Aditiva nafta

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Shi »

Colommbo píše:A čo si predstavujete pod takým DéKá, Kefalín...? Já to nevím a hledat se mi to nechce. Díky! :)
DK nevím, ale dole na štítku je uveden dodavatel: VIF s.r.o. :wink:
A hlavní složkou je podle druhé fotky to stejné co VIF Super Diesel Aditiv

Mě na tom zaujalo to dávkování:
3,5l/1000l, to je ekvivalent 3,5 ml/1l,
tedy víc než trojnásobná dávka běžně doporučovaného 1:1000 (1 mL/1L)
Navíc nedává smysl, aby velkobalení bylo méně koncentrované, než balení pro malospotřebitele.

Naopak se to dávkování dost blíží tomu, co u VIFu pro naftu píšou zde:
Na základě našich zkušeností a zpětné vazby od našich zákazníků Vám můžeme u produktů VIF Super Diesel Aditiv doporučit dávkování v poměru 20 - 30 ml / 10 litrů, a to jak u naftových, tak i benzínových motorů. Větší dávka již většinou ztrácí smysl a rozdíl není znatelný.
Zdroj: https://www.red-rider.cz/spravne-davkovani-aditiv.html

Teď by mě fakt zajímalo jak vypadalo dávkování Vervy na kanystru aditiva do beníznu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Pitris »

Red Rider píše:produktů VIF Super Diesel Aditiv doporučit dávkování v poměru 20 - 30 ml / 10 litrů, a to jak u naftových, tak i benzínových motorů....
Eném mi nende na pochopa :P PROČ dávat naftové aditivum do benzinových motorů :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
airwaves
Příspěvky: 82
Registrován: stř zář 26, 2018 9:54

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od airwaves »

Prosím funguje Mannol - Diesel Ester Additive? Lze ho použít při filtru DPF???
alonso84301
Příspěvky: 90
Registrován: sob bře 05, 2022 22:26

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od alonso84301 »

Daj VIF a tym nič nepokaziš ani ked maš dpf.ale Mannol je made in germany tak toho by som sa tiež nebal....ale ai najlepšie do nafty na mazivost a kvalitu davat LIQUly moly super aditiv alebo 3nasobnu davku VIFU.Sem tam ti niekto napiše ze pridava olej alebo aceton ale neber to važne a pousmej sa nad tym....myslim ze to davaju len ty ktory su lakomy kupit niečo pre svoje auto..... :wink:
airwaves
Příspěvky: 82
Registrován: stř zář 26, 2018 9:54

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od airwaves »

Díky, VIF dávám ale toto jsem zaregistroval poprvé tak se ptám na případné zkušenosti.
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od maran5 »

Na netu bylo k dostání toto:
https://www.nejlepsiceny.cz/aditiva/vif ... v-5-l.html

Otázka je, jestli Orlen tam lije přesně to samý co dělal VIF,osobně bych na to nevsadil ani stravenku...

To DK může být taky jen čistý 2-EHN a nic dalšího,VIF ani nic podobnýho to asi nebude,nevycházelo by to finančně,jde jim jen o to aby motor citelně ztichnul,neřeší to ucpávání trysek,mazivost,destilační zbytek,obsah aromátů atd.

Je to jen další majstrštyk jak úžasná Verva100 s reálnými téměř 20% lihu.A samozřejmě v Polsku na domácí půdě by si takový experimenty vůbec nedovolili,Verva je tam E5 a moc dobře vědí proč.

https://www.orlen.pl/pl/dla-biznesu/pro ... lowiowa-98
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od danis »

Shi píše: ........ Mě na tom zaujalo to dávkování:
3,5l/1000l, to je ekvivalent 3,5 ml/1l,
tedy víc než trojnásobná dávka běžně doporučovaného 1:1000 (1 mL/1L)
........
Naopak se to dávkování dost blíží tomu, co u VIFu pro naftu píšou zde:
Na základě našich zkušeností a zpětné vazby od našich zákazníků Vám můžeme u produktů VIF Super Diesel Aditiv doporučit dávkování v poměru 20 - 30 ml / 10 litrů, a to jak u naftových, tak i benzínových motorů. Větší dávka již většinou ztrácí smysl a rozdíl není znatelný.
Zdroj: https://www.red-rider.cz/spravne-davkovani-aditiv.html
Já mám odzkoušeno, že vyšší dávkování VIF (jedná se o benzín) je kontraproduktivní, znatelně to sníží výkon motoru. Čistící účinky nevím jestli budou lepší při vyšší koncentraci, spíš bych si tipl, že bude hůře čistit, když motor hůře spaluje/má nižší výkon. Takže nechápu jak red-rider.cz přišli na to, že 3ml/1L VIFu je lepší a doporučují to.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Tož jim zkus napsat, z jakých podkladů vycházeli, když tvoje zkušenosti jsou zcela jiné... 8) VIFuju benzín už několik let a dávkuju podle aktuální nálady či hrubého odhadu - ono to přesně ani nejde, když člověk dopředu neví, kolik (vždy doplna) dotankuje, a dejmetomu patnáct litrů už předtím oVIFovaného benzínu v nádrži zůstává. Dávám radši víc, takže mi to většinou vychází na zhruba dvojnásobek, přitom mám pocit, že se motor chová stále stejně (dobře)... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od František Smíšek »

DK = Dieselkraftstoff - teda podle mě......
Franta
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od danis »

Colommbo píše:Ahoj! Tož jim zkus napsat, z jakých podkladů vycházeli, když tvoje zkušenosti jsou zcela jiné... 8) VIFuju benzín už několik let a dávkuju podle aktuální nálady či hrubého odhadu - ono to přesně ani nejde, když člověk dopředu neví, kolik (vždy doplna) dotankuje, a dejmetomu patnáct litrů už předtím oVIFovaného benzínu v nádrži zůstává. Dávám radši víc, takže mi to většinou vychází na zhruba dvojnásobek, přitom mám pocit, že se motor chová stále stejně (dobře)... :)
Sám výrobce VIFu doporučuje 1:1000, asi ví proč. Někdy je méně více :)

btw když pravidelně VIFuješ, tak nemůžeš vědět, jestli sis předávkováním snížil výkon motoru, protože to nemáš s čím porovnat :D
alonso84301
Příspěvky: 90
Registrován: sob bře 05, 2022 22:26

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od alonso84301 »

danis píše:Sám výrobce VIFu doporučuje 1:1000, asi ví proč. Někdy je méně více :)
btw když pravidelně VIFuješ, tak nemůžeš vědět, jestli sis předávkováním snížil výkon motoru, protože to nemáš s čím porovnat :D
https://www.red-rider.cz/spravne-davkovani-aditiv.html Neviem kde si nato prišiel ale sam VIF odporuča trojite davkovanie tak zato že ty maš lenivy klatkostroj s 3valcami tak vykon nebudeš mat ani keby si tam daval naj.aditiva z formule takže vykon nebudeš mat nikdy :D a ty ani nemusiš vifovat lebo do tak aut sa to neoplati akurat že oberaš vyrobcu o aditiva ktore može mat niekto iny :lol: :lol: :lol:
vik2
Příspěvky: 19
Registrován: pát čer 17, 2022 7:21

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od vik2 »

Ještě jeden postřeh k palivu VERVA. Všimli jste si že je jako jediná nafta kalná.
Že by tím vysokým % aditiva VIF?
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od danis »

alonso84301 píše:https://www.red-rider.cz/spravne-davkovani-aditiv.html Neviem kde si nato prišiel ale sam VIF odporuča trojite davkovanie tak zato že ty maš lenivy klatkostroj s 3valcami tak vykon nebudeš mat ani keby si tam daval naj.aditiva z formule takže vykon nebudeš mat nikdy :D a ty ani nemusiš vifovat lebo do tak aut sa to neoplati akurat že oberaš vyrobcu o aditiva ktore može mat niekto iny :lol: :lol: :lol:
To bylo na mě? O trojitém dávkování píšou na red-driver.cz
Na základě našich zkušeností a zpětné vazby od našich zákazníků Vám můžeme u produktů VIF Super Diesel Aditiv doporučit dávkování v poměru 20 - 30 ml / 10 litrů, a to jak u naftových, tak i benzínových motorů.
, VIF píše poměr 1:1000
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Colommbo »

danis píše:...když pravidelně VIFuješ, tak nemůžeš vědět, jestli sis předávkováním snížil výkon motoru, protože to nemáš s čím porovnat :D
Zajímavá myšlenka! :wink: Upřímně - možná jsem lama, u motoru z r. 1994, jenž měl (mít) jako nový 220k, fakt nepoznám/nevnímám případný úbytek výkonu zapříčiněný event. vyšší dávkou VIFu... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Aditiva nafta

Příspěvek od Shi »

alonso84301 píše:Neviem kde si nato prišiel ale sam VIF odporuča trojite davkovanie
VIF nic takového nikde nedoporučuje. Tady má někdo problém s chápáním psaného textu.
alonso84301 píše: tak zato že ty maš lenivy klatkostroj s 3valcami tak vykon nebudeš mat ani keby si tam daval naj.aditiva z formule takže vykon nebudeš mat nikdy :D
a ty ani nemusiš vifovat lebo do tak aut sa to neoplati akurat že oberaš vyrobcu o aditiva ktore može mat niekto iny :lol: :lol: :lol:
Někomu možná chybí druhé tři válce k dokonalosti, někomu jinému zase chybí šedá kůra mozková. Svět už je takový.
Odpovědět