Pitris píše:PKoD-e, když ses tady zase objevil, celkem by mě zajímala Tvá reakce - nějak jsi to utnul.....
Utnul, nemelo to cenu. Po dlouhe debate se shodneme jen na principu, ze oleje s vyssi viskozitou jsou hur cerpatelne pri srovnatelnych teplotach. Dokonce se snad shodneme take na tom, ze pod urcitou teplotni hranici jiz neni olej nekterych viskozinich specifikaci vubec pouzitelny.
Neshodneme se naopak na realne aplikaci, mire nutnosti volby, mire negativniho pusobeni, pomeru prinos/ztrata (cena/vykon) atd.
Nic ve zlem, kazdy ma proste jiny nazor. Ja nepresvedcil Tebe, Ty me.
všecko só to vobchodní blafe. husťéši volej naběhne okamžitě do vysokýho tlako a naplní motór sténě rychle jako řidina kerá se u čerpadla mňadlá než ju čerpadlo veme a tlači. prasklý filtre u hustéch volejů to dokazujó.
A už se zase točíme kolem čerpadelnosti oleje. Ale mě spíše zajímá Váš názor na vlastnosti oleje při provozní teplotě a při vysokém zatížení u dieslu. Podle toho, co jsem výše uvedl,je podle výrobce olej 0W-30 a 5W-30 pro teploty vyšší, než 10 st. pro motor CRDi nevhodný - zřejmě už při vyšší teplotě nemá patřičnou viskozitu a řádně motor nemaže. Prostě ten olejový film není dostatečně silný na to, aby kontaktní plochy od sebe řádně oddělil. Proto má otázka zní: je viskizita oleje 5W-40 při vysokém zatížení dostatečná? Podle čísla teoreticky ano, ale jak je to ve skutečnosti? Podle API to není zrovna nic moc (CF-4) a mnou výše popsaný případ olejů Cinol spíše potvrzuje to, že olej 10W-40 Diesel Truck je pro CRDi vhodnější (CF-4, CG-4, CH-4). Jaký je Váš názor?
honás v kolchozo sme na desitkové cinól přešli před třema letama a vim že chlapi nato jezdijó aji v zánovnich německéch limuzinách. jenom pro uplně nový zéélande máme sud desítkový rimule kvůlivá záruce.
Pitris píše:PKoD-e, když ses tady zase objevil, celkem by mě zajímala Tvá reakce - nějak jsi to utnul.....
Utnul, nemelo to cenu. Po dlouhe debate se shodneme jen na principu, ze oleje s vyssi viskozitou jsou hur cerpatelne pri srovnatelnych teplotach. Dokonce se snad shodneme take na tom, ze pod urcitou teplotni hranici jiz neni olej nekterych viskozinich specifikaci vubec pouzitelny.
Neshodneme se naopak na realne aplikaci, mire nutnosti volby, mire negativniho pusobeni, pomeru prinos/ztrata (cena/vykon) atd.
Nic ve zlem, kazdy ma proste jiny nazor. Ja nepresvedcil Tebe, Ty me.
O.K. nic ve zlém - každý se na to díváme jinak.....
PKod problem ale s mazanim nesuvisi len s tlakom ale i objemom. Takze olej viskoznejsi kladie vacsi odpor na vytlacnej strane,z coho vypliva vacsi mazaci tlak,mensi objem a dlhsi cas na pretecenie oleja(dlhsi cas premazania motora). A to iste plati i na sacej strane ibaze tam tlak nerastie ale naopak klesa. Aj keby sme nebrali v uvahu vytlak tak uz len z uvedenych vypliva,ze uz len na sacej strane sa zvacsuje odpor voci prietoku z dovodu vacsej viskoziti. A navise cerpadla v mazacom systeme su rotacne (zubove) a tie maju malu saciu vysku,pricom zvacsenym odporom na sacej strane ich vykon prudko klesa.(lamelove alebo turbinove sa nepouzivaju).
Brembo: vsak presne to co jsi psal, jsem popsal trochu jinak. Saci vyska je jiny parametr, do tohoto krajniho pripadu se olejove cerpadlo snad ani nedostava. Olejove cerpadlo je navic objemove, takze mimo extremni pripady na viskozite media v podstate "nesejde".
Nic neni jen cerne nebo bile. Prakticky je zpozdeni dane hlavne nasanim oleje do cerpadla a i tak se jedna o velice kratke casy (jednotky vterin maximalne). Tento nazor obhajuju od pocatku.
na ty viskozity se už vykašlete,a radši mě napište co způsobuje "zčernání oleje".když olej leješ při výměně do motoru je čirý a když ho vypustíš tak je černý.a je jedno jedno jestli u žigula po 10000 km nebo u opla po 15000 km.a napište jestli je důvod jiný u vznětových motorů a jiný u zážehových motorů.toto téma bylo předmětem diskuze,odpověd se mě zatím nepodařilo nalézt.
dík za odpověď.
Holenku, jestli umíš číst (to se dá předpokládat, když už umíš psát) a dokážeš pochopit smysl psaného textu (o čemž se dá zřejmě s úspěchem pochybovat), tak se v referenčním článku dočteš, že pokud se budeme bavit o "zčernání" oleje (a na nic jiného se tazatel neptal), tak to je způsobeno prakticky výhradně karbonem a sazemi, jakožto produkty spalování uhlíkatých paliv. Křemičitý prach ze sání ani mechanický otěr totiž nezpůsobují "zčernání" a změnou barvy směrem k černé v důsledku degradace (stárnutí) samotného oleje se za normálních okolností (mnohé uživatele nemile překvapí zčernání oleje velmi krátce po jeho výměně) nemusíme příliš zabývat.
Holenku, jestli umíš číst (to se dá předpokládat, když už umíš psát) a dokážeš pochopit smysl psaného textu (o čemž se dá zřejmě s úspěchem pochybovat), tak se v referenčním článku dočteš, že pokud se budeme bavit o "zčernání" oleje (a na nic jiného se tazatel neptal), tak to je způsobeno prakticky výhradně karbonem a sazemi, jakožto produkty spalování uhlíkatých paliv. Křemičitý prach ze sání ani mechanický otěr totiž nezpůsobují "zčernání" a změnou barvy směrem k černé v důsledku degradace (stárnutí) samotného oleje se za normálních okolností (mnohé uživatele nemile překvapí zčernání oleje velmi krátce po jeho výměně) nemusíme příliš zabývat.
Len chcem pripomenúť názov tohoto vlákna: 10W nebo 5W ????