Benzin E10 vs. auta
Moderátor: Colommbo
Re: Benzin E10 vs. auta
Santometův web https://santomet.eu/eurooil/ po nějaké odmlce opět naběhl,nově ukazuje datum posledního závozu a teoretickou energii paliva.
Za mírný nedostatek shledávám absenci indikace Optimalu 95 bez biosložky na mapě,je v nabídce na pumpách,ale web se týká jen obyč N95,třeba se to do budoucna změní.Každopádně Santometovi děkuji za sebe i za ostatní.
Nově je obyč.N95 bez lihu k dostání u Eurooilu na D1 u Lokte 66km,je to ale asi v režimu "přísně tajné",data o palivu poskytuje jen obsluha ČS
Podle mapy.cz cena 39,90,OMV,Shell,MOL - 42,50.
Za mírný nedostatek shledávám absenci indikace Optimalu 95 bez biosložky na mapě,je v nabídce na pumpách,ale web se týká jen obyč N95,třeba se to do budoucna změní.Každopádně Santometovi děkuji za sebe i za ostatní.
Nově je obyč.N95 bez lihu k dostání u Eurooilu na D1 u Lokte 66km,je to ale asi v režimu "přísně tajné",data o palivu poskytuje jen obsluha ČS
Podle mapy.cz cena 39,90,OMV,Shell,MOL - 42,50.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzin E10 vs. auta
Poopravil jsem tvůj odkaz, bo stránku https://santomet.eu/eurooil/po internet opravdu, ale opravdu nenajde...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzin E10 vs. auta
A dneska mi přišel e-mail od Millers oils že jejich Ecomax do benzinu je s novým složením s ochranou proti E5/E10.
https://www.millersoils.cz/aditivace-benzin-ecomax
https://www.millersoils.cz/aditivace-benzin-ecomax
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin E10 vs. auta
Včera mi tiež prišla objednávka nejakých vecí okolo auta a mimo iné aj 3 flaše MO Ecomax.. som zvedavý aká verzia, ešte som nevybalil od včera
Re: Benzin E10 vs. auta
Aby to nebolo to iste nakoniec....len marketing prisposobeny momentalnej priorite trhu.
Doteraz slubovali oktany navyse a momentalne ked je fobia z bio , tak slubuju toto.
Chcelo by to porovnat zlozenie.
Doteraz slubovali oktany navyse a momentalne ked je fobia z bio , tak slubuju toto.
Chcelo by to porovnat zlozenie.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Benzin E10 vs. auta
mne prišla z daného eshopu ešte pôvodná verzia (čo mi mimochodom nijako nevadí..).. ale ak porovnám kvapaliny vizuálne, tak upgradovaná sa zdá byť podľa obrázka zretelne svetlejšia.. takže pozmenené zloženie asi bude (snáď nie len nariedené )
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1798
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Benzin E10 vs. auta
E10 se mi do auta nepodívá, takže pro mě celkem zbytečné
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Benzin E10 vs. auta
Lenze tu za Karpatami to take jednoduche nie je.
Len tak mimochodom jeden postreh - mozno je to palivom , mozno nie - proste iba spozorovany fakt:
Pred par dnami som vymenil na carine lambda sondu. Nemal som nejaky specialny dovod, mal som ju kupenu len tak " pre pripad" lebo bola v dobrej cene. Proste ma napadlo to prehodit z prilezitosti bliziacich sa 33.narodenin tej povodnej. A co som zistil - povodna zrejme nebola povodna - chybali napisy toyota a oem cislo. Kazdopadne nakolko bola uz povrchovo mierne skorodovana , urcite tam aspon pol zivota auta bola. Podotykam, ze tu je umiestnená tak, ze obvykle netrpi ziadnymi poverernostnymi vplyvmi, takze velmi ako korodovat nema ( ako v pripadoch umiestnenia pod autom napriklad).Fakt asi len casom ...
No a o co ide - ked som tu staru vybral , bola takmer cista. Iba mierne " osmahnuta" . Ziadny suvisly cierny povlak , nebodaj usadeniny. To ma prekvapilo. Ked ju totiz porovnam s tou co som vybral z prvej cariny, tak tá časť co je dnu sa nedá porovnat. Tam je zanesena tak , ze povodny kov nevidíš. Tu naopak takmer rovnako ako nova. Ziadna cernota, zafarbenie skor pripomina spravne fungujucu sviecku.
Pocity z novej zatial nejake nemam, snad okrem toho, ze motor po zahtiati na volnobehu kludnejsi a vyfuk po cca 50 km stale krasne kovovo cisty. Naopak akceleracia vo vyšších otackach nie celkom podla ocakavania... Ale to iba na doplnenie.
Pointa je , ze ten ETBE benzin zrejme skutocne , ak teda priamo necisti tak urcite teda nezanasa.
Len tak mimochodom jeden postreh - mozno je to palivom , mozno nie - proste iba spozorovany fakt:
Pred par dnami som vymenil na carine lambda sondu. Nemal som nejaky specialny dovod, mal som ju kupenu len tak " pre pripad" lebo bola v dobrej cene. Proste ma napadlo to prehodit z prilezitosti bliziacich sa 33.narodenin tej povodnej. A co som zistil - povodna zrejme nebola povodna - chybali napisy toyota a oem cislo. Kazdopadne nakolko bola uz povrchovo mierne skorodovana , urcite tam aspon pol zivota auta bola. Podotykam, ze tu je umiestnená tak, ze obvykle netrpi ziadnymi poverernostnymi vplyvmi, takze velmi ako korodovat nema ( ako v pripadoch umiestnenia pod autom napriklad).Fakt asi len casom ...
No a o co ide - ked som tu staru vybral , bola takmer cista. Iba mierne " osmahnuta" . Ziadny suvisly cierny povlak , nebodaj usadeniny. To ma prekvapilo. Ked ju totiz porovnam s tou co som vybral z prvej cariny, tak tá časť co je dnu sa nedá porovnat. Tam je zanesena tak , ze povodny kov nevidíš. Tu naopak takmer rovnako ako nova. Ziadna cernota, zafarbenie skor pripomina spravne fungujucu sviecku.
Pocity z novej zatial nejake nemam, snad okrem toho, ze motor po zahtiati na volnobehu kludnejsi a vyfuk po cca 50 km stale krasne kovovo cisty. Naopak akceleracia vo vyšších otackach nie celkom podla ocakavania... Ale to iba na doplnenie.
Pointa je , ze ten ETBE benzin zrejme skutocne , ak teda priamo necisti tak urcite teda nezanasa.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Benzin E10 vs. auta
Anebo je dostatečně kvalitní (do)aditivace paliva.
Ty si roupama nevěděl co dělat že
Autí mělo narozky tak dostalo dáreček
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin E10 vs. auta
Takze páni resumé - ani po vymene lambdy sa nedostavilo ocakavane oživenie dynamiky auta. Lambda je spravna a samozrejme Denso. Ina u toyoty nefunguje. Co teda s tym? Spomenul som si, ze mi v garazi ostala flastička Winns cistic vstrekovacov ( presne to , co so vam vtedy doniesol do Jiřic) . Tak som to tam nalial. Sice odhadom do 35 l +/- , takze trosku slabsia koncentracia , nez uvadza navod ( je to na 20l) a co sa nestalo?
Nebolo treba ani 5km. Vlastne ihned sa to prejavilo. Ide to zrazu krásne. Krásna dynamika, fajn tah do kopca , fajn zrychlenie pri predbiehani. Skoro zázrak. A vyfuk stale bez poškvrny, ako keby z neho isiel iba cisty vzduch. A palivomer sa sice blizi k polovici ale odo sa zase blizi 500. To som maval pri dlhych trasach. Urcite nie pri " testovani" v kopcoch.
Co mne z toho plynie? Ze ani vysokooktan s ETBE po odstavke 3 mesiace nie je pre auto celkom bez nasledkov. Muselo to zalepit co sa dalo - ci pridusilo cerpadlo, ci vstreky ....neviem , neskumam ...nie je podstatne. Podstatne je , ze autom treba jazdit. Odstavky s takymito palivami tymto veteranom nesvedcia.
Pitris - narodeniny mame az o tyzden. A iba 32 rokov...som sa sekol... Je to 3/1992. Vlastne jedna z prvych Tu lambdu som si schovaval na moment , ked zacne problem s EK. Nevydrzal som...
Nebolo treba ani 5km. Vlastne ihned sa to prejavilo. Ide to zrazu krásne. Krásna dynamika, fajn tah do kopca , fajn zrychlenie pri predbiehani. Skoro zázrak. A vyfuk stale bez poškvrny, ako keby z neho isiel iba cisty vzduch. A palivomer sa sice blizi k polovici ale odo sa zase blizi 500. To som maval pri dlhych trasach. Urcite nie pri " testovani" v kopcoch.
Co mne z toho plynie? Ze ani vysokooktan s ETBE po odstavke 3 mesiace nie je pre auto celkom bez nasledkov. Muselo to zalepit co sa dalo - ci pridusilo cerpadlo, ci vstreky ....neviem , neskumam ...nie je podstatne. Podstatne je , ze autom treba jazdit. Odstavky s takymito palivami tymto veteranom nesvedcia.
Pitris - narodeniny mame az o tyzden. A iba 32 rokov...som sa sekol... Je to 3/1992. Vlastne jedna z prvych Tu lambdu som si schovaval na moment , ked zacne problem s EK. Nevydrzal som...
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzin E10 vs. auta
Jak píšeš, priatel'u - s autem nutno jezdit. Na margo toho vravím, že ani E10 by v takovém případě nemusela vadit, pokud se ta biosložka v nádrži či kdekoli jinde "nestačí usadit". Tankuju N95, najíždím tak kolem 1200km měsíčně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzin E10 vs. auta
Dnes prvýkrát odkedy je doma, zasvietila rezerva na katarínke (Jazz) Nažhavený a pripravený , že pôjdem na istotu, načapovať ten 100oktan Maxxmotion.
Ale ako to tu tak čítam, už som na pochybách. Auto nebude jazdiť denne a plná nádrž tam minimálne dva mesiace pobudne, až nie viac. A práve pre málo jazdené alebo dlhšie odstavené stroje, mali byť prémiovky výhodou, je tak ako napr do záhradnej techniky. Tak sa traduje aspoň.
Každopádne aj keď skončí akcia na OMV, v zásobe je Motul Stabilizier a potom už Wynns Supremium petrol, určený na eliminovanie účinkov E10.
Ale ako to tu tak čítam, už som na pochybách. Auto nebude jazdiť denne a plná nádrž tam minimálne dva mesiace pobudne, až nie viac. A práve pre málo jazdené alebo dlhšie odstavené stroje, mali byť prémiovky výhodou, je tak ako napr do záhradnej techniky. Tak sa traduje aspoň.
Každopádne aj keď skončí akcia na OMV, v zásobe je Motul Stabilizier a potom už Wynns Supremium petrol, určený na eliminovanie účinkov E10.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzin E10 vs. auta
Ano, prémiové palivo (s ETBE) by v těchto případech výhodou být mělo. Kupř. motorkáři v naprosté většině dávají plnou nádrž před zimní odstávkou.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzin E10 vs. auta
Pro jistotu můžeš přidat třeba toto:
https://mazeto.sk/produkt/bg-212-ethano ... nter-177ml
Ale jak psáno > u N98 by biosračka být neměla. Vím, tihle u vás asi nejsou ale ty benziny by měly být obdobné a u EO je u N98 obsah bio míň než 0,4%
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin E10 vs. auta
Ja len kvôli tomu ETBE, keď aj ten zalepuje, resp. sa po čase oddeľuje a tvorí úsady, tak to poteš, ešte aj prémiovky aby človek doaditivovával a stabilizoval
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40