aditivum VIF do benzinu - zkušenosti

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Esprit

Příspěvek od Esprit »

no ja slysel, ze muze starej kat ucpavat system. Proste je spatne pruchodnej. A jelikoz je tam ji od roku 1998 tak stejne funkcni nebude
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Proč by neměl být funkční, to auto má najeto půl mega? Pokud si nechceš "zadělat" na problémy, nech ho tam. A než pojedeš na emise a STK, tak vyjeď nádrž třeba s tímto http://www.millersoils.cz/256--petrol-p ... boost.html a když budeš mít motor opravdu dobře prohřátý, tak to pořádně "prožeň" v otáčkách blízkých maximu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

To Esprit: Pokud je na VIFu napsáno, že je "i na vstřiky", pak už nemusíš nic jiného/dalšího doplňovat.

Co se týče katu, tak stáří nemusí nijak souviset s funkčností, to spíše kilometráž a stav zapalovací a vstřikovací soustavy (po celou dobu, kdy se s tím jezdilo). A pokud už je skutečně nefunkční, zdaleka to neznamená, že musí být také nutně neprůchozí. Tohle zase souvisí s tím, v jakém stavu je mřížka uvnitř, zda nedostal "zástřel do výfuku", ránu o obrubník atd. Funkčnost poznáš snadno na emisích, průchodnost už podstatně hůře: i funkční kat může být částečně neprůchozí!

Pokud bys ho chtěl opravdu odstranit (což bych dělal až v krajním případě - i kvůli spotřebě), tak nejjednodušším způsobem je "vytlučení" jeho obsahu nějakou tyčí, ale k tomu ho musíš tak jako tak odmontovat, což nebude snadné (zarezlé příruby). Rozhodně ho nelze nahradit kusem trubky, poněvadž má skutečně za úkol mj. vytvářet protitlak, což je důležité z hlediska správného vyplachování válců. Lze to však obejít tím, že na jeho místo namontuješ rezonátor odpovídajících parametrů.
Esprit

Příspěvek od Esprit »

no cte se to dobre. Dobrej pripravek. No ja vim, ze muj vyfuk je deravej jako krava a urcite i tlumice budou vevnitr hin takze jsem pocital, ze i kat.Prej se to deje bezne. tak nevim. Vizuelne vypada normalne. Taky nechapu ja se muze vysypat, ale deje se to.
tady jsou ruzny situace s katama a vyfukem

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.ph ... 31&p=57902

docela me zarazilo to jak vzal ten kat wapkou

to modelar- zastrelu par dostal. im, ze je ten vyfuk v háji to na plyn sem tam prdne. 1x100 km. Jde ale o to aby mi nebral vykon.
Naposledy upravil(a) Esprit dne stř led 05, 2011 0:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Nevím, jestli jsem "trefil" přímo ten typ motoru, ale mrkni sem http://www.spei.cz/eshop/vyfuky/citroen ... -hatchback nebo http://katalog.mjauto.cz/index.phtml? A ten kat, kdyby byl opravdu v háji, dá se za nějaký 2000,- použít univerzální.....

P.S. Jak daleko to máš do Brna ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

Esprit píše:... zastrelu par dostal. im, ze je ten vyfuk v háji to na plyn sem tam prdne. 1x10 km. Jde ale o to aby mi nebral vykon.
To je pak blbý! Ale s tím výkonem to není tak úplně jednoduché. Až budeš měnit ostatní díly výfuku, tak ho prostě vymontuj a podívej se skrz - proti obloze musí prosvítat velejemná struktura kanálků. Pokud nic neprosvítá, nejspíše je mechanicky/fyzicky hin...
Esprit

Příspěvek od Esprit »

snad je ten vykon pridusenej kvuli zbytku. 'Mam na strednim 20 cm dlouhou a 1cm sirokou lochnu plus rez plus potlucene tlumice. No hnus. To musi mit vliv.

Kdyz ten vyfuk oddelam a projedu se jen s katem tak bych mel poznat jestli se to zlepsi ne? Pokud je dobrej, nerikam ucinnej, tak by se to snad melo zlepsit. Jinak se mi kouri vic zpod auta nez z koncovky. Jednoduse vyfuk bude novej a ja cekam zmenu
Esprit

Příspěvek od Esprit »

modelar napsal: Pokud nic neprosvítá, nejspíše je mechanicky/fyzicky hin...

Takze bych ho pak mohl vzit wapkou? :D
Naposledy upravil(a) Esprit dne stř led 05, 2011 0:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Když úplně odděláš výfuk, nepoznáš vůbec nic - a vem si sluchátka :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

Esprit píše:...Takze bych ho pak mohl vzit wapkou? :D
Podle mého názoru je wap-ka moc prudká a tu mřížku jen dorazí.
Esprit

Příspěvek od Esprit »

no to bude myslim jeste sranda. A treba proplachnout ho pod obyc tekouci vodou? Nebo stlacenej vzduch-
Pitris....No vidis sakra, takze nic. Aspon nebudu muset exhibovat. No ale, kdyz bude takhle otevrenej, tak z neho mozna neco vypadne. No bude to zas maturita.
Esprit

Příspěvek od Esprit »

Nic chlapi zatim cau. Jdu sledovat vitecne valecne drama Vitezny lid :D
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Esprite, abys neskončil jako "fiatekJTD", co nasypal do podvozku 40tKč, čímž bezmála přeplatil cenu vozu. Snad kdybys znal někoho s endoskopem nebo na měření emisí (což by bylo nejlepší).
Doporučuji nejdříve spravit to, co je durch prorezlé. Potom tomu dát plný kotel s kvalitním benzínem a eventuálně nějakým čističem katíku.
Jak sundáš tlumič, tak to bude opravdu velký rachot.
Proč brát katík wapkou? Spaliny do něj proudí rychlostí zvuku, takže wapka je jen šimrátko.
modelář

Příspěvek od modelář »

"Čištění" katu jinak, než jízdním stylem, považuji za placebo.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar.....Ne-e, žadny extra buřty. Znacka polmostrow to jisti. Taky jsem si dal zalezet, aby jsem ho koupil co nejlacineji. Nasel jsem polaka a ten i s postonym za oba dily plus spony chtel 1860 Kc. Bezne tech okolo 2000 a dál. Prej ty 3, 4 roky v pohode vydrzi.
Odpovědět