2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od b8rline »

Ahoj,

vybírám olej plnící normu VW 504/507 pro motor 2.0 TSI 206 kw. Chci udělat vždy mezi longlife intervalem jednu nebo dvě výměny mimo záznam. Chtěl bych se zeptat jaký olej by mohl být nejlepší pro tento motor. Je to výkonnější agregát a chtěl bych aby měl to nejlepší, aspoň na těch 20tis.km než tam nalejou/nenalejou v autorizáku po čas záruky nějaký svůj olej (jasně možnost vlastního oleje tady je, ale nevím jestli ji využiji, vzhledem k potenciálním tahanicím ohledně záruky)

Mám nějaké tipy:

Castrol titanium 5w30 fst
Shell (už jde údajně v této normě pouze 0w30)
Milers Oils EE longlife 5w30
Mobil 1 ESP formula 5w30

Díky za vaše tipy. Na fóru jsem samozřejmě hledal (pro diskutéry co automaticky odpoví hledej je tady toho spousta, tak pro 206 kw verzi motoru není)
murko
Příspěvky: 30
Registrován: ned říj 08, 2017 14:55

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od murko »

Ja do 2.0 tsi 169Kw davam Mobil 1 0w40 ale v zaruke som daval medzi vymenami castrol 5w30 504/507 ale ked porovnam tieto dva spomenute oleje tak mobil 1 0w40 je podla mna ovela lepsi pre tento motor prvy krat ked som dal mobil 1 0w40 tak som citil dost rozdiel prospech 0w40 podla mna ideal pre 2,0tsi :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od Jerry3 »

b8rline píše:Na fóru jsem samozřejmě hledal (pro diskutéry co automaticky odpoví hledej je tady toho spousta, tak pro 206 kw verzi motoru není)
A proto sis musel založit vlastní vlákno? Vždyť tu ono koncerňácké přece je!

Postupovat podle analogie ti nic neříká?
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od b8rline »

murko díky za tip asi taky zůstanu u Castrolu po dobu záruky. Mám ho dokonce už i koupený, ale využil bych to i v jiných vozech, kdyby se jevil nějaký jiný lepší. Mezi Castrolem a VW je dlouholetá spolupráce, ovšem jak se říká není všechno zlato co se třpytí :-)

Po záruce uvidím a možná taky přejdu k 5w40 nebo jak píšeš 0w40. Ten Mobil 1 v této specifikaci vypadá slibně. Jinak narazil jsem na YT na týpka (Piotr Tester) co testuje oleje. A když nic tak celkem zajímavé výsledky. Otázka je jestli takto ty testy mohou být relevantní a kdo ho platí. V popisu u videa má odkazy na tabulky kde má všechny testy a výsledky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od Pitris »

Po dobu záruky co Ti tam bude servis dávat 504/507 :( tak je nanejvýš vhodné tam mezi těma výměnama šoupnout "normální" olej :wink:

A po záruce bych se na ekoolej 504/507 vyprdnul a jezdil co 10tkm / 1rok (a kdybys ty koně hodně využíval, tak i dřív) ten "normální" olej ACEA A3 s VW502.00 a SAE 0w40 (časté mrazivé starty), 5w40 (běžné každodenní jízdy po městě), 5w50 ("racing" ježdění), 10w40 (málo startů a dálniční přesuny). Jinak ta 0w40 je gut u nových aut jak pro časté starty a krátké jízdy, tak i pro ostřejší způsob ježdění.... Neméně důležitá je ovšem i ta včasná výměna oleje :!: A pokud v kombinaci s ní vybereš olej značky např. Elf, Eni, Millers, Mobil1, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Shell, Total, Valvoline nebo třeba Yacco, bude dobře (v) motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od b8rline »

Pitris díky za info. Tak říkáš olej ze servisu tak na proplach 5k km max a čau :-) no trošku drahá sranda, ale asi relevantní. Ono i když po dobu záruky nechám 504/507 a budu ho měnit co 10tis. tak udělám jen dobře ne? A nebo pokud to bude možné tak si změním a nastavím pevný interval a tam je tedy 502 norma. Raději bych, aby to jezdilo na jeden typ oleje než to takhle střídat jak píšeš. I skrze záruku kdyby se někdo chtěl zajímat a udělat rozbor oleje v případě nějakého problému na motoru.

S těmi značkami co píšeš nemám problém. Hlavně tedy pár aut mě jezdí roky na Millers Oils (jak EE LL tak CFS NT) a nikdy nebyl problém, takže tak nějak bych si u nich nebál dát ani tu 504/507, kterou nabízejí.
Ale nezmiňuješ tam Castrol asi zřejmě máš k tomu důvod?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od Pitris »

Pokud by servis nic nenamítal, tak vhodnější pro motor je olej VW502 s ACEA A3, jak 504/507. To je univerzální ekoolej, a přednostně pro motory s DPF.
Jinak vypustit první olej z fabriky do 5-ti tkm a pak měnit co 10 tkm (v zátěži i dřív) je jedna z nejlepších věcí co lze pro motor udělat :wink:
Milers je kvalitní olej, a Castrol jsem nezmínil záměrně, ovšem jeho nové řady EDGE už špatné nejsou. Znovu ale napíši že důležitější než značka oleje je jeho včasná výměna.
Jinak pokud by olej C3, tak lépe C3-10 (12, 14), bo tam ochrana motoru jako A3/B3-08. A C3-10 má co vím třeba ten Millers, Yacco nebo Sunoco.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od b8rline »

Super... teď se dívám na ty oleje od Millers a jsou tam dvě (resp. tři) 5w30 z řady premium.

EE LONGLIFE C3 5w30 - který má dle všeho lepší parametry a plní normu 502/505 a nižší cenu
EE LONGLIFE 5w30 - "horší" parametry a norma 504/507 a vyšší cena

zeptám se tedy přímo zastoupení, ale zřejmě vyšší cenu u toho druhého žene vyšší poptávka...

ten prvně zmiňovaný můžu použít do VW na 10tis.km jo? :-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od Pitris »

Na 10 tkm je jedno jestli EE LL C3 nebo 504/507. Já bych ale volil olej A3 502. A 0w40 nebo 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od b8rline »

tak zatím mám pár výměn s Mobilem 1 FS 0W40 a celkem to vypadá, že to auto s tím olejem spolupracuje dobře :-) jen asi cca po 6-7tis. mi připadá, že to bere olej trošku více než za čerstva - nejspíš ztrátou viskozity, ale nic hrozného řekněme v řádu pár deci. Co si myslíte o LSPI? Nebyl by lepší u tohoto motoru vhodnější použít cečkový olej např. Millers Oils EE 5w40? Je to EURO 6 a tam lze předpokládat agresivní nastavení ŘJ, hlavně kvůli emisím. Jinak má to duální vstřikování (nepřímé a přímé), takže sání a ventily by měly být čistěny. Ale po najetí cca. 30tis. km můžu trošku hodnotit a otáčky kolem 2000/2500tis. tomu moc pocitově nesvědčí, nejlépe mu je kolem 3000 a výše. Trošku bojuji s DSG, které to do těchto a mnohem nižších otáček stále tahá. Takže manuální režim na 90% všeho času :-( Uvažuji o upgrade SW jak motoru, tak DSG.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od Jerry3 »

b8rline píše:...můžu trošku hodnotit a otáčky kolem 2000/2500tis. tomu moc pocitově nesvědčí, nejlépe mu je kolem 3000 a výše. Trošku bojuji s DSG, které to do těchto a mnohem nižších otáček stále tahá. Takže manuální režim na 90% všeho času :-( Uvažuji o upgrade SW jak motoru, tak DSG.
Výborně! Pořídím si od VAGu prakticky to nej (ve třídě dva litry, resp. čtyři válce), abych musel řešit upgrade motoru i převodovky DSG. :wink: :twisted: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od Pitris »

to b8rline:
1) Pokud i nepřímý vstřik (resp. kombinace obého), tak LSPI není zas až takový problém.
2) Pokud nepodtáčíš - jako že podle toho co píšeš tak ne, tak taky dobře, jen to občas prohřáté protáhni k maximu.
3) Je velmi vhodné používat aditivované palivo, nebo přidávat aditiva (třeba VIF, Millers, Wynn's).
4) Výměna oleje po/do 10-ti tkm je pro motor velmi vhodná.
5) "Céčkový" olej bych nedával - do benzinu patří A3, ale pokud chceš vyzkoušet Millerse EE, zkus ho (je aspoň už C3-10 (možná teď i víc)). A v "céčku" má Mobil1 v SAE 0w40 taky olej - ESP.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od tonny »

Millers Oils EE 5w40 klidně vyzkoušej jen tak pro zajímavost. Určitě udělá radost.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od bjukemen »

Jerry3 píše: Výborně! Pořídím si od VAGu prakticky to nej (ve třídě dva litry, resp. čtyři válce), abych musel řešit upgrade motoru i převodovky DSG. :wink: :twisted: :mrgreen:
Moj kamarat sa dokonca tym zivi ze upravuje softy v RJ DSG prevodoviek. Je to strasne na prd nastavene v serii, kazdopadne po uprave je to uplne ine auto
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
b8rline
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 12, 2018 16:48

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od b8rline »

jak píše Jerry3 ve čtyřválci lepší motor u koncernu není... je to vlastně to samé co je v Audi S3, Leon Cupra, Golf R atd. V těch autech jsem nejel možná jsou naladěné jinak, ale to DSG tady je fakt děs. V normálním režimu to podtáčí až nechutně a ve sportovním zase vytáčí zbytečně až k 4-5tis.ot. Něco mezi D a S by bylo ideální a tam ty úpravy asi i cílí :-) Ale zase na druhou stranu, když si řadím sám, tak je to super... podřazování s meziplyny, přeřazení s lehkým zaprděním do výfuku je návykové, abych to jen nehanil :-D Pokud chceš 300 hp auto s potenciálem 400 hp a aby bylo combi resp. variant a zůstat s budgetem trochu při zemi, tak moc jiných možností ani v jiných značkách není :-D

Ohledně oleje možná vyzkouším ten EE 5w40 na léto, ale pořád tady mám ještě 4X4L starého 0W40 New Life :-D tak nevím asi to vypotřebuji a potom uvidím... nejraději bych zůstal u A3. Já myslím, že to s tím LSPI nebude tak žhavé u tohoto motoru. Pak to upravím nejspíš APR a bude :mrgreen:
Odpovědět