Benzin E10 vs. auta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Pokud něco takového ECU vůbec umí, pak jí na to stačí pár kilometrů.
Tak to ani náhodou.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od NOVON »

Jarson1: Mno a co máš za auto?Nelze to řešit dodatečnou aditivaci?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:
Jerry3 píše:Pokud něco takového ECU vůbec umí, pak jí na to stačí pár kilometrů.
Tak to ani náhodou.
Každý z nás žijeme ve zcela odlišných automobilových světech...
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jarson1 »

NOVON píše:Jarson1: Mno a co máš za auto?Nelze to řešit dodatečnou aditivaci?
mam to v podpise - ide o toyku z roku 92.
Zatial vyskusam tu 100vku, ako sa to bude správat, potom hodím pokus s aditiváciou a uvidím. Toto nemám zatial ujasnené. Trh sa už samozrejme pripravil a vyrojilo sa kopec zaručených elixírov proti strasiakovi E10 :
...námatkou toto:
https://www.jsc-hydraulika.cz/cz/produc ... -Protector
Kazdopádne konkrétne moja starenka kompaktibilná pre E10 NIE JE.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Misojogi »

Palivo E10 používat pouze v případě, že je doporučeno výrobcem vozidla
cize fakticky nechrani pred nasledkami pouzivania E10 a vsetko ostatne co je tam napisane su len kecy
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

Jenom "drobné" vysvětlení k tomuto:
NOVON píše:...Některé motory 100 oktan ani nevyužitou.Nicmene nějakých 300-400 km trvá než si na to ECU motoru zvykne a přehraje si adaptace.
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje", poněvadž jede podle předem daných palivových map (viz tzv. chiptuning) a případné adaptace se vztahují pouze k rozptylu provozních hodnot vnějších čidel. Jen mizivé procento ECU je schopno vytvářet si vlastní palivové mapy přizpůsobené konkrétním provozním podmínkám daného kusu motoru. Jsou to ty (motory), s nimiž jsou pak největší problémy (s jejich znovuzprovozněním) po odpojení akumulátoru. ECU těchto motorů umí neustále hledat maximální dosažitelný předstih zážehu, tedy hranici klepání/detonačního spalování, čímž dokáže naplno zužitkovat výhody víceoktanového benzínu. Vnějším projevem vyspělosti jejich ECU pak je tzv. "pružný volnoběh", tj. "nepevně" daná hodnota volnoběžných otáček.

Pokud tedy např. NOVON posuzuje ostatní podle produktů VAGu, mohu ho ujistit, že nevím vůbec o žádném jeho výrobku, který by takto vyspělou řídící jednotkou disponoval.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od pepoh »

Jerry3 píše:
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje"
blbost, na co je tam LTFT a STFT ? su to dlhodobe a kratkodobe korekcie zmesi.
to je to "zvyknutie" o com hovori.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

pepoh píše:
Jerry3 píše:
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje"
blbost, na co je tam LTFT a STFT ? su to dlhodobe a kratkodobe korekcie zmesi.
to je to "zvyknutie" o com hovori.
Ano, to je tohle:
Jerry3 píše:...jede podle předem daných palivových map (viz tzv. chiptuning) a případné adaptace se vztahují pouze k rozptylu provozních hodnot vnějších čidel.
A kde tam máš tohle?
Jerry3 píše:...ECU těchto motorů umí neustále hledat maximální dosažitelný předstih zážehu, tedy hranici klepání/detonačního spalování, čímž dokáže naplno zužitkovat výhody víceoktanového benzínu.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od pepoh »

z tvojich prispevkov mam dojem, ze pokrocile technologie su vyhradene iba pre exoticke/drahe motory. nemozem s tymto suhlasit, najma ak sa bavime o novych motoroch. ako priklad sodikom plnene ventily, rarita v starom aute (hlavne v malych), nove turbomotory --samozrejmost (za urcitych okolnosti takmer nutnost).
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jerome »

jarson1 píše:[Kazdopádne konkrétne moja starenka kompaktibilná pre E10 NIE JE.
Tak tankuj 100-vku a jazdi :wink: Moja 1.4 od Hondy ju zbožňovala 8) :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jarson1 »

Ano. mam tam prave prvú nádrž tohoto zázraku. Zmena asi žiadna...este len cca.230km na nom najazdene , akurát sa asi zasekol palivomer... :?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

pepoh píše:z tvojich prispevkov mam dojem, ze pokrocile technologie su vyhradene iba pre exoticke/drahe motory. nemozem s tymto suhlasit, najma ak sa bavime o novych motoroch.
Když ono je tomu tak trochu v opačném gardu: tohle mělo koncem 80. let pouze BMW 850i a všechny motory Mitsubishi s vícebodovým vstřikováním, a to již od objemu 1500 ccm! Jenže když marketing pro tupé stádo ovladačů utrpěl konečné vítězství nad přidanou technickou a užitnou hodnotou pro malý zbytek znalců, kteří to dokázali ocenit, a rovněž nad bandou neinformovaných a zhusta neschopných mechaniků, kteří si s tím neuměli poradit, tak to prakticky úplně vymizelo. A tomu se říká "moderna", resp. "pokrok"... :( :cry: :x
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od bloke »

Len tak zo zvedavosti som sa snažil nadviazať spojenie so zákazníckym centrom zastúpenia automobilky, ktorej vozidlo som si kedysi kupoval v autosalóne SR.
No myslím, že ich úroveň už ďaleko presiahla svetoznámo opisované, z Indie operujúce zákaznícke linky v amerických filmoch... :oops: :evil:
Dozvedel som sa akurát tak velké oné, a to na dvakrát, pričom oni si pohodlne odpíšu svoje balasty na môj e-mail, ale svoju adresu nemajú uvedenú nikde (ani na webe, ani v hlavičke či detailoch prijatého mailu), tak im treba aj moju "odpoveď" od začiatku znova vypisovať do ich ohavného formulára - pritom v správe si uvedú "Ak si želáte doplniť Vašu žiadosť, odpovedzte kliknutím na túto žiadosť, bez úpravy « predmetu ». " - no na klikatelný odkaz akosi zabudli, a ani obyčajné RE nezoberie, pretože "nebola uvedená žiadna funkčná e-mail adresa"...

To všetko v priebehu konverzačného cca týždňa len preto, aby som sa dozvedel, že autá vyrobené po 1.1.2000 E10 môžu (hoci som sa prvotne pýtal na MR 1999 o.i. presne s "mojím" linkom na mediálne vyjadrenie PSA zahrnujúce len vozy vyrobené od 2000, čo je pre mňa mimo praktickej info = preto som ich skontaktoval) .
A na ďalšiu odpoveď mi prišlo zas len (volne krátené), že "staršie autá Peugeot majú stále možnosť v SR tankovať aj E5... " takto nezmyselnú vetu by iste nevytvoril ani Ind pracujúci v Citroene SR...
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Misojogi »

Jerry3 píše:Jenom "drobné" vysvětlení k tomuto:
NOVON píše:...Některé motory 100 oktan ani nevyužitou.Nicmene nějakých 300-400 km trvá než si na to ECU motoru zvykne a přehraje si adaptace.
Naprostá většina ECU si "nezvykne" a žádné "adaptace si nepřehraje", poněvadž jede podle předem daných palivových map (viz tzv. chiptuning) a případné adaptace se vztahují pouze k rozptylu provozních hodnot vnějších čidel. Jen mizivé procento ECU je schopno vytvářet si vlastní palivové mapy přizpůsobené konkrétním provozním podmínkám daného kusu motoru. Jsou to ty (motory), s nimiž jsou pak největší problémy (s jejich znovuzprovozněním) po odpojení akumulátoru. ECU těchto motorů umí neustále hledat maximální dosažitelný předstih zážehu, tedy hranici klepání/detonačního spalování, čímž dokáže naplno zužitkovat výhody víceoktanového benzínu. Vnějším projevem vyspělosti jejich ECU pak je tzv. "pružný volnoběh", tj. "nepevně" daná hodnota volnoběžných otáček.

Pokud tedy např. NOVON posuzuje ostatní podle produktů VAGu, mohu ho ujistit, že nevím vůbec o žádném jeho výrobku, který by takto vyspělou řídící jednotkou disponoval.
naozaj som bol presvedceny ze to tak robi kazda ECU (a po odpojeni sa da do tovarenskeho nastavenia aby si zasa vytvorila presne mapy pre motor a styl jazdy po urcitej dobe jazdenia)
jerry, prekvapil si ma :-(
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:...a aby si zasa vytvorila presne mapy pre motor a styl jazdy po urcitej dobe jazdenia
Směšuješ tu hned několik věcí najednou: odaptaci na rozptyl hodnot vnějších čidel, adaptaci na jízdní styl a adaptaci na natankování benzínu s vyšším oktanovým číslem. To by bylo na delší povídání, ale zjednodušeně řečeno, kromě toho posledního případu, nikdy nejde o "vytváření přesných map pro motor". Vždyť jakou logiku by mělo přizpůsobení se víceoktanovému benzínu po 400 km, když to je u většiny aut právě ta vzdálenost, kdy je třeba znovu tankovat :?: :idea:
Odpovědět