Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Třeba ano (dost se jich prodalo - prodával se dlouho, ne jak 9G). A získal si fans i s ohledem techniky (poslední atmo TypeR, což u 9G padlo).
Vzhled se mi libil tak na půl. Ne, to je fakt těžké, design vnímá každý jinak, to se nedá měřit.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od lefort »

Nejsem odpůrce Hondy, to je omyl. On nakonec i ten komfort je subjektivní věc. Poslední TypeR mi prostě přijde přehnaný (ve všech směrech), toť vše. A souhlasím s BigBangem, ufo se mi taky celkem líbilo, jinak mi ostatní generace designově nic neříkají.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od BigBang »

První dvě generace nejsou vidět, byť známej má červenýho 2G. Třetí až šestá se mi líbí, sedmá byla divná, ale OK, osmá byla v době uvedení hodně napřed, ale správným směrem. Devátá bylo takový pokuněný ufo, špatnym směrem pokuněný. A poslední, to je hnus velebnosti :roll: :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Opět Mazda a její vize (drobné rýpnutí do přeplňovaných "malorážek")

http://www.autoforum.cz/technika/jedina ... mpaign=rss
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

A nejlepší stejně je...velký přeplňovaný motor! :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

Jsou i velké motory, u nichž přeplňování není nutné. Přesněji 400 koní nebo 550 koní z téhož motoru je už vlastně jedno... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

V podstatě osobní zkušenost se současným motorem o vysokém objemu válců a s přeplňováním nemám, ale Mazdí 2.5 SkyActive T bych rád vyzkoušel. Ale ne v mastodontu CX-9. V 6 by to bylo jiné kafíčko ;-) Ovšem tohle nemusí splňovat atribut vysokoobjemového motoru, pro někoho je i tento motor malorážka :-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud je dobře přeplňovaný, na běžnou projížďku stačí i dvoulitr. Ovšem víceválcový motor o vyšším objemu je samozřejmě lepší. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

Já jsem už docela starej, ale řekl bych, že výšeobjemový (a víceválcový) motor aj třeba přeplňovaný, ale pak buď na zadní nebo všechna čtyři kola. Mít to (jen) na předku bych nechtěl...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Svého času se mělo za to, že limitním výkonem předokolky je 200 PS, nad touto hranicí je vyšší výkon už nevyužitelný. Že by to dnes už neplatilo :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Nádherně napsáno :wink: Jen se obávám aby ti kluci z Mazdy nedostali přes prsty když se tak obuli do BMW a VW :( Takhle naplno říct pravdu o dopovaných litrových karikaturách motoru....:shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

"Nějaké ty kilometry" mám odjety v Golfu R MK6 a potvrzuji, že nebýt Haldexu, tak tohle auto bych na delší dobu nechtěl. Druhou věcí je pak váha, Haldex = 100 kg masy navic.

Na druhou stranu, třeba u Civiku TypeR jsem zásadní problém s torq steerengem neměl, a to ta potvora má 319 PS. Dalo se to uřídit.

Když už jsem "nechtěně" zabrousil na téma Golf, musím vzpomenout jednu veselou příhodu - docela jsme se na HC fóru nasmáli. Jeden motoristický portál zveřejnil losí test FL Jazze (My 2018), který tento testík zvládl při rychlosti 85 km/h, kdežto "modla" Golf GTI (MY 2017) se poroučel mimo kužely při 77 km/h. Mini MPV s torzkou deklasuje při tomto manévru hothatch :-) Pánové z Volfsburgu, sorry jako :D

Pitris:
Hezky se to četlo. Opravdu moc jsem zvědavý na SkyActive X. Jestli produkční verze bude mít blízko k napsanému, hm, múže to být pecka. Mazda potřebuje pokročit dál, třeba v Mazdě 6 chybí výkonnější motor, skvělá 2.5 lze jen s automatem, což ne každému vyhovuje.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Libor píše:...v Mazdě 6 chybí výkonnější motor, skvělá 2.5 lze jen s automatem, což ne každému vyhovuje.
V Evropě. Kupodivu v Americe ji lze mít s tímto motorem i v manuálu.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Jerry3:
Máš pravdu. Co je příčinou? Nezájem motoristů to jistě nebude. Nevím, nižší emise? Na fórech popisovali svezení s M6 2.5 a AT jako "mdlé".
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Co je příčinou, to netuším. Motor sám o sobě je hodně povedený, AT ho bohužel kazí. Ale možná jen proto, že AT je tak zcela záměrně nastavena.
Odpovědět