1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28506
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

filip.díky píše: čtv dub 04, 2024 12:48Kolega koupil v lídlu jejich W5 olej s VW normami. Jakože nejdřív do sekačky. Pak mu to ale nedalo, nalil to do auta. Tak s tim teď přes rok jezdil s lpg 2l honda. Zkusili jsme merkou tlaky na vlacích před a po, bez změny. Měli 10w40 za 350 kc a 5w40 stoji 450kc 5l. Co si o tom myslíte na proplach, dolévání či i ježdění?
Na dolití či jako občasný proplach (nechat to v motoru jednou za 5 výměn 1000 km) klidně.
Ale nechat to v motoru celý interval :?: Mě by 3 stovky na 5 litrech nestály za potencionální možnost problému (který se nemusí projevit hned)....
On Argus 🍺 z Lidlu se taky pít dá, ale....🤮 🤣
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 2063
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Nedávno sem někam dával tuším Jarson rozbor toho oleje ne? Nebo si to s něčím pletu?
🚗 Mazda 6, 2.0 SkyactiveG 121kW
⛽ N98 + Millers PP Ecomax
💧Ravenol DXG
☀️ KUMHO ECSTA SPORT PS72 XL - 225/45 R19 96 Y XL
jarson1
Příspěvky: 2696
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od jarson1 »

Nie ja a nie tohoto. Ale ano, niekto daval rozbor na kaufladdovsky " mitan". A bol teda dost dobry.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Shi
Příspěvky: 1413
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Shi »

filip.díky píše: čtv dub 04, 2024 12:48 Kolega koupil v lídlu jejich W5 olej s VW normami. Co si o tom myslíte na prolach, dolévání či i ježdění?
Lidl si nemůže dovolit žádný průšvih, takže pokud je na tom napsaná nějaká norma, tak ji to splňovat bude. Současně to bude maximálně orientované na nízkou cenu a může to být výprodej aditivačních balíčků a receptury, které se někdo potřebuje zbavit, protože nastupuje nová generace aditivačních balíčků. Takže já bych se toho nebál, zejména pokud se ten olej bude měnit včas a nebude se interval výměny šponovat na doraz a auto není náročné na kvalitu oleje. Pro někoho s menším nájezdem, kdo mění olej ročně a komu auto dřív zrezaví než se opotřebuje, to může být velmi racionální volba.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 2063
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Tak nějak jsem si myslel, že by to mohlo bejt.
A záměna Lidl x Kaufland... Oboje má stejného majitele, nepodstatné 😂😂😂
🚗 Mazda 6, 2.0 SkyactiveG 121kW
⛽ N98 + Millers PP Ecomax
💧Ravenol DXG
☀️ KUMHO ECSTA SPORT PS72 XL - 225/45 R19 96 Y XL
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28506
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Shi píše: čtv dub 04, 2024 15:07 Lidl si nemůže dovolit žádný průšvih, takže pokud je na tom napsaná nějaká norma, tak ji to splňovat bude. Současně to bude maximálně orientované na nízkou cenu a může to být výprodej aditivačních balíčků a receptury, které se někdo potřebuje zbavit, protože nastupuje nová generace aditivačních balíčků. Takže já bych se toho nebál, zejména pokud se ten olej bude měnit včas a nebude se interval výměny šponovat na doraz a auto není náročné na kvalitu oleje. Pro někoho s menším nájezdem, kdo mění olej ročně a komu auto dřív zrezaví než se opotřebuje, to může být velmi racionální volba.
To asi ano, tady souhlas, leč já svoji odpovéď vztáhl k filipovu autu (a předpokládám, že jde stále o to samé), kdy k němu a k provozu filip uvedl že litrový motor na CNG celkem ždíme.
filip.díky píše: stř led 03, 2018 13:30 Zdravím olejáře!

Mám prosbu a dotaz na druh oleje do tohoto motůrku. Dle specifikace Škodá je to následovně:

"1.0l/50kW - CNG -VW 502 00 nebo VW 504 00 s důrazem na použití paliva s normou EN228(N95/98), tedy pokuď jsem dobře pochopil, tak se jedná o aditivovaný naturál. Olej se má u tohoto motoru měnit po 15 tis. kilometrech. Auto je už po garančce, takže si chci začít měnit sám. Ročně "nalítám" cca 30-35 tisíc. Olej se bude tedy měnit cca 2-3 x za rok. Dle příručky se ho tam vejde asi 3.4 litru.

Mám předvybráno Mobil1 ESP 5W-30 v 20l sudu. Jsou nějaké jiné alternativy? Co byste mi doporučili prosím?

Na autě mám najeto cca 45 tisíc, jezdí se převážně dálnice. Někdy v pravém a někdy v levém. Autíčko moc nešetřím, protože vzhledem k obsahu motoru je potřeba občas trochu vytáčet. Tam kde u běžných obsahů vystačíte s 2-3 tis otáček, tak u Citigo je to o tisíc víc....
Proto jsem napsal že bych s W5 olejem byl opatrný a dal třeba (o ty 3 stovky na 5 litrů dražší) Shell, který tu zátěž zvládne určitě lépe, a navíc budu vědět CO je to za olej....
A fakt bych tady neřešil možnou úsporu 60,- na litr oleje W5.
Na druhou stranu ano, pro toho kdo najede 5 tkm za rok a po roce olej vymění to může být ekonomicky použitelná nebo zajímavá volba.
To má(š) Shi pravdu :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1413
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Shi »

Máš pravdu to že jde o CNG s vysokým ročním nájezdem mi uniklo. :wink:
Kdybych honil každou korunu, tak bych i u auta na plyn bych ten W5 klidně použil, ale měnil bych olej tak často, že by nakonec u auta s velkým ročním nájezdem dávalo větší smysl použít ten Shell, který bych stejně měnil nejpozději jednou za 10 000 km. Na aditivačním balíčku W5 ušetřit moc nemůže, takže tu nízkou cenu můžou vyčarovat jen levným základovým olejem a ví bůh jak se ten bude chovat v nadstandardně horkém CNG motoru.

Nevím jak moc řeší oxidační stabilitu VW normy, takže bych určitě pošilhával po oleji který navíc plní RN nebo GM normy.
Citigo na dálnici v levém pruhu, to je trochu jako Porsche na Nurburgringu, takže plnění Porsche normy je z pohledu dlouhotrvajícího vysokého zatížení jasnou výhodou.

No a shodou okolností jsme zase u toho Shellu Helix Ultra 5w-40, který plní vše relevantní:
Specifications: API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40 (dlouhodobé zatížení); Renault RN0700, RN0710 (oxidační stabilita a tepelné zatížení); PSA B71 2296, Ferrari. Meets the requirements of Fiat 9.55535-Z2 and Chrysler MS-10725
filip.díky
Příspěvky: 75
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Olejům zdar!

Tak mám najeto 200tis. Dneska jsem udělal výměnu a zkusil sem dát poprvé ten nový Shell Helix Ultra 0w30 ect. Má fauvé normu 504, takže to zkusím teď na zimu. A jsem zvědavý co to udělá se spotřebou. Jezdil jsem teď od léta ten 10w40 dlouhodobě na zimákách kombinovaně za 3.8 kila na sto dle palubky. Za asi 8h Praha/dálnice/okresky. Tak jsem zvědavý, jestli klesne spotřeba skrz řidčí olej. Přijde mi pocitově, že to do kopce není tak líné nevím, mám to první den, budu zkoušet. Dám pak vědět co spotřeba. 🙋‍♂️

Oil byl při výměně víc černý, než jiné prémiovky. Ale když člověk posvítil baterkou, stále byl průsvitný. Na těch necelých 10 tis jsem dolil 1l oleje, lízalo to spodní risku. Což mě u hustého oleje překvapilo. Ale zas tady víme, máme odzkoušené, že má asi všeobecně větší odpar. Nicméně vždy jsem na těch 10 tis buď 1l dolil, nebo rovnou výměna. Takže vlastně běžný stav.

Dal jsem řídký oil, protože to chci jednou zkusit co to udělá. Čeká mě teď hodně ježdění, krátké pocuky jsem na horách, tak jsem si říkal, že to otestuji bojem.

Jinak s autem nic není vše supr. Pokud někdo zvažujete Citigo či Upa, neváhejte do města je to bezkonkurenční. A nebál bych se toho ani jako překop na LPG ve Fábii 3/4 či v Vw Polo.

Plynu zdar!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28506
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

filip.díky píše: ned led 05, 2025 23:25....zkusil sem dát poprvé ten nový Shell Helix Ultra 0w30 ect. Má fauvé normu 504....
Dal jsem řídký oil, protože to chci jednou zkusit co to udělá. Čeká mě teď hodně ježdění, krátké pocuky jsem na horách, tak jsem si říkal, že to otestuji bojem....
Ano. Zima, hory a hlavně krátké jízdy. Na tohle je 0w30 :wink:
A ne že by to bylo špatně ale oleje VW 504 jsou zároveň i 507 což je pro GPF/DPF. Říkám, není to špatně ale příště bych hledal radši VW502 ACEA A3 (bez C3) - byl by třeba z hlediska alkalické rezervy a CNG vhodnější. Ale jestli půjde po max 10 tkm ven, dá se i ten 504.
A uvidíš co to udělá se spotřebou > paliva i oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 75
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Tak tvl. je to po*íči rozdíl!!!

Aktuálně první jízda 150 Km dálnice a kus okresky

Průměr rychlost asi 75 km a spotřeba 2,6 Kg/100Km. Předtím běžně 3.3 a pod 3 kila se člověk nedostal. Auto jde i lepe za plynem a v kopci si to tak neŕíká o podřazí.

Dlouhodobku jsem měl asi 3.8 za posledních 10h. Tohle budu ještě sledovat a dam vědět....

Ten med bych si do motoru už asi znovu nenalil. :shock:

Dík ta tip na oil. Býval bych se přeptal dřív, ale nebyl čas počasí sních atp. Tak sem koupil něco na rychlo. :/
Naposledy upravil(a) filip.díky dne úte led 07, 2025 8:47, celkem upraveno 1 x.
PUO
Příspěvky: 282
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od PUO »

filip.díky píše: úte led 07, 2025 8:04 Ten med bych si do motoru už asi znovu nenalil.
:lol:
Tak prechod z 10W40 na 0W30 musí byť poznať. Zvlášť pri týchto malorážkach. Ato nie len na spotrebe ,čo zavisí na mnohých faktoroch , ale hlavne na prejave motora.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 195
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od sosko »

Ja som schválne čakal s reakciou a otázkou, že prečo by mal byť 0W-30 s HTHS 3.5 vhodný len na krátke trasy a na zimu :?: Olej má v prvom rade uľahčiť motoru prácu a nie sťažovať či, plus 0W na rozdiel od 5W (a 5W40) skôr zaolejuje systém pri štarte a ako vieme, najväčšie opotrebenie prebieha práve počas štartovania, kým olej dosiahne všade. Pri HTHS pod 2.9 by som už bol opatrnejší v tvrdení, ale tuná.
Mám takú istú skúsenosť, s týmto (resp. takýmto) olejom ide motor pocitovo ľahšie, lepšie do otáčok (tým nemyslím, že má väčší výkon), nie je cítiť rozdiel či je vonku 20 stupňov alebo 0st.C. Proste je "ľahkobežný", je cítiť, že nekladie motoru odpor v širokom spektre teplôt. A vovovo tom je, nie?
Spotrebu neporovnávam to mi je jedno.

EDIT: PUO predbehol :wink:
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256

Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28506
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

sosko píše: úte led 07, 2025 8:42 Ja som schválne čakal s reakciou a otázkou, že prečo by mal byť 0W-30 s HTHS 3.5 vhodný len na krátke trasy a na zimu :?: Olej má v prvom rade uľahčiť motoru prácu a nie sťažovať či, plus 0W na rozdiel od 5W (a 5W40)
Dřív - před 7 lety - byly Filipovi doporučeny oleje 5w40, 5w50 či 10w40 (ano, někteří nízkoviskózní jedinci asi mají osypky :P ) protože je to tepelně náročnější CNG a tehdy jezdil jinak....
filip.díky píše: stř led 03, 2018 13:30Na autě mám najeto cca 45 tisíc, jezdí se převážně dálnice. Někdy v pravém a někdy v levém. Autíčko moc nešetřím, protože vzhledem k obsahu motoru je potřeba občas trochu vytáčet. Tam kde u běžných obsahů vystačíte s 2-3 tis otáček, tak u Citigo je to o tisíc víc....
A proto když teď napsal že
filip.díky píše: ned led 05, 2025 23:25Čeká mě teď hodně ježdění, krátké pocuky jsem na horách....
jsem já uvedl
Pitris píše: pon led 06, 2025 0:05Ano. Zima, hory a hlavně krátké jízdy. Na tohle je 0w30 :wink:
Nikde není psáno že "by mal byť 0W-30 s HTHS 3.5 vhodný len :!: na krátke trasy a na zimu"

A navíc teď má auto na ty "čtyřicítkové" oleje přes 200 tkm a pokud filip píše že
filip.díky píše: ned led 05, 2025 23:25Jinak s autem nic není vše supr....
tak to asi nebyly špatné oleje, nemyslíte :?: :idea:
Ono v obsahově malém motoru provozovaném u maximálního výkonu a na CNG budou na dálnici v létě na motor a olej kladeny tepelně jiné nároky než při zimní kratší jízdě.

A navíc
sosko píše: úte led 07, 2025 8:42Pri HTHS pod 2.9 by som už bol opatrnejší....
TADY mělo být ne 2,9 ale 3,5 protože je to motor dělaný na nesníženou HTHS :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PUO
Příspěvky: 282
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od PUO »

Pri tom ročnom nájazde je možné meniť oleje aj sezonnne. čiže napr. zima 0-5W30 , leto 5W -10W40 ,aj skrze to CNG a dialnice.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 195
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od sosko »

Pitris píše: úte led 07, 2025 9:26 TADY mělo být ne 2,9 ale 3,5 protože je to motor dělaný na nesníženou HTHS :!:
Vieme, že tento konkrétny prípad je robený na 3.5 to je jasné. To bolo myslené všeobecne, že pri predpise olejov pod 2.9 HTHS (teda typicky 0W/5W-20) by som šiel o stupeň vyššie k 2.9 a viac, ale nie pri oleji s 3.5 .
Ostatné ja súhlasím samozrejme, len ma zaujímali myšlienkové pochody, v kontexte mi to vyznelo, že je to vhodné len na krátke a zimné jazdy. Pri dlhých ďialničných jazdách vo vysokých otáčkach s týmto motorčekom je aj možné, že 10W-40 ho zachránila, resp. ušetrila problémov. :wink:
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256

Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Odpovědět