Benzin E10 vs. auta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Colommbo »

pepoh píše:napr na e85 som nevidel v zahranici ziadne staznosti ze by znicilo cerpadlo..
https://www.youtube.com/watch?v=4-F8jlj-Kkg :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:napr na e85 som nevidel v zahranici ziadne staznosti ze by znicilo cerpadlo.. a to obsahuje 85%
chudak etanol "sedi v base" a vrah beha na slobode.... :mrgreen:
Ano.... Paní doktorce Ulrychové to Bohuš vysvětlil správně :P A Colommbo Tobě :P

Jinak na E85 - pokud nemají být časem problémy, tak MUSÍ být v autě upraven. U motorů FlexiFuel používají mj. jiné palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže je ve vodivém lihu "neničí" elektrolýza. A krom jinak nastavené ŘJ mají tyto motory i palivový systém z materiálů odolných lihu a jiné ventilové sedla.
:( S E10 se to bude 'jenom' kurvit pomaleji :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od tonny »

Ono to není jen E10 versus auta. Je to i E10 versus život. Jsem myslivec a nyní se schvaluje zákaz olova ve střelách, prej díky prostřelené zvěřině uhyne 1mil dětí ročně, miliardy ptáků po požití broků v mokřadech a takové podobné nesmyslné statistiky, podle kterých poslanci hlasují. Jsou sdružení na právní ochranu střelců, u nás LEX, a takoví se pokouší vyvracet argumenty, které nemají statisticky podložené. Přitom začali poukazovat na nařízení a podporu ekozlodějny, které mají prokazatelně vliv na úbytek nejen ptáků v našem životním prostředí. Mezi velké nepřítele ptáků jsou právě biopaliva, tedy podporované pěstování řepky a kukuřice v tzv monokulturách navíc chemicky ošetřených, kde na poli v zemi nenajdete ani žížalu, nad zemí hmyz a tudíž žádná potrava pro ptáky. Navíc se velká část biolihu vyváží, tak to pěstování je u nás dobrej kšeft. Jinak za největší úbytek ptáků (kromě životného prostředí) můžou skleněné tabule a velký podíl i větrné elektrárny.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Colommbo »

Olovo nejen ve střelách, na čelo si klepou i rybáři, řepka vadí v důsledku ptákům i třeba srnčí zvěři. Zaručené kvóty na výkup jako v případě solárních elektráren, pod rouškou ökologie nepředstavitelně velký kšeft.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od pepoh »

jarson1 píše:Kurnik, ty si jak partizán...
Stale ide o to BTX?
....vsak to trochu teda rozveď, nech sa niečo konkretne dozvieme.
Alebo "nesmíš ani naznačovat" ? :D
ano a este treba zohladnit celkovy podiel aromatov.
som presvedceny o tom, ze kvoli pridavanym "e" zlozkam (zdroj kyslika), si mozu dovolit dat horsi benzinovy zaklad (lacnejsi na vyrobu).
to je jeden zdroj zisku a druhy su dotacie na bio.
nielen v automobilizme eko veci nie su vzdy viac eko, ale vacsi zdroj zisku.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od jarson1 »

To, že BTEX je sucastou automobilových benzínov je stará známa vec. Je ho tam plus minus okolo 18%. Napriklad samotný toulen sluzi na zvysovanie oktanoveho cisla a teda v premiovke ho može byt teoreticky este viac než v normálnom benzíne. A dava sa to tam vlastne odkedy je benzín benzínom.
Vsade v suvislosti s BTEXom najdes studie, clanky, celé projekty...ale z pohladu ochrany zdravia a životného prostredia. Pretože tu BTEX predstavuje velký problém. Klučovou je kontaminácia zdrojov pitnej vody. Toto sa v suvislosti s týmto rieši desatrocia. Ale co sa týka BTEXu a problémov s automobilmi? Máš niečo konkrétne? Je niekde zaznamenané , zdokumentované alebo aspon nejako popísané, či a ako tieto zložky ovplyvnuju materialy v palivovom systéme?
Lebo zatial si prezentoval iba svoje presvedcenie. Určite máš k nemu nejaký dôvod. Tak sa podel.
Lebo pokial mna pamäť neklame tak palivové vedenia, gumové diely a vobec materialy používané v palivom systéme sa nikdy nerozpadli kvoli benzínu samotnému. Nádrže zhrdzaveju, lebo v nich je voda. Cerpadla odchadzaju lebo ich zničí voda ( príp. mechanické nečistoty ), obcas odchadzaju gumove prepojovacie diely nádrž a hrdlo najcastejšie - tu sa vsak jedná o určité autá, kde ide zrejme o kostrukčný problém. Ako inak by si vysvetlil , že niekde sa to kazí u kazdeho druhého kusa a inde aj u 30 ročných ani nevedia , že tam také niečo je. Vsetci maju benzín s BTEX. Bez toho ani neexistuje.
Problemy sa zacali až s E10.
Takže ?
Usvedč páchatela. Obvinenie bez dokazov nestačí. Máme prezumpciu neviny :D
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pát úno 12, 2021 21:41, celkem upraveno 2 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Colommbo »

Musel jsem se podívat, co to BTEX vlastně je: benzen - toluen - ethylbenzen - xylen a možná ještě styren, naftalen, formaldehyd a acetaldehyd. Už se vůbec nedivím, že dostane-li se benzín nedopatřením do huby třeba při odsávání hadičkou odněkud, že je z toho člověku hned na blití... :roll: Auta však na to jezdí parádně! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od PavelRS »

Verva 100 bude s brzy na všech čerpačkách Benzina označená jako E10.

Zvýší se podíl ETBE. Momentálně je v prémiových palivech s podílem cca 13%
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od pepoh »

mam teraz asi 3mes stary e10. pri -15 som nastartoval a cistil sklo, az vpredu bol citit silne riedidlovy mix smrad. (studeny kat)
nespominam si ze by v 90tych bez-katove auta hnusne smrdeli.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Colommbo »

PavelRS píše:Verva 100 bude s brzy na všech čerpačkách Benzina označená jako E10.
Zvýší se podíl ETBE. Momentálně je v prémiových palivech s podílem cca 13%
To mi přijde nějaké divné... Z logiky značení benzínů:
N95 - podíl lihu do 5%
uvažovaný E10 - podíl lihu (do) 10%
Verva 100 :arrow: E10 a podíl ETBE cca 13% - som s toho voĺaaký zmätený... :?
Co je pramenem tvého sdělení?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Pitris »

Nevím proč, ale co vzal Benzinu Orlen, tak k ní nemám důvěru. A jezdim k EO pro N98. SNAD tam těch ekosraček není tolik....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od PavelRS »

Zdroj je v tisku a i přímo vyjádření benziny. Mají to i na svém webu.

On ten přepočet u ETBE je jiný než u Etanolu. Čili 5% Etanolu není 5% ETBE, tedy 5% biosložky. Hraje v tom roli i množství kyslíku, kdysi jsem někde o tom četl článek, ale už si nevybavím. To je už dávno. :)

Vyšší podíl ETBE vadit nebude. Tahle složka nemá negativní vlastnosti etanolu a je neomezeně mísitelná s benzinem. Ten benzin by měl mít o něco vyšší výhřevnost. Psal jsem na benzinu, tak uvidíme zda mi sdělí,jeho nový podíl.

Pokud ne, díky zaměstnání jsem na čerpacích stanicích každý den, takže nebude problém od obsluhy nahlédnout do listů dodacích. Pokud se to z nich dočtu. :)
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od Colommbo »

PavelRS píše:...Vyšší podíl ETBE vadit nebude. Tahle složka nemá negartivní vlastnosti etanolu a je neomezeně mísitelná s benzinem. Ten benzin by měl mít o něco vyšší výhřevnost...
Tomu rozumím a chápu. Jen mi v případě prémiového paliva přijde označení E10 zavádějící, právě ve vztahu k uvažovanému zavedení (označení) benzínů E10 obecně. Myslím, že zákazníci tuhle novinku zpočátku tankovat (raději, z obavy) nebudou, dokud se informace nedostane do obecného povědomí.
P.S. Hele, mámo, E10 je už i u nás a jak je to ještě ke všemu drahý...! :o
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od PavelRS »

Souhlasím, s tebou.

Tohle označení je nešťastné, vzhledem k tomu jak společnost vnímá přechod na E10.

Jestli se nepletu, ale možná ano ETBE se dává do prémiovek, a ne do klasického benzinu, kvůli tomu, že je dražší na výrobu a asi na ní není taková podpora jako na etanol. Nicméně tady vyšší podíl asi cenově už tak významný náklad nebude.

Nicméně legislativa u etanolu a přechodu u N95 na E10 se bude letos řešit. Otázka zda k tomu dojde. V článku se mluvčí benziny vyjádřil, že pokud zůstane E5, tak víc etanolu přidávat nebudou.

Z tohodle pohledu je zajímavé, že se u toho přešlo u Verva 100, jako za mě by ten benzin by měl být i o něco kvalitnější.

Zajímavost je, že jsem se setkal na FB u uživatelů 1.8T 20V, kteří tankují Vervu 100, že se jim zhoršily ranní starty, respektive zakuckání pri prvním startu. I v létě. Většina z nich změnila stanici. za OMV, nebo MOL a u jejich prémiovek se jim to nestalo. Zajímavé.

Za sebe můžu říct, že já jsem tedy s tímhle problém nikdy neměl u Vervy 100. Tak nevím. Že by tím, že používám svíčky Denso? Kdo ví... :?:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin E10 vs. auta

Příspěvek od PavelRS »

Tak jsem se dostal už dnes k listům ze stáčení. Mám je ofocené. Efecta 95 a Verva 100. Nicméně to nejdůležitější.

Efecta 95:

Oktanové číslo: 97,5.
ETBE: 6,15%
Ethanol: 4,05%


Verva 100:

Oktanové číslo: 100,6
ETBE: 20,1%
Ethanol: 0,52%

PS: Na stojanu u Verva 100 skutečně už označení E10, Efecta 95 stále E5.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Odpovědět