91 NEBO 95 OKTANŮ
Moderátor: Colommbo
91 NEBO 95 OKTANŮ
Mám Škodu Favorit 135 r.v.90, 43kw a v návodu je doporučen benzín s minimálním o.č. 91.Když však natankuji o.č. 95, motor je tišší a jede lépe! Nemohu mu tím však nějak ublížit?
No, přečti si článek Shell Vpower. Tam jsem o tom psal. Myslím že je celkem zbytečné, abys tam dával BA95, když ve výrobě je i BA91.
Navíc doufám, že alespoň čas od času kupuješ přísadu do paliva Benadit, aby se ti nevytloukla sedla ventilů.
Měl jsem stejný rok výroby jako ty, ale 136LS. Tam byl potřebný BA96 a pak jsem dával BA95, protože výroba 96ky skončila.
Pokud se rád hrabeš v autě a chceš skutečně zvýšit výkon, tak u tohoto auta to ještě jde snížením hlavy - je koncepčně stejné jako 136, ale myslím má jen plošší hlavu pístů - menší komp. poměr.
Pokud s tím nechceš dělat nic, tak alespoň palivo zčásti míchej - BA95:BA91 (1:1).
Se svým Fáčkem jsem se vyblbnul docela dost a úprav udělal také dost - tam skutečně ještě zvyšovat výkon šel.
Zvyšovat ho ale vysokooktanovým palivem není zrovna to pravé ořechové.
Navíc doufám, že alespoň čas od času kupuješ přísadu do paliva Benadit, aby se ti nevytloukla sedla ventilů.
Měl jsem stejný rok výroby jako ty, ale 136LS. Tam byl potřebný BA96 a pak jsem dával BA95, protože výroba 96ky skončila.
Pokud se rád hrabeš v autě a chceš skutečně zvýšit výkon, tak u tohoto auta to ještě jde snížením hlavy - je koncepčně stejné jako 136, ale myslím má jen plošší hlavu pístů - menší komp. poměr.
Pokud s tím nechceš dělat nic, tak alespoň palivo zčásti míchej - BA95:BA91 (1:1).
Se svým Fáčkem jsem se vyblbnul docela dost a úprav udělal také dost - tam skutečně ještě zvyšovat výkon šel.
Zvyšovat ho ale vysokooktanovým palivem není zrovna to pravé ořechové.
Motory Favorit od začátku výroby jsou uzpůsobeny na provoz s bezolovnatým benzínem, kupovat Benadit jsou vyhozené peníze. Pouze motory 742/136 do 9/1989 neměly tvrzená sedla. Jestli je motor hlučněší, je třeba seřídit správně předstih. Používat palivo 91 oktanů. Provoz na 95 oktanů chce větší předstih na vyrovnání rozdílné rychlosti hoření, ale přínos není takový, jako když se zvýší kompresní poměr na hodnotu 1:9,7 snížením hlavy o cca 0,9 mm. Potom je nutné používat 95 oktanů, jinak motor klepe.
Když rozdíl 4 oktanů může způsobit poškození motoru,co pak asi způsobí provoz na LPG ,které má OČ 105-110 ?Tam už je rozdíl 14-19 oktanů.Jiříček píše:Milý tono, motor nejde seřídit na nižší oktanové číslo, než je 91, proto je tam napsáno min. 91oktanů. Pokud budeš dále jezdit na 95 oktanový benzín, aniž bys přizpůsobil předstih, budeš se časem divit...
A na plyn spousta favoritů 135 jezdí.
Uz se to tu resilo. Doporucuji http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=28
zaver - motor (hlavne ventily) vydrzi vice s 91kou
zaver - motor (hlavne ventily) vydrzi vice s 91kou
Nemelu ptákoviny, zkus někdy seřídit motor (nejlépe se vstřikováním ) třeba na 80 oktanů, jak to auto pojede. Některé věci prostě rozumně nejdou. Doba kompresních poměrů 7,6:1 je dost dlouho pryč...MirWlad píše:Proboha Jiříčku, co to melete za ptákoviny ?Jiříček píše:Milý tono, motor nejde seřídit na nižší oktanové číslo, než je 91, proto je tam napsáno min. 91oktanů. Pokud budeš dále jezdit na 95 oktanový benzín, aniž bys přizpůsobil předstih, budeš se časem divit...
Predtym som mal Skodu 105 a tankoval som 91. Lenze vacsina cerpaciek 91 nahradila 95 normal, 95 natural. Takze som si hlavu nemusel lamat ci 91 alebo 95. Skratka chodit tankovat 91 na cerpacku 15 km od bydliska nebolo najrozumnejsie. Na 95 som odjazdil priblizne 40 tisic a ventily sa nepodpalili. Potom to uz bolo jedno. Motor uz mal 130 tisic a tam to opotrebenie uz bolo na valcoch a pod. Motor nebol upraveny ani prestaveny na 95.
Tak jak všichni víme, tak oktanové číslo je laicky řečeno odolnost proti samozápalům, tedy aby se benzín nevznítil předčasně, než má být zapálen. Čím vyšší oktanové číslo, tím větší odolnost proti samozápalům, takže pokud stačí 91oktanů, tak 91oktanů nebo více. 80 oktanů nelze seřídit protože to bouchne samo a předčasně. 95 oktanů nemá faktický význam, pokud jede lépe, tak to bude tím, že je v ném méně sračkózní biosložky.Jiříček píše:Nemelu ptákoviny, zkus někdy seřídit motor (nejlépe se vstřikováním ) třeba na 80 oktanů, jak to auto pojede. Některé věci prostě rozumně nejdou. Doba kompresních poměrů 7,6:1 je dost dlouho pryč...MirWlad píše:Proboha Jiříčku, co to melete za ptákoviny ?Jiříček píše:Milý tono, motor nejde seřídit na nižší oktanové číslo, než je 91, proto je tam napsáno min. 91oktanů. Pokud budeš dále jezdit na 95 oktanový benzín, aniž bys přizpůsobil předstih, budeš se časem divit...
Prakticky nic , jen to bude stát více peněz. Rídící jednotka zapalovaní vyhodnotí použití jiného benzínu a přizpůsobí tomu čas zapalování.
Bližší pojednání o zapalování zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008051801
Bližší pojednání o zapalování zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008051801