Benzin nebo naftu ??

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Colommbo »

Jerry3 píše:...lidé, kteří jsou si něčím jisti, ale nedokáží zformulovat ani jediný argument na podporu své jistoty.
Takhle to ale mám i já vůči naftovým motorům v osobních autech - nenacházím (mno, ani nehledám) jediný argument, proč bych si takové auto měl pořídit... :? Čest výjimkám:
1. má-li motor aspoň šest hrnků (Durex)
2. má-li jich méně, musí to být starý poctivý motor (Jezevcik, kamošů 1.9 v Citroenu ZX či 2.5 Isuzu v Oplu Campo apod.) Mimochodem to Campo (doublecab) - motor zvenku suchej jako trn až skoro rezatej, rám a listový pera, náhon (bohužel jen) na zadek, poctivějšího dělníka nepamatuju... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od tonny »

Kluci, já se musím zastat nafťáků. Většina lidí si kupuje auto jako laik, zajímají ho pouze náklady pořizovací a provozní. My máme auto doma na město - benzín, pak pracovně na delší trasy a tereňák - nafty. Klukovi jsem poradil na ježdění do škole Octávii I 1,9 TDI 66kW, ve dvou to vycházelo levněji jak vlak. Nikdy jsme neměli problémy se vstřiky a čerpadlem, tankovali jsme pokud možno kvalitní naftu.

Nyní už máme s klukem trochu jiný názor na naftu a to díky ekosračkám, problémy u nových aut s filtry a díky osvětě globální ekologie hlavně v příspěvcích od Jerryho (pro některé - určitě mu nelezu do řiti, i po padesátce člověk může změnit názor). Poslední nafťák 2.0 D4-D u nás doslouží z ekonomických důvodů.

Nyní nejpoužívanější auto mám na lpg opět z ekonomických důvodů, potřeboval jsem zredukovat park a za 15l benzínu s automatem se mi jezdit nechce. Tankuji lpg v Hodoníně za 11,90, v Břeclavi za 13,50 a to je veselejší. Ve Valticích je Verva diesel za 29,30.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pedro »

Ono je to trochu o tom a bylo to jiz vyse psano, ze osobni naftaci maji pocit, ze ten motor je ve vsem lepsi. Cest vyjimkam a nutnosti skutecne vyhody dieselu vyuzit. Ktere znacky resp. majitele vevodi, staci sledovat. A to je mi pritom uplne fuk cela produkce a jejich zminena znacka.
:)
No vlastne, co mi je po tom.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od lengy60 »

Ono je ale něco jiného starý diesel kadle kadle nebo dejme tomu 1.9 TDI,ty skously leccos,ovšem to co přišlo potom s různými eko eko,nejsou na nějaké couračky to pravé ořechové,byť se výrobci snaží potencionální zájemce přesvědčit,že ano.A dát do kupy takový 1.6 HDI první generace stojí nemalé finanční prostředky a spoustu nervů,co tak sleduji na svém fóru. :wink: Nejlepší na tom je,že si tahle auta pořizují lidé,co mají poněkud hlouběji do žlabu,aby ušetřili.A nejsilnější argument bývá zpravidla ten,že při cestě do HR(1 x ročně) ušetří na palivu x peněz.Nu a protože jinak po celý rok jezdí do práce a z práce pár km a celou zimu mrzne,tak se mu většinou po té cestě k móři něco vysype a v lepším případě dojede v nouzovém režimu,v horším pak vyšpulí baťoh za odtahovku+výše zmíněnou opravu doma.Tak to je pak úspora jako sviň. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

Tito lidé typicky počítají jenom spotřebu a na všechny ostatní výdaje absolutně zapomínají.

Osobně jsem k tomu vždy přistupoval tak, že vůbec není důležité, kolik mi to bere, ale pouze to, aby se to nesypalo, zejména pak někde daleko od momentálního domova.
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne čtv čer 22, 2017 16:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od rousini »

Já myslím, že důležité je být spokojený. Potom není důvod psát o tom jestli je dané palivo vhodné do zapalovačů nebo kamen a někomu vnucovat správnou mantru.

TDI je fenomén koncerního (fiackého) motoru, který na přelomu milénia vydobil slávu. Jak parametry, tak i spotřebou a spolehlivostí. Většina lidí ho chtěla a buď ho měla nebo na něj neměla. Zbytek byli benzínový nadšenci s auty, která těm TDIčkům už tenkrát natrhla gatě.

To, že TDI v reinkarnaci všech výrobců už je jen zaprášená sláva s motorem dohnaným k zoufalství (přirovnal bych to k snaze zelených, aby se větrník točil i za bezvětří (prostě nějak tak už za hranicemi koncepce)) je současný svět.

Kdyby se obnovila výroba původních rotačních TDI s malými vstřikovacími tlaky, nebylo by mikročástic, nebylo by DPF. Bylo by jen běžné turbo a trochu rachtavé motory. O tom tenkrát to kouzlo bylo. Výkon dvoulitru, spotřeba - nic mě nenapadá (yaris).
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od BigBang »

Až na poslední odstavec musím s rousinim souhlasit.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pedro »

A ja souhlasim. Protoze ta myslenka, puvodni, nebyla zla. Vyuzit kroutak stareho D, podporeny relativne nizkotlakym dmychadlem, pevny lopatky a ktere prida v urcitem rezimu i vykon. Tech 90k v rozumne hmotnosti bylo ok. V6 do tezsich aut, ok. Ale jak pise rous, ostatní jsou jen kopiraci. Mozna jen Fiat & spol. Mozna...
Jenze zvedani vykonu, snižování obsahu...
A nahrazka solidni 1.9 dvoulitrem a jeho problemy a drzenim se ho za kazdou cenu?
Kral je mrtev, at..... nežijí me deti. Ale neco z toho, plati i v benzínu. Obecne. Tecka.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od NOVON »

lengy60: No tak to si zeťák teda "pomohl".Nepreju,ale bude nestastny 1.6 TDCI=1.6 HDI a pokud je tam jeste 81 kw a DPF,tak to je masakrální kombinace.
Jsou i 66 kw verze bez DPF s obtokovym turbem,a ty jsou VÝRAZNĚ spolehlivejsi.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od lengy60 »

Vím,že to je (téměř)stejné jako HDI,ale snad má tu slabší verzi bez filtru,nevím,bo jsem se radši ani neptal.Zato vím naprosto přesně,kolik do toho nasypali někteří kolegové v práci,když se jim to zchrulo. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pitris »

A v podstatě odpověď na otázku v názvu tématu.
https://www.novinky.cz/ekonomika/440007 ... bilky.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Durex »

No bylo toho napsáno mnoho. Já taky opovrhoval naftou a vlastně i u malých motorů stále opovrhuji :D

Nebudu tady vyzobávat citace,ale rovnou napíšu:

Někdy se povede (povedlo) vyrobit dobrý ropákový motor,který je spolehlivý,servisně oproti benzínu není nákladnější,spotřeba se při delších jízdách drží v rozmezí od 30% do 50% menší v porovnání se stejným objemem a počtem válců v benzínu a navrch ještě kontruje o 150 Nm větším krouťákem,který leží podstatně níž,než u benzínová verze. A zvuk motoru taky není špatný – co se nafťáků týká

Ano,mám rád svou řadovou 320 :D Ale nebudu zastírat,že kdybych opravdu neřešil spotřebu (jezdím s tím každý den do práce – i když teda teď beru kolo) a chtěl si vychutnat zvuk motoru,tak si pořídím benzínovou verzi a užil si vytáčení motoru. Ale na druhou stranu mi to k autu typu MB E nějak nesedí a ta nafta se k němu prostě hodí … A pak taky ten dojezd,když má 80l nádrž a na delší cestě si nárokuje jen 5,8l :) Jedinou pihou na kráse zůstává fakt,že když nastartuju studený auto někde v garáži,tak to prostě smrdí,což se o dobře fungujícím benzínu říct nedá.

A dál už asi nemám co napsat :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Sachmar

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Sachmar »

JÁ KDYBYCH MĚL BRÁT NAFTU TAK OKTAVKU 1VOU ŘADU BEZ TURBA.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Colommbo »

Tož to bys musel být opravdu zarytý milovník - nedopovaná 1.9 v Oct.I nejede, zato jede furt...! :wink: Podobně jako už mnou zmiňované staré klasické 1.9 z francouzské produkce.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník22

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Návštěvník22 »

Zajímavé je, jak tu debatují majitelé benzínů, co povětšinou znají nafťáka maximálně z Youtube, a nafťáci nemají potřeby exhibicionismu tady, protože ví své. :mrgreen:
Odpovědět