Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Opel má tyhle klapky na některých svých motorech taky, zaplaťpánbu snad jen naftových, pokud se nepletu. A taky vím o případu, kdy jedna (z šesti u řadového šestihrnku 2.5 DTI) uvolněná proletěla sáním a nadělala pěknou paseku. Současně jsem zaznamenal i případy, kdy majitel tohle kurvítko prostě demontuje a vyhodí (kupř. u zmíněného motoru v Omeze.)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Pokud to jde, tím líp. Bohužel ne vždy to konstrukce sání umožňuje.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Soused je z té Alfy JTD komplet odstranil pryč (odvrtal, vysekal) a "nič zvláštne sa něstalo". Měl štěstí, že závadu diagnostikoval ještě v době, než utržené zbytky klapek sáním doputovaly až do motoru
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Starý dobrý Duratec od Fordu je měl taky. Spousta jich díky nim při vysokém nájezdu, ale jinak dobrém stavu odešla do věčných lovišť.
Co Karle?
Co Karle?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Swirl klapky ale slouží k vytvoření swirlu, tedy víru kolem osy válce. Pro vznětový motor je to vcelku základ. Problém nastal až v momentě nástupu čtyřventilových vznětových motorů. Já mluvil o klapkách k vytvoření tumblu, příčného víru. Rozdělují tak sací kanály na dvě písmena D obrácená bříšky od sebe. jedním vzduch proudí, druhým ne. Tím se umocní to, co toytoyka tvoří odtrhovou hranou. Ano, dlužno uznat, že na rozdíl od klapek se toto jeví jako robustní řešení. Nevýhodou však je tlaková ztráta.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
lefort: Jo mel,sice nekdy kolem roku 2004 probehlo prepracovani tech klapek,ale ja bych i pres to je ze sani vypreparoval.Lehce to ztrati "spodek",ale furt lepší než totalni destrukce motoru.Ono si to samotnou klapku nenasaje,ale její osičku..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Docela se divím, že tam nefigurují Hi-Lux a Land Cruiser, ale ty asi budou spíše specialitou Asie.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Protože je to jen desítka. Jinak Toyota 4Runner je také super auto, dlouze jsem o něm uvažoval. Nakonec vyhrála amerika.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Libor píše:BigBang píše:Již před drahnou dobou se zkoušela věc jiná,...
máš na mysli ty "super duper" vířivé klapky (whirling flaps)? Jestli ano, to je peklíčko. V podstatě neznám nikoho z novodobých a ojetých Alf JTD (M) a BMW, kteří by ten systém nemuseli tunit
..užil som si s tým paskvilom svoje Značná vôla v samotných klapkách - naklápali sa podľa "vlastného uváženia" + rozpadnuté ich samotné podtlakové ovládanie, čo už úplne kurvilo reguláciu, ktorá už tak bola doj*baná následkom prvého neduhu + cez rozpadnutý systém ovládania podtlakom dochádzalo ešte najviac aj k prisávaniu falošného vzduchu. Riešenie problému výmena celého kompletu sacích parohov s čidlami a podtlakovým ovládaním klapiek necelých 400e. Našťastie náhradný diel už reflektuje tento neduh a má byť konštrukčne posilnenýJerry3 píše:Swirl klapky mají i některé přeplňované koncernové motory. Kornel by mohl vyprávět...
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Někde jsem četl,že tahle auta jsou velice oblíbená bojovníky s černým praporem,co na ně montují velkorážní kulomety.Jezevcik píše:Docela se divím, že tam nefigurují Hi-Lux a Land Cruiser, ale ty asi budou spíše specialitou Asie.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Toyota dokonce přestala dávat na zadní víko nápis "TOYOTA", protože to bylo vidět denně ve zprávách, kde to značce dělalo negativní reklamu a oni si to tam přesto stříkali sami.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Za to ale Toyota nemůže....lengy60 píše:Někde jsem četl,že tahle auta jsou velice oblíbená bojovníky s černým praporem,co na ně montují velkorážní kulomety.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Já nic takového ale nepsal. I když nemůže - kdyby nedělali tak kvalitní auta,tak by je ti pacholci nesháněli.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Proti tomuto ovšem nelze ničehož nic namítatilengy60 píše:I když nemůže - kdyby nedělali tak kvalitní auta,tak by je ti pacholci nesháněli.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF