1.0 MPi CNG citigo/Up
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ahoj,
tak jsem teď najel 1300 km na příč EU (rakousko, německo, svýcarsko). Vše převážně dálnice. Průměrná rychlost asi 90 km/h a po dálnici tak 110-130 km/h. Spotřeba celková dlouhodobá CNG 3.3 kg/100 ve dvou s plně naloženým "kufrem" resp i autem až pod střechu. Gumy nafouklé ok a bez rakve či zahrádky.
Podle měrky oleje během cesty trošku ubylo, tak 1/5. Bylo to naplněné nově až po okraj a teď je vidět čistý začátek měrky. Subjektivní pocit mám, že předtím ten MOL 5w40 se držel o něco lépe. Olej klidně doleju o tom žádná. Jen mě zajímá, jestli je to nějak odůvodnitelné, že oleje xx-50/60 ubývají rychleji, nebo ne. Osobně si myslím, že by tomu tak být nemělo, ale radši se ptám.
Jinak spotřeba s tímhle olejem je stejná, resp pod hranicí toho, že bych to zaznamenal, že bych vyměnil a najednou jezdil třeba od 0.2-0.3 kg plznu na sto víc. Jsem spokojený a znovu děkuji za trpělivost a rady..
tak jsem teď najel 1300 km na příč EU (rakousko, německo, svýcarsko). Vše převážně dálnice. Průměrná rychlost asi 90 km/h a po dálnici tak 110-130 km/h. Spotřeba celková dlouhodobá CNG 3.3 kg/100 ve dvou s plně naloženým "kufrem" resp i autem až pod střechu. Gumy nafouklé ok a bez rakve či zahrádky.
Podle měrky oleje během cesty trošku ubylo, tak 1/5. Bylo to naplněné nově až po okraj a teď je vidět čistý začátek měrky. Subjektivní pocit mám, že předtím ten MOL 5w40 se držel o něco lépe. Olej klidně doleju o tom žádná. Jen mě zajímá, jestli je to nějak odůvodnitelné, že oleje xx-50/60 ubývají rychleji, nebo ne. Osobně si myslím, že by tomu tak být nemělo, ale radši se ptám.
Jinak spotřeba s tímhle olejem je stejná, resp pod hranicí toho, že bych to zaznamenal, že bych vyměnil a najednou jezdil třeba od 0.2-0.3 kg plznu na sto víc. Jsem spokojený a znovu děkuji za trpělivost a rady..
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Některé motory - aniž by to byla závada - si při vysoké zátěži (vysoké otáčky nebo při plném nákladu) oleje trošku pápnou.... Oleje xw/50 by mělo ubývat méně než xw/40, ale jsou věci mezi nebem a zemí?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ahoj mastnáci!
Tak jsem teď měnil z Yacco 5w50 pao při asi 12 tis., vzal jsem to i s oil filtrem. A oil byl čistý bez sazí, ale hnědý - o tom jsme si tu už ale několikrát psali. Vykapáno přes noc, pak pár krát škytnout motorem - pár kapek navíc ven z motoru. A nalil jsem tam nově Mobil1 5w-50, tak jsem zvědavý jestli zpozoruji nějakou změnu. Přepokládám, že ale vůbec nic pozorovat nebudu. V tědle vedrech, kdy se motor musí přichlazovat větrákem, pořád běží klimoška atp, tak je těžké cokoliv odpozorovat. Chod je hladký, tichý a nic nikde necvaká. Tentokrát jsem neproplachoval, přišlo mi to u těchto olejů spíš zbytečné, aby to vymejval nějakou 5w-40, když tam byl deluxe olej a dám tam další obdobně dobrý.
Otázka jen je, jestli a jak často měnit u CNG olejový filtr. Nikde nejsou totiž žádné saze ani bordel. Jen je to hnědé připálené. Tak si říkám, jestli to neměnit ob 1-2 výměny oleje? Je mi líto to vyhazovat, vypadá to totiž jako nové. Nejde o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco co má ještě vcelku dobrou životnost - třeba, ale třeba ne. Proto se ptám co vy na to?
Tak se mějte,
a děkuji za rady co jste mi tu dali,
Filip
Tak jsem teď měnil z Yacco 5w50 pao při asi 12 tis., vzal jsem to i s oil filtrem. A oil byl čistý bez sazí, ale hnědý - o tom jsme si tu už ale několikrát psali. Vykapáno přes noc, pak pár krát škytnout motorem - pár kapek navíc ven z motoru. A nalil jsem tam nově Mobil1 5w-50, tak jsem zvědavý jestli zpozoruji nějakou změnu. Přepokládám, že ale vůbec nic pozorovat nebudu. V tědle vedrech, kdy se motor musí přichlazovat větrákem, pořád běží klimoška atp, tak je těžké cokoliv odpozorovat. Chod je hladký, tichý a nic nikde necvaká. Tentokrát jsem neproplachoval, přišlo mi to u těchto olejů spíš zbytečné, aby to vymejval nějakou 5w-40, když tam byl deluxe olej a dám tam další obdobně dobrý.
Otázka jen je, jestli a jak často měnit u CNG olejový filtr. Nikde nejsou totiž žádné saze ani bordel. Jen je to hnědé připálené. Tak si říkám, jestli to neměnit ob 1-2 výměny oleje? Je mi líto to vyhazovat, vypadá to totiž jako nové. Nejde o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco co má ještě vcelku dobrou životnost - třeba, ale třeba ne. Proto se ptám co vy na to?
Tak se mějte,
a děkuji za rady co jste mi tu dali,
Filip
Naposledy upravil(a) filip.díky dne stř srp 08, 2018 10:51, celkem upraveno 1 x.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Jak kterýfilip.díky píše:V tědle vedrech, kdy se motor musí přichlazovat větrákem
Rozhodně měnit! Filtr tam není kvůli sazím, které jím stejně projdou. Ty jsi ten olejový filtr rozřízl a zkoumal?filip.díky píše:Otázka jen je, jestli a jak často měnit u CNG olejový filtr. Nikde nejsou totiž žádné saze ani bordel. Jen je to hnědé připálené. Tak si říkám, jestli to neměnit ob 1-2 výměny oleje? Je mi líto to vyhazovat, vypadá to totiž jako nové. Nejde o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco co má ještě vcelku dobrou životnost - třeba, ale třeba ne. Proto se ptám co vy na to?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
No dyť jo. 0w30 je nélepčí a 5w50 je vazelína Obzvláště na dlouhý jízdy, a v těchto vedrech....
Buď rád za 5w50 A3 - je to "plnotučný" olej
Olejový filtr je schopný filtrovat nečistoty o průměru zhruba 10 - 15 µm. A že Ty nevidíš nečistoty v oleji nebo ve filtru ještě neznamená že tam nejsou. A po 12-ti tkm tam jsou !
Jinak při spalování plynu se olej tolik nezbarví, zato vzniká víc tvrdého karbonu a kyselin.
Buď rád za 5w50 A3 - je to "plnotučný" olej
Olejový filtr je schopný filtrovat nečistoty o průměru zhruba 10 - 15 µm. A že Ty nevidíš nečistoty v oleji nebo ve filtru ještě neznamená že tam nejsou. A po 12-ti tkm tam jsou !
Jinak při spalování plynu se olej tolik nezbarví, zato vzniká víc tvrdého karbonu a kyselin.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ahoj,
né né, filtr jsem nerozdělával, protože je to v plechové pixle a bez flexky nebo nějaké plechostřihačky se do toho běžným způsobem nedá nějak moc dostat. A upřimně se nechci ani nějak moc zdělat od oleje. V kýblu po vypouštění ale nezbylo vůbec nic, žádná usazenina, špona nic. Bylo to fakt čisté, jen karamelově hnědé. Vím jak vypadá olej z benzínu nebo dieselu a tady nebyla taková ta klasická vrstva tmavého bordýlku, když se to vylívalo. A to sem to nechal den odstát v hrnci, než jsem to slil do kanystru...
No jinak průměrka je 3.3-3.2 kg plynu na 100, ale převážně dálnice. Rekord mám 2.6 kg plynu/100 km, ale to jsem jel jak smrad a převážně okresky a nebo pomalu dálnici. Zapomněl jsem si totiž kartu a tak jsem mušel setřit aby dojel. Nouze mě naučila, že to jde!
A co se servisu týče, tak jen svíčky v autorizáku za necelých 2000,-.
Zatím tedy spokojenost. Dám vědět při další výměně, tak nějak během Vánoc. To tam asi naleju ten MOL, potřebuji ho upotřebit...
né né, filtr jsem nerozdělával, protože je to v plechové pixle a bez flexky nebo nějaké plechostřihačky se do toho běžným způsobem nedá nějak moc dostat. A upřimně se nechci ani nějak moc zdělat od oleje. V kýblu po vypouštění ale nezbylo vůbec nic, žádná usazenina, špona nic. Bylo to fakt čisté, jen karamelově hnědé. Vím jak vypadá olej z benzínu nebo dieselu a tady nebyla taková ta klasická vrstva tmavého bordýlku, když se to vylívalo. A to sem to nechal den odstát v hrnci, než jsem to slil do kanystru...
No jinak průměrka je 3.3-3.2 kg plynu na 100, ale převážně dálnice. Rekord mám 2.6 kg plynu/100 km, ale to jsem jel jak smrad a převážně okresky a nebo pomalu dálnici. Zapomněl jsem si totiž kartu a tak jsem mušel setřit aby dojel. Nouze mě naučila, že to jde!
A co se servisu týče, tak jen svíčky v autorizáku za necelých 2000,-.
Zatím tedy spokojenost. Dám vědět při další výměně, tak nějak během Vánoc. To tam asi naleju ten MOL, potřebuji ho upotřebit...
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Zajímalo by mě, co za svíčky ti v servisu dali. :-/
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
To bude cena i s prací.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
neviem, objavuju sa casto protichodne informacie pri spalovani plynu a cistoty motora.Pitris píše:
Jinak při spalování plynu se olej tolik nezbarví, zato vzniká víc tvrdého karbonu a kyselin.
chcelo by to nejake fotky zo zivota
rezat flexou olejovy filter je kktina, lebo ti narobis vnutri bordel z pilin.
ked uz tak noznice na plech
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Výmena a la "nechat vykapat přes noc a pak pár krát škytnout motorem" (puntičkár) a následne rozmýšľať či vymeniť filter, alebo nie, mi nejako dokopy nejde
Buďto chceš všetko urobiť poctivo,alebo sa na to úplne vyprdni
Buďto chceš všetko urobiť poctivo,alebo sa na to úplne vyprdni
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
https://audis.rajce.idnes.cz/AUDI_80_te ... _hlavou../
Pepoh: Tady mas motor 1.8 v Audi 80,najeto na lpg cca 250 tis.km (celkem 430 tis.km).Foto jeste pred očištěním.Zadny tvrdy karbon tam nebyl
Pepoh: Tady mas motor 1.8 v Audi 80,najeto na lpg cca 250 tis.km (celkem 430 tis.km).Foto jeste pred očištěním.Zadny tvrdy karbon tam nebyl
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Protichůdné informace se šíří proto,protože lidi se nechají oblbovat. Opravdu platí to (je to i logické), že při provozu na plyn se motorový olej nešpiní - je do žluta nebo do světle hnědé barvy. Je to proto,že plyn je suchej a zákonitě nemůže přeci nic smývat nebo čistit na rozdíl od benzínu. Proto motory provozované na plyn jsou uvnitř jak po žloutence.pepoh píše:neviem, objavuju sa casto protichodne informacie pri spalovani plynu a cistoty motora.Pitris píše:
Jinak při spalování plynu se olej tolik nezbarví, zato vzniká víc tvrdého karbonu.
chcelo by to nejake fotky zo zivota
rezat flexou olejovy filter je kktina, lebo ti narobis vnutri bordel z pilin.
ked uz tak noznice na plech
Při spalování plynu dochází k tvorbě kyselých splodin a ty zatěžují motorový olej podstatně víc,než motor jezdící na benzín a proto z toho plyne častější výměna oleje,než při provozu na benzín.
Montážníci plynu tě budou konejšit opakem - olej se může měnit podstatně déle,protože se je pořád světlej a dávají to jako výhodu plynu ... Fotky sem tu už několikrát dával. A na toto téma psal taky dost. Někde to tu bude. Na plyn sem najezdil 150 000 km,tak o tom trochu něco vím,ale odborník nejsem
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Je to o včasné výměně oleje.... Všechno
A "kyselý" olej není vidět....
A "kyselý" olej není vidět....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
K tomu mému laickému dotazu na oil filtr, prostě proč sem se takhle zeptal? Jak sami píšete, tak u "plynáků" olej degraduje jiným způsobem, než u spalovacích motorů - přepaluje se a kysne. Jinak bude degradovat u CNG a jinak u LPG, ale to se asi nedozvíme. Filtr jako takový byl vymyšlený v době, kdy auta na plyn tak nějak neexistovaly. Účel filtru je, aby v oleji nebyly ty mikročástice uhlíku. Jenže při spalováni zemního plynu by ten uhlík měl vznikat minimálně. Protože když by vznikal, taááák je oil čóoorný a není!
Znovu říkám, jsem laik. Jen se nad tím snažím trochu přemýšlet. A když vidím, že ten olej je jakoby nezakalený mikročásticemi, tak si říkám, jeslti je nutné ten olej filtr měnit. Nejde mi o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco u čeho je ještě poloviční životnost a zbytečně nechci vytvářet odpad.
Když bych si nechtěl nechat poradit, tak jsem nekoupil to co jste mi tady doporučili a nezačal s domacím měněním kolem těch 10 tisíc. A pro mě za mě já to vyměním pokaždé, mám jich nakoupených do zásoby několik...
Nedokonalé hoření methanu
CH4 + O2 → 2H2O + C
nebo 2CH4 + 3O2 → 4H2O + 2CO
https://cs.wikipedia.org/wiki/Methan
Hořením zemního plynu tedy vzniká oxid uhličitý a voda.
Znovu říkám, jsem laik. Jen se nad tím snažím trochu přemýšlet. A když vidím, že ten olej je jakoby nezakalený mikročásticemi, tak si říkám, jeslti je nutné ten olej filtr měnit. Nejde mi o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco u čeho je ještě poloviční životnost a zbytečně nechci vytvářet odpad.
Když bych si nechtěl nechat poradit, tak jsem nekoupil to co jste mi tady doporučili a nezačal s domacím měněním kolem těch 10 tisíc. A pro mě za mě já to vyměním pokaždé, mám jich nakoupených do zásoby několik...
Nedokonalé hoření methanu
CH4 + O2 → 2H2O + C
nebo 2CH4 + 3O2 → 4H2O + 2CO
https://cs.wikipedia.org/wiki/Methan
Hořením zemního plynu tedy vzniká oxid uhličitý a voda.
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
No prostě cena za výměnu v autorizovanám servisu. Přihlédl jsem k tomu, že bude záznam v elektronické servisce, což je investice do ceny auta při případném neplánovaném prodeji. Jinak svíčka stojí asi 150 kaček + klíč, výměna samodomo vyjde do 500 kaček. Ale ještě jsem se do toho nepustil, nemám nikoho, kdo by mi to ukázal a mám z toho trochu obavu.lefort píše:Zajímalo by mě, co za svíčky ti v servisu dali. :-/