AVIATICON UNIQUE 5W/40
Moderátor: Colommbo
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Co byste řekli na dolévání Aviaticonu 5W-40 Aviaticonem 10W-40 ? Můj 17 let starý benzínový Opel Corsa trochu papá olej. Někde na fórech z toho dělají velkou vědu a problém, ale v příručce "Jak na to" Pecold píše že různé viskozitní třídy míchat lze, pokud to odpovídá teplotním podmínkám. Takže na léto bych to asi mohl dolévat 10W-40? Olej už jsem koupil, mám ho 4 litry což mně vystačí do příští výměny a je mi líto ho nechat ležet. Neměl jsem asi ty fóra číst, teď mě to trochu znejistělo, ale já myslim že pro motor 1,2 16V z roku 99 je 10W-40 API SL stále vysoko nad požadavky a není se čeho při smíchání s 5W-40 stejné značky obávat, co vy na to?
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Kludne ho dolej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jaká je ta spotřeba oleje?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Oleje 10w40 nejsou vůbec špatné a s vyjímkou nízkoteplotních vlastností jsou kvalitativně na úrovni olejů 5w40 - pokud je obdobné API....
Jinak obecně se oleje míchat mohou, ale....
měla by býti zachována stejná ACEA a obdobná API. A neplatí že při smíchání půl na půl 5w40 a 15w40 vyjde 10w40. Určitě bych nedával různé oleje od začátku intevalu, ale na dolití se dá....
U té Corsy bych v tom problém neviděl a spíš - jestli nebude v zimě hodně mrazivých startů a krátkých popojížděk bych tam tu SAE 10w40-ku klidně dával pořád....
Jinak obecně se oleje míchat mohou, ale....
měla by býti zachována stejná ACEA a obdobná API. A neplatí že při smíchání půl na půl 5w40 a 15w40 vyjde 10w40. Určitě bych nedával různé oleje od začátku intevalu, ale na dolití se dá....
U té Corsy bych v tom problém neviděl a spíš - jestli nebude v zimě hodně mrazivých startů a krátkých popojížděk bych tam tu SAE 10w40-ku klidně dával pořád....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9934
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
By mě docela zajímalo, kde to kdo píše... Samosebou klidně dolívej.Jiří píše:...dolévání Aviaticonu 5W-40 Aviaticonem 10W-40 ? ... Někde na fórech z toho dělají velkou vědu a problém ... Neměl jsem asi ty fóra číst, teď mě to trochu znejistělo...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Tak jste mě uklidnili pánové. Já to taky nikdy moc neřešil s vědomím že na moje ojetiny jsou dnešní polosyntetiky o tři třídy lepší než je požadavek.. Chtěl jsem jen "novému" autíčku dopřát tak jsem mu po koupi vyměnil olej a dal 5W-40 syntetiku.. no při těch cenách nekup to. Ale zjistil jsem že si vezme tak půllitr na 1000 km tak chci zkusit jestli to bude stejné s polosyntetikou. 16ti ventilové Opely prý mají sklony ke zvýšené spotřebě. No tak uvidíme. Jezdí pěkně, z výfuku se modře nekouří tak nic dalšího řešit nebudu.
Ještě pro upřesnění ta 5W-40 je třída API SN, 10W-40 je API SL.. takže asi různá aditiva, to je jediné proč si to rozmýšlím. Ale na druhou stranu si říkám že jetý olej už stejně nemá vlastnosti nového oleje takže nějaké to dolití "horšího" oleje po pár tisících km už nehraje roli..
Ještě pro upřesnění ta 5W-40 je třída API SN, 10W-40 je API SL.. takže asi různá aditiva, to je jediné proč si to rozmýšlím. Ale na druhou stranu si říkám že jetý olej už stejně nemá vlastnosti nového oleje takže nějaké to dolití "horšího" oleje po pár tisících km už nehraje roli..
- Colommbo
- Příspěvky: 9934
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Dle mého soudu spotřebu oleje přechodem na 10W40 nevylepšíš, musel zvednout letní číslo třeba na padesát. Kamarád z oplího klubu má odnova Corsu B 1997 s motorem X14SZ (8v), v současné době něco kolem sta tisíc km a prakticky od začátku do motoru lije 10W60. Motor je v té nejlepší kondici. Kdybys neměl z výševiskózního oleje strach, mohl bych ti jeden exkluzivní doporučit...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
No až spotřebuju tu 10W-40 tak zkusím co mi doporučíš - snad to nebude horší pro hydroštely? Oply je snad mají ne? Jo máš recht letní číslo je stejné jako u 5W-40 takže i hustota a spotřeba oleje bude stejná, jedině za studena je hustší takže chvilku než se zahřeje bude spotřeba nižší ale to nebude hrát roli..
- Colommbo
- Příspěvky: 9934
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Předpokládám, že se jedná o Corsu B s motorem X12XE 48 kW a ten hydroštely opravdu má. A do "starého poctivého motoru" patří "starý poctivý olej" - Sunoco Synturo Sportivo 5W50 API SH
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... O-5W-50-5L
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... O-5W-50-5L
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jojo, je to tenhle motor. A co Mobil 5W-50 ten jsi taky používal ne? ... pročítám fóra..
- Colommbo
- Příspěvky: 9934
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Ano, když jsem z důvodu vyšší spotřeby oleje přecházel na padesátku, první dvě výměny jsem používal Mobil1. Teprve pak jsem náhodou objevil tohle Sunoco a už nic jiného neliju... Zkusil jsem i Sunoco Racing 10W60, ale spotřeba oleje zůstala stejná, tož jsem se vrátil k padesátce.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
A jaký motor měl tu vyšší spotřebu? Pomoha ta padesátka? To Sunoco vypadá zajímavě i cenově, API SH se mi líbí, to odpovídá své době.. Vyzkouším až vyjedu ten Aviaticon, udělám výměnu za Sunoco 5W-50. Díky za rady!
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Aha, zřejmě ta šestiválcová Omega?.. no to je zhruba stejná doba.. to jsou čtyřventilové válce nebo dvouventilové? Snad ta padesátka ten motorek 1,2 nezadusí.. je to jak šicí stroj proti osmiventilovým Opláckým dvoulitrům na které jsem byl zvyklý
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Ještě jsem našel ELF Excellium 5W-50, dokonce ještě třída SG, to se nevidí - starý olej pro starý motor
cenově podobný.. co bys tomu řekl? http://www.autodily-rt.cz/cs/ts/oleje-k ... Heureka.cz
cenově podobný.. co bys tomu řekl? http://www.autodily-rt.cz/cs/ts/oleje-k ... Heureka.cz
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Ostaň pri značke Aviaticon, tá má tiež v ponuke 5W-50, môžeš aspoň poreferovať rozdiely v tvojom motore voči Av 5W40