Aditiva nafta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od sosko »

sosko a ďalší diel :lol: Dnes sa pozrieme na to ako -

Vyrob si svoj Shell V Power Diesel


Shell V-Power Diesel DE zloženie :

Fuels, diesel - 68334-30-5 , 269-822-7, 01-2119484664-27
93 - 100%
Alkanes, C10-20, branched and linear - 928771-01-1, 618-882-6, 01-2119450077-42
0 - 50 %
Distillates (FischerTropsch), C8-26 Branched and Linear - 848301-67-7, 481-740-5 , 01-0000020119-75
0 - 50 %

Fatty acids, C16-18 and C18-unsatd., Me esters (FAME,Biodiesel) - 67762-38-3, 267-015-4, 01-2119471664-32
0 - 7 %
Cumene - 98-82-8, 202-704-5
0 - 0,5 %
Naphthalene - 91-20-3, 202-049-5
0 - 0,5 %


Môže obsahovať iné aditíva <0.1% v/v each.
Môže obsahovať zvyšovač cetánového čísla (Ethyl Hexyl Nitrate) at <0.2% v/v.

May contain methyl and ethyl esters from lipid sources



alebo natankuj obyč. Shell a pridaj :

Wynn's Supremium diesel 1-1500 zloženie :

2-Ethylhexyl nitrate - (CAS-No.) 27247-96-7 ,(EC-No.) 248-363-6, (REACH-no) 01-2119539586-27
50 - 75 %

distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7 , (EC-No.) 481-740-5, (REACH-no) 01-0000020119-75
10 - 25 %


2-ethylhexan-1-ol (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
2,5 - 5 %

Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene (EC-No.) 918-811-1 ,(REACH-no) 01-2119463583-34
2,5 - 5 %

https://www.wynns.eu/product/supremium-diesel-2/


alebo


Wynn's Diesel Pre Emission Test Treatment (DPETT)

distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7, (EC-No.) 481-740-5 ,(REACH-no) 01-0000020119-75
>= 90 %


Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene - (EC-No.) 918-811-1, (REACH-no) 01-2119463583-34
1 - 2,5 %

2-ethylhexan-1-ol - (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
0,1 - 1 %

Naphthalene - (CAS-No.) 91-20-3, (EC-No.) 202-049-5, (EC Index-No.) 601-052-00-2, (REACH-no) 01-2119561346-37
0,1 - 1 %


https://www.wynns.eu/product/diesel-pre ... treatment/

Prídavná GTL zložka, ktorou sa Shell tak hrdí pre svoju prémiovku. Shell GTL je v listoch uvádzaný ako 'solvent' teda rozpúšťadlo, zároveň ale Shell uvádza(l), že nafta vyrobená GTL technológiou (a kt. by mala byť použitá v palive VPD) má okrem iného vysoké cetánové číslo a produkuje oveľa menej škodlivých spalín. Čo by dávalo zmysel s ohliadnutím na Wynn's DPETT a jeho deklarované účinky (Reduces exhaust emissions and soot.Reduces black smoke.Improves combustion, engine performance and fuel economy.Cleans injectors, restoring injector spray pattern.Assists cleaning of the entire fuel system including diesel oxidation Catalyst and diesel Particulate Filter.)

Dnes zakúpený ProTec Guard fill diesel. VIF v poslednej nádrži, za posledný rok logované jazdy cez VAG DPF - miera zanesenia, frekvencia regenerácií a pod. Ďalšie nádrže už len ProTec (aj keď polovicu VIFu ešte mám, nekúpite? :lol: ) a porovnám logy a samozrejme subjektívne dojmy, najmä už toľko krát omieľanú "otupenosť" na plynový pedál s VIFom , alebo čierne koncovky výfukov (čo už ja s DPF neodpozorujem).
Celkovo ma tieto Wynn's Supremium zaujali. Napr. ten pre benzín, sa dosť podobá zložením na benzínový VIF, len má trochu iné pomery chemikálií. Takže kto používa ten a napr. mu niečo na VIFe vadí, alebo len chce skúsiť niečo iné, môže skúsiť aj Wynn's.
Naposledy upravil(a) sosko dne čtv bře 02, 2023 17:45, celkem upraveno 3 x.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

ten Wynn's Supremium diesel sa hodlam vyskusat na porovnanie voci tomu protecu ten zase zacal pouzivat kamarat tak uvidime
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

celkom ma zaujima ktora konkretne zlozka v aditivach zabranuje korozii resp akym sposobom, vieme nieco blizsie k tomu?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od pepoh »

"corrosion inhibitor" alebo "metal deactivator"
podrobny dokument -aditiva: https://www.atc-europe.org/public/Doc11 ... -11-20.pdf :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

ide mi o to ktore aditivum ma najviac, resp. uspesne zabranuje korozii komponentov, kedze min. tyzden som si dal pretesnit CR cerpadlo a niektore casti v nom boli ako liska
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od ka-spel »

Rezavé v čerpadle? :roll:
byloObrázek
je Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bjukemen »

isteze tak nafta je silne korozivna a skondenzovana voda v nadrzi tiez, uz som videl par tych cerpadiel rozobratych a ani jedno nebolo leskle ako zrkadlo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Bramborak3 »

Ahojte ve spolek. Mam dotaz. Tatin pojede za 13 dní na technickou. Ma tam 35l obyčejné nafty. Chce něco odpustit něco vyjet a dát tam verva naftu na benzině a před emisema to 2x prohnat po dalnici na 50km. Aby lip prošlo emise. Ma to smysl ? Nebo stačí jen dát do nádrže aditivum ? Popřípadě jaké ? Jedná se o 1 čkovou Octavku 1.9 Pd r.v 2009. 74 kw. Bez filtru pevných částic. Najeto od nova 83 tis km...Převážně s tím jezdí jen do obchodu 3km a zpět..výjimečně dál.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Brembo »

Pred emysnou zohriat motor a tak 20-30 km ju poriadne chytit pod krk,aby sa vfukli sadze z výfuku. Usadené sadze vo výfuku sa pri emyske vyfuknu a bude to na hrane,alebo auto neprejde.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Bramborak3 »

Brembo píše:Pred emysnou zohriat motor a tak 20-30 km ju poriadne chytit pod krk,aby sa vfukli sadze z výfuku. Usadené sadze vo výfuku sa pri emyske vyfuknu a bude to na hrane,alebo auto neprejde.
.
To vím. Ted jestli na to, že to projde bude mít vliv i prémiová nafta či aditiva do ní a pak to prohnat před emisema..
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od bio »

Asi spíš pomůže nový vzduchový filtr, než aditiva za tak krátkou dobu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Pitris »

Já bych zvolil oboje troje :P Aditiva, protáhnout, a ten airfiltr taky.
Bramborak3 píše:Jedná se o 1 čkovou Octavku 1.9 Pd r.v 2009. 74 kw. Bez filtru pevných částic. Najeto od nova 83 tis km...Převážně s tím jezdí jen do obchodu 3km a zpět..výjimečně dál.
Vím že to asi neovlivníš, ale "ideální" podmínky pro nafťák :? Že by proto ta obava z kontroly emisí :cry: Po 80-ti tkm.... A to se vyplatí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Bramborak3 »

Abych to uvedl na pravou míru. Ty krátké jízdy a občas dál jsou jen poslední rok. Co je bába doma skoro ležák a tatka moc nemůže trajdat ( uz se to řeší). Jinak to bylo převážně do práce 2x týdně do olomouce 25km po dalnici a vypnout. Občas 3km obchod ale i dovolené na chatu, na slovensko s máti atd. Takže to kraťasy často nejezdilo
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od rousini »

Naftu neřešit, problém kouřivosti spočívá v uvolnění sazí při akceleraci na STK a tomu lze předejít prohnáním motoru. Ideálně dlouhý krpál, těžký převod, aby auto nemělo snahu moc zrychlovat, 3000+ rpm a plyn k podlaze. Několikrát...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od 008 »

Ahoj Sosko- zaujal si ma tym wynn´s om , ktorý obsahuje gtl(FischerTropsch). Mam info priamo zo shellu, ze na SK, CZ, AT v power diesel nie je s gtl. DE, VB a inde obsahuje. (obchodny aspekt-zrejme). Nalial som wynns do shell fuel save diesel- zvyseny cetan v povodnom zlozeni, a porovnal som ho s guard fill-(ten uzivam dlhodobo), no a za mna: pocitovo urcite guard fill-(vysledky dlhodobych ucinkov nemam ako prezentovat). Wynns teda nejaka dvojka. (motor: 3-liter bmw)
Odpovědět