Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Je to trošku off topic, ale třeba u toho Pola bude určitě nějaký problém bo po GO najeto 50km Proč to prodává když dělal GO, ANEBO proč dělal GO když to prodává Ale to není problém VW ale nového či původního majitele....
Jinak 100tkm najede většinou každý motor - a i s výrobcem doporučeným olejem i intervalem výměny. Dál je to pak o péči majitele, ale odvíjí se to i od toho chování se k motoru už od nova.... A zcela jistě na tom ve 150-ti nebo ve 200tkm bude motor lépe tam kde dostával správný (což ale nutně nemusí být předepsaný) olej s intervaly výměn co 10tkm, a řidič ví že je tam i airfiltr než ten, který má v sobě po 100tkm "už" čtvrtý olej a ovládače zajímá jen nalít něco do nádrže a možná do ostřikovače....
Jinak 100tkm najede většinou každý motor - a i s výrobcem doporučeným olejem i intervalem výměny. Dál je to pak o péči majitele, ale odvíjí se to i od toho chování se k motoru už od nova.... A zcela jistě na tom ve 150-ti nebo ve 200tkm bude motor lépe tam kde dostával správný (což ale nutně nemusí být předepsaný) olej s intervaly výměn co 10tkm, a řidič ví že je tam i airfiltr než ten, který má v sobě po 100tkm "už" čtvrtý olej a ovládače zajímá jen nalít něco do nádrže a možná do ostřikovače....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Naše služební Fabie 1.4 16V najezdily po městě zatím od 170 - 210.000 km, a to z 95% jen samé krátké jízdy, převážně do 15 km, spousty stání na volnoběh. Olej se mění jednou ročně, nebo 15.000 km, celoročně (tuším že značka) Mogul SAE 10W40. Mám vypozorováno, že se řidiči s těma Fabkama zrovna "nemažou", žádné plynulé zahřívání. Což jsou (podle mě) ty nejhorší podmínky, které mohou ta auta zažít. Přesto jezdí, krom běžného spotřebního materiálu, ty Fabky slouží (zatím) bez újmy. Pazvuky z motoru zatím slyšet nejsou, jen u jednoho (z pěti) jdou slyšet více hydroštely. Mezi výměnami se olej dolévá také jen u jednoho auta, ale nic drastického.
Uvidíme, jak na tom, v těchto podmínkách budou, z hlediska dlouhodobé (ne)spolehlivosti, ty foukané litry, které budou naše F1 zřejmě nahrazovat
Uvidíme, jak na tom, v těchto podmínkách budou, z hlediska dlouhodobé (ne)spolehlivosti, ty foukané litry, které budou naše F1 zřejmě nahrazovat
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Prošvihli jste v práci dobu, kdy se daly pořídit fabie s aspoň trochu plnotučným motorem
Pitris: Nesmíš se na to dívat očima svýma, ale očima BFU. Spousta lidí má auto, jezdí s ním, pak se těsně za sebou podělá několik věcí. Oni to opraví za těžký prachy a řeknou si, že se toho musí zbavit, když se to začalo tak sypat, že to začíná být nespolehlivý krám. Bohužel právě díky tomu, že do toho ty prachy nasypali by měli obstaraný provoz na dalších pár let... Nicméně to zmiňované Polo bude už podle foto dobrý povoz pro Flinstoneovi
Pitris: Nesmíš se na to dívat očima svýma, ale očima BFU. Spousta lidí má auto, jezdí s ním, pak se těsně za sebou podělá několik věcí. Oni to opraví za těžký prachy a řeknou si, že se toho musí zbavit, když se to začalo tak sypat, že to začíná být nespolehlivý krám. Bohužel právě díky tomu, že do toho ty prachy nasypali by měli obstaraný provoz na dalších pár let... Nicméně to zmiňované Polo bude už podle foto dobrý povoz pro Flinstoneovi
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
BigBang:
Myslíš 1.2TSI?
Myslíš 1.2TSI?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
jop
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Tak ano - já jsem na auto punťa ale kdyby ten Běžný Franta Uživatel "obětoval" pětibábu na olej co 10tkm, tak třeba nebude muset řešit po 100tkm těch několik za sebou podělaných věcí. Ale dyť mě to vlastně může být jedno - každý štěstí svého strůjcem. A firma koupí za tři roky nový....BigBang píše:Nesmíš se na to dívat očima svýma, ale očima BFU.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Presne tak Benzínu stačí pravidelná výmena oleja + filter,chl.kvapaliny,sviečok,rozvodov, sem tam doštelovať ventily a tých 300.000 (zábeh) zvládne každé auto ľavou zadnouPitris píše:...ale kdyby ten Běžný Franta Uživatel "obětoval" pětibábu na olej co 10tkm, tak třeba nebude muset řešit po 100tkm těch několik za sebou podělaných věcí.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Pravidelná není ten správný výraz. Mělo být včasná bo pravidelně může být i olej po 30-ti, airfiltr po 60-ti, svíčky po 120-ti tkm a voda pravidelně nikdy. A v tom případě takovéto pravidelně je špatně....jerome píše:Benzínu stačí pravidelná výmena oleja + filter,chl.kvapaliny,sviečok,rozvodov, sem tam doštelovať ventily....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Áno, včasná výmena = aj skutočná (nielen zaplatená a na papieri) + tie autá som sem dal len ako nástrel, že aj malé autá (+ ich benzínové motory) sa dožívali niekolko sto tisíc km, či už na dlhých trasách, alebo pri krátkych jazdách (ešte rozlúsknuť, čo je pre ne fatalisticky horšie).
Väčšinou tiež dôvod ich odpisu (zbavenia sa do večnosti, vyradenia, rozobrania na ND, šrotoviska...) nemusí byť technicky zničený motor pri zvyšku ešte dobrého auta. Tiež plno takýchto ešte prevádzkovaných vozov, prežíva pri predaji s údajom napríklad 99900-120.000 najazdených km.
Detaily inzerátov som nečítal, je fakt že 50 km po GO na celkový predaj za 400 E je čudných, no stále to znamená, že sa asi pôvodný motor dožil aspoň zverejnených 320.000 km.
Väčšinou tiež dôvod ich odpisu (zbavenia sa do večnosti, vyradenia, rozobrania na ND, šrotoviska...) nemusí byť technicky zničený motor pri zvyšku ešte dobrého auta. Tiež plno takýchto ešte prevádzkovaných vozov, prežíva pri predaji s údajom napríklad 99900-120.000 najazdených km.
Detaily inzerátov som nečítal, je fakt že 50 km po GO na celkový predaj za 400 E je čudných, no stále to znamená, že sa asi pôvodný motor dožil aspoň zverejnených 320.000 km.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Manželka má do práce Yaris 1.0 rv 2001, najeto je necelých 280tkm (my za 3 roky asi 12tkm), předešlý majitel dával Castrol Magnatec 5W-30 C3 po 15tkm, nevím jestli stočeno nebo jaké jízdy a auto šlape a čím dál tím lépe. Měním 5W-40 A3 po 1roce = 4tkm, jak s ním jedu já tak pokaždé do omezovače. Po zahřátí je slyšet řetěz, asi ještě origo. Jinak dobrý.bloke píše:Áno, včasná výmena = aj skutočná (nielen zaplatená a na papieri) + tie autá som sem dal len ako nástrel, že aj malé autá (+ ich benzínové motory) sa dožívali niekolko sto tisíc km, či už na dlhých trasách, alebo pri krátkych jazdách...
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ja viem. Zase som si na tomto fore nedal pozor na slovíčko Pravidelne som mal na mysli výmenu a la ja ,ty, Pedro ,Jezevcik ... atďPitris píše:Pravidelná není ten správný výraz. Mělo být včasná bo pravidelně může být i olej po 30-ti, airfiltr po 60-ti, svíčky po 120-ti tkm a voda pravidelně nikdy. A v tom případě takovéto pravidelně je špatně....
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Zdravim,
zaujimava debata, pridam par postrehov (vopred uvadzam, ze nemam europske auto, naftove uz vobec, mojim sucasnym vozidlom
je benzinovy dvojliter Toyota, motor 3S-FE, stary dobry japonec vyrobeny v Jpn, bez akychkolvek technickych
a eko-ku*vitok)
...motory TDi...
ako su tieto motory skonstruovane, k tomu sa neviem vyjadrit, ale k tomu, co je mozne vidiet kazdy den ano...
vacsina ludi proste zanedbava udrzbu, vela ludi na nu rovno kasle, jazda na najnizsich moznych otackach -
ze to neprospieva motoru, dvojhmote atd.. ich nezaujima, po nastartovani pedal na podlahu a plny kotol (a za autom
dym ako z lokomotivy), pouzivanie naftaku sposobom, na ktory nebol skonstruovany (kratke priskoky po meste),
dochladzovanie turba neznamy pojem, aditiva do bionafty - naco, ved su to prachy navyse atd...
...krajina povodu/vyroby...
hlavne na zahranicnych forach je o tom dost informacii od ludi, ktory mali japonske auto este z jpn, potom si kupili ten isty/prip. novsi model tej istej
znacky, len uz vyrobeny v europe, no a mozte hadat, ktore auto hodnotili - z vlastnej skusenosti - ako kvalitnejsie (ludia s takymito
skusenostami su aj v nasom CZ/SK priestore)
Mimochodom k tejto teme sa na tomto fore pred niekolkymi rokmi neraz vyjadroval modelar, a jeho prispevky - ci sa jednalo o krajinu povodu, znacku, olej alebo
filtre - boli mimoriadne fundovane, evidentne podporene vlastnou skusenostou.
pre tych, co si myslia, ze kvalita je vsade rovnaka: predstavte si auto, ktore sa vyraba/montuje v : strednej europe, v strednej azii, na dalekom vychode (nie JPN) a
v severnej afrike... fakt si myslite, ze kvalita tychto aut je rovnaka? (jedna sa o ten isty model auta)
zaujimava debata, pridam par postrehov (vopred uvadzam, ze nemam europske auto, naftove uz vobec, mojim sucasnym vozidlom
je benzinovy dvojliter Toyota, motor 3S-FE, stary dobry japonec vyrobeny v Jpn, bez akychkolvek technickych
a eko-ku*vitok)
...motory TDi...
ako su tieto motory skonstruovane, k tomu sa neviem vyjadrit, ale k tomu, co je mozne vidiet kazdy den ano...
vacsina ludi proste zanedbava udrzbu, vela ludi na nu rovno kasle, jazda na najnizsich moznych otackach -
ze to neprospieva motoru, dvojhmote atd.. ich nezaujima, po nastartovani pedal na podlahu a plny kotol (a za autom
dym ako z lokomotivy), pouzivanie naftaku sposobom, na ktory nebol skonstruovany (kratke priskoky po meste),
dochladzovanie turba neznamy pojem, aditiva do bionafty - naco, ved su to prachy navyse atd...
...krajina povodu/vyroby...
hlavne na zahranicnych forach je o tom dost informacii od ludi, ktory mali japonske auto este z jpn, potom si kupili ten isty/prip. novsi model tej istej
znacky, len uz vyrobeny v europe, no a mozte hadat, ktore auto hodnotili - z vlastnej skusenosti - ako kvalitnejsie (ludia s takymito
skusenostami su aj v nasom CZ/SK priestore)
Mimochodom k tejto teme sa na tomto fore pred niekolkymi rokmi neraz vyjadroval modelar, a jeho prispevky - ci sa jednalo o krajinu povodu, znacku, olej alebo
filtre - boli mimoriadne fundovane, evidentne podporene vlastnou skusenostou.
pre tych, co si myslia, ze kvalita je vsade rovnaka: predstavte si auto, ktore sa vyraba/montuje v : strednej europe, v strednej azii, na dalekom vychode (nie JPN) a
v severnej afrike... fakt si myslite, ze kvalita tychto aut je rovnaka? (jedna sa o ten isty model auta)
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Zezo: Modelář = dneska Jerry3
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
To som nevedel, forum som znova zacal citat len prednedavnom.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
ZeZo píše:Zdravim....pridam par postrehov....
S tím se dá nic než souhlasit
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF