Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od chinin »

2 pepoh
to jo ,ale právě u VW. to tak špatné kdysi nebývalo. Bohužel sláva z časů minulých má značnou setrvačnost a kdo nebude v obraze zapláče. Dost lidí to už asi na vlastní kůži poznalo ,no a vypadá že tedy ještě přituhne. :(
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Mně by bylo vcelku jedno, co koncern produkuje nebo ne, bohužel to však ovlivňuje "zbytek světa", tedy přinejmenším v Evropě, poněvadž koncern díky svému postavení na trhu funguje jako tzv. trendsetter. Jinak řečeno, už všichni budeme jezdit jenom tím, co koncern "nalajnuje", ať si koupíme od jakékoli značky cokoli. :x
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od NOVON »

jerry3: To je frustrace,že?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Frustrace? Spíše nasranost na onu většinu, která koncernu umožnila vyrůst do postavení dominátora trhu, jenž si může zcela diktovat, co se mu zlíbí. A divím se, že koncernovým zákazníkům nevadí kupovat si auta za cenu, která mohla být dnes mnohem nižší, tak jako tomu je např. u spotřební elektroniky. Ale lidská hloupost je holt nepřekonatelná.

P.S.: V některém ze sousedních vláken se řešila kamera do auta. A přesně tu, kterou si jeden zdejší uživatel pořídil, jsem tuhle viděl v italském OBI za 25 EUR (nešlo o slevu). Jenže on také neustále mlel cosi o českém výrobci, zárukách, servisu apod.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Colommbo »

Jerry3 píše:Mně by bylo vcelku jedno, co koncern produkuje nebo ne, bohužel to však ovlivňuje "zbytek světa", tedy přinejmenším v Evropě...
Nemám ani v nejmenším v úmyslu zastávat se koncernu, ale jen mě tak napadlo, čí je to vlastně vina/zásluha, jestli koncernu nebo ostatních automobilek... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Vysvětlení je vcelku jednoduché: jestliže se soutěž (konkurence) přenese z roviny, "kdo nabídne zákazníkovi lepší value for money", do roviny "kdo to dokáže vyrobit laciněji a díky zahrání na strunu nejnižších lidských pudů (tím, že si někdo něco specifického koupí, rádoby nahradí svůj kognitivní, resp. vzdělanostní deficit = např. fenomén simply clever, Iphone apod.) prodat dráž", pak pozbývá smyslu snažit se nabízet něco lepšího, tj. "házet perly sviním".

Pro NOVONa: vlastně máš pravdu, frustruje mne uvědomění si, že ze mne dnes koncern zprostředkovaně udělal stejnou svini, jako už dávno ze stáda ovcí svých zákazníků. :(
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od pepoh »

chinin píše: Bohužel sláva z časů minulých má značnou setrvačnost
to cele "made in germany" = akoze kvalita, stale beha v hlavach ludi, a este bude tisic rokov
aj ked uz davno bmw v nemecku skladaju muslimovia...a dielce vyraba cely svet..

takisto kia je tak velmi korejska ze az.. vyrobene sk, dizajn eu.. uz ostal len odznak
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Někdo protahuje agónii dieselů https://auto.idnes.cz/nox-scr-selektivn ... tomoto_fdv .... :?
Někdo přemyšlí jiným směrem http://www.autoforum.cz/technika/takto- ... -internetu .... :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od BigBang »

Jakým jiným směrem? Vždyť jen změnili úhel sacího kanálu a zvětšili zdvih. Jsem spíš zvědavej jak se jim bude nebo nebude dařit uchladit tu tenkou stěnu mezi sacím kanálem a spal. prostorem. Avšak celá sranda netkví ve zvětšení úhlu vůči ose válce, ale v natvarování sacího kanálu. Zejména o tu ostrou hranu u sedla, která slouží k odtržení proudu od stěny, aby se potlačil vznik tumblu v opačném směru. Již před drahnou dobou se zkoušela věc jiná, lamely v sacích kanálech, které se v určitém režimu uzavřely tak, že nasávaný vzduch proudil jen polovinou kanálu tak, že natékal stejně jako tahle vyfikundace od toytoy. A ve výsledku ten tumbl stejně pořádně do konce komprese nevydrží a turbulencema se rozpadne...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Pitris »

Směrem benzinovým.... A do toytoy-ky patří diesely v osobácích. Jinak ale Toyota to....:)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od jerome »

pepoh píše:...takisto kia je tak velmi korejska ze az.. vyrobene sk, dizajn eu.. uz ostal len odznak
Vidis ako malo staci k lepsej predajnosti ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:Jakým jiným směrem? ... Avšak celá sranda netkví ve zvětšení úhlu vůči ose válce, ale v natvarování sacího kanálu. Zejména o tu ostrou hranu u sedla, která slouží k odtržení proudu od stěny, aby se potlačil vznik tumblu v opačném směru. Již před drahnou dobou se zkoušela věc jiná, ...
Nejen zkoušela, ale dokonce byla zavedena do sériové výroby: motory GDI od MMC měly zcela svisle vedené sací kanály! Ano, bylo to technicky náročné řešení, které si vyžádalo dostatečně odlišnou konstrukci celého "vršku" motoru, ale tady je vidět, jak pokrok v praxi vlastně ne vždy postupuje kupředu... :evil:
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

BigBang píše:Jakým jiným směrem? Vždyť jen změnili úhel sacího kanálu a zvětšili zdvih. Jsem spíš zvědavej jak se jim bude nebo nebude dařit uchladit tu tenkou stěnu mezi sacím kanálem a spal. prostorem. Avšak celá sranda netkví ve zvětšení úhlu vůči ose válce, ale v natvarování sacího kanálu. Zejména o tu ostrou hranu u sedla, která slouží k odtržení proudu od stěny, aby se potlačil vznik tumblu v opačném směru. Již před drahnou dobou se zkoušela věc jiná, lamely v sacích kanálech, které se v určitém režimu uzavřely tak, že nasávaný vzduch proudil jen polovinou kanálu tak, že natékal stejně jako tahle vyfikundace od toytoy. A ve výsledku ten tumbl stejně pořádně do konce komprese nevydrží a turbulencema se rozpadne...


máš na mysli ty "super duper" vířivé klapky (whirling flaps)? Jestli ano, to je peklíčko. V podstatě neznám nikoho z novodobých a ojetých Alf JTD (M) a BMW, kteří by ten systém nemuseli tunit :evil:

Edit: označení motorů Alfy
Naposledy upravil(a) Libor dne čtv bře 29, 2018 10:53, celkem upraveno 1 x.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Jerry3 »

Swirl klapky mají i některé přeplňované koncernové motory. Kornel by mohl vyprávět...
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"

Příspěvek od Libor »

Tomu věřím. Nezkoumal jsem to detailně, jen jsem si občas vyslechl co na tom kluci řeší. Ze zvědavosti jsem se byl jednou podívat, když ty zbytky klapek z toho systému vysypával. Děkuji pěkně za takovou utilitku. Pokrok díky technice :D Za mých mladých školních let jsem se o tomhle neučil. Tehdejší novinkou v učivu pro nás byl Bosch Mono-Motronic :D Ale to už jsem OT.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět