aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Moderátor: Colommbo
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
A kámoš používá VIF?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Nee, bere obyčejný benzín, VIF jen vyjímečně, občas.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Saze ve výfuku nejsou primárně produktem samotného přímého vstřikování, ale toho, že výrobce použil přímý vstřik, aby mohl pracovat s chudší směsí.Libor píše:...taky je přímo vstřikový a koncovka čistá...
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Každá informace se hodí Bez mučení se přiznám, že přímo vstřikové motory nastudované ještě nemám, je to pro mě novinka, takže technické informace teprve vstřebávám. Nicméně, ať je to jak je, "očouzená" koncovka se mi nelíbí. VIF v tom bude zřejmě nevinně. Uvidím co tam budou mít ty předváděcí vozy.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Jde to poznat na vyfuku,ze ma auto primy vstrik benzinu.Kazde tsi ma kolem koncovky vyfuku cerny kroužek
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Schválně mrknu na bodlinu a služební TSI. Jen abych se také potom narovnal do vzpřímené polohy.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
To ale zaměňuješ příčiny, motivy a následky. Šlo by to totiž udělat i bez toho černého kroužku i s přímým vstřikováním. Jenže to by pak pozbývalo smysl nákladově náročnější systém přímého vstřiku použít. A zároveň to poskytuje odpověď BigBang-ovi, proč VAG v případě duálu používá při vyšším zatížení přímý vstřik a ne nepřímý: totiž kvůli chudší směsi = nižší spotřebě.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
NOVON:
Bez urážky - to asi těžko, kamaráde... Každé přímo vstřikové turbo auto nee. U úroveň výš píšu, že jsem se schválně díval, sahal, do koncovek výfuků nového Civicu 1.5T, kde byly obě roury bez náznaku sazí, mastnoty. Takže už tohoto důvodu mám "brouka Pytlíka" v hlavě, poněvadž dva nové, přímo vstřikové motory od téže automobilky (ač jeden atmosférický, druhý dopován turbem) a dva rozdílné výstupy. Jasně, predikujeme stav už z toho, že turbo motory (TSI) ty koncovky "očouzené" zpravidla mají, nebo se o tom mluví (nezkoumal jsem fyzicky).
Mě spíše zaráží to, že na základě té predikce hondí turbo má koncovky suché, čisté, a atmosféra, která by je "očouzené" neměla mít, je pro změnu nechutně "osazená".
Bez urážky - to asi těžko, kamaráde... Každé přímo vstřikové turbo auto nee. U úroveň výš píšu, že jsem se schválně díval, sahal, do koncovek výfuků nového Civicu 1.5T, kde byly obě roury bez náznaku sazí, mastnoty. Takže už tohoto důvodu mám "brouka Pytlíka" v hlavě, poněvadž dva nové, přímo vstřikové motory od téže automobilky (ač jeden atmosférický, druhý dopován turbem) a dva rozdílné výstupy. Jasně, predikujeme stav už z toho, že turbo motory (TSI) ty koncovky "očouzené" zpravidla mají, nebo se o tom mluví (nezkoumal jsem fyzicky).
Mě spíše zaráží to, že na základě té predikce hondí turbo má koncovky suché, čisté, a atmosféra, která by je "očouzené" neměla mít, je pro změnu nechutně "osazená".
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Mne zas z vyhladaných príspevkov vyšlo i to, že čierna koncovka vzniká práve pri použtití VIFa (ja som si ju doteraz bez nadmernej koncentrácie VIFa nevšimol, pri krátkych jazdách v miernejších otáčkach, predpokladane nenastane správny "efekt" - čistiaco-špiniaci). Libore, na tvojom mieste by som vyskúšal určitý čas trebárs Wynns, keď pri ňom niekomu rovnaké vozidlo nešpiní koncovku na čierno (na rozdiel od VIFa), zároveň jeho priaznivé účinky bolo badať. Takže motor môže byť čistý (čo tvoj s najvyššou pravdepodobnosťou od novoty bol), a VIF tú čiernu na výfuk aj tak pošle. Pre istotu upresnené; niekedy. nezovšeobecnené na 100% áut, jázd,....
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
bloke:
Tento "pokus" by nebylo marné vyzkoušet, dobrá idea. Patrně bych musel změnit i výrobce benzínu - produktovou řadu, protože Optimal od Čepra je snad VIFován. Zkusím to
Tento "pokus" by nebylo marné vyzkoušet, dobrá idea. Patrně bych musel změnit i výrobce benzínu - produktovou řadu, protože Optimal od Čepra je snad VIFován. Zkusím to
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
No, protáhnout pavučiny, neznamená tomu vrznout deset patnáct km. Když se benzínu s turbem i bez něj , který je OK, dá za uši, zaručují, že po takových 400 km (ne po dálnici) bude mít koncovka nádech ocelové šedi. Když ne, tak je na motoru něco v nepořádku, popřípadě jen jedna ostřejší jízda zasraný výfuk nevyčistí. Je třeba se zamyslet se nad způsobem jízdy, která nejen výfuk zanesla.
A VIF barvu koncovky nedělá.
A VIF barvu koncovky nedělá.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Seběhlo se tu plno názorů.
-VIF čistí motor
-(Ne)čistí ho až tak, že saze odchází katem z auta ven
-Saze způsobuje palivová směs, postižená "extrémní ekologií"
-Saze způsobuje trvalá "ekonomická" jízda "na klobouka"
-Saze způsobuje porucha motoru.
Poslední dva body mohu vypustit. Jezdím od 2.000 ot./min. a výše. Je pravda, že během cest do práce tomu nedávám víc, než 3.500 ot. (motor se stěží na těch 10 km zahřeje). Delší jízdy už si "užívám" k omezovači, ale bývají jednou za čas (2-3x do měsíce). Ani po cestě do Čech, kterou jsem jel "vrchem" přes Mohelnici, kde jsem si zablbnul, se ty saze neodstranily.
Motor nevykazuje žádné vady. Spotřeba benzínu je po celé dva roky stejná (vyjma zim, kde logicky lehce poleze nahoru). Olej v motoru nepřibývá a ani neubývá. Volnoběh je klidný, akcelerace plynulá. Vůně a barva oleje nejsou neobvyklé. Olej v motoru měním nejpozději co 6.000 km.
-VIF čistí motor
-(Ne)čistí ho až tak, že saze odchází katem z auta ven
-Saze způsobuje palivová směs, postižená "extrémní ekologií"
-Saze způsobuje trvalá "ekonomická" jízda "na klobouka"
-Saze způsobuje porucha motoru.
Poslední dva body mohu vypustit. Jezdím od 2.000 ot./min. a výše. Je pravda, že během cest do práce tomu nedávám víc, než 3.500 ot. (motor se stěží na těch 10 km zahřeje). Delší jízdy už si "užívám" k omezovači, ale bývají jednou za čas (2-3x do měsíce). Ani po cestě do Čech, kterou jsem jel "vrchem" přes Mohelnici, kde jsem si zablbnul, se ty saze neodstranily.
Motor nevykazuje žádné vady. Spotřeba benzínu je po celé dva roky stejná (vyjma zim, kde logicky lehce poleze nahoru). Olej v motoru nepřibývá a ani neubývá. Volnoběh je klidný, akcelerace plynulá. Vůně a barva oleje nejsou neobvyklé. Olej v motoru měním nejpozději co 6.000 km.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
No, v tom bych s tebou polemizoval, Hombre. Třeba v případě takového protažení MMC vozu s motorem GDI sice vyčistíš de-NOx katalyzátor, ale ten bordel z něho se ti o to více usadí (nejen) na koncovce výfuku. Podotýkám, že GDI od MMC jezdí i na směs v poměru 1:40.
P.S.: Měřáky hodnoty lambdy na emisních končí shora na 2,5 a tohle je už mimo jejich rozsah.
P.S.: Měřáky hodnoty lambdy na emisních končí shora na 2,5 a tohle je už mimo jejich rozsah.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
To na polemizování je. Kdyby teoreticky motor od novoty celou dobu běhal od krouťáku výše, tak tam saze nebudou mít čas se usadit. Proč tomu tak je, je psáno výše, koncepce eko motorů, jejich kurvítek pro emise. Ono ty motory jedou jen v určitých otáčkách ekologicky, v jiných zase optimálně na životnost mechanismu a v dalších na spotřebu. U motorů se otáčky těchto požadavků překrývají minimálně. Proto problémy s motory nové doby, oturbované babety.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Předpokládám, že citované se týká až té poslední věty:Hombre píše:...Kdyby teoreticky motor od novoty celou dobu běhal od krouťáku výše, tak tam saze nebudou mít čas se usadit...
Aditivum přidávám, olej nežeru, koncofku výfuku čistou teda fakt nemám. Proč... Max. točivého momentu mám při 3400/min. Stovku na pětku točím 2500, na čtyřku 3000. Proč bych měl drtit motor na trojku, mám-li v záloze ještě dva kvalty...?Hombre píše:...U motorů se otáčky těchto požadavků překrývají minimálně. Proto problémy s motory nové doby, oturbované babety.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90