Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:....já se víceméně tímto tématem bavím....
Myslím si, že modelář taky :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Schválně jsem zabrousil na stránky Mitsubischi klubu a výčet závad na které si majitelé těchto aut stěžují je srovnatelný se škodováckými ,od blbostí až po špatnou elektroniku nebo převodovku v háji.Spotřeba těchto aut patří spíše mezi větší než menší ,takže žádná výhra a ještě nejde přepnout na ten krompáč. :cry:
modelář

Příspěvek od modelář »

To holt nesmíš pouštět k hodinařině kováře! Většina těch závad je totiž způsobena zcela nekompetentními zásahy opravářů zvyklých na škodovky, kteří vůbec nechápou, která bije. Proto se servisům, včetně těch značkových, vyhýbám obloukem (stejně je k ničemu nepotřebuji) a mám klid - počítám-li jenom vlastní vozy dané značky, které jsem sám ojezdil, tak už dobrých 3/4 mil. km! :wink:

P.S.: Ukaž mi jiné auto s maximálkou 240 km/h (dle GPS), zrychlením z 0 na 100 hluboko pod 8 s (blbě se to měří), s nímž se dá udělat průměr 6,7 l/100 km (pokud se pohybuješ v rámci rychl. limitů)!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No dobře máš ,ty mitsubichi asi zmáknutý líp než já já jsem se o ně nikdy tolik nezajímal.3/4 mil km je celkem slušný ,záleží kolik těch aut bylo? Kdybych to převedl na favority tak by to vyšlo asi na dva ,můj měl nalítáno 350 000km na plyn.Ta rychlost je jistě pěkná ,ale můj standart je asi do 110 víc nepotřebuji :wink: Favorit na dálnici,když byl nový udělal max 170 ale to chvíli trvalo :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No po lepším prostudování těch myšiuších stránek,jsem zjistil že třeba to mitsubischi evo má co dělat aby se kombinovaně vlezlo do 12 litrů.Takže ty jsi vybral asi tu nejúspornější myšku aby si na nás udělal dojem .Nemám ti to zazlé i škodovka má více modelů že modeláři?Třeba teď prý montují do oktávek také motory o obsahu1200 ccm v testu přišli na to že prý je to celkem svižný auto ale musíš častěji držet ten řadící klacek v ruce na dálnici 6l ale ve městě 12,5l!!!
modelář

Příspěvek od modelář »

Od r. 1991 jich bylo už celkem 7, tedy když do toho započítám i služební Carismu, což však není pravé Mitsubishi. Vozy této značky jsou dostatečně uživatelsky blbuvzdorné, bohužel nedostatečně servisácky blbuvzdorné... :evil:

K dané značce mne svého času přivedly zkušenosti s Coltem z r.v. 1985 nebo snad 1986 a s Galantem z r.v. 1986. Ani jeden nebyl můj, pouze jsem dohazoval jejich koupi: tehdy ani trochu kvůli nějaké náklonnosti ke značce (byl jsem vyznavačem německých vozů), ale jenom proto, že šlo v obou případech o výhodný obchod. Ad ten starý Galant: automatická klimatizace (byť bez displeje), nastavování světlosti podvozku a tuhosti tlumení z místa řidiče (nejnižší poloha nešla nastavit tlačítkem, ale sama se aktivovala po dosažení 180 km/h), posilovač řízení závislý na rychlosti jízdy, všestranně nastavitelná sedačka řidiče - dokonce s použitelnou opěrkou hlavy (dnes je povětšinou nepoužitelná), vyhřívání sedaček, "parkovací" poloha stěračů (v klidu zcela schovány pod kapotou a navíc tak, aby jejich gumička byla v luftu), ABS, centrál, vše v elektrice, všude čtecí lampičky atd. atd. Přestože měl najeto dobrých 200 tis. km, s výjimkou žárovičky ve dveřích řidiče bíle přisvětlující vozovku pod otevřenými dveřmi a současně červeně signalizující vozům vzadu překážku (tři zbývající byly OK) vše i po 5 letech provozu bezchybně fungovalo, přitom to auto poslední dva roky před koupí nevidělo servis, a to včetně výměny (či spíše nevýměny) oleje v motoru! A to nemluvím o tom, jaké s ním bylo svezení - vztaženo nejen k veškeré tehdejší konkurenci z počátku 90. let, včetně E-čkových Mercedesů a 5-kových BMW, jež jsem důvěrně znal, ale ani dnes by se snad kromě pasivní bezpečnosti nemusel červenat.
U toho Colta jsem napřed musel vyměnit gufero na klikovce u řemenice, tj. pod rozvody. Přestože i mně byl vštěpován mýtus o neopravitelnosti japonských vozů, dělal jsem to na ne-škodovce vůbec poprvé v životě, poprvé v životě jsem na vlastní oči viděl rozvodový řemen k dispozici jsem neměl žádnou literaturu a naopak měl pouze základní nářadí, udělal jsem to za dvě hodiny a v přepočtu za dvě stovky Kčs (cena toho gufera). A tehdy jsem pochopil, že "všechno je jinak"! :idea:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:No po lepším prostudování těch myšiuších stránek,jsem zjistil že třeba to mitsubischi evo má co dělat aby se kombinovaně vlezlo do 12 litrů.Takže ty jsi vybral asi tu nejúspornější myšku aby si na nás udělal dojem .Nemám ti to zazlé i škodovka má více modelů že modeláři?Třeba teď prý montují do oktávek také motory o obsahu1200 ccm v testu přišli na to že prý je to celkem svižný auto ale musíš častěji držet ten řadící klacek v ruce na dálnici 6l ale ve městě 12,5l!!!
EVO je čistokrevný závoďák s civilní registrací, tedy vůz, na který finančně dosáhne i obyčejný smrtelník a přitom ho může provozovat na normálních silnicích. Zároveň je to vůz, na který na té normální silnici nemá zhola nic a pouze na "hodně rovných", a tedy i rychlých okruzích se mu mohou rovnat pouze sporťáky za minimálně trojnásobek jeho tabulkové ceny. Tohle samozřejmě něco stojí: nejen na spotřebě paliva, ale také pneumatik, mnohem častější potřebě obměny všech náplní, neustále "hořících brzdách" atd. atd.

Já jsem však uvedl skutečné výsledky (ty výrobcem deklarované jsou irelevantní) měření 11-letého Galanta 2,5 V624, což nikdy nebyl vůz, který by byl koncipován jako sporťák, ale naopak jako pohodlný rodinný cesťák. Můj syn ho vloni koupil za nějakých 50 nebo 55 tis. Kč s najetými 175 tis. km. Pravda, v té "dálkové" spotřebě 6,7 není jízda po městě, ale i s ní se vejde do 9 litrů, a to včetně klimy, která si už vzhledem ke svému výkonu určitě také dost vezme!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No tak to jsme na tom podobně v servise škoda taky účtují za výměnu rozvodových kol a i gufera plus olej atd asi 3000 kč.Rozvody asi 300 olej 500 a gufero 30 filtr 100kč.Ale je fakt že je s tím práce nejméně na 5 hodin a když si stím chceš pohrát a vyčistíš vanu zkontroluješ pouzdra na klice atd -to ti v servise neudělají.Ale dnes i u blbé škodovky berou 400 na hodinu tak to celkem odpovídá a zadarmo nikdo dělat nebude ani ty .Ale když jsi šikovný a rozumíš tomu a uděláš si to sám tak ušetříš.Teď mi třeba při bouřce zhořel satelitní přijímač ale protože jsem v elektronice analfabet tak si to taky nespravím sám a cena opravy byla skoro na ceně nového tak jsem raději koupil nový. :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jsem rád že to dáme trochu dohromady ,každý jaksi vytahuje přednosti svojí značky a od druhé značky vytahuje problémy :-))najednou je ze spotřeby 6,7 -devět litrů.Ale všimni si že já i když mám škodovku celkem předpotopní tak na chyby škodovek upozorním a nezapírám ,tím se snažím být objektivnější. :lol: A ta klima teď jsi mi i trochu nahrál ta moje pěticestná si nevezme nic. :wink: Ale těch modelů je víc tak ,třeba znám škodovku která jezdí za 5,5l nafty nebo taky která jezdí za 10 l benzínu.Promiň že neodpovídám kontinuálně ale mezi psaním ještě štípu dřevo -prý má být krutá zima ,hlavně ekonomicky.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Ale všimni si že já i když mám škodovku celkem předpotopní tak na chyby škodovek upozorním a nezapírám ,tím se snažím být objektivnější. :lol: A ta klima teď jsi mi i trochu nahrál ta moje pěticestná si nevezme nic. :wink: Ale těch modelů je víc tak ,třeba znám škodovku která jezdí za 5,5l nafty nebo taky která jezdí za 10 l benzínu.
Ta tvoje objektivnost silně pokulhává, jelikož nemáš žádné praktické srovnání, maximálně můžeš vycházet tak akorát z deklarovaných údajů, jež jsou zejména co do spotřeby mimo čas a prostor. A neznám ŽÁDNOU škodovku, která jede 240 a vezme si 9 litrů při jízdě převážně ve městě, navíc s klimou!

P.S.: Tu klimu do toho započítat musím, jelikož jenom blbec by ji nepoužil, když ji v autě má a venku je, jak je... :D
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ta rychlost je jako k čemu dobrá ,akorát abys tady mohl machrovat před mladými a blbými kluky ,těm bych raději doporučil řídit se předpisy.Mnoho jich na takové vraky které jezdí rychleji než doporučují předpisy doplatilo a doplatí. Jo dnes není problém udělat auto který jede rychle ,ale úsporně ,ta tvoje spotřeba je celkem předpotopní i když vypneš klimu .Americké automobilky už na té spotřebě zkolabovali. :lol: :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

A po těch tvých pravdivých tvrzeních nemám důvod věřit tobě ale spíš těm deklarovaným údajům výrobců,ale i ti většinou trošku nadržují svému výrobku,takže jestli napíšou spotřebu 9 litrů tak ve skutečnosti to bude 10 a u vyhoněnýho auta 11. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Ta rychlost je jako k čemu dobrá ,akorát abys tady mohl machrovat před mladými a blbými kluky ,těm bych raději doporučil řídit se předpisy.Mnoho jich na takové vraky které jezdí rychleji než doporučují předpisy doplatilo a doplatí.
Ta rychlost, přesněji dynamika, je nedílnou součástí aktivní bezpečnosti, a kdo nezažil, jak příjemné je vyřešit krizovou situaci, kterou způsobil někdo jiný, prostým prošlápnutím pedálu plynu a opuštěním místa potenciálně nehodového děje, ten nepochopí...

Jinak ten 11 let starý Galant má jízdní vlastnosti, které ani v současné produkci nenajdeš! Zato ty rádoby bezpečné, což někteří kladou za rovnítko "pomalé", škodárny jsou často nebezpečné už tím, že jsou vůbec ještě schopny pohybu, tedy do současného provozu vyjíždějí. Stále více obdivuji odvahu sebevrahů za jejich volanty. :shock:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Zákony jsou neuprosné větší rychlost větší možnost smrtelného úrazu a výsledky nehodovosti jasně dokazují že to je hlavní příčina smrtelných nehod.Jasně to dokazuje hlavně u mladíků přecenění sil svých i svého vozu, každý majitel by si měl být vědom co jaho auto dokáže jestli mám plečku tak zbytečně nepředjíždím když na to nemám ale tihle borci s větším zrychlením rádi předjíždí i v kopcích a před zatáčkami což je hlavní důvod těchto nehod. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:A po těch tvých pravdivých tvrzeních nemám důvod věřit tobě ale spíš těm deklarovaným údajům výrobců,ale i ti většinou trošku nadržují svému výrobku,takže jestli napíšou spotřebu 9 litrů tak ve skutečnosti to bude 10 a u vyhoněnýho auta 11. :wink:
Mám před sebou zvláštní vydání jednoho francouzského motoristického časopisu, které přináší ucelený přehled nabídky na tamním trhu, přičemž přes polovinu těch vozů prošlo redakčními testy. Jelikož jsem se vždy snažil obstarat si ho už od poloviny 90. let (tohle zvláštní číslo vychází každým rokem, kromě toho mají zvláštní vydání věnované ojetinám atd.), ještě si pamatuji, že kdysi uváděli výrobcem deklarované i skutečně naměřené údaje v tabulce přehledně pěkně vedle sebe, pak se ty údaje raději rozdělily do dvou různých tabulek, od sebe pokud možno patřičně vzdálených, no a dnes si ty deklarované údaje, pokud tě zajímají, musíš dohledat na internetu, jelikož až dvouapůllitrový rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou by byl nejspíše těžko stravitelný... :P
Odpovědět