Pitris:
Koukám, že ceny šly nahoru, ještě před týdnem ve stejném e-shopu stál litr HCL 181 Kč
5w30 A3/B3
Moderátor: Colommbo
Re: 5w30 A3
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: 5w30 A3
To yacco u nas na slovensku neponuka distributor. Skoda... Takze by sa to bez problemov mohlo pouzivat aj na kratsie trasy?
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Shell Helix Ultra 5W30
Re: 5w30 A3
TBN na to má, a esterová složka nenechá motor při prvním (i po dlouhé době) otočení "jít na sucho".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 5w30 A3
Tak 5-ti litrový kanďák HCL-ka se dá v Pemě za 8 stovek https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... 2AQAvD_BwELibor píše:Pitris:
Koukám, že ceny šly nahoru, ještě před týdnem ve stejném e-shopu stál litr HCL 181 Kč
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 5w30 A3
Aha, takze sa nepotrebuje nejak ten olej zohriat aby sa aktivovali aditiva?Pitris píše:TBN na to má, a esterová složka nenechá motor při prvním (i po dlouhé době) otočení "jít na sucho".
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Shell Helix Ultra 5W30
Re: 5w30 A3
Existuji aditiva pro "racing" provoz (třeba wolframová), která potřebují k plné/správné činnosti vyšší teploty - prohřátý motor, ale estery >> cituji:
...."Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu. Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot".
...."Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu. Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF