Tak to ani náhodou.Jerry3 píše:Pokud něco takového ECU vůbec umí, pak jí na to stačí pár kilometrů.
Benzin E10 vs. auta
Moderátor: Colommbo
Re: Benzin E10 vs. auta
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Benzin E10 vs. auta
Jarson1: Mno a co máš za auto?Nelze to řešit dodatečnou aditivaci?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Benzin E10 vs. auta
Každý z nás žijeme ve zcela odlišných automobilových světech...NOVON píše:Tak to ani náhodou.Jerry3 píše:Pokud něco takového ECU vůbec umí, pak jí na to stačí pár kilometrů.
Re: Benzin E10 vs. auta
mam to v podpise - ide o toyku z roku 92.NOVON píše:Jarson1: Mno a co máš za auto?Nelze to řešit dodatečnou aditivaci?
Zatial vyskusam tu 100vku, ako sa to bude správat, potom hodím pokus s aditiváciou a uvidím. Toto nemám zatial ujasnené. Trh sa už samozrejme pripravil a vyrojilo sa kopec zaručených elixírov proti strasiakovi E10 :
...námatkou toto:
https://www.jsc-hydraulika.cz/cz/produc ... -Protector
Kazdopádne konkrétne moja starenka kompaktibilná pre E10 NIE JE.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Benzin E10 vs. auta
cize fakticky nechrani pred nasledkami pouzivania E10 a vsetko ostatne co je tam napisane su len kecyPalivo E10 používat pouze v případě, že je doporučeno výrobcem vozidla
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Benzin E10 vs. auta
Jenom "drobné" vysvětlení k tomuto:
Pokud tedy např. NOVON posuzuje ostatní podle produktů VAGu, mohu ho ujistit, že nevím vůbec o žádném jeho výrobku, který by takto vyspělou řídící jednotkou disponoval.
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje", poněvadž jede podle předem daných palivových map (viz tzv. chiptuning) a případné adaptace se vztahují pouze k rozptylu provozních hodnot vnějších čidel. Jen mizivé procento ECU je schopno vytvářet si vlastní palivové mapy přizpůsobené konkrétním provozním podmínkám daného kusu motoru. Jsou to ty (motory), s nimiž jsou pak největší problémy (s jejich znovuzprovozněním) po odpojení akumulátoru. ECU těchto motorů umí neustále hledat maximální dosažitelný předstih zážehu, tedy hranici klepání/detonačního spalování, čímž dokáže naplno zužitkovat výhody víceoktanového benzínu. Vnějším projevem vyspělosti jejich ECU pak je tzv. "pružný volnoběh", tj. "nepevně" daná hodnota volnoběžných otáček.NOVON píše:...Některé motory 100 oktan ani nevyužitou.Nicmene nějakých 300-400 km trvá než si na to ECU motoru zvykne a přehraje si adaptace.
Pokud tedy např. NOVON posuzuje ostatní podle produktů VAGu, mohu ho ujistit, že nevím vůbec o žádném jeho výrobku, který by takto vyspělou řídící jednotkou disponoval.
Re: Benzin E10 vs. auta
blbost, na co je tam LTFT a STFT ? su to dlhodobe a kratkodobe korekcie zmesi.Jerry3 píše:
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje"
to je to "zvyknutie" o com hovori.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Benzin E10 vs. auta
Ano, to je tohle:pepoh píše:blbost, na co je tam LTFT a STFT ? su to dlhodobe a kratkodobe korekcie zmesi.Jerry3 píše:
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje"
to je to "zvyknutie" o com hovori.
A kde tam máš tohle?Jerry3 píše:...jede podle předem daných palivových map (viz tzv. chiptuning) a případné adaptace se vztahují pouze k rozptylu provozních hodnot vnějších čidel.
Jerry3 píše:...ECU těchto motorů umí neustále hledat maximální dosažitelný předstih zážehu, tedy hranici klepání/detonačního spalování, čímž dokáže naplno zužitkovat výhody víceoktanového benzínu.
Re: Benzin E10 vs. auta
z tvojich prispevkov mam dojem, ze pokrocile technologie su vyhradene iba pre exoticke/drahe motory. nemozem s tymto suhlasit, najma ak sa bavime o novych motoroch. ako priklad sodikom plnene ventily, rarita v starom aute (hlavne v malych), nove turbomotory --samozrejmost (za urcitych okolnosti takmer nutnost).
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Benzin E10 vs. auta
Tak tankuj 100-vku a jazdi Moja 1.4 od Hondy ju zbožňovalajarson1 píše:[Kazdopádne konkrétne moja starenka kompaktibilná pre E10 NIE JE.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Benzin E10 vs. auta
Ano. mam tam prave prvú nádrž tohoto zázraku. Zmena asi žiadna...este len cca.230km na nom najazdene , akurát sa asi zasekol palivomer...
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Benzin E10 vs. auta
Když ono je tomu tak trochu v opačném gardu: tohle mělo koncem 80. let pouze BMW 850i a všechny motory Mitsubishi s vícebodovým vstřikováním, a to již od objemu 1500 ccm! Jenže když marketing pro tupé stádo ovladačů utrpěl konečné vítězství nad přidanou technickou a užitnou hodnotou pro malý zbytek znalců, kteří to dokázali ocenit, a rovněž nad bandou neinformovaných a zhusta neschopných mechaniků, kteří si s tím neuměli poradit, tak to prakticky úplně vymizelo. A tomu se říká "moderna", resp. "pokrok"...pepoh píše:z tvojich prispevkov mam dojem, ze pokrocile technologie su vyhradene iba pre exoticke/drahe motory. nemozem s tymto suhlasit, najma ak sa bavime o novych motoroch.
Re: Benzin E10 vs. auta
Len tak zo zvedavosti som sa snažil nadviazať spojenie so zákazníckym centrom zastúpenia automobilky, ktorej vozidlo som si kedysi kupoval v autosalóne SR.
No myslím, že ich úroveň už ďaleko presiahla svetoznámo opisované, z Indie operujúce zákaznícke linky v amerických filmoch...
Dozvedel som sa akurát tak velké oné, a to na dvakrát, pričom oni si pohodlne odpíšu svoje balasty na môj e-mail, ale svoju adresu nemajú uvedenú nikde (ani na webe, ani v hlavičke či detailoch prijatého mailu), tak im treba aj moju "odpoveď" od začiatku znova vypisovať do ich ohavného formulára - pritom v správe si uvedú "Ak si želáte doplniť Vašu žiadosť, odpovedzte kliknutím na túto žiadosť, bez úpravy « predmetu ». " - no na klikatelný odkaz akosi zabudli, a ani obyčajné RE nezoberie, pretože "nebola uvedená žiadna funkčná e-mail adresa"...
To všetko v priebehu konverzačného cca týždňa len preto, aby som sa dozvedel, že autá vyrobené po 1.1.2000 E10 môžu (hoci som sa prvotne pýtal na MR 1999 o.i. presne s "mojím" linkom na mediálne vyjadrenie PSA zahrnujúce len vozy vyrobené od 2000, čo je pre mňa mimo praktickej info = preto som ich skontaktoval) .
A na ďalšiu odpoveď mi prišlo zas len (volne krátené), že "staršie autá Peugeot majú stále možnosť v SR tankovať aj E5... " takto nezmyselnú vetu by iste nevytvoril ani Ind pracujúci v Citroene SR...
No myslím, že ich úroveň už ďaleko presiahla svetoznámo opisované, z Indie operujúce zákaznícke linky v amerických filmoch...
Dozvedel som sa akurát tak velké oné, a to na dvakrát, pričom oni si pohodlne odpíšu svoje balasty na môj e-mail, ale svoju adresu nemajú uvedenú nikde (ani na webe, ani v hlavičke či detailoch prijatého mailu), tak im treba aj moju "odpoveď" od začiatku znova vypisovať do ich ohavného formulára - pritom v správe si uvedú "Ak si želáte doplniť Vašu žiadosť, odpovedzte kliknutím na túto žiadosť, bez úpravy « predmetu ». " - no na klikatelný odkaz akosi zabudli, a ani obyčajné RE nezoberie, pretože "nebola uvedená žiadna funkčná e-mail adresa"...
To všetko v priebehu konverzačného cca týždňa len preto, aby som sa dozvedel, že autá vyrobené po 1.1.2000 E10 môžu (hoci som sa prvotne pýtal na MR 1999 o.i. presne s "mojím" linkom na mediálne vyjadrenie PSA zahrnujúce len vozy vyrobené od 2000, čo je pre mňa mimo praktickej info = preto som ich skontaktoval) .
A na ďalšiu odpoveď mi prišlo zas len (volne krátené), že "staršie autá Peugeot majú stále možnosť v SR tankovať aj E5... " takto nezmyselnú vetu by iste nevytvoril ani Ind pracujúci v Citroene SR...
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Benzin E10 vs. auta
naozaj som bol presvedceny ze to tak robi kazda ECU (a po odpojeni sa da do tovarenskeho nastavenia aby si zasa vytvorila presne mapy pre motor a styl jazdy po urcitej dobe jazdenia)Jerry3 píše:Jenom "drobné" vysvětlení k tomuto:Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje", poněvadž jede podle předem daných palivových map (viz tzv. chiptuning) a případné adaptace se vztahují pouze k rozptylu provozních hodnot vnějších čidel. Jen mizivé procento ECU je schopno vytvářet si vlastní palivové mapy přizpůsobené konkrétním provozním podmínkám daného kusu motoru. Jsou to ty (motory), s nimiž jsou pak největší problémy (s jejich znovuzprovozněním) po odpojení akumulátoru. ECU těchto motorů umí neustále hledat maximální dosažitelný předstih zážehu, tedy hranici klepání/detonačního spalování, čímž dokáže naplno zužitkovat výhody víceoktanového benzínu. Vnějším projevem vyspělosti jejich ECU pak je tzv. "pružný volnoběh", tj. "nepevně" daná hodnota volnoběžných otáček.NOVON píše:...Některé motory 100 oktan ani nevyužitou.Nicmene nějakých 300-400 km trvá než si na to ECU motoru zvykne a přehraje si adaptace.
Pokud tedy např. NOVON posuzuje ostatní podle produktů VAGu, mohu ho ujistit, že nevím vůbec o žádném jeho výrobku, který by takto vyspělou řídící jednotkou disponoval.
jerry, prekvapil si ma
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Benzin E10 vs. auta
Směšuješ tu hned několik věcí najednou: odaptaci na rozptyl hodnot vnějších čidel, adaptaci na jízdní styl a adaptaci na natankování benzínu s vyšším oktanovým číslem. To by bylo na delší povídání, ale zjednodušeně řečeno, kromě toho posledního případu, nikdy nejde o "vytváření přesných map pro motor". Vždyť jakou logiku by mělo přizpůsobení se víceoktanovému benzínu po 400 km, když to je u většiny aut právě ta vzdálenost, kdy je třeba znovu tankovatMisojogi píše:...a aby si zasa vytvorila presne mapy pre motor a styl jazdy po urcitej dobe jazdenia