Benzin E10 vs. auta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od pepoh »

pozeral som servisku, e5,e10 max. plati aj pre sucasny rocnik2019.
hdi- b7,b10,xtl (<7%bio), b20,b30 =tazke podmienky.
dufam ze parlamentnych idiotov nenapadne dvihat % za ucelom "zachrany planety" este vyssie..
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od NOVON »

Misojogi píše:
Jerry3 píše:Jenom "drobné" vysvětlení k tomuto:
NOVON píše:...Některé motory 100 oktan ani nevyužitou.Nicmene nějakých 300-400 km trvá než si na to ECU motoru zvykne a přehraje si adaptace.
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje", poněvadž jede podle předem daných palivových map (viz tzv. chiptuning) a případné adaptace se vztahují pouze k rozptylu provozních hodnot vnějších čidel. Jen mizivé procento ECU je schopno vytvářet si vlastní palivové mapy přizpůsobené konkrétním provozním podmínkám daného kusu motoru. Jsou to ty (motory), s nimiž jsou pak největší problémy (s jejich znovuzprovozněním) po odpojení akumulátoru. ECU těchto motorů umí neustále hledat maximální dosažitelný předstih zážehu, tedy hranici klepání/detonačního spalování, čímž dokáže naplno zužitkovat výhody víceoktanového benzínu. Vnějším projevem vyspělosti jejich ECU pak je tzv. "pružný volnoběh", tj. "nepevně" daná hodnota volnoběžných otáček.

Pokud tedy např. NOVON posuzuje ostatní podle produktů VAGu, mohu ho ujistit, že nevím vůbec o žádném jeho výrobku, který by takto vyspělou řídící jednotkou disponoval.
naozaj som bol presvedceny ze to tak robi kazda ECU (a po odpojeni sa da do tovarenskeho nastavenia aby si zasa vytvorila presne mapy pre motor a styl jazdy po urcitej dobe jazdenia)
jerry, prekvapil si ma :-(
Každá ECU pokud má motor snímač "klepání".
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

Čidlo klepání má dnes snad úplně každý motor, ale není tam kvůli tomu, co chceš naznačit. Ostatně všechna moje vyjádření v tomto vlákně směřují k vysvětlení, proč naprostá většina motorů nedokáže využít "lepší" benzín. A pokud už má někdo pocit, že ano, pak se nejspíše jedná o ECU s "agresivním" mapováním, kdy právě při použití vysokooktanového benzínu není tak často nutné srážet předstih kvůli klepání. :idea:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od pepoh »

boli robene pokusy hlavne nadsenci na youtube, dopadlo to tak ze viac oktanov je skoda penazi.
jedine cistiace aditiva maju benefit, ale to si navifujes aj sam.
je to podobne ako kupovat ten isty rybaci salat, len jeden z nich ma iny obal a vyssiu cenu. vid u nas, treska modra a cervena "exclusiv" :mrgreen:
po precisteni palivoveho systemu sa "stratene kone vratia domov", majitel moze mat dojem ze premiovy benzin pridal vykon.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Misojogi »

kdy právě při použití vysokooktanového benzínu není tak často nutné srážet předstih kvůli klepání.
vie bezna ECU naopak predstih znizit ak je to potrebne?
Na Matize viem predstih zvysit pootocenim rozdelovaca a ak ECU ho vie primerane znizit tak by sa dalo najst vhodne nastavenie pre benzin 98 a vyssie. Kedze obycajny benzin uz tankovat nebudem moct
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

ECU v případě klepání srazí předstih, ovšem jde o vyloženě ochranný, nikoli kontinuálně regulační zásah. V zásadě platí, že srážení předstihu je nežádoucí, neboť při něm motor netáhne. "Namapování" ECU by proto mělo být takové, aby k němu při používání benzínu o předepsaném oktanovém číslu prakticky nedocházelo.

Jinak tvou otázku nechápu, nebot platí, že buď ECU, nebo "otočitelný" rozdělovač s možností úpravy základní hodnoty předstihu. Ono se to totiž vzájemně vylučuje.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od NOVON »

Míšo urco nemyslel kladívkový rozdělovač.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

Tomu sice rozumím, ovšem jako jediné funkční řešení mne v daném případě napadá to, že ECU si bere informaci o poloze klikovky přímo z rozdělovače. Což vzhledem k tomu, jakými chybami by taková informace byla zatížena, snad sám uznáš, je to úplně nejhorší možné řešení.

Protože jinak platí, že rozdělovač pracuje jen jako distributor jiskry (to je ostatně překlad z jeho původního francouzského pojmenování), přičemž o momentě jejího vzniku rozhoduje právě ECU, nikoli ten rozdělovač.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pedro »

Rozdelovac myslel, proc by ne. Jen pochybuji, ze tam ma kladivka s kondikem.

Nastavení ecu musi brat v potaz i promenne slozeni vzduchu, vlhkost, teplotu a vysku nM.
Jak pise J3, melo by to byt v kombinaci se správným oc na hranici klepani. Nebot snizovani predstihu v tahu motoru, je na chuja.
Casy cvrdlikajich skodovek, kdy si majitele kutilove, nejdriv seridili na remenici zakl.predstih a pak teprv kladivka, uz jsou pryc.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pedro »

Muj text mel byt po Novonom...
:D
O minutu mi J3 predjel.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

Kdo ví, zda to byla minuta. Co když 57 sekund, či dokonce celých 65 sekund? Ten systém indikace jen celých minut je zatížen děsivou nepřesností. :twisted:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

Pedro píše:...Casy cvrdlikajich skodovek, kdy si majitele kutilove, nejdriv seridili na remenici zakl.predstih a pak teprv kladivka, uz jsou pryc.
Na to jsem narážel v mém finálním sporu se škodovkářem. Nemaje stroboskopickou lampu, nepochopil... :(
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pedro »

Tak slo to i pres vyndany kabel z civky :mrgreen:
Me slo o to, ze jsem se setkával s tim spatnym poradi tech dvou operaci. Ale to uz je mimo misu tohoto tema.

Do auta s predepsanou 95, povazuji za zcela zbytecne davat viceoktan. Pokud samozřejmě nejde nekomu o aditiva navic. Ktere tam mozna jsou.
Kdyz ma nekdo motor upraveny, zejmena v casovani a kompresi, viceoktan vyuzije, resp treba jen kvuli detonacim.

Kdyz jsem jeste Almu pouzival na bezne jizdy, bylo v urcitem období horka ci dusna, jezdit na 98+.
Co jsem zacal pouzivat výhradně Efektu, tato potreba zanikla.
Benzin i naftu tankuji pres dva roky do vseho co je doma, jen od Benziny.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

Mně zas šlo o to, že jedině s lampou bylo vidět, že "co jiskra, to rána vedle" (co do rozptylu).
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jarson1 »

Páni, ste mierne od témy...
primárne to bolo o E10 . Zvrhlo sa to na BA95 vs. BA100.
Ale budiž. Ked teda chceme porovnavat toto, tak ak to má mať zmysel, naozaj je potrebne brat do uvahy konkretny motor a jeho možnosti adaptácie.
Ak teda dam moj konkretny 4AFE od toyota z roku 92, potom myslím , že adaptácia, ktorá by mala dodať nejaké plus co sa týka výkonu sa zrejme nekoná. Zatial jediná meratelná vec , ktorá sa zmenila je spotreba. Je tu mierny pokles , ovsem príliš málo vstupných udajov na to aby sa to dalo potvrdit dlhodobo a už vôbec nie nejako zovšeobecnit.
Za mna teda to vyzera tak, že 100oktan síce malinko znížil spotrebu, ovšem zdaleka nie natolko aby vyrovnal rozdiel v cene . Treba vsak pripomenút, lebo sa to ocividne rozplynulo medzi príspevkami do stratena, že u mna nejde o experiment ako získat nejaký benefit z "lepšieho" paliva, ale o nutnost. Kedže E10 by tá moja starenka nemala papat, a iná E5 než 100oktan v republike nie je.
V CR ide stále este o možnost volby. Teda význam vasich úvah v tomto smere , žial končí v Kútoch :?
Ja túto možnost po 1.1.2020 nemám.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět