API CD a CF?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Nikdy jsem neměl problémy s aplikací oleje jakékoli značky, kromě Castrolu! A to jak v motoru, tak v převodovce. A nejen já: mám takových případů hned několik v okruhu svých známých, byť tady uznávám, že ony problémy byly spíše důsledkem jejich snahy poskytnout svým miláčkům "to nejlepší", než "nekvalitou" Castrolu.
A norma API SM je stavěná speciálně na turbodieselové motory vybavené FAP, tedy tyto oleje nesmí obsahovat aditiva, jež FAP poškozují, což jsou bohužel shodou okolností právě ta dosud nejlepší známá aditiva. Přeber si to s přihlédnutím k motoru, do něhož chceš takový olej nalít!
Chyba - norma API SM je pro benzin, jinak souhlas, ekonorma EURO má "přednost" před kvalitou
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Není to chyba, pouze za tím SM chybí lomítko a písmena CF.
Natvrdo řečeno: Kdo si schválně koupil API SM (tedy správně-ji SM/CF), aby ho nalil do benziňáka v domnění, že mu dopřál "nejlepší olej", ten vůbec netuší, která bije. Naopak do turbodieselu s FAPem nelze nalít nic jiného!
Flo

Příspěvek od Flo »

Anonymous píše:Není to chyba, pouze za tím SM chybí lomítko a písmena CF.
Natvrdo řečeno: Kdo si schválně koupil API SM (tedy správně-ji SM/CF), aby ho nalil do benziňáka v domnění, že mu dopřál "nejlepší olej", ten vůbec netuší, která bije. Naopak do turbodieselu s FAPem nelze nalít nic jiného!
Takže třeba Mobil 1 ESP Formula - 5W/30,ktery tedkom jezdim v Chevroletu(1.2benzin),vubec nepatři do benzinovych motoru... :roll:
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Flo píše:
Anonymous píše:Není to chyba, pouze za tím SM chybí lomítko a písmena CF.
Natvrdo řečeno: Kdo si schválně koupil API SM (tedy správně-ji SM/CF), aby ho nalil do benziňáka v domnění, že mu dopřál "nejlepší olej", ten vůbec netuší, která bije. Naopak do turbodieselu s FAPem nelze nalít nic jiného!
Takže třeba Mobil 1 ESP Formula - 5W/30,ktery tedkom jezdim v Chevroletu(1.2benzin),vubec nepatři do benzinovych motoru... :roll:
Proč by neměl patřit?Splňuje skoro veškeré benzínové tak dieselové normy.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Anonymous píše:Není to chyba, pouze za tím SM chybí lomítko a písmena CF.
Natvrdo řečeno: Kdo si schválně koupil API SM (tedy správně-ji SM/CF), aby ho nalil do benziňáka v domnění, že mu dopřál "nejlepší olej", ten vůbec netuší, která bije. Naopak do turbodieselu s FAPem nelze nalít nic jiného!
Norma API SM a API CF ,každá zvlášť nebo dohromady,nemá s FAP u tubodieselu absolutně nic společného! To řeší normy ACEA C 1-4 nebo normy automobilek.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To, co se řeší z hlediska ochrany FAP v rámci ACEA, se stejným způsobem řeší v rámci normy API, a to právě v SM/CF (pokud tomu nevěříte, porovnejte si normy ACEA a API). Prostě tam chybí "ušlechtilá" aditiva (obrazně řečeno) stojící za kvalitou oleje, která ovšem poškozují FAP. Nikde není řečeno, že SM nepatří do benz, motoru - vždyť se jedná o normu pro benz. motory. Ale kdo tak činí, chová se stejně, jako obdivovatel odtučněného mléka: Čím méně tuku (a tím pádem "přidané hodnoty"), tím "lepší mléko"... Přeberte si to sami, jak uznáte za vhodné. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Oleje API SM opravdu NENÍ VHODNÉ používat pro motory, pro které to není výslovně předepsáno - právě kvůli sníženému obsahu aditiv, které jsou snížené právě kvůli těm novým ekopředpisům a zařízením v motoru, které je pomáhají plnit. Takže, kde to není potřeba, PLNĚ vyhovují oleje API SJ a SL. Dovolím si citovat ing. Černého z "komentáře odborníků" :
:arrow: Vývoj v oblasti detergentů a disperzantů samozřejmě pokračuje. Potřebné to bude zejména pro novou generaci motorových olejů, tzv. low SAPS, které se v roce 2005 objevily na trhu. O nich již byla na stránkách AutoEXPERTU několikrát zmínka, proto si jen připomeňme, že jde o motorové oleje se sníženým obsahem popelovin, fosforu a síry pro generaci motorů splňující emisní limity Euro 4. Tyto oleje musí mít snížen obsah všech aditiv, které tvoří popel, tedy i detergentů, protože obsahují kov. To může mít důsledky ve zhoršených detergentních účincích a nutnosti zkrácení výměnných intervalů low SAPS olejů. U těchto olejů je třeba dodržovat výměnné intervaly předepsané výrobcem motoru a dané hodnoty považovat opravdu za maximální. :arrow:
Takže je asi blbost použít olej - když nemusím - který má (třeba) TBN okolo 6-ti, (protože to je zhruba horní hranice alkalické rezervy pro oleje API SM), když mohu použít stejně kvalitní olej SL, který ale může mít TBN 10 i více.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:Oleje API SM opravdu NENÍ VHODNÉ používat pro motory, pro které to není výslovně předepsáno - právě kvůli sníženému obsahu aditiv, které jsou snížené právě kvůli těm novým ekopředpisům a zařízením v motoru, které je pomáhají plnit. Takže, kde to není potřeba, PLNĚ vyhovují oleje API SJ a SL. Dovolím si citovat ing. Černého z "komentáře odborníků" :
:arrow: Vývoj v oblasti detergentů a disperzantů samozřejmě pokračuje. Potřebné to bude zejména pro novou generaci motorových olejů, tzv. low SAPS, které se v roce 2005 objevily na trhu. O nich již byla na stránkách AutoEXPERTU několikrát zmínka, proto si jen připomeňme, že jde o motorové oleje se sníženým obsahem popelovin, fosforu a síry pro generaci motorů splňující emisní limity Euro 4. Tyto oleje musí mít snížen obsah všech aditiv, které tvoří popel, tedy i detergentů, protože obsahují kov. To může mít důsledky ve zhoršených detergentních účincích a nutnosti zkrácení výměnných intervalů low SAPS olejů. U těchto olejů je třeba dodržovat výměnné intervaly předepsané výrobcem motoru a dané hodnoty považovat opravdu za maximální. :arrow:
Takže je asi blbost použít olej - když nemusím - který má (třeba) TBN okolo 6-ti, (protože to je zhruba horní hranice alkalické rezervy pro oleje API SM), když mohu použít stejně kvalitní olej SL, který ale může mít TBN 10 i více.
Flo napsal:
Anonymous napsal:
Není to chyba, pouze za tím SM chybí lomítko a písmena CF.
Natvrdo řečeno: Kdo si schválně koupil API SM (tedy správně-ji SM/CF), aby ho nalil do benziňáka v domnění, že mu dopřál "nejlepší olej", ten vůbec netuší, která bije. Naopak do turbodieselu s FAPem nelze nalít nic jiného!

Takže třeba Mobil 1 ESP Formula - 5W/30,ktery tedkom jezdim v Chevroletu(1.2benzin),vubec nepatři do benzinovych motoru...


Proč by neměl patřit?Splňuje skoro veškeré benzínové tak dieselové normy

Takže ten Mobil1 ESP formula 5W-30 do benzinu nikoli :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

pokud ten olej nejezdíš "až nadoraz", ale měníš dřív, než předepisuje výrobce - protože tam kvůli ekologii je míň těch "správných" aditiv na maximální proběh, tak ho použít můžeš
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Ten Mobil 1 ESP ale splňuje SL/SM/CF a veškerý benzínový normy VW včetně 503.01 pro benzínový Audiny,co já vím tak TBN by měl mít tenhle olej 12,2.Jinak Mobil 1 Protection Formula 0W-40 má taky normy API SH/SJ/SL/SM/CF napsaný na štítku a TBN má 12,1. Není olej jako olej.Pokud olej splňuje jenom API SM tak je opatrnost na místě,takový je vhodný jen do novejch benzíňáků....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:pokud ten olej nejezdíš "až nadoraz", ale měníš dřív, než předepisuje výrobce - protože tam kvůli ekologii je míň těch "správných" aditiv na maximální proběh, tak ho použít můžeš
Takže tyto oleje nejsou určeny pro prodloužene vyměny na 20tis. až 30tis. km ?
Vždyt ale třeba pravě zminovany
Mobil1 ESP Formula5W-30 je tvz. long life :(
Potom je to tedy pěkny brak a to ste jej tady
na foru vychvalovali a doporučovali spolu
s Mobil1 OW-40. :( Tak ted nevim co si mam myslet :oops:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pro prodloužené výměny se 5W-30 běžně používá, jeli tento prodloužený interval ovšem nastaven. 0W-40 se používá pro prodloužený interval u benzínových motorů, včetně turbomotorů Audi TT. U Citroenu měním tento olej po 20 000 km dle předpisu výrobce a neměl jsem nikdy nejmenší problém. Motor je naprosto čistý a olej dolévat nemusím.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:
Pitris píše:pokud ten olej nejezdíš "až nadoraz", ale měníš dřív, než předepisuje výrobce - protože tam kvůli ekologii je míň těch "správných" aditiv na maximální proběh, tak ho použít můžeš
Takže tyto oleje nejsou určeny pro prodloužene vyměny na 20tis. až 30tis. km ?
Vždyt ale třeba pravě zminovany
Mobil1 ESP Formula5W-30 je tvz. long life :(
Potom je to tedy pěkny brak a to ste jej tady
na foru vychvalovali a doporučovali spolu
s Mobil1 OW-40. :( Tak ted nevim co si mam myslet :oops:
jde o to, že tyto oleje (mám teď na mysli ty nejnovější specifikace) byly vymýšleny a jsou vyráběny "na míru" těm nejnovějším motorům a za přispění samotných výrobců motorů. A TĚMTO novým motorům jsou přizpůsobeny a nastaveny intervaly výměny. A jde o to, že ten je u každého motoru jiný, a neřídí se jen kvalitou oleje, ale i úrovní výroby a spalování toho kterého motoru. A tyto oleje SM/CF jsou samozřejmě použitelné v motorech různého stáří, ale v těch starších degradují mnohem dříve, než v těch novějších. Proto jsou pro starší motory, které nedokáží využít jejich výkonnový potenciál vhodnější oleje nižší třídy API; byť je rozhodně použití nových olejů ve starších motorech méně škodlivé (i když to asi není ten nejsprávnější výraz), než použití olejů nižších specifikací v nejmodernějších motorech.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Takže motorovy olej s normou SM nebrat?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Když SM k ničemu (kvůli FAPu) nepotřebuješ, tak ne.
Odpovědět