Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Záleží na kterou stranu se ta spotřeba pohybovala.Pochybuji ale že by výrobce sám poškozoval sebe a uváděl spotřebu u svého vozu o 2,5l větší.To by bylo možné snad v jiném světě.Spíše bych to pochopil v tom smyslu že novější modernizovaná verze měla vylepšené vstřikování a Ř.J,nebo něco takového.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Zákony jsou neuprosné větší rychlost větší možnost smrtelného úrazu a výsledky nehodovosti jasně dokazují že to je hlavní příčina smrtelných nehod.Jasně to dokazuje hlavně u mladíků přecenění sil svých i svého vozu, každý majitel by si měl být vědom co jaho auto dokáže jestli mám plečku tak zbytečně nepředjíždím když na to nemám ale tihle borci s větším zrychlením rádi předjíždí i v kopcích a před zatáčkami což je hlavní důvod těchto nehod. :wink:
Opět jsi na omylu, resp. neumíš ani trochu pracovat s informacemi, v daném případě statistickými! Schválně si někde vyhledej policejní statistiku dopravních nehod, a pak se vyjadřuj!

Kromě toho platí, že nezabíjí rychlost, ale lidská hloupost v kombinaci s řidičskou nešikovností. Opět stačí porovnat statistiku nehodovosti na německých dálnicích s obrázkem v zemích, kde jsou rychl. limity. :idea:

A to už vůbec nemluvím o tom, kolik krizovek dokáží majitelé těch pleček v dnešním svižném provozu vyrobit...

P.S.: Tuhle jsem byl po celý víkend vožen třemi různými řidičkami se třemi různými vozy. Tolik hrůzy, resp. pocitu bezprostředního ohrožení, jsem už dlouho nezažil! Jezdili jsme převážně pomalu (tedy hluboko pod dálničním a silničním limitem, naopak v obci často hodně přes), opatrně (pod tím tyhle typy často rozumí to, čemu já říkám "stejnotempař"), bohužel někdy na červenou, jindy jsme zase najednou stáli napříč silnicí jako nehybná překážka oběma směrům, kruhový objezd byl z hlediska přednosti v jízdě téměř neřešitelným oříškem... Marně jsem vysvětloval, že to "vše špatné", co jim vyvádějí "všichni kolem, hlavně pak samozřejmě muži za volantem", je pouze logickým důsledkem jejich stylu jízdy. :evil:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Praxe je praxe a mladická nerozvážnost v kombinaci z rychlým vozem je věc druhá......
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Záleží na kterou stranu se ta spotřeba pohybovala.Pochybuji ale že by výrobce sám poškozoval sebe a uváděl spotřebu u svého vozu o 2,5l větší.To by bylo možné snad v jiném světě.Spíše bych to pochopil v tom smyslu že novější modernizovaná verze měla vylepšené vstřikování a Ř.J,nebo něco takového.
Tak tedy ještě jednou, pro ty pomalu chápající:
- pokud redakce vůz netestovala, uvádí pouze výrobcem deklarované údaje s tím, že jsou také tak (jako "výrobcem deklarované") označeny;
- pokud vůz prošel redakčním testem, jsou uvedeny skutečně naměřené (a jsou takto výrazně označeny), nikoli však již ty deklarované údaje;
- rozdíl mezi deklarovaným údajem o průměrné spotřebě v rámci tzv. "triády" (pokud vůz prošel testem, je třeba si dohledat na internetu) a skutečně naměřenou průměrnou spotřebou v testu se liší až o 2,5 litru, samozřejmě v neprospěch kapsy zákazníka!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak nevím o čem točíš ,to jsem ti napsal i já že skutečná spotřeba může být vyšší než ta deklarovaná.Co se týče těch nehod ano máš pravdu první místo nesprávný způsob jízdy a druhé rychlost.Ale mnohdy ten nesprávný způsob jízdy spouvisí s tou rychlostí -mám rychlý vůz tak můžu předjíždět i v zatáčce a v kopci.A těch zmatků na kruháčích a křižovatkách nadělají jak řidiči rychlých vozů tak těch pleček. :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Modeláři souhlasím s tím, že lidská blbost zapřičiňuje 90% nehod a zbytek jsou technické závady, kde ale má lidský faktor opět velký vliv.
Argumentovat Německem je ale podle mě zcestné, protože kultura většiny tamních řidičů je na nesrovnatelně vyšší úrovni. V Německu jsem byl pouze jednou autem, ale i tak jsem se nestačil divit.
Cesty jedna báseň a všichni se naprosto podřizovali dopravnímu značení (rychlosti, přednosti, zákazy...) bavoráky, mercedesy, audiny se opravdu vlekly po městě 30Km/hod, u nás nemyslitelné. Je to o ukázněnosti (do té podmnožiny patří i rychlost).
Není mi zcela jasné co řadíš do starých škodovek. Mezi svými známými mám mnoho fanoušků škodovek 60.-80. let, ale většina je nemá jako spotřebáka. Myslím si, že třeba Favorit je už dostatečně výkonný vůz, který provoz určitě nebrzdí a i na dálnici vydrží s dechem.O bezpečnostni se nemá smysl zmiňovat- ale opět platí, že rozumný a předvídavý řidič je celkem v bezpečí. Prostě mě jen vytáčí když někdo nadává na "staré škodovky" a přitom statisticky nejvíce nehod mají řidiči Audi (předpokládám že k počtu vozů). Podle mě všechno stojí a padá na řidiči.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Škodovkáři teď jsi to vystihl :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Škodovkáři, pod to, co jsi napsal, se klidně podepíšu! Neber to, prosím, jako můj frontální útok na příznivce/fandy starých škodovek, ale spíše jako reakci na anonymovu zaslepenost. Sám se počítám mezi fandy starých škodovek, ale vadí mi, když anonym hlásá to, co zde hlásá. A třeba Tě jako škodováckého fandu potěší, že řadu konstrukčních prvků starých škodovek MMC prostě jenom obšlehla a následně je dovedla z hlediska dílenského zpracování a použitého materiálu do dokonalosti, jakou by si určitě zasloužily i ty původní vzory-originály. :) Čas však nevrátíš...

"Fenomén Audi" by vydal na psychologické pojednání. Ovšem je tu i fenomén "řidiče sračkoidního auta" (znám osobně autora tohoto termínu, ale nemohu prozradit), který, jak jsem k mému vlastnímu překvapení zjistil, není pouze fenoménem ryze českým, ale postupně se uchytil i v dalších evropských zemích, včetně těch na západ od našich hranic. V zásadě jde o to, že čím větší pocit méněcennosti řidič slabého vozu zažívá na volných úsecích, o to větší potřebu má předjet ty v silnějších vozech v úsecích s rychlostním omezením. Nemusím snad ani uvádět, jakých že se to hlavně týká vozů...
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Škodovkáři teď jsi to vystihl :wink:
Ovšem nikoli tím směrem, kterým by se ti to hodilo! Škodovkář je totiž přemýšlivý a zvídavý typ, jenž na rozdíl od tebe umí pracovat s informacemi. :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To bych chtěl vidět toho dědulu s komplexem jak ze starou š 100 předjíždí mitsubischi pajero.To jsou vyjímečné případy ty hlásalo ty tvoje bludy už se nedají ani číst.To bych ti přál se projet multikárou která jede max 50km/h to by jsi viděl ty idioty kteří před sebou nesnesou pomalé auto a ohrožují bezpečnost ostatních. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

A opět jsi to nepochopil! Pokolikáté už? Máš s tím snad nějaký problém? Nebo jen dlouhé vedení?

Řidič "sračkoidního vozu" není ani řidič multikáry, traktoru či čehokoli jiného už z podstaty pomalého, ani fanda veteránů a dokonce ani dědula ve Š100, ale prostě uživatel vozu tvářícího se jako normální, ovšem silně podmotorovaného, ať už proto, že na "normální" motor neměl či nechtěl dát on nebo jeho zaměstnavatel (v případě tzv. referentského vozu) anebo prostě užívá nákupní tašku do města jako plnohodnotný rodinný vůz i na dálkové cesty a neumí si připustit, že po ní chce něco jiného, než k čemu byla původně určena.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Řeknu k tomu asi tolik. Bydlím na rušné křižovatce, kde se křižují auta i tramvaje, autobusy. Pro pobavení jsem si teď večer pustil dopravní kamery, které celou křižovatku pokrývají. Co jsem viděl asi za 2 hodiny?
4x otočení v křižovatce (z toho jedno vypadalo, že řidič odbočuje-ten se otáčel doslova na prostředku)
Přednost pro chodce neznámý pojem
Jedno nedání přednosti tramavaji (ve zbylých případech tramvaják čekal, než všichni maniaci projedou)
Alespoň 80% vozů (busy, automobily, motorky) překročilo značně max. rychlost (Taxikáři vedli)
A měšťáci při předjíždění jeli po tramvajovém pásu bez majáku, ačkoliv se to nesmí
.... a k tomu hromada zbytečně ostrých rozjezdů, aby to řidič stihl, ačkoliv si klidně mohl počkat, protože provoz je minimální.
modelář

Příspěvek od modelář »

To mně tuhle v Praze vytočený maník předjížděl min. dvojnásobkem rychl. limitu, což by nebylo až tak moc zvláštní, jako to, že bral nejen mně, ale i tramvajovou soupravu jedoucí po mé levici, tedy oba zleva, po protisměrném tramvajovém tělese, byť v úrovni vozovky.

Ale aby to zase někteří nevzali jako zaujatost, zde proti Pražákům, pár příkladů z Německa:
- Dlouhý dálniční most s levou mostovkou v opravě, 2+2 pruhy vytvořeny na pravé, mezi směry uprostřed mobilní betonová bariéra, v každém směru levý o šířce 2 metry, pravý 2,5 metru, limit 80 km/h, minimální noční provoz. Jedu tak do 100 km/h pravým pruhem, za mnou rychle se přibližující světla v levém. Omezení končí, oba pruhy se stáčejí doleva, aby se přiřadily ke standardnímu profilu dálnice. Instinktivně snižuji rychlost a pokračuji dál odstavným pruhem, poněvadž je mi jasné, že ten vlevo to při jeho rychlosti nemá šanci stočit doleva. Ještěže tak, jinak by mne sejmul - samozřejmě to nedokázal stočit.
- Obchvat velkého města s množstvím křížení dálnic, nájezdů a výjezdů. Ve dne limit 100 (kvůli intenzitě provozu stejně iluzorní - většinou se jen popojíždí), v noci na některých úsecích kvůli ochraně před hlukem dokonce 80. Vzhledem k množství přejetých zvířat (všude kolem jsou lesy) to nejspíše má v noci i tohle "jiné" opodstatnění. Jedu těsně nad limitem, už proto, že lesní zvěři se fakt bojím. Odhadem tak 160-kou mne předjíždí trojice (tři vozy jedoucí spolu) dovolenkářů. Asi nevědí, že v Německu mají mastné pokuty, které se obtížně platí jinde (posílají totiž do zahraničí výhradně "německé" složenky), a i cizincům udělují trestné body, které pečlivě střádají a počítají...

Ten výčet by vydal na román za jedinou noční cestu napříč Německem, ale jde mi teď hlavně o společného jmenovatele těchhle příhod: je jím zneuctěná pýcha hrdého majitele koncernového vozu, který nedokázal rozumně přenést přes srdce, že někdo může být rychlejší, a to dokonce "legálně", tedy v rámci pravidel: Pražák neunesl porážku ve sprintu 0-50 km/h od světel, ti další pak předjetí na volné dálnici bez limitu krátce předtím (ale i potom).

Pro srovnání jiný zážitek ze stejné cesty: Dojedu BMW M5 jedoucí si svým tempem nějakých 190. Přidá, aby si prohlédl, co že ho to otravuje za "skoro autobus", já pokračuji mých obvyklých "co to dá". Přichází zatáčkovitý profil, což jeho poněkud umravní, následuje dlouhý úsek s limitem 120, oba se poslušně řadíme doprava a jedeme max. do 130, přestože nás někteří - které jsme předtím předjeli - zleva berou. Omezení končí v mírném táhlém stoupání, zabliká mi a je v pr.eli. Oba máme dobrý pocit, jak prima jsme si to noční usílání za volantem užili.

Už chápete, co znamená syndrom řidiče "sračkoidního auta"?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To mi modeláři připomnělo starou slušnost řidičů a to sice, že v noci, když mě někdo předjíždí, tak je slušné mu posvítit dálkáčema před sebe, aby lépe viděl. Poté dálkáče utnout abychom neoslňovali. Jo, ale to bych chtěl moc. Pokaždé když jedu v noci krajinou, tak na žádné předjíždění nemám myšlenky a ani kuráž-krom toho je také pohodlnější jet za někým.
Jak pořád popisuješ "syndrom koncernového řidiče" tak si myslím, že to nevystihuješ přesně. Nemyslím si, že je to o vozidle , ale o tom, že dnešní doba je uhoněná, agresivní a mnozí v dražších koncernech jsou zpupní a neomalení. Je to taky o tom, že auto už dávno není vzácnost, na kterou by člověk musel spát u Mototechny a čekat v pořadnících. Když vidím v TN jak mladíci (nejlépe opilí) rozstřelí octávku nebo felicii o strom, tak si říkám, že mladí si dneska neváží toho, že mají tak pěkné auto a o zdraví ani nemluvím.
Nic nemám proti tomu, když mě pak předjedou, dokonce jsem rád, protože mít něco takového za sebou je jako jízda s bombou za zadkem. Jen ať si jedou, dokonce se jim snažím uhnout :arrow: z toho plyne oboustranná spokojenost.
Ještě mě sem tam lehce vytáčí, když slyším , že mladí řidiči jsou nebezpeční. Statistiky to sice dokazují. Je to ale zase systém kolektivní viny a mě osobně to velice uráží. Krom toho na sebe mám kvůli věku i dražší poviné ručení atp.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Někdo prostě neunese že ty si rychlejší ve sprintu ,někdo že ho předjedeš na dálnici a ty si tím prostě dokazuješ že seš lepší a zvedáš si svoje ego,prostřednictvím plečky.Někomu to že ho předjedeš jako závodník nevadí a ještě ti uhne aby jsi se nestřetl s protijedoucím autem a jen si řekne vole jeď ,za chvíli tě dojedu na křižovatce protože tam bude zácpa.A ty v tom vidíš hned sračkoida co ti chce dát naprdel. :lol: :lol: :lol:
Odpovědět