pologti2015 píše:benzin v oleji....až 20%....krátké jízdy....
Nejezdit, vyřešit kudy jde benzin do oleje, a pak vyměnit olej. Dát 0w40 či 5w40 s ACEA A3/B4 VW 502.00 (ne C3), a ten měnit kvůli krátkým (nebo ostřejším) jízdám tak po 6-ti tkm (bo ten motor je další VWprůser). A i s filtrem
Edit 22.4.
Když ten bambul s 1.8 TSI zjistil že koupil zajíce v pytli a navíc mu někdo zničil motor, pomazal všechny svoje příspěvky....
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv dub 30, 2020 8:47, celkem upraveno 2 x.
Důvod:Doplnění Edit:
Benziňák chce po zahřátí občas prohnat, a co mu teda sakra vadí, je podtáčení. Vysr*t se na "rádce" řazení a nejezdit pod 2 tisíce....
Což ale neznamená že by to rušilo co jsem napsal minule.
prikláňam sa na 99% k tomu, že problém je následkom krátkych trás, poskakovania pár km na jeden štart a držanie motora v nízkych ot. (rozumej pod 2000ot./min).. prakticky pri takej prevádzke nie je možnosť odstrániť z oleja všetko nahromadené palivo a kondenzát. Mám 2.0 TSI (čistý priamovstrek) nábeh cez 230tis.km (od 40tis.km zvýšený výkon) a nikdy niečim takým netrpel, rovnako nežerie "ani kvapku" oleja.. No nejazdí vôbec trasy kratšie ako 15km, väčšinou tých 25-30km , často aj trasu 120km tam/a nazad, často aj dialnice.. Po zahriatí dostáva prakticky nonstop za uši. Olej len FullSaps čo 7-9tis.km.
Pochybujem, že by si mal problém so samotným vstrekovacím systémom, ktorý by spôsoboval taký prienik paliva do valcov.. tieto TSI na toto netrpia, nemám takú vedomosť.
Já ti jen k tvým měřením množství oleje na měrce doplním, že mě z neznámých příčin dělá studený/teplý motor cca 25% na měrce...
Ke konkrétnímu problému motoru se nevyjádřím, ale obecně motor se musí "občas" dostat na provozní teplotu a v té pracovat nějaký čas, aby se z oleje odpařily různé kondenzáty vč. benzínu vzniklé popojížďkami. Takže jednou týdně účelová cesta (10km piánko na prohřátí motoru + 20km svižněji na zvýšení provozní teploty a 20km nakládačka - dekarbonizace (nejlépe kopec, držet motor v otáčkách a když už jde moc lehce - přibrzdit)).
Nejezdit opakovaně krátké trasy.
Myslím, že taky není nepodstatné, jak se množství oleje měří, v jaké situaci se měrka vytahuje a jak je na ní zachycená hladinka vůbec směroplatná. Že by se benzín do oleje dostával v takovém množství, mi hlava nějak nebere... A jak už je tu psáno - nepodtáčet a na nesmyslné pokyny rádce řazení se vybodnout. Že si to motor od nevímjakýchotáček "pobírá", může obsluha subjektivně vnímat pozitivně, realita však bude jiná, je to čtyřhrnek. U víceválcových motorů je to něco jiného.
rousini píše:Já ti jen k tvým měřením množství oleje na měrce doplním, že mě z neznámých příčin dělá studený/teplý motor cca 25% na měrce...
Ke konkrétnímu problému motoru se nevyjádřím, ale obecně motor se musí "občas" dostat na provozní teplotu a v té pracovat nějaký čas, aby se z oleje odpařily různé kondenzáty vč. benzínu vzniklé popojížďkami. Takže jednou týdně účelová cesta (10km piánko na prohřátí motoru + 20km svižněji na zvýšení provozní teploty a 20km nakládačka - dekarbonizace (nejlépe kopec, držet motor v otáčkách a když už jde moc lehce - přibrzdit)).
Nejezdit opakovaně krátké trasy.
Ano a proto se olej měří po jízdě, kdy opravdu zahřejeme motor. Po vypnutí se nechá klesnout hladina cca 10-15 min a pak se měří. Tot správny postup. Za studena nám měrka ukáže víc oleje...A taky auto stát rovně..to vše dělá velký rozdily
pologti2015 píše:ja ten motor neznam delal jsem 4 roky ve fiatu a pak ve fordu
...
A koupil sis VW...
Jinak souhlasím s tím co bylo napsané, moderním benzínovým motorům nedělají krátké trasy dobře. Ovšem pokud se benzín do oleje smývá v takovém množství, tipuju i nějakou mechanickou závadu.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85 Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Bramborak3 píše: Po vypnutí se nechá klesnout hladina cca 10-15 min a pak se měří. Tot správny postup. Za studena nám měrka ukáže víc oleje...A taky auto stát rovně..to vše dělá velký rozdily
obavam sa ze je to prilis kratky cas, nestecie vsetko dolu. 15min je dost daleko od studena.
LPG X-CESS VST MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30