aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Moderátor: Colommbo
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Hlavné je, že stále funguje....
Minule som 3 dni pozoroval trochu hrubší chod motora (Mazda 6 2,0 MZR 108 kW). Nechápal som, čo sa stalo. Najmä v otáčkach bol hlučnejší. Keďže sa okolo áut motám od malička, mám na zvuk motora mimoriadny cit Až po následnom tankovaní som si spomenul, že VIF došiel a minulú nádrž som dal čistý Natural 95 Takže placebo to nebolo, keďže som na to nemyslel, že som VIF nedal.
Po natankovaní a pridaní VIF opäť všetko po starom, motor si "pradie" aj pri 7000 ot/min
Minule som 3 dni pozoroval trochu hrubší chod motora (Mazda 6 2,0 MZR 108 kW). Nechápal som, čo sa stalo. Najmä v otáčkach bol hlučnejší. Keďže sa okolo áut motám od malička, mám na zvuk motora mimoriadny cit Až po následnom tankovaní som si spomenul, že VIF došiel a minulú nádrž som dal čistý Natural 95 Takže placebo to nebolo, keďže som na to nemyslel, že som VIF nedal.
Po natankovaní a pridaní VIF opäť všetko po starom, motor si "pradie" aj pri 7000 ot/min
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Áno, je ho pri jazde cítiť (napr zvukovo praznivejšie), už od naštartovania a prvých rozbehov. Len som už dávnejšie zistil, že odporúčaná (i nižšia) koncentrácia mi spomaluje akceleráciu =lenivosť, na rovnaké zrýchlenie musím viac dupať na plyn,...-, dobrá je až jeho dvojnásobná dávka (aj troj, avšak 2x stačí) a najlepšie ešte k tomu priliať nejaký čistič vstrekovania. Píšem len za seba, každému v inom vozidle môže účinkovať inak.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Tak to som nezaznamenal, musím vyskúšať....
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Pre úplnosť informácií o VIFe do benzínov, v týchto dňoch pribudli vo vlákne o Millers Aditiv pozorovacie porovnávacie poznatky (nielen) o tom, že rakúska prísada viac čadí na výfukovú koncovku:
millers-aditiv-zkusenosti-t3282-175.html
millers-aditiv-zkusenosti-t3282-175.html
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Mám taký dojem, že s nedávnou výmenou sviečok som si „zavaril“ aspoň pokial ide o doterajšie časovo ťažko získané praktické vedomosti z toho, kolko VIFa je môjmu vozidlu na jazdný prospech, kolko na škodu a čo sa deje, keď je kombinačne prilate ešte niečo ďalšie... takže môžem zas skúšať odznova, hoci sa mi už velmi nechce
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Ja dneska nabral 30 litru E85 do 10 litru benzinu v nadrzi a koncovka vyfuku se mi okamžite očadilabloke píše:Pre úplnosť informácií o VIFe do benzínov, v týchto dňoch pribudli vo vlákne o Millers Aditiv pozorovacie porovnávacie poznatky (nielen) o tom, že rakúska prísada viac čadí na výfukovú koncovku:
millers-aditiv-zkusenosti-t3282-175.html
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
bolo to tu napisane ze vif obsahuje naftalen, parafin a ine veci.
ked horia tieto chemikalie, je hned viditelne ze ohen cmudi a je zlty.
ale lieh necmudi, hori modro. dovody preco sa pridava, je ze vytiahne vodu zo systemu a je dalsim zdrojom kyslika pri horeni. treti dovod je snaha o znizenie dovoznej zavislosti na rope.
ked horia tieto chemikalie, je hned viditelne ze ohen cmudi a je zlty.
ale lieh necmudi, hori modro. dovody preco sa pridava, je ze vytiahne vodu zo systemu a je dalsim zdrojom kyslika pri horeni. treti dovod je snaha o znizenie dovoznej zavislosti na rope.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Chlapi, laicka otazka:
Na obale je cesky preklad zlozenia:
-benzinova frakce (ropni),
-hydrogenacne odsirena,
-tezka
Slovensky:
-tazky benzin (ropny)
-tazka frakcia
-hydrogenacne odsireny
Mozu tieto tri zlozky robit vsetky deklarovane veci (znizenie spotreby,zvysenie vykonu, cistenie palivovej sustavy...)?
Benzinove auto som nemal 10 rokov a mam ho znovu od februara. VIF som dal pred HR dovolenkou a spotreba mi vysla na 6,8l... Pred tym som jazdil na 7,2. Pre mna osobne nepochopitelne, som elektrikar a nie chemik. Logicky by mala mat dialnicna jazda vyssiu spotrebu ako kratke jazdy takze neviem ci mam nizku spotrebu za tych 1800 chorvatskych kilometrov pripisat VIFu alebo nie? Ak je to VIFom tak ho budem aj nadalej pouzivat...Mate rovnaku skusenost? Boha som sa rozpisal
Na obale je cesky preklad zlozenia:
-benzinova frakce (ropni),
-hydrogenacne odsirena,
-tezka
Slovensky:
-tazky benzin (ropny)
-tazka frakcia
-hydrogenacne odsireny
Mozu tieto tri zlozky robit vsetky deklarovane veci (znizenie spotreby,zvysenie vykonu, cistenie palivovej sustavy...)?
Benzinove auto som nemal 10 rokov a mam ho znovu od februara. VIF som dal pred HR dovolenkou a spotreba mi vysla na 6,8l... Pred tym som jazdil na 7,2. Pre mna osobne nepochopitelne, som elektrikar a nie chemik. Logicky by mala mat dialnicna jazda vyssiu spotrebu ako kratke jazdy takze neviem ci mam nizku spotrebu za tych 1800 chorvatskych kilometrov pripisat VIFu alebo nie? Ak je to VIFom tak ho budem aj nadalej pouzivat...Mate rovnaku skusenost? Boha som sa rozpisal
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Shell Helix Ultra 5W30
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Spotreba môže byť najvyššia práve na krátkych jazdách, ostatné hlavné otázky vysvetlia povolanejší.
K VIFu som polovične skeptický/dôverčivý, dávam ho hlavne kvôli mazaniu a priaznivejšiemu zvuku motora, menej tiež kvôli čisteniu (ale to jeho špinenie koncovky... neverím že všetko je akurát vyčistený brothel z motora - už sa tu preberalo i nedávno), nižšiu spotrebu som s ním netedekoval a ani som sa nepokúšal o porovnávanie- absentujú mi pravidelné dlhé trasy a na krátkych je privela iných faktorov na +-.
K VIFu som polovične skeptický/dôverčivý, dávam ho hlavne kvôli mazaniu a priaznivejšiemu zvuku motora, menej tiež kvôli čisteniu (ale to jeho špinenie koncovky... neverím že všetko je akurát vyčistený brothel z motora - už sa tu preberalo i nedávno), nižšiu spotrebu som s ním netedekoval a ani som sa nepokúšal o porovnávanie- absentujú mi pravidelné dlhé trasy a na krátkych je privela iných faktorov na +-.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Vysvětlení hledej v plynulosti jízdního stylu.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
OK chlapi, tak ked odhliadneme spotrebu-cisti ten VIF motor? Pretoze vacsie testy VIFu (hlavne tie uspesne) robili hlavne pani z VIFu... Oplati sa to tam liat ked hlavnou zlozkou je "tazky benzin"? Moc mi to hlava neberie
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Shell Helix Ultra 5W30
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Jinak já VIF několik let používám taky. A O.KPitris píše:V časopise AutoEXPERT 07+08/2016 byl článek mj. i o čistících schopnostech benzinů. Testován byl mj. Shell V-POWER Nitro 95, Eurooil Optimal 95E a - a proto to dávám sem - aditivum VIF....
Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
Jinak běžný neaditivovaný benzin může "vytvořit" na ventilech po těch 60-ti hodinách až 4mg úsad.
Jo, a potřebnou akreditaci pro testování podle dokumentu WWFC má u nás společnost SGS a její motorová zkušebna v Kolíně, kde je nejen motor M102, ale i novější čtyřventilový M111 a i přímovstřikový 1.4 TSI 132kW. Cena zkoušky je 110.000Kč bez DPH a je potřeba 230l benzinu....
Do auta jsem se nedíval, ale když proběhl servis na motce a bylo vidět na ventily, tak - jezdím v ní buď Vervu100 nebo něco s VIFem - bylo vidět čisto se zeleným nádechem.... Spotřebu benzinu neřeším, ale sleduji po roce kvůli stavu motoru - postupně šla o 3 - 4 deci na 100 dolů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
ci nie si kandidat na reset rj...odpojit baterku a vymazat pamatbloke píše: Len som už dávnejšie zistil, že odporúčaná (i nižšia) koncentrácia mi spomaluje akceleráciu =lenivosť, na rovnaké zrýchlenie musím viac dupať na plyn,...-, dobrá je až jeho dvojnásobná dávka (aj troj, avšak 2x stačí) a najlepšie ešte k tomu priliať nejaký čistič vstrekovania. Píšem len za seba, každému v inom vozidle môže účinkovať inak.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
To absolvujem pri iných úkonoch priemerne tak 2-4x do roka, u môjho typu stačí vraj len dlhšie odpojenie autobatérie. Naposledy v lete pri výmene sviečok, odvtedy sú prejavy iné, lenivosť pri štandardnom zavifofaní je -zdá sa- preč.
Mám však pretiahnutý jeden šrób, v akom obchode sa dá určite nájsť samostatne ten štvorhranný na svorku (nechce sa mi kvôli tomu obehávať pol mesta) ?
https://www.conrad.sk/bateriove-polove- ... us.k852181
Mám však pretiahnutý jeden šrób, v akom obchode sa dá určite nájsť samostatne ten štvorhranný na svorku (nechce sa mi kvôli tomu obehávať pol mesta) ?
https://www.conrad.sk/bateriove-polove- ... us.k852181
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Jedná se o tzv. vratový šroub, který byl běžně k dostání naposledy před 50 lety.