Aditiva do nafty a DPF

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od NOVON »

BigBang píše:U nafty někteří kaskadéři nahrazují MAF diodou. Není nezbytně nutný, nicméně pro správné řízení motoru je více než vhodný.
Ano,to je pravda a funguje to.Podmínkou je "zaslepeny" EGR ventil.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od Brembo »

Opravujem,malo to byt MAP-preklep. Takže moj príspevok sa týkal MAP senzoru. MAF je tzv váha vzduchu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od NOVON »

Brembo píše:Opravujem,malo to byt MAP-preklep. Takže moj príspevok sa týkal MAP senzoru. MAF je tzv váha vzduchu.
Jj..nevim jak je to s prednosti obou,ale MAP mi prijde spolehlivejsi,resp. neodchazi tak casto.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od Jerry3 »

No, pokud posuzuješ spolehlivost MAF podle německých a italských ( i tam je od Bosche) aut, pak to sedí. :twisted:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od BigBang »

Ani Pierburg neexceloval kdo ví jakou výdrží
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od NOVON »

BigBang píše:Ani Pierburg neexceloval kdo ví jakou výdrží
Ono je to kus od kusu,i Bosch najede 320 tis km,sice je uz unaveny,ale majitel vozu jej menit nechce..Ja si dal do sve okty (po odchodu Bosche) prave Pierburg,"dava vice" v nizkych otackach nez Bosch,je to docela i znat na pruznosti.Nicmene pokud odejde,necham MAF vypnout v ECU a upravou softu (ne chip) bude rizeni motoru dle polohy plynoveho pedalu a cidla tlaku v sacim potrubi..Bavim se tedy o TDI.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:No, pokud posuzuješ spolehlivost MAF podle německých a italských ( i tam je od Bosche) aut, pak to sedí. :twisted:
Jde taky o konstrukci MAF senzoru,ty co maji "vyhrivane" dratky,ci plisky odchazeji casteji.Ty jsou dost citlive na vymenu filtru a vlhkost vzduchu.Starsi provedeni s klapkou a potenciometrem vydrzi dele,nez se vydre draha potenciometru,ale i to lze vyresit.Na to prisli kluci v rusku :-)
V mazde je vaha DENSO a uz taky menena...Nevyberes si.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od Jerry3 »

U japonských aut jsem nikdy s MAF neměl ani sebemenší problém. A na řádově tuctu japonských aut v mém okolí dtto.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od bjukemen »

na edc15 ti zarucene vahu vzduchu nevypne korekne nikto,myslim ze upravia maximalne smog mapu ale to nieje koser
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od NOVON »

bjukemen píše:na edc15 ti zarucene vahu vzduchu nevypne korekne nikto,myslim ze upravia maximalne smog mapu ale to nieje koser
Ale jo,musi se vypajet eprom,prehrat soft a eprom napajet zpatky..Vlastne jako pri chipovani.U edc15 to "jen" po kabelu nejde.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od bjukemen »

ja som nepisal o kabli ale o uprave mapy v tej RJ, u EDC 15 iba u prvych to cez kabel nejde, potom uz hej,ale to nic nemeni na veci ze maf ti vypnu ale nie korekne, upravia smog mapu narubu do nej hodnoty zvaca max pretoku vahy a odchod, auto sa sice zbiera lepsie od spodu lebo tam ide ovela viacej paliva,ale dymivost a emisie su fuc, ale to zase je zvacsa koncernakom jedno


rozhodne je lepsie kupit novu vahu vzduchu ( odporucam Pierburg, Bosch zvaca dava menej)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od Jerry3 »

Váha od Bosche? Ano, to je něco, co je postaveno na pochybném principu meření, co je špatně zkonstruované a ještě hůře vyrobené, k tomu navíc extrémně citlivé na povrchové znečištění. Může být něco pos.anějšího? :P
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od Colommbo »

Když jsem tuhle Omču pořídil, měla, jak později vyšlo najevo, vadnou váhu vzduchu Bosch ("houpal" volnoběh a po studeném startu jsem musel minutku-dvě počkat, než se motor "probudil", jinak při rozjezdu cukal, s plynem jsem musel narábať ozaj citlivo, zahřátý už fungoval odpovídajícím způsobem, jen ten volnoběh...) Nová tatáž pracuje už šest a půl roku a 110tis.km k mé spokojenosti. Předchozí Omča měla klasickou mechanickou klapku s potenciometrem (na obr. dole u vzduch. filtru), to bývaly časy... :) http://img9.rajce.idnes.cz/d0903/11/113 ... .jpg?ver=0
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od BigBang »

když váha byla opravdou vahou :D
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Roumen
Příspěvky: 26
Registrován: ned srp 27, 2017 13:34
Bydliště: Karviná

Re: Aditiva do nafty a DPF

Příspěvek od Roumen »

Oživím téma - mám otázku do pranice..

Když už jsem teď černá ovce koncernu :twisted: , co mám lít do nafty? Přemýšlím buď od Millera nebo zůstat u BG? Do VIFu se mi moc nechce...
http://namazat.cz/index.php/bg-care-dek ... fty-detail
Budu tankovat buď v PL tu aditivovanou naftu (Circle K Miles Plus Diesel) nebo v ČR na PapOil (MOL) naftu..(tady se taky ještě nemůžu rozhodnout :D )
Hlavně nechci, aby se mi to aditivum hádalo s tím co už je v naftě. A tež nepotřebuju, aby mi to sežralo prachy jak rez ofce :D Takže chápeme - nechci levnou věc, ale ani za to dávat zbytečně moc, když to není nutné..
Odpovědět