Aditiva nafta
Moderátor: Colommbo
Re: Aditiva nafta
sosko a ďalší diel Dnes sa pozrieme na to ako -
Vyrob si svoj Shell V Power Diesel
Shell V-Power Diesel DE zloženie :
Fuels, diesel - 68334-30-5 , 269-822-7, 01-2119484664-27
93 - 100%
Alkanes, C10-20, branched and linear - 928771-01-1, 618-882-6, 01-2119450077-42
0 - 50 %
Distillates (FischerTropsch), C8-26 Branched and Linear - 848301-67-7, 481-740-5 , 01-0000020119-75
0 - 50 %
Fatty acids, C16-18 and C18-unsatd., Me esters (FAME,Biodiesel) - 67762-38-3, 267-015-4, 01-2119471664-32
0 - 7 %
Cumene - 98-82-8, 202-704-5
0 - 0,5 %
Naphthalene - 91-20-3, 202-049-5
0 - 0,5 %
Môže obsahovať iné aditíva <0.1% v/v each.
Môže obsahovať zvyšovač cetánového čísla (Ethyl Hexyl Nitrate) at <0.2% v/v.
May contain methyl and ethyl esters from lipid sources
alebo natankuj obyč. Shell a pridaj :
Wynn's Supremium diesel 1-1500 zloženie :
2-Ethylhexyl nitrate - (CAS-No.) 27247-96-7 ,(EC-No.) 248-363-6, (REACH-no) 01-2119539586-27
50 - 75 %
distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7 , (EC-No.) 481-740-5, (REACH-no) 01-0000020119-75
10 - 25 %
2-ethylhexan-1-ol (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
2,5 - 5 %
Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene (EC-No.) 918-811-1 ,(REACH-no) 01-2119463583-34
2,5 - 5 %
https://www.wynns.eu/product/supremium-diesel-2/
alebo
Wynn's Diesel Pre Emission Test Treatment (DPETT)
distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7, (EC-No.) 481-740-5 ,(REACH-no) 01-0000020119-75
>= 90 %
Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene - (EC-No.) 918-811-1, (REACH-no) 01-2119463583-34
1 - 2,5 %
2-ethylhexan-1-ol - (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
0,1 - 1 %
Naphthalene - (CAS-No.) 91-20-3, (EC-No.) 202-049-5, (EC Index-No.) 601-052-00-2, (REACH-no) 01-2119561346-37
0,1 - 1 %
https://www.wynns.eu/product/diesel-pre ... treatment/
Prídavná GTL zložka, ktorou sa Shell tak hrdí pre svoju prémiovku. Shell GTL je v listoch uvádzaný ako 'solvent' teda rozpúšťadlo, zároveň ale Shell uvádza(l), že nafta vyrobená GTL technológiou (a kt. by mala byť použitá v palive VPD) má okrem iného vysoké cetánové číslo a produkuje oveľa menej škodlivých spalín. Čo by dávalo zmysel s ohliadnutím na Wynn's DPETT a jeho deklarované účinky (Reduces exhaust emissions and soot.Reduces black smoke.Improves combustion, engine performance and fuel economy.Cleans injectors, restoring injector spray pattern.Assists cleaning of the entire fuel system including diesel oxidation Catalyst and diesel Particulate Filter.)
Dnes zakúpený ProTec Guard fill diesel. VIF v poslednej nádrži, za posledný rok logované jazdy cez VAG DPF - miera zanesenia, frekvencia regenerácií a pod. Ďalšie nádrže už len ProTec (aj keď polovicu VIFu ešte mám, nekúpite? ) a porovnám logy a samozrejme subjektívne dojmy, najmä už toľko krát omieľanú "otupenosť" na plynový pedál s VIFom , alebo čierne koncovky výfukov (čo už ja s DPF neodpozorujem).
Celkovo ma tieto Wynn's Supremium zaujali. Napr. ten pre benzín, sa dosť podobá zložením na benzínový VIF, len má trochu iné pomery chemikálií. Takže kto používa ten a napr. mu niečo na VIFe vadí, alebo len chce skúsiť niečo iné, môže skúsiť aj Wynn's.
Vyrob si svoj Shell V Power Diesel
Shell V-Power Diesel DE zloženie :
Fuels, diesel - 68334-30-5 , 269-822-7, 01-2119484664-27
93 - 100%
Alkanes, C10-20, branched and linear - 928771-01-1, 618-882-6, 01-2119450077-42
0 - 50 %
Distillates (FischerTropsch), C8-26 Branched and Linear - 848301-67-7, 481-740-5 , 01-0000020119-75
0 - 50 %
Fatty acids, C16-18 and C18-unsatd., Me esters (FAME,Biodiesel) - 67762-38-3, 267-015-4, 01-2119471664-32
0 - 7 %
Cumene - 98-82-8, 202-704-5
0 - 0,5 %
Naphthalene - 91-20-3, 202-049-5
0 - 0,5 %
Môže obsahovať iné aditíva <0.1% v/v each.
Môže obsahovať zvyšovač cetánového čísla (Ethyl Hexyl Nitrate) at <0.2% v/v.
May contain methyl and ethyl esters from lipid sources
alebo natankuj obyč. Shell a pridaj :
Wynn's Supremium diesel 1-1500 zloženie :
2-Ethylhexyl nitrate - (CAS-No.) 27247-96-7 ,(EC-No.) 248-363-6, (REACH-no) 01-2119539586-27
50 - 75 %
distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7 , (EC-No.) 481-740-5, (REACH-no) 01-0000020119-75
10 - 25 %
2-ethylhexan-1-ol (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
2,5 - 5 %
Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene (EC-No.) 918-811-1 ,(REACH-no) 01-2119463583-34
2,5 - 5 %
https://www.wynns.eu/product/supremium-diesel-2/
alebo
Wynn's Diesel Pre Emission Test Treatment (DPETT)
distillates (Fischer-Tropsch), C8-26, branched and linear - (CAS-No.) 848301-67-7, (EC-No.) 481-740-5 ,(REACH-no) 01-0000020119-75
>= 90 %
Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene - (EC-No.) 918-811-1, (REACH-no) 01-2119463583-34
1 - 2,5 %
2-ethylhexan-1-ol - (CAS-No.) 104-76-7, (EC-No.) 203-234-3, (REACH-no) 01-2119487289-20
0,1 - 1 %
Naphthalene - (CAS-No.) 91-20-3, (EC-No.) 202-049-5, (EC Index-No.) 601-052-00-2, (REACH-no) 01-2119561346-37
0,1 - 1 %
https://www.wynns.eu/product/diesel-pre ... treatment/
Prídavná GTL zložka, ktorou sa Shell tak hrdí pre svoju prémiovku. Shell GTL je v listoch uvádzaný ako 'solvent' teda rozpúšťadlo, zároveň ale Shell uvádza(l), že nafta vyrobená GTL technológiou (a kt. by mala byť použitá v palive VPD) má okrem iného vysoké cetánové číslo a produkuje oveľa menej škodlivých spalín. Čo by dávalo zmysel s ohliadnutím na Wynn's DPETT a jeho deklarované účinky (Reduces exhaust emissions and soot.Reduces black smoke.Improves combustion, engine performance and fuel economy.Cleans injectors, restoring injector spray pattern.Assists cleaning of the entire fuel system including diesel oxidation Catalyst and diesel Particulate Filter.)
Dnes zakúpený ProTec Guard fill diesel. VIF v poslednej nádrži, za posledný rok logované jazdy cez VAG DPF - miera zanesenia, frekvencia regenerácií a pod. Ďalšie nádrže už len ProTec (aj keď polovicu VIFu ešte mám, nekúpite? ) a porovnám logy a samozrejme subjektívne dojmy, najmä už toľko krát omieľanú "otupenosť" na plynový pedál s VIFom , alebo čierne koncovky výfukov (čo už ja s DPF neodpozorujem).
Celkovo ma tieto Wynn's Supremium zaujali. Napr. ten pre benzín, sa dosť podobá zložením na benzínový VIF, len má trochu iné pomery chemikálií. Takže kto používa ten a napr. mu niečo na VIFe vadí, alebo len chce skúsiť niečo iné, môže skúsiť aj Wynn's.
Naposledy upravil(a) sosko dne čtv bře 02, 2023 17:45, celkem upraveno 3 x.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Re: Aditiva nafta
ten Wynn's Supremium diesel sa hodlam vyskusat na porovnanie voci tomu protecu ten zase zacal pouzivat kamarat tak uvidime
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
celkom ma zaujima ktora konkretne zlozka v aditivach zabranuje korozii resp akym sposobom, vieme nieco blizsie k tomu?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
"corrosion inhibitor" alebo "metal deactivator"
podrobny dokument -aditiva: https://www.atc-europe.org/public/Doc11 ... -11-20.pdf
podrobny dokument -aditiva: https://www.atc-europe.org/public/Doc11 ... -11-20.pdf
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Aditiva nafta
ide mi o to ktore aditivum ma najviac, resp. uspesne zabranuje korozii komponentov, kedze min. tyzden som si dal pretesnit CR cerpadlo a niektore casti v nom boli ako liska
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aditiva nafta
isteze tak nafta je silne korozivna a skondenzovana voda v nadrzi tiez, uz som videl par tych cerpadiel rozobratych a ani jedno nebolo leskle ako zrkadlo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Aditiva nafta
Ahojte ve spolek. Mam dotaz. Tatin pojede za 13 dní na technickou. Ma tam 35l obyčejné nafty. Chce něco odpustit něco vyjet a dát tam verva naftu na benzině a před emisema to 2x prohnat po dalnici na 50km. Aby lip prošlo emise. Ma to smysl ? Nebo stačí jen dát do nádrže aditivum ? Popřípadě jaké ? Jedná se o 1 čkovou Octavku 1.9 Pd r.v 2009. 74 kw. Bez filtru pevných částic. Najeto od nova 83 tis km...Převážně s tím jezdí jen do obchodu 3km a zpět..výjimečně dál.
Re: Aditiva nafta
Pred emysnou zohriat motor a tak 20-30 km ju poriadne chytit pod krk,aby sa vfukli sadze z výfuku. Usadené sadze vo výfuku sa pri emyske vyfuknu a bude to na hrane,alebo auto neprejde.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Aditiva nafta
.Brembo píše:Pred emysnou zohriat motor a tak 20-30 km ju poriadne chytit pod krk,aby sa vfukli sadze z výfuku. Usadené sadze vo výfuku sa pri emyske vyfuknu a bude to na hrane,alebo auto neprejde.
To vím. Ted jestli na to, že to projde bude mít vliv i prémiová nafta či aditiva do ní a pak to prohnat před emisema..
Re: Aditiva nafta
Asi spíš pomůže nový vzduchový filtr, než aditiva za tak krátkou dobu.
Re: Aditiva nafta
Já bych zvolil oboje troje Aditiva, protáhnout, a ten airfiltr taky.
Vím že to asi neovlivníš, ale "ideální" podmínky pro nafťák Že by proto ta obava z kontroly emisí Po 80-ti tkm.... A to se vyplatí.Bramborak3 píše:Jedná se o 1 čkovou Octavku 1.9 Pd r.v 2009. 74 kw. Bez filtru pevných částic. Najeto od nova 83 tis km...Převážně s tím jezdí jen do obchodu 3km a zpět..výjimečně dál.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Aditiva nafta
Abych to uvedl na pravou míru. Ty krátké jízdy a občas dál jsou jen poslední rok. Co je bába doma skoro ležák a tatka moc nemůže trajdat ( uz se to řeší). Jinak to bylo převážně do práce 2x týdně do olomouce 25km po dalnici a vypnout. Občas 3km obchod ale i dovolené na chatu, na slovensko s máti atd. Takže to kraťasy často nejezdilo
Re: Aditiva nafta
Naftu neřešit, problém kouřivosti spočívá v uvolnění sazí při akceleraci na STK a tomu lze předejít prohnáním motoru. Ideálně dlouhý krpál, těžký převod, aby auto nemělo snahu moc zrychlovat, 3000+ rpm a plyn k podlaze. Několikrát...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Aditiva nafta
Ahoj Sosko- zaujal si ma tym wynn´s om , ktorý obsahuje gtl(FischerTropsch). Mam info priamo zo shellu, ze na SK, CZ, AT v power diesel nie je s gtl. DE, VB a inde obsahuje. (obchodny aspekt-zrejme). Nalial som wynns do shell fuel save diesel- zvyseny cetan v povodnom zlozeni, a porovnal som ho s guard fill-(ten uzivam dlhodobo), no a za mna: pocitovo urcite guard fill-(vysledky dlhodobych ucinkov nemam ako prezentovat). Wynns teda nejaka dvojka. (motor: 3-liter bmw)