AVIATICON UNIQUE 5W/40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Metracek
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 16, 2019 21:22

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Metracek »

Pitris: díky za reakci. Říkám si, že tu normu C3 musí splnit všichni výrobci a při včasné výměně, těch cca 10-12 tis. km to zvládne každý olej. Já nevěděl jak je to přesně s těmi viskozitami... Někde jsem právě četl, že 5w-30 vydrží dýl, když se přetáhne, tak jsem byl z toho na vážkách jestli ten či onen...

Dám 5w-40 a bude... Ono pak k těm jiným značkám, tolik výrobců 5w-40 s normou C3 nedělá. Elf, který je doporučován Renaultem (je tam motor Renault), tak ten dělá C3 jen 5w-30. Buď objednám VALVOLINE ALL CLIMATE DIESEL 5W-40 C3 nebo AVIATICON Unique PD 5W/40 C3.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9918
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Colommbo »

Producentů olejů 5W40 s ACEA C3 zas není tak málo... :)
https://drive.google.com/file/d/1KtdsFZ ... YLJhF/view
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Metracek
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 16, 2019 21:22

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Metracek »

Pěkná tabulka :D já vycházel z toho co se mi na e-shopech, kde objednávám povedlo najít :D . Díky za ní ;)
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2267
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od tonny »

Náhodou jsem narazil na tento olej, dobrá cena, lepší jak v řetězcích https://autodilos.cz/aviaticon-unique-pd-505-01-5w40-4l .
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

Nižší cena = HC syntëza -> hydrokrak.
A ten e-shop to má špatně :( Píše to jako A3/B4, ale je to C3 :roll:
A toto :arrow: ....Díky tichým provozním vlastnostem je také možné jej použít ve vysoce výkonných motorech.... je též na -> :evil:

Překládal to holt odborník.... Ale tak přes jzd.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2267
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od tonny »

Ale jako první je psáno: "Olej nejvyšší kvality" a "Made in Germany", takže musí být IN. :D
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

No, kdyby napsali olej standardní kvality, byl by ten e-shop důvěryhodnější.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jiří
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 27, 2020 12:59

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Jiří »

Stále používám Aviaticon a jsem spokojený, Koupil jsem Punto 1.2 16V rok 2002, motor zasviněný, pod víčkem samý olejový tuhý šlemy, jeden hydroštel klapal po studeném startu. Auto měla paní a najela za 16 let jen 75.000 tak asi krátké trasy s neohřátým motorem, dávala olej Selenia Gold 10W40 - podle mne nevhodný olej. Takže Selenia šla ven a dovnitř Aviaticon Longlife 5W-30, dost nízká viskozita ale motor se čistí, pod víkem už to vypadá mnohem líp a hydroštel za studena už skoro neslyším. Měl jsem s ním dobrou zkušenost i v Toyotě Avensis 2.0 VVTI. Výměnu udělám po 10.000 a nevím jestli 5W30 dám ještě jednou - i když váhám nad 5W-40,ta je viskóznější..ale motor si na 9.000 nevzal ani decku a je tichý, tak nevidím důvod, ať se čistí dál..

Ta diskutovaná 5W40 je kvalitní, viskozitní index 175 to je dost dobý, minimálně stejně jako konkurence zvučných jmen a cena minimální.
zde odkaz na parametry, jsou tam parametry i ostatních Aviaticonů.
https://ars-handel.com/en/mineral-oils/ ... e-sl-5w-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

Jiří píše:Aviaticon Longlife 5W-30, dost nízká viskozita ale motor se čistí, pod víkem už to vypadá mnohem líp a hydroštel za studena už skoro neslyším. Měl jsem s ním dobrou zkušenost i v Toyotě Avensis 2.0 VVTI. Výměnu udělám po 10.000 a nevím jestli 5W30 dám ještě jednou - i když váhám nad 5W-40,ta je viskóznější..ale motor si na 9.000 nevzal ani decku a je tichý, tak nevidím důvod, ať se čistí dál....
Já bych (s dovolením) jeden důvod na té "LL" 5w30-ce viděl. Proč do benziňáku olej s C3? Dal si sem TL - za to DÍKY, tak mrkni na TBN. I když, na druhou stranu při intervalu 10 tkm to zas tak nevadí. Ale ta 5w40-ka bude čistit taky (alespoň ze začátku - jako každý olej), ale bude s A3/B4 pro starší benziňák lepší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jiří
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 27, 2020 12:59

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Jiří »

TBN souvisí s tím alkalickým číslem? to znamená čím menší číslo tím lepší.. jestli to je teda TAN nebo je to TBN?
Naposledy upravil(a) Jiří dne čtv úno 27, 2020 17:50, celkem upraveno 2 x.
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od abc »

U TBN obráceně. :)
U TAN a Noack platí čím menší tím lepší.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Jiří
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 27, 2020 12:59

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Jiří »

5W40: Alkaline index 9.6 mg KOH / g
5W30: Alkaline number 6.2 mg KOH / g
Naposledy upravil(a) Jiří dne pát úno 28, 2020 13:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

Hodnota TBN 6,2 je dost mizerná hodnota. Je to záměrně sníženo kvůli DPF, protože aditiva která tu alkalickou rezervu TBN dělají vyšší bohužel škodí tomu DPF. Proto by se oleje ACEA C"něco" měly používat jen tam kde jich třeba. Anebo zkrátit interval výměny, než by se to TBN vyčerpalo.
A proto jsem psal že 5w40 A3/B4 by bylo vhodnější, bo tam je TBN podstatně vyšší.
Jestli zájem, více zde: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... lita-oleju

Jinak Longlife to je proto, že SAE 5w30 je střihově nejstabilnější SAE; aby po tom "LL" intervalu to (cokoliv nad 15 tkm považuji za přetažení) aspoň trochu olej ještě vzdáleně připomínalo :( I když při výměně oleje po 30-ti tkm je to spíš už kyselá brusná pasta....:evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jiří
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 27, 2020 12:59

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Jiří »

No to jsou věci, podle toho že je to v tom technickým listu "Alkaline number" jsem myslel že to je TAN = Total Alkaline Tumber... jsem z toho daký zmetený. :-) aha, ono TAN = Total Acid Number = číslo kyselosti a Alkaline number znamená číslo zásaditosti = TBN... to je zmatek. Beru zpět, příště dávám 5W40. :-)
Naposledy upravil(a) Jiří dne pát úno 28, 2020 13:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40

Příspěvek od Pitris »

Ne vždy je to novější i lepší. A u motorových olejů to od doby, kdy do toho začali kafrat i zelení platí dvojnásob.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět