry pevných částic?
To je dobra otazka - v cem jsou ty naftakovy oleje jiny? v cem slozeni aditiv pro naftu skodi v benzinovych motorech? Ja to nevim. Nicmene me to zajima.
proc me to zajima je, ze low saps (ted bez specifikace nafta/benzin) priznive pusobi proti LSPI - teto informaci celkem verim, kdyz to merili a korelace je prokazana. Neshanim vubec olej c3 a c4 ale spis olej low saps, low vapnik, + molybden + fosfor pro benzinove motory. pokud by mel A3 a byl xW40/xW30 tak idealni.
Radu ze neslapat za krk na low rpm znam, ale ne vzdy se tim dokazu 100 % ridit a mam taky manzelku, ktera to ridi (snazi se drzet rad).
To je dobra otazka - v cem jsou ty naftakovy oleje jiny? v cem slozeni aditiv pro naftu skodi v benzinovych motorech? Ja to nevim. Nicmene me to zajima.
proc me to zajima je, ze low saps (ted bez specifikace nafta/benzin) priznive pusobi proti LSPI - teto informaci celkem verim, kdyz to merili a korelace je prokazana. Neshanim vubec olej c3 a c4 ale spis olej low saps, low vapnik, + molybden + fosfor pro benzinove motory. pokud by mel A3 a byl xW40/xW30 tak idealni.
Radu ze neslapat za krk na low rpm znam, ale ne vzdy se tim dokazu 100 % ridit a mam taky manzelku, ktera to ridi (snazi se drzet rad).
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Nevím, ale mám pocit že pleteš jabka s hruškama.
Low saps jsou oleje pro ekologii - pro filtry pevných částic. Se sníženým obsahem síry, fosforu a popela. Jenže pro výdrž oleje a potažmo motoru horší, protože olej "full saps" líp maže.... Mrkni tady:
Low Speed Pre Ignition - LSPI je jev kdy se předčasně zapálí směs při nízkých otáčkách a vysokém zatížení a něco je tady: http://www.oleje.cz/forum/olej-pre-1-4- ... 62-11.html
Ale jak tu zaznělo: VČAS měnit olej a NEPODTÁČET
Low saps jsou oleje pro ekologii - pro filtry pevných částic. Se sníženým obsahem síry, fosforu a popela. Jenže pro výdrž oleje a potažmo motoru horší, protože olej "full saps" líp maže.... Mrkni tady:
Low Speed Pre Ignition - LSPI je jev kdy se předčasně zapálí směs při nízkých otáčkách a vysokém zatížení a něco je tady: http://www.oleje.cz/forum/olej-pre-1-4- ... 62-11.html
Ale jak tu zaznělo: VČAS měnit olej a NEPODTÁČET
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzínový motor
uz vidim, zde mam rozpor. SAPS je low sulfur ash ale i vcetne Phosporus a sira.
Zpetne vypatram, kde byla ta zminka o vysledcich s Low SAPS... Chvili mi to potrva. Sypu si low saps na hlavu.
Nicmene jednoduse se daji najit na korelaci kalcium a lspi a takove oleje jsou dexos1 gen2.
O podtaceni vim. Jenze kdyz jsou palivove mapy nastaveny na minimum -> chuda smes malo chladi a dela zivnou pudu pro karbon. Snad se aspon v tomto nepletu.
Zpetne vypatram, kde byla ta zminka o vysledcich s Low SAPS... Chvili mi to potrva. Sypu si low saps na hlavu.
Nicmene jednoduse se daji najit na korelaci kalcium a lspi a takove oleje jsou dexos1 gen2.
O podtaceni vim. Jenze kdyz jsou palivove mapy nastaveny na minimum -> chuda smes malo chladi a dela zivnou pudu pro karbon. Snad se aspon v tomto nepletu.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
I zde se poněkud pleteš: nejde o to, že by snad chudá směs málo chladila, ona sama přímo způsobuje přehřívání a sklon k detonačnímu spalování.
Re: Benzínový motor
Přehřívání se děje u chudé směsi kvůli malému oparu. Teplo se nepotrebuje na odpar.
Proč sama o sobě chudá směs má vést na přehřívání, když ne kvůli výše popsanému?
Nerozumím, ale to není u mě nic divného
Proč sama o sobě chudá směs má vést na přehřívání, když ne kvůli výše popsanému?
Nerozumím, ale to není u mě nic divného
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzínový motor
Chudá směs hoří za vyšší teploty, páč obsahuje víc vzduchu/kyslíku, bych řek. Ale jinak je mi to jedno, na chudou směs motor mého auta nejezdí...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzínový motor
Ano, přesně tak, jak píše Colommbo.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Benzínový motor
Může si za to i hodně lidí. Pohodlnost. Nejraději by měnily olej po 15 tis km, ikdyž jezdí krátký trasy. Ještě u těch přímo vstřikových sraček. Tam dát tak interval 8-9 tis km ( full saps 5w40 ) a to tam ještě lít aditiv od Millerse.
Nedávno jsem donutil kamoše konečně vyměnit olej v motoru u Vw golf 1.6i. Pořád cpal peníze do pičovin, ale jak si přijel pro Yacco 5w40, tak mě řekl, že na olej 5w30 castrol najel 19 tis km. Dost krátkých jízd. Dálnice občas. Mě za něj polilo potem...d
Nedávno jsem donutil kamoše konečně vyměnit olej v motoru u Vw golf 1.6i. Pořád cpal peníze do pičovin, ale jak si přijel pro Yacco 5w40, tak mě řekl, že na olej 5w30 castrol najel 19 tis km. Dost krátkých jízd. Dálnice občas. Mě za něj polilo potem...d
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzínový motor
Maximum přibližně při λ=1,2. Jednak protože tam je dostatek kyslíku, aby všechno palivo prohořelo (ale to je přeci už při λ=1) a taktéž protože celková tepelná kapacita náplně je nižší. Tudíž odpar paliva „nesežere“ tolik energie.
Buď jak buď, je podle mě zbytečný řešit obsahy vápníku a molybdenu, pokud se s autem jezdí rozumně a neposlouchá se rádce řazení.
Buď jak buď, je podle mě zbytečný řešit obsahy vápníku a molybdenu, pokud se s autem jezdí rozumně a neposlouchá se rádce řazení.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Benzínový motor
Diky za reakce.
to, ze saps a calcium muze mit pozitivni vliv na Lspi je tu:
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... ating_LSPI
celkem se na tom shodli. Proto jsem se taky rozhodl hledat olej, ktery by mohl mit mensi podil vapniku nez je treba prumer.
to, ze saps a calcium muze mit pozitivni vliv na Lspi je tu:
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... ating_LSPI
celkem se na tom shodli. Proto jsem se taky rozhodl hledat olej, ktery by mohl mit mensi podil vapniku nez je treba prumer.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Můžeš nám sem napsat, od kolika otáček považuješ motor svého vozu na nejvyšší kvalt za použitelný pro "udržovací" jízdu a od kolika pro to, když "po něm něco chceš"? Jinak řečeno, jakým způsobem používáš šestý rychl. stupeň, případně též za kolik (benzínu) v průměru jezdíš?
Re: Benzínový motor
muzu, ale nicemu to moc nepomuze, jezdim celkem normalne - kdyz potrebuju jet pomalu ve meste, tak 3, kdyz rychleji (ne zrychlit) tak 4, ale to uz je na hranici na flastr - tach skoro 60. Kdyz potrebuju zrychlit tak podradim. Sestku jen z kopca a na rovnych prvni tr. a pak po dalnici. Maximalni vykon na okreskach vetsinou nechci, protoze pak deti jeci. Na dalnicich pres cca 2200 ot/min uz obvykle slapu plyn jak chci. Spotreba 7.2, kterou se ted snazim zvysovat, ale moc mi to nejde:)
zadny tedy olej 5w30/40 A3 o kterem by se vedelo, ze ma mene vapniku, tedy stale nevime?
zadny tedy olej 5w30/40 A3 o kterem by se vedelo, ze ma mene vapniku, tedy stale nevime?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Benzínový motor
Zajímalo by mě - vím, že když chci přestavbu na turbo, musím si vyrobit větší těsnění pod válce, nebo hlavu. Prostě snížím kompresi aby nedošlo k detonačnímu hoření. Změním předstih.
Potom taky vezmu palivo s více oktany a do čveřice při větší zátěží jezdím na min LA 0,8 a chladím a hlavně hoří to rychleji.
Co z toho moderní motor splňuje?
Zmáčklý je to nesmyslně až na krev, fouká to v nesmyslných točkách, co berete za palivo 95?
A chtěl bych si změřit tu směs vsadím se, že z důvodu CO2 terrorismu to jede na max 0,9. Ale může za to olej. Ten může za všechno.
Proč bych nemohl umožnit motoru naplno dýchat v 1500 otáčkách? Tak mu tak nemám foukat...chyba výrobce. Co mají říkat lodě s omezovačem v 70 ot./min? Co má říkat kawaH2R s omezovačem v 16 tis? Zajímavé, že ta na to netrpí...
Potom taky vezmu palivo s více oktany a do čveřice při větší zátěží jezdím na min LA 0,8 a chladím a hlavně hoří to rychleji.
Co z toho moderní motor splňuje?
Zmáčklý je to nesmyslně až na krev, fouká to v nesmyslných točkách, co berete za palivo 95?
A chtěl bych si změřit tu směs vsadím se, že z důvodu CO2 terrorismu to jede na max 0,9. Ale může za to olej. Ten může za všechno.
Proč bych nemohl umožnit motoru naplno dýchat v 1500 otáčkách? Tak mu tak nemám foukat...chyba výrobce. Co mají říkat lodě s omezovačem v 70 ot./min? Co má říkat kawaH2R s omezovačem v 16 tis? Zajímavé, že ta na to netrpí...
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Benzínový motor
Ale pomůže: jelikož máme úplně stejná auta, tak tohlevita_k píše:muzu, ale nicemu to moc nepomuze
svědčí o tom, že si kurvíš motor.vita_k píše:... Na dalnicich pres cca 2200 ot/min uz obvykle slapu plyn jak chci... Spotreba 7.2, kterou se ted snazim zvysovat, ale moc mi to nejde:)
P.S.: Šestka je použitelná tak akorát k udržování tempa 100 (2000 ot./min.) při jízdě po rovině, ovšem když po motoru něco chceš, musí mít na tu šestku alespoň 2500 ot./min. (120 km/h).
P.P.S.: Cokoli do 2000 ot./min. je jen zvýšený volnoběh. A k detonačnímu spalování může docházet klidně i v těch 2200 ot./min.
A nakonec poučení: ano, sežeň si ten zázračný olej!
Re: Benzínový motor
Nikoli - hoří to pomaleji!Jurawood píše:LA 0,8 a chladím a hlavně hoří to rychleji.
Tipl bych si, že pod 1,0 to nejde. Ostatně právě kvůli tomu je tam přímý vstřik.Jurawood píše:A chtěl bych si změřit tu směs vsadím se, že z důvodu CO2 terrorismu to jede na max 0,9.