1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Ahoj, tak update, vyměnil jsem si konečně ten ojl v převodovce. Nestihl jsem to vyfotil resp. stihl ale měl jsem vybitý mobil a ta fotka za nic nestojí. Olej byl ale průhledný bez nějakého kondenzátu (emulze) prostě vcelku čistý olej. Jen v tom byl lehce kovový prach, né nějak moc, ale čisté to rozhodně nebylo. Tak jsem na to teď zvědavý, jestli půjde lépe řadit jednička a zpátečka.

Děkuji za pomoc s výběrem oleje do té mojí přehazovačky... 8)

V motoru teď mám Mobil1 5W50 na kterém mám asi 5 tisíc, ale přijde mi, že nějak utrpěl a je celý žlutý až hnědý. Asi jak jsem minule přetáhl, tak to vyčistilo bordel z motoru a zdegradoval rychleji. Až budu mít 130 tis., což se blíží, tak to vyměním předčasně a dám tam Liqui Moly proplach.

Jak dlouho to s tím sajrajtem necháváte nastartované? Těch předepsaných 10 minut mi přijde málo. Mám tenhle https://www.oleje.cz/p/liqui-moly-propl ... 8?phone=0¨

Jo a to, pořídil jsem Suzuki 5 hp lodní motor. Mám založit téma a hodit sem nějaké fotky z výměny?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Pokud není olej přejížděn, tak při jízdách na plyn moc neztmavne - nemá celkem z čeho. Ovšem degraduje jinak, tak je ta jeho včasná výměna stejně potřeba byť by se podle barvy mohlo zdát, že je ještě OK.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Blizi se mi dalsi vymena, tak zvazuji co zkusit. Hodne lidi jezdi na Castrol 5w30 C3. Tak jsem hledal, jestli nenajdu nejake tech listy. A nasel jsem, ale neni tam vubec nic psano o zakladovem oleji. Zato cena je velmi premiova. Nenapise mi k tomu prosim nekdo neco vic?


https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 4N7SDXi3k0
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Podívej se, máš jednolitr na plyn a hlavně po dálnici nalítáš 30 tkm za rok. Dost neobvyklé podmínky - to se tady už probíralo. A rady si dostal. Ten motor je dost zatěžován. Takže bud se vrať k těm prvním stránkám tady ve vlákně, anebo si tam dej (pro CNG motor a dlouhé jízdy) nevhodný olej ACEA C3 5w30.
Olej xw30 není vhodný pro vysoké zatížení, C3 je zase přednostně pro motory s filtrem pevných částic, a s nižším množstvím aditiv. Olej C3 totiž není lepší než A3/B4. Je jiný :!:

Edit: Ale jeden tip bych ještě měl => Ravenol RCS 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od rousini »

Taky nevím, co ho to napadlo uvažovat o C3. Právě naopak, zatěžovaný motor potřebuje kvalitní základový olej a plnotučný aditivační balí(če)k.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od jerome »

Predajca chce aby ten motor prišiel čím skôr do servisu, a vy mu tu hoši radíte voloviny :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Nasel jsem ultra levny PAO. Co na to odborna porota? Vim ze nema SN. Ale jinak VW502 splnuje a mohl by to byt letni olej ci jen na proplach? Nasel jsem to nahodou. Hledal jsem ted nejaky 10w40 do dedovo felicie. :

https://dufy.cz/motorovy-olej-k2-texar-10w-40-td-5l
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Jo. Do dědovo Feldy gut :wink: Do Tvého auta jsme to tady už probrali. Několikrát....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Zajda »

Lze asi jen tipovat. Třeba že originál polský olej bude nejspíš lepší než jejich legendární panče známých značek :-) Že by požadavkům normy 502 00 vyhověl nelze vyloučit, ale na žádném VW approved listu ho patrně nenajdeš. Nechat se otestovat a olicencovat rozhodně není zadarmo.

Kdybych už chtěl něco levného polského, vezmu raději Orlen.

A kdyby 10W-40 s PAO, tak Ravenol TSI
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-tsi-10w-40-5l
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-t ... 10w-40-10l

Zkoušel jsem v 1,9 TDI asi 10 různých olejů a tohle byl jediný, se kterým motor fakt fungoval líp, s pár deci spotřeby dolů a hladšími zimními starty.
A pak ho ochránil i při přehřátí po kolapsu vodní pumpy. Ve chvíli kdy palubka na mě blikala červenými barvami a teplota vody šla za roh jsem potřeboval ještě 10 km dojet domů :-)

Jinak z Dufy už raději nic neberu, poslední 3 nákupy prováděli totální zmatky.
Největší zásek byl naposled (jakože opravdu naposled), kdy místo blikače na A3 poslali mlhovku na Ford Galaxy. 4x větší díl :-)

Pro mě momentálně nejvýhodnější nabídky mají na Deckenbachu - eshop.fina-oleje.cz. Web jak z 90.let, prodej koncovým zákazníkům očividně nebude hlavní zaměření.
Ale je to autorizovaný dovozce TOTAL (ELF & Fina) za ceny jen mírně vyšší než nejlevnější eshopy. Taky jako jediní u nás nabízí výborné oleje Rowe, hlavně rozlévané v náhradním balení 20l jsou za super ceny.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Ano, když bych chtěl super 10w40-ku, TSI od Ravenolu by byl v hledáčku. Ovšem pro to Citigo na CNG jezdící "pilu" po dálnici, je vhodnější olej s letní třídou 50.

A dufy má možná poslední dobou problém s expedicí, ale určitě má problém s překládáním cizojazyčných textů. K tomu K2 jim to přeložil Češtin Hopsálek von Google...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Zajda »

Já si upřímně nemyslím, že konzervativně naladěný malinký motůrek bude nějak zvlášť přehřívat olej, aby to nedaly xW40 s vyšší HTHS. Sice jedeš furt na plný plyn, ale zase vytváříš jen teplo úměrné nízkému výkonu motoru:-) Kolik rozdílu udělá plyn nemám zkušenost. Jestli lze vyčíst teplotu oleje aspoň z diagnostiky, celkem by mě zajímala.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Zajda píše:Já si upřímně nemyslím, že konzervativně naladěný malinký motůrek bude nějak zvlášť přehřívat olej....
To si o HTP spousta lidí (ne)myslelo taky :roll: A pak řešili problém díky přepálenému oleji.

xw/30 je nevhodná, xw40 se dá (a nikdo nenapsal že ne), ale xw/50 bude vhodnější. A nejde o teplotu oleje ve vaně, ale třeba na první pístní drážce. Krom toho mám dojem že ani u Citigo není katík pod autem, ale je docela blízko motoru a olej ohřívá/přehřívá.
Ale tím si nejsem zcela jist. A popravdě - je mi to i jedno.... Navíc CNG zatěžuje olej víc.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Zajda »

U HTP jde o známou konstrukční vadu, to bych sem netahal. MPI je vychytaný motor, má chlazené výfukové svody, takže se ani na dálnici kat nepřehřívá.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od BigBang »

Vzhledem k tomu, že s CNG (ale i LPG) nedochází v sacích kanálech a/nebo spalovacím prostoru ke změně skupenství, nemá co, co z toho válce odebírat teplo. Výsledkem je pak vyšší teplotní zatížení (=vyšší teploty). Mimochodem, přesně to je jeden z hlavních důvodů proč motory 1.4 TSI na CNG mají jen 81kW, kdežto benzínové mají 92 či 110 kW ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

CNG octa ma teploty do 110 °C. Citigo nema merku oleje, ale myslim, ze to muze byt podobne. Ale kde je v motoru ten teplomer, jestli ve vane, cerpadla nebo jinde to nevim oani radci...

Ted tam mam v obou druhou vymenu ten paovej Ravenol 5w40, koupil jsem 20l. Dolival jsem u obou aut tak 0.5l pri 7-8 tisicich. Ale ne, ze by to bylo potreba. A pak vymena. Myslim, ze kdyz bych nedoleval, tak by tech ~10 tisic daly bez dolejvani take. Jak nekde na forech pisou, ze to po 5k rve at dolejou olej, tak to jsem nikdy nastesti nezazil. Jezdim ted min. resp. jsou dve auta, tak se to rozlozi. Ale na cígo nedam dopustit.

Pred ravenolem jsem tam mel myslim tenhle. Vami doporuceny. Mimochodem super cena.
https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-fs-x1-5w-50-4l

A ted jezdim ten VST co jste doporucovali.

Ten RCS to je tenhle? To se priznam, ze uz je to moc drahe.
https://dufy.cz/olej-ravenol-rcs-racing ... e-5w-40-5l

Uvidim co a jak. Asi budu setrit a koupim ted ten Mobil1 5w50 20l soudek. Nebo zas ten co mam ted. Protoze rcs neni v 20l sudech.

Maximalne dat u citiga na leto 10w40. Ale zas pujde o chlup nahoru spotreba. Podle me by to bylo znat u tak slabeho motoru rozdil mezi 0w a nejakou 10w. No nic. Mejte se ahoj.
Odpovědět