Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od pepoh »

Libor píše:Opět Mazda a její vize (drobné rýpnutí do přeplňovaných "malorážek")

http://www.autoforum.cz/technika/jedina ... mpaign=rss
je mozne ten vtip odpalkovat spatky, quo vadis wankel.. jeho objem a kilometrova spolahlivost :lol: :twisted:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Těžko říct, proč amík může mít volbu manuálu, evropan ne. Zřejmě je pro Mazdu severoamerický trh důležitější, než celá pokřivená EU. 2.0 SkyActive G165 je v M6 s MT slabší.

Nooo, Mazda sice upustila od Wankelu, ale jako jedna z mála (nebo jediná) dotáhla tuto koncepci v automobilech až do sériové podoby. To se třeba evropskému NSU nepovedlo.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Slabší je proto, že musí umět pracovat s nízkooktanovým palivem.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Ale třeba v Mazdě 3 ten G165 "upaluje" moc hezky ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Ve trojce ano, v šestce bohužel ne.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od skodovkar »

Libor píše:Opět Mazda a její vize (drobné rýpnutí do přeplňovaných "malorážek")
http://www.autoforum.cz/technika/jedina ... mpaign=rss
Abychom dosáhli zapálení stlačením, používáme poměr vzduchu a paliva 50:1, tak do motoru prostě potřebujeme šoupnout více vzduchu.” to budou pěkné teploty ve spalovacím prostoru, čím to namazat a jaké kosmické materiály použít?
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1738
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od kornel »

Minulý týždeň som si (vďaka kamarátovi, ktorý chce kúpiť M6 benzín) vyskúšal ako M6 2.0 165, tak aj 2.5G 192.. Slabší pre klobúka dostatočný, ale v podstate žiadna výkonová rezerva.. pre mňa osobne dynamikou neakceptovateľná motorizácia pre tento model. Ten 2.5G už ide celkom pekne za plynom a je tam cítiť nejaký záťah keď tomu človek osolí, škoda akurát čisto automatu, ktorý ale pracuje veľmi pekne a rýchlo.
V každom prípade chcelo by to aj ten preplňovaný 2.5G pre tých, ktorí sú zvyknutí na väčšie porcie kw a hlavne Nm.. bohužial je*lá EU :evil:
Čo sa týka úplne novej M6.. v skratke :arrow: :arrow: "je to lahôdka" :wink:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Nevím, jak teď, ale s prototypy SkyActive X se mohli novináři už svézt, testovací mulou byla Mazda 3. Pokud si dobře vzpomínám, tak oproti G165 citelnější zátah byl cítit, ale údajně to jestě nebylo ono (nekonal se wow efect). Vývoj tohohle motoru je obrovská kupa různých úskalí (včetně toho poměru), nepopírám, a přiznám se, že bych měl i obavu vlastnit takové auto jako osmi, desetiletou ojetinu. Ale třeba Mazda překvapí a opravdu a postaví bytelný, technický skvost.
Pro mé orgastické pocity za volantem zatím stačí M3 G165 (s Remusem vzadu), bo sériový zvuk mi tady úplně uchu neladí.
Mazda 6 je pro mé potřeby už velká a s motorem 2.5 nedosažitelná (navíc nebydlím v Praze, abych nutně potřeboval HDM). A ten 2.0, viz výše.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Libor píše:...přiznám se, že bych měl i obavu vlastnit takové auto jako osmi, desetiletou ojetinu. Ale třeba Mazda překvapí a opravdu a postaví bytelný, technický skvost...
Když ono tomu může být i úplně naopak: největší problémy budou mít ti první, "testovací" zákazníci, a pak už jim je výrobce "nějak" pořeší. Ostatně jsem to kdysi na vlastní kůži zažil...
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

S tím souhlasím, viz 6 evolucí motorů 1.2 TSI. Ne nadarmo se říká, že ideální je auto po faceliftu v posledním roku výroby (pokud už výrobce záměrně nešidí).
Co si koupil za zajíce v pytli?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI. Do úprav a oprav úprav jeho motoru nasypal výrobce víc, než kolik jsem mu já za nový vůz zaplatil. Nejzajímavější na tom je ovšem to, že Denzel jich (tedy téže modelové generace) tehdy v zemích střední a východní Evropy prodal přes 80 ks a stěžovali si pouze tři zákazníci, dva v AT a jeden v SK. Přitom všechny měly úplně ten samý problém.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Tak to je zajímavé, hm. O GDI byly popsany stohy papíru, jeden byl v rodině a díky, zlobil až moc (Carisma).
Jestli myslíš tohle
https://www.google.com/search?q=mitsubi ... rdy9i5CtPM:
tak to měl ex parťák z práce a spokojený. Potřebobal vìce sedadlové auto a pokud vím, tak to bral jako 6-7 letou ojetinu a "kupodivu" mu to stále jezdilo. Pochvaloval si to.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Jo, přesně tohle myslím. Akorát že to namísto 110 kW a 225 Nm mělo v reálu 100 kW a 190 Nm. A 98% uživatelů to evidentně nijak nevadilo.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Tak ten kolega zřejmě (zcela určitě) taky neměl o ničem ani páru :-) Víš co, i když to nejelo, jak mělo, spousty lidem chybělo přímé srovnání s bezvadným kusem, nebo to přisuzovali značné váze vozidla.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Žádný bezvadný kus pro srovnání nebyl. Vlastně pak už byl, ten můj! :lol:
Odpovědět