1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od pepoh »

filip.díky píše:
Menil jsem take filtry na vzduch a kabinak, no a uz tam byla pekna spina. Offtopic: Nejdou koupit nejake kvalitnejsi kabinove filtry, treba hepa, nebo nejake vlozky?
moj filter po roku bol cierny..mam obycajny typ z bieleho papiera.
ale na autokelly je na vyber aj lepsie typy..

chodim aj s otvorenymi oknami, drahsi filter zmysel nema.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od skodovkar »

Pitris píše:A ty filtry? Jestli nechceš mít v motoru a v kabině "koktejl z mikro prachu z brzd, spojek, pneumatik a saze", měň je častěji.
Zrovna v případě kabinového filtru bych radil pravý opak, jen je třeba počítat se snížením průtoku z důvodu rostoucí tlakové ztráty na něm. Zanesený filtr totiž lépe filtruje. To samé platí i u motoru, ale tam už by mohlo dojít až k protrhnutí, zvýšené spotřebě apod. takže bych to nemohl doporučit. Navíc u těchto malorážek jde vyměněný sací filtr poznat.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Misojogi »

Zanesený filtr totiž lépe filtruje.
preco? nedava mi to logiku
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od tonny »

Jakože propouští menší částečky. Spory plísní z filtru stejně propustí, tak si můžeš vybrat, s čím budeš žít.

Pokud si ten účinek neplete se sportovním vzduchovým KN filtrem.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Zrovna v případě kabinového filtru bych radil pravý opak, jen je třeba počítat se snížením průtoku z důvodu rostoucí tlakové ztráty na něm. Zanesený filtr totiž lépe filtruje....
Ano. A když místo kabinového filtru jeho kastlík vystříkáte montážní pěnou, do auta se nedostane nic. A ani nebudete muset pouštět ventilátor :)
Chlapi, myslel to vážně nebo si dělá prd*l :?: Jasně - filtry neměnit. Nikdy :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od abc »

Je to podnikatelsky nápad, prodávat ucpané filtry za trojnásobek původní ceny jelikož líp filtrují.
Škodofkar by mohl byt milionář. :wink:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od skodovkar »

Když měnit, tak to chce cyklónový filtr jak z Tatrovky, na vrakáči se jich najde :D Myslím si, že na sytygou hodně stylový doplněk :wink:
Škodovkář jen vzácně pouští vzduch z venku ventilátormo dovnitř a nezřídká zapíná cirkulaci v kabině. Škodovkář se má rád - buď jako škodovkář :mrgreen:
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od jarson1 »

Misojogi píše:
Zanesený filtr totiž lépe filtruje.
preco? nedava mi to logiku
no ono na tom trochu pravdy je. Ale nejde určite o zanesený filter, ale o rozdiel medzi uplne novým a po určitom krátkom čase prevádzky( ťažko špecifikovat - záleží v akom prostredí filter fungoval). Ale to by som aplikoval skor na vzducháče motorov, nie kabinové. V princípe ide o to , že prvé zachytené častice, zmenšia väčšie póry vo filtračnej vložke a tak sa vo výsledku filtračná schopnost zlepší. Ale zase len dovtedy, kým je zachovaná dostatočná priechodnosť samozrejme.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Ale ano. Prvních 100 nebo 200 kilců ten filtr snad bude filtrovat hůř než potom, ale po takových 30-ti tkm bude docela zacpaný. Rozhodně se ale nedá napsat, co dal k dobrýmu ten ostravskej filosof....
skodovkar píše:Zrovna v případě kabinového filtru bych radil pravý opak, jen je třeba počítat se snížením průtoku z důvodu rostoucí tlakové ztráty na něm. Zanesený filtr totiž lépe filtruje....
Zanesený filtr nefiltruje lépe, zanesený filtr nefiltruje vůbec :!:

Ovšem podle tohoto
skodovkar píše: Škodovkář jen vzácně pouští vzduch z venku ventilátormo dovnitř a nezřídká zapíná cirkulaci v kabině. Škodovkář se má rád - buď jako škodovkář :mrgreen:
to vypadá že si prd*l nedělá, ale že asi byl někde v Mléčném baru s Italem, jarodem, oženil se, anebo utrpěl jiný duševní otřes :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od pepoh »

kabin filtre su obyc, s uhlikom, alebo aj s filtraciou pm2,5 8) asi opatrenie proti chrochtadlam..
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Jerry3 »

No filter, no problem! :mrgreen:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od skodovkar »

skodovkar píše: Škodovkář jen vzácně pouští vzduch z venku ventilátormo dovnitř a nezřídká zapíná cirkulaci v kabině. Škodovkář se má rád - buď jako škodovkář :mrgreen:
pepoh píše:... asi opatrenie proti chrochtadlam..
:wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Jerry3 »

A plynovou masku jako povinnou výbavu pro motorkáře! Proti "neprotaženým" VAGům. :x
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od jarson1 »

ono to až také smiešne nebude. Práve som si uvedomil, že hoci kabínový filter mám a mením raz rocne bez pardónu, aj tak pravidelne prepínam z vonkajšej na vnutornú cirkuláciu, podla toho aký zdroj smradu a bordelu sa práve v blízkosti nachádza. A to žijem v relatívne čistej časti krajiny. A teraz nemyslím ked náhodou dobehneš v kopci tatru s drevom a musíš na dvojke ist za nou, ale aj také miesta ako ked pravidelne jazdím napríklad okolo košických železiarní...zvykne byt také počasie , ked sa to celé prevaluje dole a verte filter vtedy nepomôže :?
Niekedy si v takých chvílach vybavím také tie obrázky z Hong Kongu, ako vsetci nosia tie rúšky na tvári....nechcem byt paranoidný, ale obávam sa , že už dnes sú miesta kde by to nebolo na skodu aj u nás.
Inak práve vcera som sa bavil s kolegynou - máme v práci kampan proti fajceniu - a ona v tej súvislosti spomenula, že jej manžel 10 rokov nefajčí a na prehliadke , kde mu merali CO a neviem co este v plucach mu vyslo, že podla výsledku, je v stave fajciara s dávkou 25 cigariet denne. Je kamionák. Lekár povedal, že tak to potom bude tým. A vraj to myslel vážne.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Jerry3 »

jarson1 píše:Niekedy si v takých chvílach vybavím také tie obrázky z Hong Kongu, ako vsetci nosia tie rúšky na tvári...
Jenže důvod nošení těch roušek je úplně jiný, než jaký má vyplynout z tvého příspěvku: oni je nosí z důvodu odpovědnosti vůči svému okolí, aby někoho nenakazili, pokud se necítí úplně OK. :idea:
Odpovědět