Aku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aku

Příspěvek od Jerry3 »

Opakuji, jsi absolutně mimo!
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Aku

Příspěvek od Ital »

Nerozporuji, ovšem důležité jsou výsledky :idea: .
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aku

Příspěvek od Jerry3 »

Leda tak prd! Především si pleteš SSS s inteligentním dobíjením. A klidně se vsadím, že běžný akumulátor v autě s inteligentním dobíjením nepřežije ani rok.
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Aku

Příspěvek od Ital »

Pak asi nemám inteligentní dobíjení, jinak by baterka už byla dobitá :roll: . Jaký pán, takový krám :D .
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Aku

Příspěvek od Libor »

Ital:
Takže, když dojedu domů a dobíjecí management mi aku vytloukl na 12.3V, je lepší ji nechat tak, ano? Hm, zvláštní úvaha. Vše trvalé pod 12.5V je podle mě zle. I když se EFB popere v nízkými hodnotami zřejmě lépe, než "běžná" Pb aku, přesto Tvůj názor nesdílím. A asi bych baterii pro S/S nedobíjel dobíječkou z léta páně, z toho bych také měl obavy. V naprosté většině aut se S/S je i inteligentní dobíjení!

Jinak nová aku dobita, namontována. Nechala se nabíjet na 14.8V, než ji CTEK "přepl" do udržovacího režimu. Ráno v autě 12.8 V, po jízdě do práce to samé, dnes pak ještě popojížďky po městě a kupodovu také stejná hodnota. Bez hlavních světlometů, vše jízdy na day light. Dokonce se mi i motor vypl přes S/S (zapomněl jsem vypnout)

Jerry3:
Takový test provedli na auto.cz. Do nějaké úplně škodovovky se S/S dali obyčejný Pb akumulátor - vydržel 3/4 roku a tuším 30.000 km.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Aku

Příspěvek od yosemitak »

Nechavat to ciste na aute muze fungovat a nemusi, vim o nekolika pripadech, kdy zanovni auto (<2 roky) zparkovane pres vikend nenastartovalo a menila se baterka (aspon ze vzdy na zaruku).

Co se tyka vydrze baterek, v oktavce mam treba puvodni Vartu, dnes ma 8,5 roku a da se rict ze funguje, ale…

Bydlim sice v Brne, ale obcas jezdim domu na vikend, kde mam garaz apod., v garazi je trvale pripojena nabijecka a kdyz parkuju tam, tak nabijim, protoze mam na baterce rychlokonektor a nemusim kvuli tomu ani zvedat kapotu. Takze tu baterku zhruba 1x mesicne dobijim prestoze SSS nemam. :D No a kdyz jezdim po meste a auto "jenom pouzivam", tak vse v pohode, i v zime klidne startuju 20x za den, klidne i kratoucke trasy a uplne bez problemu. Ale potom treba prijedu domu, auto necham na zahrade, zapomenu na svetla, nebo mam chvili pustene radio, nebo uklizim interier, coz staci aby napeti spadlo pod nejakou mez, kterou palubni pocitac bere jako neprijatelnou a proste nestartuje. Kdyz potrebuju v takove situaci rychle odjet, tak to pripojim na minutku na 4 A socialistickou nabijecku (ktera ten proud pere nezavisle na tom, jestli je vubec pripojena k nejake baterce :D ), necham vyskocit napeti a nastartuju na drc jakobych do auta prave dal uplne novou baterku. :shock: :D

Nikdy me to ale nepotkalo v beznem provozu (tj. jezdim, zaparkuju, vypnu a jdu pryc), vzdy jen doma kdyz necham otevrene dvere (osvetleni), klicek v zapalovani (tzn. zustanou svitit obrysovky), nebo dlouho pucuju interier. Kazdopadne jsem zvedavy, kolik z te baterky jeste vymlatim. :mrgreen:
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Aku

Příspěvek od Ital »

Já bych starou dobrou nabíječku nepodceňoval. Nevím, co dovede ta automatická, ale chci-li regenerovat aku tím, že zlikviduji co nejvíce sulfatace zpětným procesem, pak se má nabíjet nízkým proudem a pokud možno dlouho. Takže si nastavím proud lehce nad 1A a po poklesu pod 1A zas trochu přidám a tak stále udržuji nabíjecí proud na 1A a v baterii probíhá proces, který chci. Na tohle mi jednak stará nabíječka stačí a nevím, zda automatická to vůbec umí. Spíš ne, viď. Takže taková je mi na hovno. Když se mi aku před zimou nezdál, takto jsem si s ním jednou pohrál a po 6-ti a čtvrt roce nevypadá na smrt. Přestože jsem ho pak 2x vymlátil zapomenutými rozsvícenými světly. Už se pokaždé nabil jen jízdou. Z toho plyne, že když zregeneruješ aku sovětskou nabíječkou, vydrží pak skoro tolik, jako sovětský člověk. Nepovolí nikagdá :D .
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Aku

Příspěvek od Libor »

Když myslíš, že neumí (viz závěr textu):

CTEK START/STOP nabíječka baterií byla speciálně navržena tak, aby poskytla bezpečné a snadné nabíjení a údržbu pro motorová vozidla vybavená novou technologií generace START / STOP.

Aby byla zajištěna efektivní funkce START/STOP, vozidlo zajišťovalo maximální využitelnost paliva a minimální dopad na životní prostředí, baterie musí být řádně dobíjene a udržována. To také maximalizuje životnost baterie a poskytuje optimální spolehlivost - vyhnete se neočekávané a nákladné výměně nové baterie.

CTEK START/STOP nabíječka baterií s udržovací funkcí je praktická a jednoduchá na používání. Ochrana proti jiskření, přepólování a proti zkratu.

Velmi kompaktní, maximálně univerzální model pro všechny typy 12V olověných baterií (s tekutým elektrolytem, bezúdržbové MF, Ca/ca, AGM, GEL). Optimalizováno pro AGM a EFB baterie pro systém START/STOP. Krytí IP65, vestavěná teplotní regulace napětí, max. napětí 14,55V, 8 krokové plně automatické nabíjení, není třeba nic nastavovat, stačí jen připojit na baterii a zapojit do zásuvky. 5let záruka.

Doplňkové parametryKategorie:NabíječkyZáruka:60 měsícůHmotnost:0.6 kgnapětí (V):12nabíjecí proud (A) - efektivní:5ukazatel dobíjení:LED diodykapacita (Ah):14 - 110/130Ahmetoda nabíjení:vícestupňová = oživování, desulfatace, nabíjení, pulsní údržování, diagnostika

Netrvrdím, že staré nabíječky jsou k prdu, ale doba poněkud pokročila a na vše "pokrokové" (nadsázka) už stará a osvědčená technika nemusí stačit. Ale nabíjej čím potřebuješ, držím pěsti ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aku

Příspěvek od Jerry3 »

Itale, až si někdy pořídíš moderní aku ( o čemž pochybuji :mrgreen: ), pak určitě použij tu starou nabíječku, abys ho (aku) mohl kritizovat, že nic nevydrží. :twisted:
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Aku

Příspěvek od Ital »

Proč bych si pořizoval "moderní" aku? Nepotřebuji, aby byl moderní. Potřebuji, aby fungoval dlouho a dobře. K tomu účelu považuji za dobré mít kontrolu nad hladinou elektrolytu a při nabíjení (typicky při desulfataci, neboť nový a zánovní aku nemám důvod nabíjet) mít možnost kontrolovat nabíjecí proud. Možná je to příliš prosté, jako i já, ale funguje to a víc nepotřebuji.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aku

Příspěvek od Jerry3 »

Problém je, že ti funguje pouze na tom starém typu aku. A vlastně i něm jakákoli moderní nabíječka bude fungovat nesrovnatelně lépe. :P
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Aku

Příspěvek od Ital »

Možná, Jerry, ale opakuj si se mnou - výsledky, výsledky, výsledky. Nic jiného mě nezajímá a co by taky mělo? Aku je komponent, u kterého každého zajímá, zda dává proud, jak dlouho, případně jestli se musí dobíjet a jak často. Mě aku slouží relativně dobře, ošetřuji je sporadicky a starými osvědčenými postupy, které vycházejí ze znalosti základních procesů tam probíhajících. Nedělám z toho detektivku, nemám důvod. Až narazím na něco "moderního", co se bude vzpěčovat těmto jednoduchým postupům a nějak to poznám, pak dám vědět. Zatím to tak nevypadá a auta mám rok 2013 a 2016.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aku

Příspěvek od Jerry3 »

Akorát žes zamznul ve vývoji, který zrovna v tomto oboru silně pokročil. Netvrdím, že správným směrem, ovšem lepit v době metylmetakrylátových lepidel klihem z koňských kopyt postrádá smysl. :idea:
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Aku

Příspěvek od Ital »

Co zas? Asi to úplně smysl nepostrádá ty metylmetakryláte. Zůstanu u kopyt. Zrovna tuhle jsem likvidoval ta dřevěná ševcovská po dědovi. Nějaká jsem si nechal na památku. A spi už. Dobrou.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aku

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:...Mě aku slouží relativně dobře, ošetřuji je sporadicky a starými osvědčenými postupy, které vycházejí ze znalosti základních procesů tam probíhajících.
V mezidobí však došlo k dost zásadním změnám limitů těch procesů. Např. se dnes už nenabíjí do stavu "plynování".
Ital píše:Až narazím na něco "moderního", co se bude vzpěčovat těmto jednoduchým postupům a nějak to poznám, pak dám vědět.
Pochybuji o tom, že by ses nám tu pochlubil tím, že sis nevratně poškodil moderní akumulátor starou nabíječkou, která nejenže už z principu neumí nabíjet pulzně, měřit si vnitřní odpor aku, atd. atd., ale především nedokáže limitovat nabíjecí napětí, což je v současnosti mimořádně důležité.
Odpovědět