1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

podebradak

1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od podebradak »

Dobrý den, prosím o radu koupil jsem Citroen s motorem 1.6 HDI bez FAPu 55kw. Auto má najeto poctivých 35 tis. km (předváděčka), s autem budu jezdit každý den převážně popojížďky po městě s dlouhými prostoji (motor se asi úplně neprohřeje), vyjímečně delouhé trasy do 100km. O motoru jsem četl že má problémy s mazáním, tak nechci nic pokazit. Rozhoduji se mezi oleji Total Quartz 9000 5w-40, nebo Total INEO 5w-30 ECS. Oba oleje výrobce doporučuje. Olej budu měnit po max 15 tisících, nebo po roce. Který bude prosím na moje využití auta vhodnější. Nejde o peníze že je ten Total ineo 5w-30 o trochu dražší, chci který bude lepší pro motor aby měl dlouhou životnost. Jestě jsem někde četl že je lepší udělat proplach co si o tom myslíte? Není to zbytečné na 35 000 tisících? Děkuji za odpověď. :wink:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Text z mob.internetu

Příspěvek od Pedro »

5w-30 na couracky ok,zvlaste v zime. Na letni cesty,zejmena event.dalky muze byt na 'hrane',proto 40ka bude vhodnejsi,nikoliv nutna. Jen bude mi 'rezervu' pro vyssi tepl.zatizeni v letnim obdobi.
Urcite ale ohlidat vykon.pozadavek na olej od vyrobce motoru.
A zkratit vymeny na 10tkm.
Autoxxxrady

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jestli dáš 5W-30 nebo 5W-40 záleží na tobě. Můžeš dát oba. Ta 5W-40 bude mít větší alaklickou rezervu. Ale couračky po městě bych měnil max. 7500km nebo 2x do roka. Pořád to startovat studený a odstavovat neprohřátý ti olej zlikviduje brzo. Ale můžeš to samozřejmě měnit i po 15000km nebo roce jesti najedeš např. 10 000km ročně, tak ti motor taky chvíli vydrží.
Proplach motoru děláš tím, že měníš olej. Takže je zbytečný dělat něco speciálního. Jestli chceš, tak tam dej Total 5W-40 třeba na 3měsíce a pak ho vyměň. Prostě si zkrať jednu výměnu.

A jinak na couračky po městě bych si koupil malej benzín bez turba. Minimální sevis spotřeba nízká a topí to dřív .) Diesel na courání po městě neni. Tabulková hodnota spotřeby je jedna věc následnej servis pak druhá. Těžší motor likviduje přední nápravu, turbo, common rail, dvouhmotový setrvačník a DPF který naštěstí nemáš.
Malej benzin lehkej na předek, bez turba, spojka laciná, DPF nemá. Měníš svíčky, filtr vzduchu, olej a občas palivovej filtr a jezdíš furt za pár kaček.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od jerome »

Na kratke jazdy na zimu je 5W30 idealny :wink: a kedze sa tento styl berie ako stazene podmienky pre motor tak na vymenu po 15.000 alebo 1 rok zabudni :!: Tu plati 5-6.000 km alebo 6 mesiacov teda ak chces ozaj pre ten motor urobit to najlepsie :idea: Na leto by som potom dal 5W40 napr. teraz v akcii Mogul racing zdroj: uzivatel FF :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Colommbo »

podebradak píše: ...Citroen s motorem 1.6 HDI ... s autem budu jezdit každý den převážně popojížďky po městě s dlouhými prostoji (motor se asi úplně neprohřeje), vyjímečně delouhé trasy do 100km ... Olej budu měnit po max 15 tisících, nebo po roce ... chci který bude lepší pro motor aby měl dlouhou životnost...
S ohledem na uvažovaný způsob provozu auta (motoru) všecko špatně, kolegové už to sdostatek objasnili... :roll: A volbou oleje motor moc nezachráníš, přání v poslední větě si nesplníš, skoro je mi toho motoru líto... :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Návštěvník »

Nenech se zblbnout. Stejný motor dokonce s DPF používám už 7 let a 120 000 km naprosto bez problémů.
Podle servisní knížky jsou výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok. Olej používám s výkonnostní třídou ACEA C3.

I na jiných diskuzních fórech jsem si všimnul, že největší problémy s čímkoliv, mají ti, kteří to nepoužívají.
podebradak.

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od podebradak. »

Děkuji všem za rady. Dám tam ten Total ineo 5w-30 na zimu, a v létě nějakou 5w-40, no auto už mám takže doufám jak psal kolega výše že to tak hrozné s tou životnosti nebude, na předchozím autě jsem najezdil takovýmto zbůsobem 370 tkm a stále jezdí 2.0 hdi, tak když vydrží alespoň 150tkm-200tkm tak budu rád, benzín jsem původně chtěl ale asi se do tohoto auta nedával, protože nešel zánovní vůz vůbec sehnat, tak jsem koupil toto. Ani 2.0 hdi se tam nedával, pouze 1.6 hdi. Olej budu tedy měnit dříve tak na těch 8.000-10.000, podle toho jak se zrovna bude jezdit. Díky. :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od jerome »

Návštěvník píše:Podle servisní knížky jsou výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok.
Normanlny provoz je potom kolko 30.000 ci 40.000 :?: :? :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše:Nenech se zblbnout...výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok...největší problémy s čímkoliv, mají ti, kteří to nepoužívají.
Ale samozřejmě, ať si každý jezdí s čímkoli a jakkoli a mění olej přesně podle servisního manuálu, je to jeho věc, já už mlčím... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:Nenech se zblbnout.
Podle servisní knížky jsou výměnné intervaly pro těžký provoz 20 000 km nebo 1 rok. Olej používám s výkonnostní třídou ACEA C3.
..tak si daj urobit rozbor oleja po 20tkm, ktory pracoval v takychto ztazenych podmienkach, napr. na obsah TBN (alkalicku rezervu..) a som zvedavy co budes tvrdit potom :lol: ..Len ignorant, maximalny setrilek alebo totalny laik ktory o tom nema ani paru, necha v motore pri takomto rezime olej na tolke kilometre :roll:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Pedro »

... majitel to psal ve stylu,chci pro svůj motor to lepší,než standartní,pokud jsem to správně pochopil.Proto,nejen, moje rada hlavně na zkrácení int.výměny,bo logicky a hlavně prakticky,poskakovacím stylem jde olej brzo do háje,resp. jeho určité komponenty.
Kdyby na to prděl,neptá se tady na to,naleje LL vazelínu a šmytec.
Autoxxxrady

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Autoxxxrady »

Stejný motor? A jezdíš s nim cukačky po městě na 20 000km interval? Jde o to jestli jezdíš stejnym stylem jako kolega ne jestli máš stejný motor.
Palin

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Palin »

Poděbradáku, ten olej Total INEO 5W-30 bych tam nedával. Je to low saps olej pro auta s FAP filtry a pokud v autě skutečně filtr není, tak tyto oleje do auta bych vůbec nedoporučoval.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města

Příspěvek od Brembo »

tomu motoru bude absolutne jedno,že kedy a aký olej bude menit. Skor než sa motor opotrebuje sa budu musiet menit dielce,ktoré prekročia cenou hodnotu motora-turbo pridlo nevydrží,vstrekovače pojdu do neba tiež dost skoro. Počítam max 100 tisíc,v najlepšom 150 tisíc. Tiež EGR a možno i hlava valca.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět