Auto po zvarani CO2 nestartuje

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Misojogi »

nechal som auto Matiz vyvarit klampiarovi, ktory zvaral zadny naraznik (daval nove celo)
vsetko som vzadu odstrojil vratane kablov a pre istotu som aj vycerpal nadrz s benzinom. (bezpecnost pri praci)
Po vyvareni a nastriekani som naspat pozapajal kable, vlozil spat cerpadlo do nadrze a nalial 15 litrov benzinu a chcel nastartovat.
Zial motor sice toci aj dve minuty, ale nenaskoci ani ťuk.
Rozmyslam kde by mohla byt chyba
moze byt zavzdusnene?
moze vyschnut palivovy filter a zapchat sa tak?
moze zblbnut imobilizer?


Inak klampiar NEODPOJIL baterku pocas zvaranie, ze vraj zvara uz 30 rokov a nikdy to nerobil
(u niektorych aut dokonca ked clovek odpoji bateriu tak moze ist rovno do servisu na nastavenie RJ)

Mozno to problem je ale zasa sa mi nechce verit ze by odisla riadiaca jednotka (CO2 ma cca 20V a elektronika v aute je dimenzovana minimalne na 40V napatove spicky)

Palubovka vyzera normalne ale ukazuje 0 litrov benzinu (ale merac paliva zacne ukazovat az ked naskoci motor)

mate nejake napady co by to mohlo byt?
do nicoho ineho som nesahal, maximalne som este nastriekal vyfuk pod autom ked bol na dvihaku hlinikovou farbou
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Jerry3 »

1. Nádrž se zbytky benzínu je doslova bombou!
2. To, co jsi napsal o přepěťové odolnosti, je silně nadhodnocené.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Pedro »

Nadrz s vypary je skutecne riziko. Kdyz uz,tak omezit mnozstvi vzduchu naplnenim. Na to nemusim mit papiry k PHM (jako ze je mam)
Zvara 30 let COckem? Nebo ,,elektrikou,, obecne.
Ty nikdy neodpojujes aku,ani treba po montazi svicek,nabijeni...?
Ja pri svareni,treba oprave fuku,vzdy. I kdyz se opravdu rika,ze u CO riziko SKORO nehrozi.
Zkus restart odpojenim pri zapnutem klicku a jestli bzuci cerpadlo
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Misojogi »

jestli bzuci cerpadlo
ano normalne bzuci a asi po 20 sek zhasne - proste normalna funkcia ako vzdy
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Misojogi »

To, co jsi napsal o přepěťové odolnosti, je silně nadhodnocené.
integrovany obvod pre autoradia MBA810DAS mal uvedene v katalogu Tesla Roznov pod Radhostem ze znesie max 28V trvale napajanie plus napatove spicky max 40V
odporucana napatie napajanie je 5-20V
vychadzal som z tohoto udaju, ktory si mozes overit tu
http://katalogy.mobile.teslakatalog.cz/MBA810DAS.html
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Misojogi »

nasiel som este toto
Bateria bola iba odpojena, ci aj skratovana? Nie je nic horsie, ako odpojit bateriu a nechat to tak, nema potom co pohltit napatove spicky pri zvarani, ak by sa dostali na plusove kable...pripojeny akumulator ma velmi maly vnutorny odpor a funguje ako vykonna prepatova ochrana, skuste pripojit zvaracku a zmerat napatie na nom Ak su poistky OK, tak odpalena RJ sa prejavuje presne takto, vobec nereaguje na diagnostiku ani nestartuje, proste je mrtva...
No ci si skratoval plusovy a minusovy kabel, aby medzi nimi nemohla vzniknut napatova spicka...ale ako vidim, urobil si to najhorsie, co si urobit mohol, odpojil si baterku a kable nechal vo vzduchu...skoda, mal si sa opytat pred zvaranim, teraz je uz dost neskoro...ked odisli poistky, tak to museli byt poriadne spicky...odpalene mozes mat teraz v aute prakticky komplet vsetku elektroniku, ktora tie spicky neprezila...drzim palce, aby jej bolo co najmenej...do buducnosti uz budes vediet, ze bud skratovat oba kable po odpojeni baterky, alebo radsej nic neodpajat, baterka spicky pohlti a oreze...
meril si napeti na RJ motoru, na terminalu 30, 15? pokud tam je a nekomunikuje po vagu, umrela jednotka
https://audiklub.cz/forum/prispevek/121 ... nestartuje
mimochodom kontrolka RJ pri otoceni klucikom do polohy I. zablika ako ma (teda blikne a zhasne)
pri polohe II. zacne tocit motor
takze predpokladam ze RJ by mohla byt OK
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Hombre »

Jednoznačná diagnóza. Neodpojená baterka a tím odrovnaná část vstupu do ŘJ pro imobilizér.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Misojogi »

bludil som a hladal rady po internete:
moze byt odideny snimac otaciek motora, alebo indukcna cievka alebo filter paliva alebo cerpadlo(to ale u ma ide minimalne v hadicke hore na cerpadle je benzinu dostatok)
Pripadne nejake kable

hmmm, auto pred opravou startovalo na jeden brnk, nebol ziaden problem klampiar ho mal asi tyzden (aj menej - od pondelka)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Misojogi »

tím odrovnaná část vstupu do ŘJ pro imobilizér.
co s tym? vymenit RJ alebo sa to da riesit?

mimochodom rozlisujes co som napisal ja a co je citacia z internetu?
to co som napisal ohladom vypalenych poistiek bola len citacia z jedneho fora
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:
To, co jsi napsal o přepěťové odolnosti, je silně nadhodnocené.
integrovany obvod pre autoradia MBA810DAS mal uvedene v katalogu Tesla Roznov pod Radhostem ze znesie max 28V trvale napajanie plus napatove spicky max 40V
odporucana napatie napajanie je 5-20V
vychadzal som z tohoto udaju, ktory si mozes overit tu
http://katalogy.mobile.teslakatalog.cz/MBA810DAS.html
Jakou vypovídací schopnost to má o přepěťové odolnosti ŘJ motoru?
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Hombre »

Většinou to bývá menší předřadná kostka u ŘJ. Sundej kabel od svíčky a protoč motor. Nebude házet jiskru.
Vrakáč to jistí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Pedro »

Karle,ta posledni veta se da pochopit dvojsmyslne :mrgreen:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od Hombre »

Samozřejmě ne auto na vrakáč, ale z vrakáče ŘJ.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od lefort »

Pedro píše:Karle,ta posledni veta se da pochopit dvojsmyslne :mrgreen:
:lol: Petře, mě hned napadlo to druhé. ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Auto po zvarani CO2 nestartuje

Příspěvek od skodovkar »

Misojogi píše:Mozno to problem je ale zasa sa mi nechce verit ze by odisla riadiaca jednotka (CO2 ma cca 20V a elektronika v aute je dimenzovana minimalne na 40V napatove spicky)
Z toho mála co vím o sváření mi 20V na svářečce přijde jako málo, vím o napětích kol 50V.
Odpovědět