1.8 TSI - benzín v oleji

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
pologti2015

1.8 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od pologti2015 »

:arrow:
Naposledy upravil(a) pologti2015 dne úte dub 21, 2020 21:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.8 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Pitris »

pologti2015 píše:benzin v oleji....až 20%....krátké jízdy....
Nejezdit, vyřešit kudy jde benzin do oleje, a pak vyměnit olej. Dát 0w40 či 5w40 s ACEA A3/B4 VW 502.00 (ne C3), a ten měnit kvůli krátkým (nebo ostřejším) jízdám tak po 6-ti tkm (bo ten motor je další VWprůser). A i s filtrem :!:

Edit 22.4.
Když ten bambul s 1.8 TSI zjistil že koupil zajíce v pytli a navíc mu někdo zničil motor, pomazal všechny svoje příspěvky....
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv dub 30, 2020 8:47, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Doplnění Edit:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pologti2015

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od pologti2015 »

:roll:
Naposledy upravil(a) pologti2015 dne úte dub 21, 2020 21:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od pepoh »

pologti2015 píše: ale doprdele ja si nemuzu pomoct rika mi to zarad v 5é petku
daj si tam ciernu samolepku :wink:
vyssimi otackami maju kvapky paliva menej casu a prilezitosti sa zachytit steny valca...benzin odmastuje, tak bacha...
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Pitris »

Benziňák chce po zahřátí občas prohnat, a co mu teda sakra vadí, je podtáčení. Vysr*t se na "rádce" řazení a nejezdit pod 2 tisíce....
Což ale neznamená že by to rušilo co jsem napsal minule.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od rosso »

pologti2015 píše:a ja to mam platit?
Však nikdo tě nenutí :twisted:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1754
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od kornel »

prikláňam sa na 99% k tomu, že problém je následkom krátkych trás, poskakovania pár km na jeden štart a držanie motora v nízkych ot. (rozumej pod 2000ot./min).. prakticky pri takej prevádzke nie je možnosť odstrániť z oleja všetko nahromadené palivo a kondenzát. Mám 2.0 TSI (čistý priamovstrek) nábeh cez 230tis.km (od 40tis.km zvýšený výkon) a nikdy niečim takým netrpel, rovnako nežerie "ani kvapku" oleja.. No nejazdí vôbec trasy kratšie ako 15km, väčšinou tých 25-30km , často aj trasu 120km tam/a nazad, často aj dialnice.. Po zahriatí dostáva prakticky nonstop za uši. Olej len FullSaps čo 7-9tis.km.
Pochybujem, že by si mal problém so samotným vstrekovacím systémom, ktorý by spôsoboval taký prienik paliva do valcov.. tieto TSI na toto netrpia, nemám takú vedomosť.

P.S a :wink: za využitie existujúceho vlákna
pologti2015

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od pologti2015 »

:roll:
Naposledy upravil(a) pologti2015 dne úte dub 21, 2020 21:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od rousini »

Já ti jen k tvým měřením množství oleje na měrce doplním, že mě z neznámých příčin dělá studený/teplý motor cca 25% na měrce...
Ke konkrétnímu problému motoru se nevyjádřím, ale obecně motor se musí "občas" dostat na provozní teplotu a v té pracovat nějaký čas, aby se z oleje odpařily různé kondenzáty vč. benzínu vzniklé popojížďkami. Takže jednou týdně účelová cesta (10km piánko na prohřátí motoru + 20km svižněji na zvýšení provozní teploty a 20km nakládačka - dekarbonizace (nejlépe kopec, držet motor v otáčkách a když už jde moc lehce - přibrzdit)).
Nejezdit opakovaně krátké trasy.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Colommbo »

Myslím, že taky není nepodstatné, jak se množství oleje měří, v jaké situaci se měrka vytahuje a jak je na ní zachycená hladinka vůbec směroplatná. Že by se benzín do oleje dostával v takovém množství, mi hlava nějak nebere... :? A jak už je tu psáno - nepodtáčet a na nesmyslné pokyny rádce řazení se vybodnout. Že si to motor od nevímjakýchotáček "pobírá", může obsluha subjektivně vnímat pozitivně, realita však bude jiná, je to čtyřhrnek. U víceválcových motorů je to něco jiného.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od Bramborak3 »

rousini píše:Já ti jen k tvým měřením množství oleje na měrce doplním, že mě z neznámých příčin dělá studený/teplý motor cca 25% na měrce...
Ke konkrétnímu problému motoru se nevyjádřím, ale obecně motor se musí "občas" dostat na provozní teplotu a v té pracovat nějaký čas, aby se z oleje odpařily různé kondenzáty vč. benzínu vzniklé popojížďkami. Takže jednou týdně účelová cesta (10km piánko na prohřátí motoru + 20km svižněji na zvýšení provozní teploty a 20km nakládačka - dekarbonizace (nejlépe kopec, držet motor v otáčkách a když už jde moc lehce - přibrzdit)).
Nejezdit opakovaně krátké trasy.
Ano a proto se olej měří po jízdě, kdy opravdu zahřejeme motor. Po vypnutí se nechá klesnout hladina cca 10-15 min a pak se měří. Tot správny postup. Za studena nám měrka ukáže víc oleje...A taky auto stát rovně..to vše dělá velký rozdily
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od lefort »

pologti2015 píše:ja ten motor neznam delal jsem 4 roky ve fiatu a pak ve fordu
...
A koupil sis VW... :roll:
Jinak souhlasím s tím co bylo napsané, moderním benzínovým motorům nedělají krátké trasy dobře. Ovšem pokud se benzín do oleje smývá v takovém množství, tipuju i nějakou mechanickou závadu.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od pepoh »

Bramborak3 píše: Po vypnutí se nechá klesnout hladina cca 10-15 min a pak se měří. Tot správny postup. Za studena nám měrka ukáže víc oleje...A taky auto stát rovně..to vše dělá velký rozdily
obavam sa ze je to prilis kratky cas, nestecie vsetko dolu. 15min je dost daleko od studena.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od lefort »

Nevím jak Ty, ale já mám do 10 minut po vypnutí horkého motoru olej na měrce stejně vysoko jako třeba o další hodinu déle.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 1.4 TSI - benzín v oleji

Příspěvek od jarson1 »

u mojich aut je v navode "3 až 5 min. po vypnutí motoru"
Ale ako bolo napisane, aj po hodine statia už sa to nijako nezmení.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět