ALU disky ?
Moderátor: Colommbo
ALU disky ?
origo disky su drahe, a zohnat aftermarket et20 6,5*15 je nemozne.
lepsia je dostupnost et25.. nuz, asi je nutne presne dodrzat napisane rozmery podla tp
potom su tu predajcovia bez certifikatu, s lepsimi cenami, co to pre cloveka znamena?
hlavne ked sa jedna o nove auto, nerad bych nieco.... pokazil
https://autoelektrony.sk/p/575-mg-disky ... ingo-et20/
https://autoelektrony.sk/p/proline-grey ... geot-opel/
zajimave ze zohnat plechace toho rozmeru neni vobec problem
lepsia je dostupnost et25.. nuz, asi je nutne presne dodrzat napisane rozmery podla tp
potom su tu predajcovia bez certifikatu, s lepsimi cenami, co to pre cloveka znamena?
hlavne ked sa jedna o nove auto, nerad bych nieco.... pokazil
https://autoelektrony.sk/p/575-mg-disky ... ingo-et20/
https://autoelektrony.sk/p/proline-grey ... geot-opel/
zajimave ze zohnat plechace toho rozmeru neni vobec problem
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: ALU disky ?
ET 20 je stejně pitomý jako u Accorda ET 55 Origo drahý a neorigo skoro nesehnatelný. Já dal ET 50 Rial-y (léto) a koupil jsem to na diskách Enzo s ET (tuším) 45. Na STK bez problémů, i když kolega jednou s jiným ET na STK nee, ale on tam měl rozdíl ne centimetr, ale skoro tři
Ale půl centimetru bych řekl že autu asi nevadí....
Ale půl centimetru bych řekl že autu asi nevadí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ALU disky ?
Bez praktického vyzkoušení to ovšem nelze s určitostí říct.
Re: ALU disky ?
Jak píše Pitris, mam na autě rovněž prapodivný rozměr ET 55 18x7 originálních disků (sehnat se sice dají, ale je jich málo s vyhovujícím designem). Jelikož mám i havarijní pojištění a tak trochu strach z toho, kdybych měl nehodu na nehomologovaných kolech, volil jsem obchod, který nabízí v ceně disků i "homologaci" pro konkrétní auto. Na dokupovaných Borbetech jsem si vybral dostupnější ET 45 a rozmět disku o palec širší. S certifikáty jsem zašel na STK, pak na úřad, kde mi dopsali do TP alternativní rozměr. Nepozoruji negativní změny v chování auta. Kola jsou ještě stále malinko schovaná v podbězích.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: ALU disky ?
ako si vyberate hlinikove disky?
keby boli za rovnaku cenu tak ktore by ste zobrali a preco
1 maximalne vzdusne (ale nechrania brzdy tak dobre pred striekajucou vodou zboku)
a vytvaraju vacsi vzdusny vir
2. plne dobre chrania brzdy ale nie su tazsie? urcite maju dobru aerodynamiku
pripadne ake dalsie kriteria su dolezite?
predpokladam rovnaku cenu a rovnake rozmery
este moze hrat svoju rolu material (aka zliatina hlinika je pouzita) ale to neviem ako otestovat a zohladnit
--------------------
tieto konkretne co su na obrazkoch riesim pre kamarata, ale otazky platia vseobecne
keby boli za rovnaku cenu tak ktore by ste zobrali a preco
1 maximalne vzdusne (ale nechrania brzdy tak dobre pred striekajucou vodou zboku)
a vytvaraju vacsi vzdusny vir
2. plne dobre chrania brzdy ale nie su tazsie? urcite maju dobru aerodynamiku
pripadne ake dalsie kriteria su dolezite?
predpokladam rovnaku cenu a rovnake rozmery
este moze hrat svoju rolu material (aka zliatina hlinika je pouzita) ale to neviem ako otestovat a zohladnit
--------------------
tieto konkretne co su na obrazkoch riesim pre kamarata, ale otazky platia vseobecne
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: ALU disky ?
Myslím, že tyhle budou super http://obrazky.trinom.org/obrazky/mvur_kolnc.jpg
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: ALU disky ?
Já osobně preferuji tak 5 - 7 paprsků. Jde to dobře čistit. A kupovat "plné" disky kvůli aerodynamice
To jako že koupíš litá kola za dejme tomu 300€ aby si ušetřil litr paliva za rok
To jako že koupíš litá kola za dejme tomu 300€ aby si ušetřil litr paliva za rok
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ALU disky ?
U disku je kromě vzhledu důležitá pevnost. Ta se dá dovozovat z výrobce AEZ, OZ, BBS) a ceny.
Jak jsou na tom disky z prvovýroby netuším. Někdo říká, že tam automobilka namontuje nejlevnějšího dodavatele, já si myslím, že jistou kvalitu (poměr cena/výkon) budou mít...
A jak píše Pitris, z hlediska snadné údržby bych dnes vybíral černé disky s čelně leštěnými paprsky.
Jak jsou na tom disky z prvovýroby netuším. Někdo říká, že tam automobilka namontuje nejlevnějšího dodavatele, já si myslím, že jistou kvalitu (poměr cena/výkon) budou mít...
A jak píše Pitris, z hlediska snadné údržby bych dnes vybíral černé disky s čelně leštěnými paprsky.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: ALU disky ?
Hmotnost!
Re: ALU disky ?
Takže elektrony z elektronu
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: ALU disky ?
Hmotnost + schvaleni pro provoz na silnici + na zimu informace o vhodnosti pro pouziti v zime.
Nakonec jsem z cenovych duvodu skoncil u znacky MSW model c. 85, u OZ Racing, kam MSW spada, se daji hmotnosti vetsinou dohledat. Nasel jsem v MSW85 model, ktery presne splnuje rozmery v technicaku.
Mnohe disky z lehkych slitin jsou tezke jako hrom a mnohem tezsi, nez plechace.
Nakonec jsem z cenovych duvodu skoncil u znacky MSW model c. 85, u OZ Racing, kam MSW spada, se daji hmotnosti vetsinou dohledat. Nasel jsem v MSW85 model, ktery presne splnuje rozmery v technicaku.
Mnohe disky z lehkych slitin jsou tezke jako hrom a mnohem tezsi, nez plechace.
Re: ALU disky ?
Hmotnost a vyvazeni. Je to neodpruzene.
Dezajn a cisteni, jo. At se nervou o obrubniky. Pokud je ovladac kokotec.
Osobne preferuji to, co bylo v nabidce auta. Od vyrobce. Novodoby náhražky, fuuuuj.
Dezajn a cisteni, jo. At se nervou o obrubniky. Pokud je ovladac kokotec.
Osobne preferuji to, co bylo v nabidce auta. Od vyrobce. Novodoby náhražky, fuuuuj.
Re: ALU disky ?
Pedro: Originaly dnes byvaji tezky jako hrom, jejich jedina vyhoda je garantovana pevnost a kvalita laku. Za polovinu ceny originalu mam nizsi hmotnost a stejnou kvalitu.
Re: ALU disky ?
Hrom mi neprijde uplne těžký.
Nicméně, na podtunovem Nissanu, lehce nadtunove Corolle, 700kg Pande, 1500kg Accordu, 1350 Lanceru....
Kde jsem vsude vyzkousel varianty, vzdy se auto chovalo nejlip s origo. Jo, stara doba stare auta.
Niz v historii nepujdu. A ze s tim mám zkušenosti.
Nicméně, na podtunovem Nissanu, lehce nadtunove Corolle, 700kg Pande, 1500kg Accordu, 1350 Lanceru....
Kde jsem vsude vyzkousel varianty, vzdy se auto chovalo nejlip s origo. Jo, stara doba stare auta.
Niz v historii nepujdu. A ze s tim mám zkušenosti.
Re: ALU disky ?
Jogi- z modernich disku je mi na blití. Stejne jako z aut.
Disky na postarší kary jedině s límcem. Jen bacha na et a technicak.
Disky na postarší kary jedině s límcem. Jen bacha na et a technicak.