Preto by som tam nikdy nedal menej ako 5W-40.Jerry3 píše:Proto je ze strachu o studené starty nejlepší zničit si motor olejem s nízkou viskozitou.
Neviem, či náhodou v USA nedávajú dokonca 0W-30 do týchto motorov
Moderátor: Colommbo
Preto by som tam nikdy nedal menej ako 5W-40.Jerry3 píše:Proto je ze strachu o studené starty nejlepší zničit si motor olejem s nízkou viskozitou.
Wartburg s logom BMW na kapotepepoh píše:toto je wartburg teritoriumshark píše: Neskôr to bralo 1l/600 - 1000 km oleja.
Ďakujem za tipy. Teda Mobil 1 FS 5W-50 alebo Ravenol VST 5W-40.Pitris píše:Ty popsané problémy jsou nejspíš opravdu důsledkem přetažených výměn oleje, bo 30 tkm je velká PRASÁRNA, ale když motor produkuje více tepla, je vhodnější (ne-li nutný) olej s vyšší tepelnou odolností (vyšší "letní" viskozitou). Proto xw50. A 5w kvůli těm studeným pocukům....
Mobil1 5w50 FS má aditiva pro už jetější motory (podobně jako Valvoline MaxLife - ten je ale 5w40), Yacco Galaxie GT 5w50 je základ PAO+ester, a ten Ravenol VST 5w40 obsahuje docela nabušený aditivační balíček pro zatěžované motory. Každý z nich jde na ochranu motoru trošičku jinak, ale všechny hóódně dobře. Včasná výměna je ale základ.
A ako mám s tým jazdiť teda ??? Na dlhé trasy (dialnice a pod.) mám naftu. No ja to vidím tak, že keď s tým autom spravím mesačne takto 800 - 1000 km, AJTAK budú celkové emisie nižšie, ako keby som s tým za ten mesiac spravil napr. 3000 km. Samozrejme na studený štart je bohatá zmes a z toho sú vyššie emisie ako keby bol motor zohriaty, ale dá sa iba polemizovať o koľko. Predsa ten motor je homologovaný pre EU trh tak musí spĺňať EU normy, aj za studena .Bramborak3 píše: Nezlob se na mě, ber to jako realitu. Ale takto jezdit s 4.4 L motorem je teda velká prasárna a rozežranost...A je to škoda motoru. Na to si kup Fabiu za 35 tis...A nebo mnohem lepší pokud to dopravní situace dovolí kolo, Autobus. Protože na ten studený motor jde do ovzduší nejvíc sraček. Nechci tady moralizovat, ale každy se tak chovat...Aspon trošku schovívavý k život.prostředí. Už ted je u nás v ČR takový pudní sucho...a ti dementi řeší jen vymyšlenou korunu...Už mě jebou. A Jerry3 mě to kdysi říkal, olej 5w50 se defakto v zimě zahřeje dřív jak 0w40 nebo 5w40. Vetším odporem právě. S ním se nehádej. Chytrý chlapík. Ale 7.5-8 L oleje se v tom motoru rychle zahřeje tak houby za 5 km... Muj motor 330i je po 6 km v zimě lehce vlažný...
To rovnež Ravenol Hvt 5w50. Za super penize super olej s malou odparnostiPitris píše:Ten Mobil1 5w50 by mohl trošku snížit spotřebu oleje.
Tak ale kvuli 5km jet 4.4 obsahem...no takto myšleno. Ano pak jezdis i dal. To jsem nevěděl, že tak brzo zahřáté..Ja mam taky v - 8st vodu po 5km na 90st. Ale olej tou dobou bude max 40.. Ale jestli maš i teplotu oleje...super vec.Ano to jsem rád, že se příroda čistí...shark píše:A ako mám s tým jazdiť teda ??? Na dlhé trasy (dialnice a pod.) mám naftu. No ja to vidím tak, že keď s tým autom spravím mesačne takto 800 - 1000 km, AJTAK budú celkové emisie nižšie, ako keby som s tým za ten mesiac spravil napr. 3000 km. Samozrejme na studený štart je bohatá zmes a z toho sú vyššie emisie ako keby bol motor zohriaty, ale dá sa iba polemizovať o koľko. Predsa ten motor je homologovaný pre EU trh tak musí spĺňať EU normy, aj za studena .Bramborak3 píše: Nezlob se na mě, ber to jako realitu. Ale takto jezdit s 4.4 L motorem je teda velká prasárna a rozežranost...A je to škoda motoru. Na to si kup Fabiu za 35 tis...A nebo mnohem lepší pokud to dopravní situace dovolí kolo, Autobus. Protože na ten studený motor jde do ovzduší nejvíc sraček. Nechci tady moralizovat, ale každy se tak chovat...Aspon trošku schovívavý k život.prostředí. Už ted je u nás v ČR takový pudní sucho...a ti dementi řeší jen vymyšlenou korunu...Už mě jebou. A Jerry3 mě to kdysi říkal, olej 5w50 se defakto v zimě zahřeje dřív jak 0w40 nebo 5w40. Vetším odporem právě. S ním se nehádej. Chytrý chlapík. Ale 7.5-8 L oleje se v tom motoru rychle zahřeje tak houby za 5 km... Muj motor 330i je po 6 km v zimě lehce vlažný...
"Nechci tady moralizovat, ale každy se tak chovat..." - každý nebude chcieť jazdiť s 4.4L V8 a mať spotrebu 14-15l/100 km za studena v meste
"A je to škoda motoru" - s tým súhlasím. Ten motor má byť v DE na dialnici pri 250 km/h. No musí pretrpeť aj mestské výletíky do tesca a pod. A keď na to umre tak bohužial, spraví sa mu dôstojný pohreb a pomodlíme sa zaňho
"a ti dementi řeší jen vymyšlenou korunu" - a vidíš, ako sa zlepšilo ovzdušie jak prestali lietať lietadla ? Ale ne tie autá majú veľké emisie treba ďalší filter, 0.5l objemu motoru, olej 0W-00 a 3-4 turba
"S ním se nehádej." - ja sa s nikým nehádam ani sa nechcem hádať.
"Ale 7.5-8 L oleje se v tom motoru rychle zahřeje tak houby za 5 km" - je tam 8.5l oleja. Nemôžeš porovnávať zohrievanie 30i vs 50i To sú dva konštrukčne odlišné motory. Vyhľadaj si obrázky motoru N63. Ja nehovorím, že za 5 km je olej v prevádzkovej teplote. Ale vlažný tiež není, ani v zime pri -10 C. Po 5 km v zime je teplota vody už 90 C, v lete 95+ C (ten motor má prevádzkovú teplotu vody 105 C). Po 5 km v zime na motore ruku dlho neudržíš.
Po 10 km v zime (-10 C) ten motor musí byť v prevádzkovej teplote - to sú prevažne aj trasy ktoré jazdí denne (tých 5 km je skôr výnimočne)
...potažmo celý agregát.Pitris píše:Olej (potažmo motor)...
Ano to že je olej na 90st ještě neznamená, že je prohřáty cely agregát...Jerry3 píše:...potažmo celý agregát.Pitris píše:Olej (potažmo motor)...
Teplotu oleja tam nemám, musel by som zobrať diagnostiku a pozrieť to počas jazdy. Niekedy to skúsim pozrieť, celkom má to zaujíma, koľko stupňov C ma ten olej po napr 5-6 km, 10 km atď..Bramborak3 píše: Tak ale kvuli 5km jet 4.4 obsahem...no takto myšleno. Ano pak jezdis i dal. To jsem nevěděl, že tak brzo zahřáté..Ja mam taky v - 8st vodu po 5km na 90st. Ale olej tou dobou bude max 40.. Ale jestli maš i teplotu oleje...super vec.Ano to jsem rád, že se příroda čistí...
aspon ma katalyzatorshark píše:Wartburg s logom BMW na kapotepepoh píše:toto je wartburg teritoriumshark píše: Neskôr to bralo 1l/600 - 1000 km oleja.
Tam sú 2 katalyzátory, každý pre 1 rad valcov, takže si ten olej rozdeľujú 50/50Pitris píše:Při množství spáleného oleje které tím katíkem proletělo bych řekl že ten už to stejně bude mít brzo za sebou.