Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od pguru »

Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru. Gumová těsnění na ventilech (a kdo ví kde ještě :)) asi nejsou ve 100% stavu a žere to olej. Myslíte, že to může nějak pomoct? Nečekám, že by mě to zachránilo, ale co jsem četl různě po CZ/ENG fórech někomu to třeba o 50% snížilo spotřebu oleje mezi výměnou. Resp. na 1000 km mi to nebude žrát 1l ale 0,5l. (obrazně)

https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sto ... 737368.htm

Určitě to do oleje naleju, jen by mě to zajímalo jestli má někdo zkušenosti.

Ještě jsem si hledal něco o připravích od BG na dekarbonizaci a internet je rozdělený na 2 tábory. Jeden říká, že to je na nic a druhý, že to opravdu může fungovat do nějaké míry.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od jarson1 »

nelej. Radsej použi oleje špecialne na to urcené.
velmi polulárny a osvedčený je napríklad Valvoline max life.
A aj iné značky niekedy maju vo svojej ponuke oleje s podobnými vlastnostami.
Totiž je uplne ine ak su tie aditíva už priamo sucastou receptury oleja a ked tam hodíš niečo navyše.
V 99% akeklvek prísady tohoto typu ( a špecialne proti "žraniu" - tzv. modifikátory viskozity) urobia v konečnom dosledku v lepšom prípade nič, ale vo väčšine prípadov ešte väčší problém než bol.
Počítam, že hladáš nejaké " rýchle momentálne riešenie" vyplývajuce z nemožnosti servisu.
Ak totiž maš možnost, resp. chceš to vyriešiť skutočne, asi sa výmene guferiek nevyhneš.
Nepíšeš aký máš motor. Tento ukon býva podla toho rôzne náročný a aj teda rôzne nákladný. Každopádne to vsak obvykle nepatrí medzi tie opravy, ktoré by ta nejako hlbšie finančne zasiahli.
https://www.valvoline.com/our-products/ ... -motor-oil
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od Pitris »

Já bych souhlasil s jarsonem: jsou "spešl" oleje na snížení jeho spotřeby, pokud je únik způsoben ztvrdlým těsněním. Jednak ten Valvoline MaxLife 15w40, 10w40, 5w40, nebo pak i Mobil1 5w50 FS, Ravenol HVT 5w50, Ravenol HVE 10w50....
Do motorového oleje nic navíc nepatří, a žádná "zázračná vodička" neopraví mechanické poškození.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od pguru »

Mám E90 320i 110kw a dočetl jsem, že to těsnění na ventilech je častý problém. Spíš než rychlé řešení, tak s tím potřebuji jezdit a aktuálně nemám finance na opravu.

Nemáš nebo nemáte někdo odhad kolik to tak může stát? Starý auto, plno problému, tak je řeším postupně :)

Případně je problém jezdit s únikem, s tím že budu dolévat? To mi až tak nevadí, spíš mám strach, abych tam něco nezničil.


Na ten olej mrknu :) koukám, že nemá BMW specifikaci, ale to by asi nemuselo tak vadit, když měním po 8-10 tisicích km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od Pitris »

Tak dočasná nejjednodušší varianta je dolívat levnější 10w40 nebo 5w40. Jo, můžou vadit kapky oleje na zemi :)
pguru píše:Na ten olej mrknu :) koukám, že nemá BMW specifikaci
To je to poslední co by některý z těch výše uvedených olejů nebo motor potřeboval :)

A u jetějšího motoru bych ani dekarbonizaci spíš nedělal - ono totiž může povolit i něco co tam patří....

Chce to včas měnit olej (to děláš), a do paliva (třeba) VIF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od pguru »

Takhle i kdyby to žralo 1l na 1000 km, je mi to šumák pokud tím nebudu škodit motoru. V porovnáním s benzínem je to minimální náklad. Ani katíku to nevadí?

Mně se rozbila měrka, tak mi auto stojí před barákem a uvidím po vypuštění kolik to reálně žere, ale určitě tam bude chybět dost, protože to kouří.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od jarson1 »

Tak katalyzátoru to vadí. Aj lambde.
Ale pôjde to. Jak sa vraví " na funkci to nemá vlyv".
Minimálne do prvej emisnej si ešte v kľude odjazdis.
Mal by sa vyjadriť kolega Bramborak3. Toto je šité jak na mieru pre neho.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od Pitris »

:)
A 1 litr oleje na 1000 km? To někteří výrobci motorů považují ještě za O.K a berou to (ale alibisticky) jako max. povolené :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od Colommbo »

pguru: Ahoj! Se spotřebou oleje a ventilovými gufírky mám osobní zkušenost. Když jsem si v dubnu 2009 pořídil svou Omču 2.6 V6, bylo jí osm let, na tachometru měla 128tis.km a olej jsem dolíval cca půl litru na tisíc km. V manuálu k vozu byla jeho spotřeba uvedena 0,6L/1000km. V průběhu sedmi let vzrostla spotřeba oleje na zhruba 0,75L/1000km a já dolíval, z motoru olej nikde netekl a když mi mekánik měnil rozvody, při protáčení motoru golou za řemenici kliky prohlásl, že motor má kompresi jako kjáva a že osobně tipuje ventilová gufera. Za celý čas jsem vyzkoušel oleje s vyšší viskozitou i různé přípravky na omezení spotřeby oleje, m.j. i ten "tvůj" od LM, nikdy nic nepomohlo, je to ztráta času a peněz. Nakonec jsem nechal gufírka vyměnit a bylo po spotřebě oleje, za výměnný interval 12tis.km spotřeba "od rysky k rysce", tedy jeden litr. A jak už je tu psáno, spotřeba oleje jako taková motoru v zásadě nevadí, avšak trpí katalyzátor a lambdasondy, neprojdeš na emisích.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od Bramborak3 »

pguru píše:Takhle i kdyby to žralo 1l na 1000 km, je mi to šumák pokud tím nebudu škodit motoru. V porovnáním s benzínem je to minimální náklad. Ani katíku to nevadí?
Ty jeste ani nevis kolik ti to zere oleje ? A jezdit s rozbitou merkou a tudiz nevis kolik tam je oleje ? Blaznem ho nazvali. Me žere 330i e46 cca 0.5 L na 1000km. Ale uz při 400 tis km. Ted budu davat o vikendu Ravenol Hve 10w50. Tak muzu rict jestli se to oproti Maxlife 10w40 zlepsi. Ja teda dal do motoru 2x bg 109 na vyplach a 2x millers oil. Ale ze by to zafungovalo.. Uz tam davam jen oleje pro jety motory co zerou olej.
Takze mas na vyber. Sunoco marathon 10w40, Valvoline max life 10 a 5w40. Ravenol hvt 5w50 ( dobry celorocne) koupit 10L vymenit oil a 4 l na dolivani za super kacky. Nebo Ravenol hve 10w50 ester. Ale to uz 2400kc 10 L. Jeste je Mobil 1 fs 5w50, ale ten je taky drazsi. Tvuj motor ma kolik najeto ? Z 90% jsou ty ubytky oleje z longlife vymen, kdy byl olej v motoru 25 tis km bez ohledu na jizdy co auto jezdilo
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od pguru »

Colommbo píše:pguru: Ahoj! Se spotřebou oleje a ventilovými gufírky mám osobní zkušenost. Když jsem si v dubnu 2009 pořídil svou Omču 2.6 V6, bylo jí osm let, na tachometru měla 128tis.km a olej jsem dolíval cca půl litru na tisíc km. V manuálu k vozu byla jeho spotřeba uvedena 0,6L/1000km. V průběhu sedmi let vzrostla spotřeba oleje na zhruba 0,75L/1000km a já dolíval, z motoru olej nikde netekl a když mi mekánik měnil rozvody, při protáčení motoru golou za řemenici kliky prohlásl, že motor má kompresi jako kjáva a že osobně tipuje ventilová gufera. Za celý čas jsem vyzkoušel oleje s vyšší viskozitou i různé přípravky na omezení spotřeby oleje, m.j. i ten "tvůj" od LM, nikdy nic nepomohlo, je to ztráta času a peněz. Nakonec jsem nechal gufírka vyměnit a bylo po spotřebě oleje, za výměnný interval 12tis.km spotřeba "od rysky k rysce", tedy jeden litr. A jak už je tu psáno, spotřeba oleje jako taková motoru v zásadě nevadí, avšak trpí katalyzátor a lambdasondy, neprojdeš na emisích.
Díky moc za zkušenosti, uvidím jak to vyjde. Asi zkusím ten Valvoline max life.

Bramborak3 píše:
pguru píše:Takhle i kdyby to žralo 1l na 1000 km, je mi to šumák pokud tím nebudu škodit motoru. V porovnáním s benzínem je to minimální náklad. Ani katíku to nevadí?
Ty jeste ani nevis kolik ti to zere oleje ? A jezdit s rozbitou merkou a tudiz nevis kolik tam je oleje ? Blaznem ho nazvali. Me žere 330i e46 cca 0.5 L na 1000km. Ale uz při 400 tis km. Ted budu davat o vikendu Ravenol Hve 10w50. Tak muzu rict jestli se to oproti Maxlife 10w40 zlepsi. Ja teda dal do motoru 2x bg 109 na vyplach a 2x millers oil. Ale ze by to zafungovalo.. Uz tam davam jen oleje pro jety motory co zerou olej.
Takze mas na vyber. Sunoco marathon 10w40, Valvoline max life 10 a 5w40. Ravenol hvt 5w50 ( dobry celorocne) koupit 10L vymenit oil a 4 l na dolivani za super kacky. Nebo Ravenol hve 10w50 ester. Ale to uz 2400kc 10 L. Jeste je Mobil 1 fs 5w50, ale ten je taky drazsi. Tvuj motor ma kolik najeto ? Z 90% jsou ty ubytky oleje z longlife vymen, kdy byl olej v motoru 25 tis km bez ohledu na jizdy co auto jezdilo
Zjistil jsem to nedávno, teď už jen čekám na nový senzor a olej. Aspoň si udělám po 1000 km proplach :D
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od pepoh »

pguru píše:Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru. Gumová těsnění na ventilech (a kdo ví kde ještě :)) asi nejsou ve 100% stavu a žere to olej. Myslíte, že to může nějak pomoct?

chod do pneuservisu, nech ti spravia protektor na gufirkach... potom este dalsich 100 000 na to najazdis.. :roll:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od pguru »

Ahoj, tak hlásím, že spotřeba oleje mi klesla pomalu na 1L / 1000 km, což beru jako velký úspěch :D

Ale nevím čím to je, protože jsem dělal v jednu chvíli dekarbonizaci + olej z 5W-40 na 10W-50. Upřímně pak jsem ujel nějaký kus a ubyla mi velká část oleje (aspoň podle měrky), tak jsem dolil (https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sto ... 737368.htm) a od té doby mám pocit, že se spotřeba znatelně snížila :)

Ani si moc nevšímám hulení při volnoběhu a následném přidání. Dřív jsem zastavil na křižovatce, rozjel jsem se a už to hulilo, teď vůbec a to je větší teplo.

(Samozřejmě mechanická oprave je v plánu, tohle je má být jen dočasné řešení)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Adivita do oleje na gumová těsnění v motoru.

Příspěvek od Pitris »

Ano, toto je dočasné řešení, a možná to z oleje 10w50 udělalo 15w80 :P
Ale když to (na chvíli za)funguje, tak....:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět